יום חמישי, 5 במרץ 2015

המדריך למציאת עבודת החלומות

לפני כשלושה חודשים הפכתי למנהלת האתר "כלות אורבניות". מי שמכיר את הבלוג כבר כמה שנים, יודע שהרומן שלי עם הכלות אינו חדש והוא מלווה אותי (ואני אותו) מאז שנת 2012: בתחילה בתור זו שכותבת מדי פעם ומתלהבת מכל הפקה, לאחר מכן בתור זו שמנהלת את התוכן וכעת בתור זו שמנהלת את כל האתר המופלא הזה וכן, ממשיכה להתלהב מכל הפקה עד עצם היום הזה.

זו ללא ספק משרה נחשקת שמושכת הרבה מבטים, לטוב ולרע - ויש לצידה עבודה מאוד אינסטסיבית אבל זה לא שחלילה תתפסו אותי מתלוננת. מבחינתי זו העבודה אשר אליה התכוננתי במשך שנים, אל מן הרגע שבו השתחררתי מהצבא.

עיצוב: קמפרי ולימון
כל עבודה שבה עסקתי מאז וכמובן גם הכתיבה בבלוג, הובילו אותי ל"כלות אורבניות" ולמשרה שאפשר להגדיר רק בתור משרת החלומות: היא מאתגרת אותי, מוציאה ממני לכאורה את המקסימום, אך זה רק גורם לי לגלות בכל פעם כזו שטרם מיציתי את היכולות שלי - וזה כל הכיף.

אז למרות הנחרצות שבכותרת, אין מדריך ברור ודרך אחת למציאת עבודת החלומות - וכנראה שאין אמת בפרסום בבלוג הזה, כפי שאתם מגלים בכל פעם מחדש. יחד עם זאת, מי שיש לו את זה - את אבקת הקסמים הזו שידועה גם בתור כישרון ויודע לפעול בדרכים הנכונות, במוקדם או במאוחר יימצא את עבודת החלומות שלו ובכך אני מאמינה בכל לבי. אספתי בכל זאת כמה טיפים שעלולים להקל על התהליך:

הפקת אלכוהול עם הנציגה הבינלאומית של וודקה Belvedere


לא להסס להתחיל מחדש

הסעיף הראשון הוא הכי קשה, אבל מבטיחה שזה משתפר מכאן והלאה. כשמתחילים מאפס זה ללא ספק קל יותר מאשר להתחיל מחדש: כשכבר נצבר ותק, רזומה ובעיקר כשיש ביד מקצוע שקל להגדיר ולהתגאות בו: אני קוראת לזה "מקצוע שסבתא יודעת להסביר לחברות שלה". הקדשתי בעבר פוסטים שלמים לנושא הזה כי הוא ממש מרתק בעיניי.

אז הפוסט שלי מתרכז דווקא במקצועות מהסוג השני כי אותם אני מכירה יותר טוב, אבל גם כי הם מלווים בחשש מלהיות שונה מהרגיל, נושא שגם עליו כתבתי לא מעט. אם אתם לא אוהבים את מה שאתם עושים, זה לא באמת משנה עד כמה ההורים שלכם היו מבסוטים מכם במעמד סיום התואר או כמה מפונפן הפרופיל שלהם בלינקדאין. אני מאמינה שאם הייעוד קורא לכם, אתם חייבים לעצמכם לעזוב את הדיי ג'וב כדי לממש אותו, גם אם זה נשמע כמו הצעד הכי אמיץ ביקום (וסביר להניח שהוא אכן כזה).

ביקור בסטודיו משכית

צרו קשרים

אנחנו חיים בסופו של דבר בביצה קטנה ולכן בכל תחום מקצועי הביצה קטנה בהתאם ולא שוחים בה המון אנשים. תמיד כדאי ליצור נטוורקינג, להציג את עצמכם ולפעמים להיות נחמדים לאחרים בלי שום סיבה. אנשים נעימים ומוכשרים מוצאים דרך לשתף פעולה זה עם זה ולעולם אין לדעת איך האדם הזה שהייתם נחמדים אליו יוכל לגמול לכם בהמשך וחוץ מזה - מדובר בקארמה טובה. בדרך כלל אומרים שעדיף לעשות במקום לדבר, אבל בימינו דיבורים עם האנשים הנכונים ללא ספק יכולים גם להוביל למעשים.

ראיון עם יעל דיין (!)
בנו תיק עבודות

בדיוק כפי שזה מרגיש מוזר להסתובב בחוץ בלי תעודה מזהה, גם בתחום העבודה להימצא בלי פורטפוליו מסודר זה אפילו קצת לא טבעי. איך תבנו אותו? זו כבר בחירה שלכם: אפשר לעשות זאת באמצעות שיתופי פעולה עם אותם אנשים נחמדים מהסעיף הקודם, אפשר לבחור בכמה פרויקטים נבחרים תמורת קרדיט ואפשר ליצור יש מאין, כמו למשל באמצעות הקמת בלוג ויצירת תוכן עבורו.

