יום שלישי, 16 בפברואר 2016

החיים בפינטרסט

הפינטרסט זו רשת חברתית שאת השימוש של רוב היוזרים בה אפשר לתמצת לכדי משפט אחד: פותחים משתמש בהתלהבות, נועצים כמה תמונות, לא מבינים מה הקטע בלנעוץ כמה תמונות > נוטשים.

מהסיבה הזו בדיוק ברוב החשבונות שלכן (אתן יודעות בדיוק למי אני מתכוונת), אפשר למצוא משהו כמו עשר תמונות ואווירת נפטלין.

אני דווקא חושבת שפינטרסט יכול לשמש כלי עבודה לכל דבר, בטח אם אתן עוסקות בתחום הלייף סטייל אבל מקור לרעיונות טובים גם אם אתן לא. אשמח כמובן להזמין אתכן לעקוב אחר הפינטרסט שלי.

אני חושבת שפינטרסט שינה באופן מהותי את האופן שבו אנחנו צורכים תוכן משום שהוא הפך את המושג "השראה" למשהו מאוד נגיש ויומיומי, הוא הביא איתו גם כמה רעות אבל על כך נדבר בהמשך, הוא אמנם נזנח לאחרונה בגלל התחזקותו של האינסטגרם, אבל בעיניי שתי הרשתות הללו, על אף קווי הדמיון ביניהן, ממלאות פונקציות שונות וגם בכך נעסוק.

אז מה עושים עם הפינטרסט?

אם אתן מגיעות מעולם הלייף סטייל, אם אתן עצמאיות ועובדות עם לקוחות - הפינטרסט יכול לשמש כלי עבודה לכל דבר עבורכן ומדובר בעולם ומלואו. אתן יכולות ליצור לוח השראה ולשתף את הלקוחות שלכן בו, אפשר להפוך את לוח ההשראה למשותף ולאסוף יחדיו חומרים. זה ממש יכול להיות סוג של תיאום ציפיות: לוודא שאתם משדרים על אותו גל.

אני תמיד יוצרת לוח השראה לפני צילומי הפקות, כדי לשלוח לכל המשתתפים. אם תמונה שווה אלף מילים אז בורד השראה יכול לעשות מהפך בתהליך העבודה.

אם אתן נשות מקצוע מהסוג שממליצים עליהן, אז אני ממליצה בחום לפתוח בורד המלצות וללקט בו את כל ההמלצות שצברתן. הרוב מעלים את ההמלצות לפייסבוק, שזה מצוין, אבל הפיד של הפייסבוק משתנה בקצב מהיר ואם לא ריכזתן את ההמלצות במקום אחד - הן עלולות ללכת לאיבוד. את הטיפ המצוין הזה קיבלתי בהרצאה של יונית צוק שעסקה בפינטרסט.

אם אתן לא מגיעות מתחום הלייף סטייל ועולם התוכן שלכן ושל הפינטרסט שכולל בעיקר מקרונים ופרחי אדמוניות - לא משיקים, זה לא אומר שהרשת מיותרת עבורכן. אתן יכולות להשתמש בה כדי לאסוף מתכונים, כדי להתעדכן בטרנדים, כדי לקבל רעיונות לעיצוב הבית, לתכנן חופשות (יש אפשרות להזין את יעד החופשה שלכן ולקבל אימג'ים רלוונטיים), כדי לקבל רעיונות כיצד לסגנן פריטי אופנה קיימים ועוד ועוד, באמת שהאפשרויות בלתי מוגבלות.

עשו ואל תעשו בפינטרסט ועוד כל מיני טיפים שימושיים:
פינטרסט זה לא החיים האמיתיים, בואו נוריד את זה מהשולחן. יש סיכוי טוב שאם תנסו לחקות בדיוק את התכנים שאתן רואות שם, תהיו ראויות למשבצת בסרטון פארודיה של באזזפיד במקום לקבל תוצאה שווה נעיצה. השתמשו בפינטרסט כמקור השראה בעירבון מוגבל, כדי לקבל רעיונות וכיוון כללי.

אם אתן בלוגריות, נסו לשוטט בפינטרסט באופן קבוע, זה יעזור לכן לקבל רעיונות לפוסטים חמים ולהבין מהם הנושאים הטרנדיים. כמו כן, הקפידו לנעוץ את התמונות שלכן בפינטרסט באופן קבוע הישר מתוך הבלוג.

הבעיה המהותית בפינטרסט היא שלרוב התמונות שם אין אמא ואבא. אם אתן מתכננות פוסט או לעשות כל שימוש בתמונה שהגיעה מהפינטרסט, דעו שלתת קרדיט לאתר עצמו בתור מקור התמונה זה לא נכון והפרה של זכויות יוצרים. אל תקחו חלק בפסטיבל גניבת התוכן הזה, כי גם אתן עלולות למצוא את עצמכן יום אחד בצד השני, עם תמונה שצילמתן והשקעתן בה משוטטת ברשת מבלי שיהיה לה מקור - וזו חוויה לא נעימה.

