יום שני, 22 בדצמבר 2014

אהבה לרקמה

בתור מישהי שבקושי יודעת להחזיק חוט ומחט - ולתפור באמצעותם כפתור, תחום הרקמה תמיד עניין אותי ואולי מתישהו אנסה את כישוריי גם בו. רקמה זה סוג של פלא, כשחושבים על זה, כי לא משתמשים בה כדי ליצור דברים מעשיים אלא רק לצרכי קישוט בדים קיימים וזה כרוך במיומנות גדולה, הרבה סבלנות וכל מיני תכונות נוספות שלי אישית אין, מה שגורם לי להעריץ את המלאכה הזו.

אז למרות שאצלי בבית מעולם לא ראיתי קרובת משפחה שאוחזת בחישוק ורוקמת, עדיין יש בפעולה הזו משהו שמאוד מזכיר לי את המקורות שלי, מאי שם. אז כמנהגי, פשפשתי בארון ומצאתי כמה פריטים שמתכתבים עם הקסם הפולקלוריסטי הנפלא הזה, בין אם הם אותנטיים של ממש ובין אם הוזמנו מאליאקספרס בכמה דולרים בודדים. 


אז נתחיל מחישוק רקמה שהזמנתי לנו לרגל יום הנישואין הראשון שלנו, אי שם לפני שנתיים וחצי. את החישוק הזה יצרתי בהתאמה אישית עם עדיה, היוצרת מאחורי Buligaia ואני אוהבת את התוצאה שתלויה לי בחדר הכניסה בדיוק באותה מידה כמו מן הרגע הראשון. אפשר להזמין כאן.


הבובה הנפלאה הזו היא תוצרת הונגריה והיא הגיעה אליי במסגרת מסעותיה הנפלאות של זוהר מור הקולולושית מסביב לעולם. מה יש לומר? זה פלא קטן וישן - ואני שומרת עליה באהבה רבה, הלא מדובר בפולקלור במיטבו. לאוסף הוינטג' של זוהר לחצו כאן.


אני משוכנעת שעצם השימוש במילה "פולקלור" בהקשר של התיק הזה עושה למונח עוול, כי הרי אין דבר תעשייתי יותר מזה, אבל בכל זאת - זה חמוד, זול ובגודל די פרקטי, אז למה שלא אחלוק את כל הטוב הזה איתכן? אפשר להזמין כאן.


את הציפית הזו קיבלתי במתנה ובכל פעם שאני מתבוננת בה, קורים שני דברים: אני מחייכת ובא לי ללבוש אותה. 


את האיורים ואת ריבועי הקנבס של טלי Tushtush אני אוהבת כבר שנים, כי יש בהם משהו נוסטלגי ומאוד מדויק לזמנים ולמקום שבו נולדתי, בעיניי היא אמנית נפלאה ואני אוספת את העבודות שלה באהבה רבה. אפשר להזמין כאן.


נכון שכתבתי שבא לי ללבוש ציפית של כרית? אז הנה זה קורה, בזכות החצאית המופלאה שרכשתי בשוק העתיקות בדיזינגוף.


גם לזה לא בדיוק הייתי קוראת עבודת אמנות אך בכל זאת, מדובר בלב חמוד שכיף לתלות בבית ויש בו טאץ' פולקלוריסטי קל, לא? אפשר להזמין לב דומה מכאן.

בהשראת הפוסט, לבשתי את מעיל הרקמה הנפלא של ג'ול ומצאתי מקום שקצת הזכיר לי את המחוזות שמהם כל הפרטים האותנטיים והיפים באמת נלקחו, מקום אפל, יפיפייה וקריפי בדיוק במידה הנכונה- השילוב החביב עליי בכל רגע נתון.

אם כבר הזכרתי את המעיל, אז מדדתי אותו כבר לפני שנה ומשום מה ויתרתי אבל ככל שהתעצמה האהבה לרקמה, כך גם התעצם הצורך במעיל הזה עד שהפך לבלתי נשלט. המעיל, אגב, יימכר במסיבת סוף השנה של ג'ול ולילה מיי במבצע 1+1 ואילו הקשתות של קולולוש יימכרו ב-20%. פרטים מלאים אודות האירועים כאן וכאן.


אני לובשת: שמלה- קסטרו, קשת- קולולוש, מעיל- JUL, נעליים- רוני קנטור 

רגע לפני סיום, הנה כמה עובדות טריוויה משעשעות בהקשר של השורשים שלי שבוודאי לא ידעתם וכנראה שגם לא רציתם לדעת:
  • שמות החיבה שלי ושל נתן הוא "בבושקה" ו-"דדושקה", כלומר סבא וסבתא ברוסית. אם הוא יידע שגיליתי לכם את זה, סביר להניח שלא אחזור לכתוב עוד פוסטים כי לעולם לא יימצאו את עקבותיי.
  • כשאני עצבנית ממש, אני מקללת ברוסית.
  • למדתי קרוא וכתוב ברוסית תוך יומיים הודות לסבתא, לסיים לקרוא ספר ילדים בשם "דוד פיוטר, הכלב והחתול" לעומת זאת - דרש ממני השקעה של חודש.
  • אני תמיד צוחקת על כך שרוסיה ואוקראינה זה אותו דבר, אבל אם מישהו יחשוב בטעות שאני רוסיה ולא אוקראינית - דינו להיעלם גם כן.
ואם כבר נתן אמר שהפוסט הזה מזכיר לו את השיר הבא, אז אני זורמת - תנסו גם אתם!

5 תגובות:

  1. פוסט מהמם!
    אני מתה על רקמות, אבל אף פעם לא ממש יודעת מה לעשות איתן.
    יש לך את הלוק המושלם בתמונות עם המעיל והקשת כדי לברוח ליער.
    איפה הצטלמת? בא לי יער קרוב לבית, אבל אני לא ממש מוצאת.
    נשיקות

    השבמחק
    תשובות
    1. הו, אז אצלי זה ברור: אני לובשת אותן, ישנה עליהן, נועלת אותן - באמת לא בררנית :)
      את כל הלוקיישנים המעולים ביותר אני מוצאת כשאני חוזרת להורים באשדוד. אל תשאלי אותי למה ואיך!

      מחק
    2. ספי, בואי כבר לחיפה! היער כאן בכל מקום!
      לובה, הרקמות+הקשת+הקעקועים המבצבצים- שלמות. כשהייתי קטנה רקמתי המון, ועכשיו בא לי לחזור לזה. או להכין פומפונים.

      מחק
  2. ההד-פיס הזה מהמםםםם. אגב, אני רבע אוקראינית, שזו פאן-פאקט שאני נהנית לשלוף לפעמים ולהפתיע איתה אנשים.
    לקרוא ברוסית למדתי בכלל מהתור לרופא בקופת חולים בחדרה. היה שם שלט ענק שהיה כתוב עליו "פיזיותרפיה - физиотерапия", וזה היה לפני עידן הסמארטפונים, אז ניצלתי את הזמן ביעילות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי אני אוהבת לקרוא שלטים ברוסית בתור לרופא (סיפור אמיתי!)

      מחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top