יום שני, 3 בפברואר 2014

קצת תרבות, קצת תרבות

עשיתי חיים בחודשים האחרונים, אפילו ברמה קצת מושחתת: הופעות, אירועים, סרטים וכמובן גם הרבה אוכל טוב. חשבתי שיהיה נחמד לחלוק כמה מההמלצות והחוויות בפוסט מיוחד ומי יודע, אולי אחזור עליו שוב בעוד כמה חודשים, בהנחה שהרצף הטוב ימשיך.

סרטים-


"הזאב מוול סטריט"- נתחיל דווקא מהסרט היחידי שלא התחברתי אליו בכלל ברשימה. עם כל הכבוד למרטין סקורסזה, כעבור שלוש שעות תמימות יצאתי מהקולנוע עם צלצולי אוזניים ועם מיגרנה שנמשכה יומיים. בכלל, אני לא רואה הצדקה למתוח סרטים לאורך שלוש שעות בעידן של ימינו, למי יש סבלנות לזה? הסרט חסר פואנטה לדעתי ויש בו דמויות משנות בלתי נסבלות. הדבר היחידי שטוב בו הוא כמובן ליאונרדו דיקפריו, שהיה באמת משובח, אבל לא מספיק כדי להחזיק שלוש שעות על מושב אחד.


"Her"- מכאן העניינים מתחילים להשתפר והסרט "היא" הוא האהוב עליי ברשימה ולא רק בגלל החיבה הוותיקה לחואקין פיניקס. זה מסוג הסרטים האינטיליגנטיים שאני ממש אוהבת, מזכיר לי קצת את האיכויות של "שמש נצחית בראש צלול". לא אחפור לכן על המשמעויות והשאלות העמוקות שמעלה הסרט, רק אומר שאני ממש לא מבינה את כל המלעיזים שהכתירו את הסרט כחופר, כזה שאפשר היה לקצר בחצי שעה. לא הייתי מדלגת על שום דקה מתוכו.


"מועדון החברים של דאלאס"- זו ללא ספק השנה של מת'יו מקונוהי (ועל כך אספר לכן עוד בהמשך). מדובר באחד הסרטים שהכי סקרנו אותי ובצדק, כי יש כאן עלילה מעולה ומשחק שהוא פשוט תענוג לצפות בו. חוץ ממקנוהי, מככב כאן גם ג'רד לטו ואני מנחשת שהוא יחטוף על התפקיד הזה את האוסקר, כי מה הפלא? הוא היה מושלם בו ומושלם באופן כללי (שחקן ומוסיקאי טבעוני? לקחתי, תודה).


"חלום אמריקאי"- כריסטיאן בייל הוא אחד השחקנים החביבים עליי עוד מאז אמריקן פסיכו. התפקידים שלו בדרך כלל מאוד מלוטשים, אז מפתיע לראות אותו מגלם דמות גרוטסקית כל כך. ג'ניפר לורנס המעייפת במציאות, מעולה פה כתמיד ובאופן כללי- הסרט מזכיר את ז'אנר סרטי העוקץ של פעם ויש לו גם פסקול משובח:



סדרה-


True detective- יש לי המלצה לסדרה אחת בלבד, כי עם אישיות כפייתית כמו שלי אני יכולה להתחייב רגשית רק לאחת כזו בכל פעם. קחו את מת'יו מקונוהי וודי הארלסון, מקמו את העלילה בדרום הפרוע עם אבקת הקסמים של HBO מפוזרת בכל עבר ומה קיבלתן? סדרה שלובה מאוד תרצה לצפות בה. חוץ מזה, כחובבת פסקולים, השיר הבא הספיק לרוץ אצלי בלופים:



הופעות-


אביתר בנאי בזאפה- זו לא ההופעה הראשונה של אביתר בנאי בה הייתי ובכלל- אני והוא מנהלים רומן ארוך שנים ולמרות זאת, זו הייתה ההופעה המוצלחת מכולן: היו בה שירים מהאלבום הראשון ותחושה משוחררת יותר וכייפית יותר, בקיצור, מומלץ לאוהבי הז'אנר ולאוהבי הופעות מעולות באופן כללי.