סדנת שזירת פרחים עם דרור גולן
בחרו היטב את הפרויקטים שלכם

הסוגיה הזו של עבודה תמורת קרדיט היא טריקית: יש מקרים שבהם היא מחזירה את ההשקעה גם אם היא בוצעה ללא תשלום ויש מקרים שבהם מדובר בניצול לכל דבר. איך מבחינים ביניהם? אין הסבר ברור ולכן צריך בעיקר להסתמך בתחושת הבטן. גם לאיש מקצוע בתחילת הדרך כדאי ורצוי לסנן פרויקטים שאינם מתאימים וזה לקח שנלמד מכל מיני מאמרי SEO מביכים ביותר אותם תקתקתי לפני כמה שנים.

יום צילומים באווירה עירונית
השקיעו בסושיאל מדיה שלכם

כל תמונה שאתם מעלים, כל סטטוס מבריק שאתם כותבים, כל הודעה שנשלחת אליכם בפייסבוק - יש לה את הפוטנציאל למשוך אליכם את המעסיק הבא שלכם או את ההזדמנות הבאה. אז נכון, אפשר לשמור על פרופיל פייסבוק פרטי ולהעלות לשם קיטורים יומיומיים - אבל מי רוצה לקרוא את זה?

פייסבוק הוא כבר מזמן לא רק המקום שבו מאחלים לדודה ברוריה מזל טוב ביום ההולדת ובודקים כמה השמין האקס, אלא זה לחלוטין מקום שבו נוצרות ההזדמנויות, אז נצלו אותן!

צילומי הפקת Pink Valentine לכלות אורבניות. צילום: אורן קאן
אם עבודת החלומות לא קיימת - צרו אותה

לפני כשנה חזרתי להיות שכירה אך אני בהחלט לא שוללת חזרה לעצמאות אי שם בהמשך, זה לא סוד שקשה מאוד להיות עצמאי בארץ אך לעתים זו האפשרות הכי טובה. בהיבט הפרקטי חשוב מאוד לנהל את כל ענייני החשבונות והמיסים בחוכמה, אז אם אינכם יודעים לעשות זאת כמוני - עשו טובה והיעזרו באדם שאתם ממש סומכים עליו ו/או רואה חשבון טוב.
מתגו את עצמכם בצורה נכונה, הקפידו על תוכן מהוקצע ומסרים חכמים, נסו לחשוב על חידושים במקום להשוות ולהשתוות כל הזמן למתחרים, כי כך בדיוק נוצרים עסקים שאנחנו מסמנים בתור פייבוריטים.

ביקור בתערוכת עיצוב
סבלנות חברים, סבלנות

הקלישאה אומרת שעבור הדברים הטובים באמת כדאי להמתין וכמו ברוב המקרים - הקלישאה צודקת. חוץ מזה, אם מגיעים מיד לעבודת החלומות, איפה כאן האתגר? אז לעבור כל מיני סוגים של עבודות זה מחשל ואם לקחנו מהן בסיום התקופה משהו איתנו הלאה: לקח, יכולת, התמודדות - סימן שזה היה שווה את זה. חוסר התמדה זו אחת התכונות הנוראיות ביותר שיש וזו תכונה שמסוגלת להכתים גם את הכשרון הבוהק ביותר.

השקת קולקציה של גל חלפון
מצאתם אותה? שמרו עליה

זו תכונה אנושית להתייחס לכל מיני היבטים בחיים בשאננות לאחר שמגיעים להישגים הרצויים - זה יכול לקרות בעבודה, עם החברים, עם חיי האהבה. אם נפלה בחלקכם הזכות לעשות את מה שאתם אוהבים, תעריכו את זה: אל תאפשרו לעצמכם ליפול למקומות בנאליים, לזלזל או להישחק. אני אומרת תודה כל יום ויום על הזכות האדירה שנפלה בחלקי לעשות את מה שאני אוהבת.

הפקת "עוגיית מזל לשנה החדשה"
המשיכו לפתח את עצמכם

על אותו משקל: אל תעמדו במקום, תמיד תשאפו להתפתח, ללמוד, לחקור. זה לא בהכרח אומר שאתם צריכים להירשם בכל פעם לתואר חדש, אני דווקא מוצאת שבמקרים כאלה קורסים מקצועיים וממוקדים, המועברים על ידי אנשים שאותם אני מגדירה כמצליחנים הם הרבה יותר מעוררי השראה ואפקטיביים מאשר תארים כלליים.

תמונה נוספת מיום הצילומים
מהם הטיפים שלכם? שתפו אותי!

3 תגובות:

  1. באת לי בדיוק בזמן! ☺
    איזו השקעה לובה, כתבת כל כך יפה ומפורט
    ובעיקר משכנע.
    אין כמו לעבוד בעבודה שאוהבים,
    אני הולכת למצוא את עבודת החלומות שלי!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אוהבת אנשים עם גישה כמו שלך ומשוכנעת שעם גישה כזו אפשר רק להצליח :)

      מחק
  2. לובה את נהדרת ומעוררת השראה כתמיד!
    <3

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top