יום שני, 26 במאי 2014

הרגלי קניות חדשים

בחודשים האחרונים, בהם קצת נעלמתי לכאן - שמתי לב שסיגלתי לעצמי הרגלי קניות חדשים. זו לא ממש הייתה החלטה מודעת, כמו היכרות עם כמה אנשים מוכשרים שנכנסו לי ללב וכתוצאה מכך גם לארון. כשאני מביטה ברכישות שלי בדיעבד אני מרגישה מרוצה, כי אני מבינה שאלה רכישות שעומדת מאחוריהן אג'נדה.

במשך השנים מאז שהבלוג קיים ונחשפתי לעולם הרכישות ברשת, הטפתי לקבלת תמורה מלאה עבור המחיר, על כך שאין סיבה לשלם סכום גבוה על כל פריט לבוש - אם אפשר להשיג דיל משתלם במקום אחר. ההרגלים שלי כיום אמנם נראים כמו סתירה מוחלטת לאג'נדה הזו, אבל מבחינתי מדובר בשדרוג בוגר יותר לכל מה שעמדתי מאחוריו בעבר.

היום אני מרגישה בנוח להוציא כמה מאות שקלים על כל פריט, בתנאי שהמשכורת וחשבון הבנק מאפשרים זאת ועדיין להרגיש שאני מקבלת תמורה מלאה למחיר. איך זה קורה? הפסקתי לחלוטין לקנות בגדים ברשתות הגדולות כדוגמת זארה ו-H&M, בגדים שלא שרדו אצלי יותר מעונה עד שנמאסו. פה ושם אני מזמינה עדיין מאסוס, אבל עיקר הרכישות שלי הן אצל קומץ מעצבות ישראליות שאני באמת ובתמים אוהבת.

איך זו תמורה מלאה למחיר? הרי המחיר במקרה הזה לא נמוך ובסכום דומה היה אפשר לקנות כמה וכמה מוצרים במקומות אחרים. אז קודם כל, הקשר האישי חשוב לי: המעצבות שהכרתי בתקופה האחרונה ביקרו במסיבת יום ההולדת שלי וכל ביקור אצלן בסטודיו מרגיש לי כמו בילוי, אז כיף לי. יש ערך גדול, שהוא לא כספי, לכך שאנחנו מקיפים את עצמנו באנשים מוכשרים שעושים לנו נעים.

שנית, אלה בגדים שעשויים היטב ויושבים פרפקט על הגוף. הם לא מתפוררים אחרי לבישה אחת, לא דוהים בכביסות. הפריטים הללו יוצרו ממש כאן באהבה וכך בדיוק הם נראים ומרגישים. יש משהו מעורר גאווה ברכישה ממעצבת שאני מאמינה בה, מאשר לחטוף פריט בסייל שנקנה רק מתוקף היותו - פריט בסייל.

כל הנאמר כאן הוא לא בניסיון להטיף. כל אחת עושה את הבחירות שלה וברור לי שזה לא לכל כיס. הרגלים כלכליים ובחירות נבונות שכבר טמועים היטב אצל רובכן - אני לומדת רק עכשיו - אבל נהנית מכל חוויה, מכל מסקנה ואפילו מכל טעות שנעשתה בדרך.

הפריטים שמופיעים כאן בפוסט, של לילה מיי, מונה, פיו פיו וגם של קולולוש, ג'ול וביאנטיקה שעוד יופיעו כאן בהמשך - הם מבחינתי אוצר, בזכות הנשים המיוחדות שעומדות מאחוריהן ומספקות תעסוקה לכל מי שלוקח חלק באוצר הקטן הזה.


נ.ב - יש לי שיער חדש!
אני לובשת: חולצה- מונה, חצאית- פיו פיו, שרשרת- לילה מיי, נעליים- רוני קנטור (מעונת החורף).


10 תגובות:

  1. חתולתי היקרה!
    את מדהימה כתמיד, ועכשיו אף יותר כשאת נראית סופר שלווה עם הבחירות והרכישות שלך!
    כל פריט ופריט עלייך נראה מיוחד וone of a kind!

    נשיקות וחיבוקים עד שניפגש באוטובוס, או אולי בספסל?

