יום שישי, 13 בנובמבר 2015

אימפריית הבלוגריות

כפי שהכותרת של הפוסט רומזת, הפעם נעסוק בבלוגריות שעשו כסף והרבה ממנו באמצעות הערוץ שלהן, מהבלוג שלהן, מהמותג שלהן.

אז איך זה קורה? העסקאות הגדולות באמת לא מגיעות לרוב משטחי הפרסום או מהתמלוגים שמשלם היוטיוב (המידע לגבי הסכומים הללו הוא חסוי ולא ניתן לפרסום) אלא ממרצ'נדייז, שיתופי פעולה עם מותגים מבוססים או בחלק מהמקרים אפילו השקת ליין איפור שלם שנושא את שמה של הבלוגרית/ יוטיוברית.

הראשונות לעשות זאת, למיטב זכרוני, היו פיקסיוו שהן בעצם גם בין היוטיובריות הותיקות ביותר כך שזה הגיוני. הן השיקו את המברשות Real techniques שהפכו לשם דבר בעולם האיפור. אז עוד לא היה קשר חזק יותר בין היוטיובריות עצמן לבין המוצרים, לראייה - המברשות לא נושאות את שמן או את תמונתן ובכל זאת, הן הצליחו להפוך למברשות איפור נגישות ואהובות מאוד.

 המהלך הבא שהיה המרשים ביותר הוא של מרלנה, הלא היא Makeup geek. היא השיקה חברת אינדי שכוללת צלליות ובהמשך התפתחה גם למוצרי איפור נוספים. הערוץ שלה פעמים רבות משמש פלטפורמה לקידום המותג אבל גם הפעם לתחושתי מדובר בשתי ישויות שונות. מדובר באחד האתרים האהובים בקרב חובבות ביוטי בזכות מוצרים נגישים במחיר ועם ביצועים מרשימים.

שני הליינים הללו שייכים כבר לאסכולה הותיקה יותר, כיום נדמה שרוב שיתופי הפעולה נוטים להסתמך על הסלבריטאיות ההולכת וגדלה של היוטיובריות והבלוגריות: זואלה השיקה ליין של מוצרי טיפוח לגוף וספר השם יודע על מה (הייתה שערוריה לא קטנה סביבו כשהסתבר שהיא השתמשה בסופר צללים כדי לכתוב אותו).

לואיז מ- Sprinkle of glitter השיקה גם היא ספר משלה ולמיטב הבנתי היא עובדת על ספר חדש, טניה בר השיקה בהתחלה ליין של ריסים וגלוסים וכעת ליין איפור כללי, פלור השיקה מוצרי איפור בלעדית ל-Feel unique, טאטי חברה לקופסת הפתעות ביוטי ואפילו אסתי אהובתי משיקה בימים אלו מארז לקים עם הבודי שופ העולמית.

יש בדרך כלל הייפ מאוד גדול סביב ההשקות הללו כי הדיעה הרווחת היא שיוטיובריות ובלוגריות אמורות להיות הכי מעורבות בטרנדים שיש, בחורות שדוגמות כל הזמן את הטוב שיש לעולם הביוטי להציע ומכאן שגם התוצרים שלהן אמורים לעמוד בקנה אחד עם הניסיון שלהן.

לפעמים זה נכון, לפעמים קצת פחות. השת"פים המוצלחים ביותר שפגשתי עד כה היו עם קייטלין והיו לה כבר כמה וכמה כאלה: רביעיית צלליות עם קולור פופ, שפתון Lippie stix עם קולור פופ גם כן ושפתון עם OFRA. מודה ומתוודה שאת כולם תפגשו בפוסט, גם כי אלה מוצרים טובים באמת וגם כי, אין מה לעשות, גם אני יכולה להיות גרופית נלהבת כשמדובר במישהי שאני מחבבת.

אז מה רואים בתמונות?

