יום רביעי, 28 במאי 2014

אוף טופיק: הטבעונית החדשה

טבעונים הם לא שונאי אדם. מה הם שונאים בכל זאת? אני לא יכולה לדבר עבור כולם, אז רק אספר לכם את הזווית שלי. אני שונאת להשתמש בביטוי "אני שונאת", כי אני לא אדם מלא בשנאה ולכן אשתמש מעתה והלאה בביטוי "אני לא אוהבת":

  • אני לא אוהבת ריבים שנגררים לרמה של שמות גנאי, משני הצדדים. אני מבינה למה הנושא הזה מעורר כל כך הרבה תחושות קשות, אבל מוצאת שצריך להתעלות עליהן, אם רוצים לנהל דיון אינטליגנטי ומועיל.

  • אני לא אוהבת כשמגדירים אותנו ככת או כדת. אני לא אוהבת כשמגדירים "אותנו". אין "אותנו" ו"אתכם". יש אג'נדה, יש מוסר ויש בחירות קולינריות שנעשות מתוך חשיבה.

  • אני לא אוהבת כשאנשים עושים הבחנה בין סוגי החיות השונות כדי להצדיק את אכילתן אבל לא מהססים להאניש אותן כשזה מסתדר עם הטיעונים שלהם.

  • אני לא אוהבת כשמכנים אוכלי בשר "אוכלי גוויות והפרשות". אני לא חושבת שזה כל מה שמגדיר אותם ולכן זה לא הוגן, אני יודעת שזה נובע מהרגלים שנטמעו, בחירות אישיות ולעתים גם מחוסר מידע.

  • אני לא אוהבת כשמשתמשים בטיעון שהאדם הוא היצור החכם ביותר על פני כדור הארץ ולכן הוא רשאי לאכול כל שעולה על דעתו ובאותה נשימה משתמשים גם בטיעון שכולנו באנו מהאדם הקדמון שצד חיות. תחליטו.

  • אני לא אוהבת כשאוכלי בשר מתגוננים מפני "הטפות" כי הן מעוררות בהם חוסר נוחות, כי זה ממש לא האישיו כאן. גם כשאני רואה תמונות של בשר ברשת ובפיד שלי, זה מעורר בי תחושות חוסר נוחות ועדיין - אני מתמודדת.

  • אני לא אוהבת כשאומרים שאנחנו דואגים קודם כל לחיות במקום לאנשים. בעיקר כי מי שאומר את זה לא בדיוק פעיל לטובת מטרות משום סוג. דאגה אחת לא באה על חשבון האחרת.

  • אני לא אוהבת כשמניחים שאני טבעונית מחמד, זו שאפשר לכתוב לה כל מה שרוצים נגד טבעונות, כי אשתוק ולא אתווכח. אני מגדירה מה נכון לי ואיך אני תופסת את הטבעונות שלי.

  • אני לא אוהבת כשאומרים שללטף כלב ולאכול חיה אחרת זו צביעות. כאמור, זה נובע מכל מיני החלטות מודעות ולא מודעות שאנחנו עושים כבני אדם. זה גם לא אומר שאני מסכימה עם ההתנהגות הזו, כי כל סוגי בעלי החיים מסוגלים לחוש, רוצים לשרוד- זהים במהותם.
  • אני לא אוהבת כשאומרים שצמחונים הם צבועים בגלל שהם לא מתנזרים מביצים ומוצרי החלב. אני חושבת שעדיף לעשות משהו מאשר לא לעשות כלום בכלל וגם אני עברתי תהליך דומה להם עד לפני שנה וחצי.

  • אני לא אוהבת כשמסווגים את הטבעונות כולה כ"קיצונות". אורח חיים שמצמצם את הסבל ואת הפגיעה בבעלי חיים הוא אינו קיצוני.

  • אני לא אוהבת כשצועקים לנו "צאו לנו מהצלחת", כשלתוך הצלחת שלי נכנסים לעתים הרבה יותר קרובות ממה שנדמה לכם ("אבל מה את אוכלת כל היום??").

  • אני לא אוהבת את העובדה שרוב הטיעונים נגד טבעונות, מכוונים ספציפית כלפי טבעונים, לשיטות ההטפה שלהם וכמה שהם טרחניים ומעיקים. האג'נדה שלנו היא לא נגד מי שאוכל בשר, היא נגד תעשיות הבשר, הביצים והחלב. אין צורך להפוך את זה לריב בין מחנות.

  • אני לא אוהבת כשצועקים לנו גם "חיה ותן לחיות", כי הרי זה עומד בסתירה מוחלטת לכל מה שקורה כאן.