    השבמחק
  2. את כבר יודעת מה דעתי על הלוק המצולם פה, אהבתי את הרעיון ותמיד תמיד תהיי שלמה עם עצמך. מיאו

    השבמחק
  3. את נהדרת ונראית נפלא, כיף שחזרת! בנושא האג'נדה, אני מוצאת שקשה לי לדבוק באג'נדה אחת ודעותיי משתנות בעיקר בהתאם לתקופה הכלכלית שאני נמצאת בה. מעריכה את ההרגלים החדשים שאימצת לך. (:

    השבמחק
    תשובות
    1. גם הדיעות שלי משתנות כמו שאת רואה :) זו לא ממש אג'נדה שיכולתי לדבוק בה בתור בחורה בת 20 וקצת שעדיין מחפשת את עצמה, היום זה כבר יותר אפשרי - אבל בבסיס אני נשארת אותה אחת. תודה לך!

      מחק
  4. עוברת את אותו תהליך התבגרות בדיוק.
    ככה גיליתי, למשל - שאני יכולה לקנות, לדוגמה, במגירות של "נונה אלגה" (ששם כל פריט עולה 100 ש"ח) ולקבל את הפריטים הכי נעימים ואיכותיים ושורדים-יותר-מעונה-או-מכונה בעלות קצת יותר גבוהה.
    ואני מתה על המעצבת ויודעת שבכל פעם שאגיע לשם, היא או העובדת המקסימה שלה ישלפו לי את הפריט שהכי יתאים לי.
    תרכובת הלבוש שלך בפוסט הזה מקסימה ומאד את :)

    השבמחק
  5. מניחה שכמו כל דבר בחיים, מדוב רבבחירה אישית, כמו שיש נשים שיבחרו לרכוש מייקאפ של שאנל וכאלה של ביוטיקייר. אני לפעמים רואה בגדים שיש לאימי, בני יותר משלושים שנראים ממש חדשים והתירוץ שלה הוא שהאיכות של פעם אינה כפי שהיא היום, אני מסכימה עם זה ולכן מגבילה את עצמי ברכישה ברשתות, כשמשלמים על המחיר ולא על איכות, אני מוכנה להשקיע רק בבגדים קלאסיים כל מה שהוא עונתי/טרנדי/אופנתי אני מעדיפה לרכוש במחיר משתלם, אני גם לצערי לא חושבת שהאיכות של המעצבים בארץ (מבלי להתייחס באופן ישיר למעצבות שאת הזכרת) עושות בגדים בהכרח באיכות טובה יותר ושיש הצדקה למחיר. לפעמים כן ולפעמים לא. אני חושבת שהתהליך שאת עוברת בהכרח קשור לגיל ולהתבססות כלכלית מסויימת. בכל מקרה מה שתפס את עיני בכל התמונות זה הקעקועים!! (:: ממש אהבתי

    השבמחק
    תשובות
    1. זו לגמרי בחירה אישית שנובעת מכל מיני פקטורים. כסף לא תמיד שווה איכות וברור לי שיש מעצבים באיכויות שונות כמו כל השאר, אבל אלו ספציפית שאליהן התייחסתי - בהחלט יוצרות פריטים ששווים כל שקל :)

      מחק
    2. סומכת עליך, יבדק (:

      מחק
  6. הי אני תמיד קוראת ואף פעם לא מגיבה! חייבת לשאול 2 שאלות:
    1. איפה עשית את הקעקועים? (לחברה)
    2. איפה הסתפרת? (בשבילי..ואם אמרת לה/לו מה את רוצה או שהופתעת..אני מאוהבות ההפתעות)

    נ.ב. קניתי אצל מונה בדרסקוד חולצת באבלגאם תכלת..עכשיו עשית לי חשק גם לזו!

    מרב

    השבמחק
    תשובות
    1. לשאלותייך :)
      1. אצל אבי בפסיכו, בן אדם מקסים ואיש מקצוע מוכשר, מומלץ בחום.
      2. אצל ניסים בסיסרז, באתי עם הרעיון לבלונד ולורדרדות, התספורת הייתה רעיון שלו.
      נ.ב - השבוע קניתי גם את הבאבלגאם (ואת הנשיקות קניתי בדרס-קוד), אם את אוהבת את הבאבלגאם, את מאוד תהני גם מזו, באחריות :)

      מחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top