שני תיקי איפור מעולים של זואלה. האמת? אני לגמרי בעד קו הטיפוח שלה. הוא צעיר, נראה יפה וכיפי, גם הביקורות טוענות בתוקף שהמוצרים עצמם טובים. אין לי שימוש ברוב המוצרים כי אין לי אמבטיה, אבל תיקי האיפור הללו חמודים ונוחים להפליא. ניתן להזמין כאן.

היילייטר You glow girl של בנות ה-Dupe that עם OFRA: אני מודה שלא הכרתי אותן כל כך, מסתבר שהן מחפשות דיופים זולים למוצרי יוקרה. זה יכול להיות נוח ושימושי אם מחפשים משהו ספציפי אבל אני לא רואה עניין בלעקוב אחריהן באופן קבוע. ההיילייטר באופן כללי מקסים ויתאים בעיקר לבהירות. יש לו אח נוסף You dew it שאמור להיות אפרסקי, זהוב ופחות קר מהנוכחי, אני מניחה ששניהם יהיו מושלמים למי שמחפשת הברקה עדינה. ניתן להזמין כאן.

המוצר הבא זו פלטת הלחיים של טניה בר, מודה ומתוודה שהזמנתי אותה רק למטרות סקירה - היא לא קרצה לי בשום צורה. הפלטה מכילה ברונזר שימרי למדי, סומק אפרסקי והיילייטר. היא מגיעה במארז Rose gold צ'אנקי ומאסיבי, שנראה די צ'יפי לטעמי.

אני לא מחבבת את טניה אז לא היו לי ציפיות גדולות לשום דבר שהיא משיקה תחת שמה ואכן, הפלטה הזו תתאים בעיקר לנערות לטעמי. ניתן להזמין כאן.

הבאים בתור הם מוצרי השפתיים של קייטלין אהובתי, הימני הוא Lumiere של קולור פופ, שפתון בגוון יומיומי ומושלם לסתיו (ומבחינתי גם לכל שאר העונות). לא מייבש, עמיד ופשוט כיפי. אפשר לראות אותי לובשת אותו כאן, ניתן להזמין אותו כאן.

על השפתון של OFRA כבר כתבתי בעבר, הוא כתום- דלעת קרמלי וכהה, יש הרבה שלא אהבו אותו, יש הרבה שמתות עליו (אני ביניהן) ומה שבטוח: אי אפשר להישאר אדישות אליו. ניתן להזמין אותו כאן.

נמשיך הלאה עם האוסף שלי:

קיט קונטור של Real techniques נרכש לאחרונה באייהרב עם הנחה של 20% וזה באמת יופי של קיט. המברשת הקטנה הימנית משמשת להנחת פודרות לקיבוע, אבל היא לגמרי רב תכליתית ויכולה גם להתאים לטשטוש קונסילרים או הצללות בשטח פנים קטן יחסית, האמצעית מתאימה להנחה עדינה של היילייטר והשמאלית מעולה לקונטור (יכולה גם להתאים לסמקים). ניתן להזמין אותה כאן.

את הספוגית אני מרטיבה במים וכשהיא לחה אני מפזרת וטופחת באמצעותה את המייקאפ לתוך העור כדי להשיג מראה טבעי. ניתן להזמין אותה כאן.

את הרביעייה של קולור פופ כבר סקרתי לאחרונה, אני חושבת בכנות שהצלליות של מייקאפ גיק וורסטיליות ופיגמנטיות ממנה, אבל היא כל כך יפה שלא יכולתי לעמוד בפניה. ניתן להזמין אותה כאן.

הו מייקאפ גיק, מייקאפ גיק. כולי תקווה שבבלאק פריידי יהיה משלוח חינם כדי שאוכל להזמין את הצלליות הדואו-כרומיות והמאט החדשות שנראות מדהים. יש לי בינתיים את הקיט הבסיסי שסקרתי מתישהו בעבר. ניתן להזמין כאן.

הספר שמונח כאן על השולחן הוא ה-Face paint החדש של ליסה אלדריג', יוטיוברית אהובה גם כן. אם כל היוטיובריות עד כה השיקו ספרי נערות מטופשים למדי, אז ליסה השיקה ספר אינפורמטיבי וממש מרשים מבחינה ויזואלית, בדיוק כפי שאפשר לצפות מיוטיוברית בקנה המידה שלה.

