יום שבת, 6 בפברואר 2016

איך להפוך בקלות לטיפוסים של בוקר?

אחד הדברים הבסיסיים שכולם יודעים לגבי, זה שאני מתעוררת יחסית מוקדם ומתיישבת מול המחשב לעבוד ממש מוקדם. זה לא אומר שאני משתוקקת לקום מהמיטה החמה בכל בוקר, בטח שלא בבקרים חורפיים, אבל זה כן אומר שאני מרגישה במיטבי בבקרים ואילו בערב המוח שלי פחות או יותר הופך לעיסה.

יצא לי לקבל הרבה פידבקים לאורך הזמן מאנשים שהיו רוצים גם הם להפוך לטיפוסים של בוקר אבל לא מצליחים לתחזק רוטינה קבועה. אני אומרת שזה יחסית פשוט ובאמצעות כמה צעדים קלילים למדי, גם אתן יכולות להפוך לטיפוסים של בוקר!

 לקום מהמיטה

השעון הנודניק הוא האויב שלכן, כי הוא גורם לכן לחשוב שאתן מרוויחות כמה דקות של שינה בכל פעם אבל תחשבו על זה מהכיוון ההפוך: הוא גורם לכן לחוות את חוויית ההתעוררות הנוראית בכל פעם מחדש, אז למה שמישהו ירצה את זה?

אם אתן כבר מורגלות ללחוץ על הנודניק, פשוט תרחיקו את השעון או את הטלפון מכן כך שתיאלצו לקום פיזית מהמיטה כדי לכבות אותו, כן, זה לא פשוט - אני יודעת, אבל את הפלסטר הזה עדיף להסיר בבת אחת. נסו לישון עם חדר מואר, כך שקרני השמש יעירו אתכן בבוקר, זה הרבה יותר ידידותי מאשר לישון בחדר חשוך שרק מקשה על ההתעוררות.

 רוטינת בוקר

אחד הדברים שעוזרים לי להתעורר זו רוטינת הבוקר שלי. היא כוללת צחצוח שיניים, שטיפת פנים, התזת מי שקר כלשהו שמצליחים קצת לעורר אותי ומריחת קרם פנים. זה כבר גורם לי להרגיש כמו בן אדם ופחות כמו הטרול הרגזן שהייתי ונראיתי כשהתעוררתי.

תתלבשו

כשנשארים לבושים בפיג'מה הרבה יותר קל לחזור לישון, אחרי הכל, עם פיג'מה מבלים במיטה. לחזור למיטה כשלובשים מכנסיים, סוודר וחזיה? זה כבר לא טבעי ואפילו די מעוות. אז החלפת בגדים תמיד מסייעת לקבוע חלוקה ברורה ולהרגיש שהיום ממש התחיל.

ישר להתחיל לעבוד

עוד לפני הקפה של הבוקר, אני מתיישבת לענות למיילים. זה מאפשר לי לזנק היישר לתוך יום העבודה במקום להתחיל את הסידורים של הבוקר. אני מוצאת שאם התחלתי בשגרת העבודה ורק לאחריה אני שתיתי קפה ואכלתי, אז גם הזמנים של ארוחת הבוקר מתקצרים והזמן לא נמרח.

 אכלו ארוחת בוקר טובה

בהמשך לסעיף הקודם, אל תדלגו על ארוחת הבוקר. לא לחינם אומרים שזו הארוחה החשובה ביותר ביום וסמכו עליי, הזמן עובר מהר יותר ואתן פחות עייפות כשהבטן מלאה. אני משתדלת בזמן האחרון בעיקר, לאכול ארוחת בוקר בריאה יותר עם הרבה פירות טעימים וזרעי צ'יה - וזה באמת עוזר.

 תגמלו את עצמכן

אם להתעורר בלי ללחוץ על כפתור הנודניק הוא בכל זאת מאורע נדיר עבורכן אבל צלחתן בו הפעם בהצלחה, תגמלו את עצמכן במשהו נחמד: אם אתן נהנות לקרוא אז באקסטרה דקות קריאה של עיתון או מגזין, בהתענגות ארוכה יותר על הקפה של הבוקר ואפילו ספורט אם אתן מהז'אנר הזה (ובמקרה כזה, אני סוגדת לכן). שיטת התגמולים הזו עשויה לעודד אתכן להתמיד לאורך זמן ברוטינת הבוקר.

 מה עדיף?

אם באופן ריאלי זמנכן טרם היציאה לעבודה מוגבל והשאלה האם להמשיך לישון עוד קצת ולקצר את רוטינת הבוקר עדיפה או להיפך, נסו לבחון את זה בתנאים דומים בהפרש של שבוע: יום אחד תישנו עוד קצת ותתארגנו מהר יותר, ביום אחר קומו לפני והקדישו זמן לעצמכן. נסו לראות מה יעורר אתכן יותר, לא בטוח שאקסטרה דקות השינה הן אלו שיעשו את ההבדל.

קחו כלב או חתול

מאז שיש לי את פרי ומונה, אין לי שום צורך בשעון מעורר. יש להן לו"ז פנימי כל כך מסודר, שהן יודעות להעיר אותי בשעות קבועות כל בוקר. הן ייקיות ונוירוטיות כמו אמא שלהן, תענוג.

 קבעו לעצמכן מטרות

הפעולה הזו מתייחסת לערב לפני, כשאתן מחפשות מוטיבציה לקום למחרת מוקדם ולהיות יעילות. אם תציבו לעצמכן מטרות ותדעו שמחכה לכן יום משמעותי ולא עוד יום של Meh, יש סיכוי שבמקום לחשוב "כמה לא בא לי לקום!", תחשבו על אותן מטרות וזה יקפיץ אתכן מהמיטה.

 ערב רגוע ונעים

אם אתן רגילות לקבוע לעצמכן כל מיני מטלות בשעות הערב המאוחרות, נסו להזיז אותן שעה אחורה כדי לפנות לעצמכן זמן. אם אתן מרגישות שדרוש לכן הרבה זמן להירדם וזהו בעצם מקור הבעיה, נסו להוריד הילוך לפני השעה שבה תרצו לישון - כבו טלוויזיה, התרחקו מהמחשב, כל הסחות הדעת הללו עלולות להקשות ברגע האמת במיטה.

 האם אתן טיפוס של בוקר?

יש כל מיני מחקרים שמנסים להוכיח שהחלוקה בין טיפוסים של בוקר לטיפוסים של לילה היא לא עניין של החלטה ובטח לא עניין של עצלנות אלא עניין גנטי. יש גם טענה שיש טיפוסים שמטבעם קל להם להחזיק ערים יותר זמן ומכאן יכולים להתמודד עם פחות שעות שינה.

אם אתן הפוכות ממני והשעות החזקות שלכן הן בלילה - אז לכו על זה! כל עוד אתן לא נדרשות להתעורר מוקדם בבוקר למחרת, מי אמר שזה מאסט להיות טיפוסים של בוקר?

מהם הטיפים שלכן להתעורר בקלות בבוקר?

2 comments:

  1. פוסט נהדר
    נהנתי מאוד לקרוא ומסכימה איתך לגבי הייקיות והנירוטיות כי אני גם כזו😁

    השבמחק
  2. פוסט מצוין. אני מאוד אוהבת להתקלח בבוקר, חורף וקיץ. עוד שיטה טובה להתעורר - שפתון אדום, גם ביום חול!

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top