בכל רשת חברתית המשתתפים מחפשים תמונות ותוכן בעל ערך עבורם, לכן לצד נעיצת תמונות שלכן שנועדו לקדם את עצמכן  הקפידו גם לנעוץ תמונות של אחרים וליצור לוחות השראה שיכולים להיות בהם ערך לשאר הגולשים. אם בשאר הרשתות החברתיות המיקוד הוא "אני אני אני", אז בפינטרסט זה דווקא לא כך ולמעשה, תמונות שלא רואים בהן פנים הן תמונות שסביר יותר שמשתמשים אחרים ינעצו. אם אתן לא נהנות מהשימוש בפינטרסט - סביר להניח שזה יורגש מהר מאוד.

למרות שההמלצה היא לא לנעוץ אך ורק תמונות שלכן בלוחות ההשראה, עדיין אפשר ליצור שפה ויזואלית משלכן גם באמצעות בחירות בתמונות של אחרים. נסו לחשוב איזה מסר אתן רוצות להעביר אודות המותג שלכן ולבחור באימג'ים שמשתלבים עם המסר הזה.

חגים, אירועים מיוחדים, רעיונות מיוחדים - כל אלו יכולים להפוך לסיבה למסיבה: לוח השראה שמוקדש לנושא ומספק הצעת הגשה המתבססת על טעמכן האישי, העוקבים שלכן יודו לכן על כך.

בעוד שהאינסטגרם זו רשת שאמורה להוות ביטוי לסטייל אישי (או כך אני רוצה לקוות), בפינטרסט מלקטים תמונות מאזורים נידחים יותר ופחות ברשת, מה שהופך את התמהיל שמופיע לסוג של מיש-מש. כדי למקד את החיפוש, השתמשו במנוע החיפוש והקלידו בו מילות מפתח רלוונטיות.

אם אתן נועצות תמונות משלכן, הקפידו להשתמש במילים רלוונטיות ומבוקשות בתיאור התמונה, וודאו שגם במשתמש שלכן מופיע תיאור קצר על מי שאתן ולינקים נוספים למדיות האחרות שלכן (יש גם פינטרסט שמיועד לעסקים והוא מומלץ בחום למי שמשתמשת בפלטפורמה כדי לקדם את העסק שלה).

הורידו תוסף Pin it לדפדפן שלכן, כך שאם נתקלתן בתמונה שנמצאת במקום אחר ברשת, תוכלו לנעוץ אותה ישירות לבורד השראה עם התיאור האוטומטי שלה.

חיפשתן משהו מביך בפינטרסט ואתן לא מעוניינות לאפשר לכל העולם ואשתו לראות במה מדובר? לכו להגדרות הפרטיות שלכן והסירו את האפשרות להציג את מילות החיפוש שהקשתן.

לפינטרסט יש אפשרות לעקוב אחר ההתנהלות שלכן באתרים שונים כדי לשפר את התוצאות שמציגים לכן (ואת המודעות שמציגים לכן) בפיד, מומלץ להסיר את האפשרות הזו. מצרפת צילום מסך של האופציות שכדאי לסמן:







אם אתן עובדות על פוסט מסוים ואתן לא רוצות שאחרים ייחשפו לתכנים שאתן נועצות, יש לכן אפשרות לנעוץ אותם בתוך בורד סודי.

גם פינטרסט מבוססת במידת מה על אינטרקציה בין משתמשים אחרים: אתן יכולות לשלוח נעיצות בפרטי (אופציה חדשה יחסית), להגיב לנעיצות של אחרים וגם להפוך משתמשים אחרים לשותפים של לוחות השראה שאתן נועצות.

להבדיל מאינסטגרם עם הפורמט הריבועי, התמונות שהכי ננעצות בפינטרסט הן דווקא תמונות ארוכות יותר. בנוסף, בדומה לפייסבוק, פינטרסט איפשרה לאחרונה נעיצת גיפים - אם כי שם התופעה עדיין לא נכנסה במלוא העוצמה.

האשטגים כלליים לא עובדים טוב בפינטרסט. כבר אמרנו שפינטרסט זה מקום עצום ורנדומלי של אימג'ים? אם אתן רוצות לעשות שימוש בהאשטאגים, אתן יכולות ליצור האשטאג ייחודי עבורכן ולצרף אותו לכל תמונה שלכן שתנעצו.
לסיום, אינפוגרפיק שמספר מה עובד ומה לא עובד בפינטרסט, נלקח מכאן ופוסט מעולה של יונית צוק שמוקדש כולו לרשת החברתית.

מקווה שהטיפים היו שימושיים עבורכן!

תגובה 1:

  1. היה שימושי מאוד כל העניין של הפרייבסי והפוסטים שמופיעים כמומלצים. מקווה שזה יפתור לי את ים הפוסטים שלא נרשמתי לעקוב אחריהם :)

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top