האם הספר מאסט? ממש לא, נחמד לעלעל בו, נחמד ללמוד כל מיני עובדות נחמדות - הוא יתאים בעיקר למאפרות ולפאנטיות האיפור מבינינו וזה לגמרי לא מזיק שהוא יפה ויזואלית ונחמד להניח אותו על שולחן הקפה או על שידת האיפור. ניתן להזמין אותו כאן.

ומה בארץ?

גם בארץ רואים לאחרונה התעוררות בתחום הזה. אשלי השיקה ליין מברשות חדשות (שנראות ממש טוב לדעתי), יש בלוגריות שעשו שת"פ עם מותג הנעליים B.unique ואני מודה ומתוודה שהשת"פ האהוב עליי הוא של גולדי פורמן, הלא היא Goldinails עם המדבקות של פאניילז. היא יצרה עבור המותג מדבקות דונאטס ופלמינגו וזה לגמרי להיט בעיניי. ניתן להזמין אותן כאן.

בשורה התחתונה

יש החמצות, יש מוצרים ממש מעולים... נחמד לראות שכולם תואמים בצורה כזו או אחרת לאופייה של היוטיוברית או הבלוגרית שאחראית לשת"פ הזה ואני מודיעה קבל עם ועדה שאם למישהו במקרה יתחשק לשתף פעולה גם איתי, אז הנני!

אילו שיתופי פעולה הכי אהבתן?

9 תגובות:

  1. פוסט נהדר!
    גם אני לא מחבבת את טניה במיוחד ולכן לא עפתי על המוצרים שלה.. מצד שני, לגמרי עשית לי חשק לשת"פ של קייטלין עם קולורפופ!
    השת"פים האהובים עליי באמתחתי הם לגמרי שמפיין פופ של ג׳קלין והפלטה של קרלי בייבל עם bh :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אהובה, אני מודה שהשת"פ בין ג'קלין לבקה קורץ גם לי אבל בינתיים אני מתאפקת, כזו צדיקה!

      מחק
  2. אני לא מבינה איך אסתי קיבלה שיתוף פעולה כזה עם בודי שופ.
    הקשר בינה לבין איפור/לקים הוא מקרי לחלוטין.
    ובכלל, שמתי לב שהיא עושה פרסומות ליותר מידי מוצרים וזה ניראה לי לא אמין.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה שהיא מהיוטיובריות הפחות מקצועיות כך שזה באמת נראה קצת תלוש, מצד שני, חוק המספרים כנראה ממש תופס כאן, יש לה קהל כל כך גדול שזה היה רק עניין של זמן.
      לגבי הפרסומות - אני נוטה להאמין שיוטיובריות אמריקאיות עושות פרסומות בתדירות דומה, רק שבבריטניה לפי מה שהבנתי הן מחויבות על פי חוק לציין בכותרת שזה סרטון ממומן, למיטב הבנתי בארה"ב אין חובה כזו

      מחק
  3. באופן אישי אני מעדיפה מוצרים של יוטיובריות מאשר מוצרי סלבס שונים, לפחות ככה נחשפים לבן אדם שמשקיע כל כך הרבה בתוכן עד שהוא מגיע למשהו כזה.
    יש פה כמו אהובות עליי: זואלה, קת'לין ואסי - כולן מעולות ואם יכולתי לקנות את כל המוצרים שלהן כנראה שהייתי עושה את זה (כי גם אני גרופית מביכה). את לומייר יש לי, הגוון פחות מתאים לי משהייתי רוצה, והריסים של טניה בר היו פלופ...

    השבמחק
  4. אה, ופיקיסוו וריל טכניקס, אהבת חיי. כמובן.

    השבמחק
  5. פוסט מעולההההההה
    לגבי זה ריל טיניקס, קייטלין, מרלנה ועופרה עם דיופדאט

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top