בתמונה: פרי בשיעור מאלף ומעלף על אהבת חיות

מה אני בכל זאת אוהבת? בעלי חיים, מכל הסוגים והמינים. אוכל טעים ואורח חיים שהוא גם מוסרי וגם כייפי ואתכם, כי אני יודעת שתקראו את הפוסט הזה ותאפשרו לי לפרוק את אשר על לבי, לא משנה מהם הרגלי האכילה שלכם.

8 תגובות:

  1. כתוב בצורה רהוטה ומצויינת! פוסט מעולה :-)

    השבמחק
  2. כתוב בצורה רהוטה ומצויינת! פוסט מעולה :-)

    השבמחק
  3. מעולה לובה. כל מילה בסלע.
    אני צמחונית, עדיין לא טבעונית
    אבל
    אני מודעת היטב לעובדה שהבחירה שלי בצמחונות לא עומדת בקנה אחד עם המוסר שלי,
    אני מודה שהבחירה שלי היא לא מספיק מוסרית עבור אמות המוסר שלי.
    אני פשוט מודה בזה
    וזה פשוט
    אני לא בוחרת להגן על עצמי (כי אני במילא מוגנת בקונצנזוס של אוכלי הכל והכמעט-כל)
    ולא מתפתלת ונזרקת בין טיעוני ניאנדרתליות לטיעונים דנטליים או פסאודו-מוסריים או ספישיסטיים
    רק כדי להצדיק את החולשה שלי, את ההתנהלות שלי, הלא הוגנת. את חלקי בתעשיית החלב והביצים.
    ממליצה לכולם לרדת מהמגננה הפתטית וההצדקות המתפתלות ולהודות בחולשה,
    להודות בחוסר יכולת לדחות סיפוקים,
    להודות באלף ואחד מניעים שיש לכל אחד ואחת בבחירה של לא להיות טבעוני/ת
    פשוט להודות בבחירה שמחוללת נזק וצער ואכזריות אינסופית
    ולהפסיק להיות אלימים כלפי מי שנקט באי-אלימות ונלחם (לפעמים באלימות של כאב אמיתי) עבור בעלי חיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. את הרבה יותר מודעת מכפי שאני הייתי בתור צמחונית וזה מעולה. במשך שנה וחצי של צמחונות, שכנעתי את עצמי בעיקר שטבעונות היא קיצונית עד שלבסוף עשיתי את השינוי.
      הפוסט הזה נוצר בעקבות כמה ימים של ויכוחים שבהם אוכלי בשר קראו "לנו" צבועים, מעיקים, חסרי תרבות דיון ועוד שלל כינויים נאים שהרתיחו לי את הדם.

      מחק
    2. אני אולי מודעת יותר כי גדלתי בבית עם אח ''קיצוני'' שהיה גם טבעוני לפני המון שנים והייתי ''קיצונית'' בעצמי בכמה מובנים.
      השימוש שאנשים עושים בטיעון ה''קיצוניות'' הוא כל כך מנותק -
      האם יש דבר יותר קיצוני מלקחת חלק בתעשייה של רצח ולעצום עיניים?
      אין מילה שאיבדה את המשמעות שלה בחברה העיוורת והנורמטיבית כמו המילה ''קיצוניות'' -
      מאז ומתמיד אנשים היו עיוורים לקיצוניותם וסלדו מ''קיצוניות'' שזרה לחייהם בו זמנית, גם אם היא הייתה הדבר הכי שפוי שיש מסביבם,
      מבחינתי ישנה קיצוניות או טוטאליות או מסירות שהיא חיובית, טובה, הכרחית ומחוללת שינוי.
      מקווה להצליח לעשות את השינוי הזה ומקווה שכמה שיותר אנשים יעשו את אותו הדבר
      בשביל בעלי החיים, בשביל איכות הסביבה ובשביל הנפש והבריאות.
      עצוב לי שמחפשים באלימות איך לשנוא טבעונים אבל זה לא חדש לצערי, אנשים פשוט מחפשים תמיד את מי לשנוא ועכשיו זה אתם, בין השאר.
      תהי חזקה ותודה

      מחק
    3. תודה לך :) התגובות שלך גורמות לי להאמין שוב באנושות

      מחק
  4. את גם כותבת נהדר כהרגלך
    ואת גם מפרסמת בקצב מהיר מדי שגורם לי לחוש בושה ואשמה על זה שהבלוג שלי לא עומד בפרץ. דאמיט.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top