מתי כספי ושלמה גרוניך בזאפה- זו הופעה שהיא קצת פחות מיינסטרים כי אני בטוחה שלשילוב של כספי וגרוניך לא כולם יתחברו. הייתי משוכנעת שאני מגיעה להופעה בגלל מתי, הרי הוא מככב באוסף התקליטים שלי (כן, תקליטים!), אבל בסוף מי שהפתיע אותי היה דווקא שלמה גרוניך. לא היה לי מושג כמה מדהים הקול שלו ושום שיר שהוקלט באולפנים לא רמז על כך אפילו, לכן לראות אותו בהופעה יחד עם הניגוד המושלם שלו- מתי כספי, זו חוויה מיוחדת.


משחק מחשב-

לא יודעת עד כמה זה באמת נחשב כתרבות, אבל אני בקריז של The walking dead עד חזרתם מהפגרה (כבר בשבוע הבא) ולכן הייתי צריכה משהו שימלא את החלל בינתיים. על המשחק הזה שמעתי הרבה המלצות והחלטתי לנסות אותו בעצמי, מדובר בקווסט שמזכיר את הסדרה אך לא עם אותן דמויות והוא מלחיץ בדיוק כמוה! מומלץ לגיקיות הכבדות שבחבורה בלבד.


אוכל-

על חוויות הטבעונות האחרונות שלי כתבתי כאן ממש לאחרונה כך שלא אחפור. רק אספר שבמסעדת "אדורה" המעולה נערך לאחרונה משתה טבעוני שהיה מפוצץ באוכל, השווארמה הצמחונית שדרגו לאחרונה את התפריט וגם שיפרו את מערך המשלוחים שממנו מאוד סבלתי, רשת ארומה הוסיפה מנות טבעוניות חדשות לתפריט, "קפה לואיז" שדרגו גם הם את התפריט והוסיפו כמה מהמנות הטעימות ביותר שטעמתי והחדשה המרעישה ביותר: מסעדת "ננוצ'קה" הופכת החל מיום ראשון הבא (10.02) לטבעונית לחלוטין. אכלנו שם לפני כמה חודשים והיה פשוט מעולה! פוו, נגמר לי האוויר מרוב חידושים ועדכונים!


ספרים-

דווקא בספרים הייתי קצת חלשה לאחרונה ולכן כל ההמלצות הן מעט סתמיות. הראשון הוא ספר בשם Hipster puppies שמציג כל מיני כלבים עם תלבושות היפסטריות וכיתובים משעשעים. לא בדיוק איכות צרופה אבל כל כך מבדר!

הספר הנוסף נקנה בחנות המעולה "הנסיך הקטן" ונקרא "חיות, ציפורים וקרובים" של גראלד דארל. אחרי שסיימתי כמה ספרים כבדים, הספר המשעשע והציני הזה הוא בדיוק ההפוגה לה הייתי זקוקה וכמובן, אי אפשר בלי המנוי הדו חודשי של מגזין Frankie, המגזין האהוב עליי עלי אדמות (יתאים גם לבחורים שבקהל, אגב).


ספורט-

גם לא בדיוק קולע להגדרה של "תרבות" אבל זה מה שממלא הרבה מהזמן הפנוי שלי לאחרונה. בערך באזור החגים עשיתי מנוי לראשונה בחיי לסטודיו סי ומאז אני מרגישה מעולה. אני לא יודעת להשוות בין הסטודיו למכון כושר סטנדרטי כי מעולם לא התאמנתי בכזה, אבל עד כה התרשמתי מהשיעורים, מהאופן שבו המאמנות מדריכות אותנו להפעיל את הגוף ובעיקר מכושר ההתמדה שלי.

עוד כמה דברים שעשו לי כיף לאחרונה הם מדריכי היוטיוב והבלוגינג המעולים של אנה ולילי פבלס, הבלוג Frame של המוכשרות אורלי, אינה ואביטל, בלוג החתונות Hello May וחשבון האינסטוש של שלי גרוס. זהו, חפרתי!


15 תגובות:

  1. אחלה פוסט. אוהבת לקרוא דברים כאלה, שבנויים כמו מגזין. כל הכבוד על ההשקעה.

    חלום אמריקאי ד"א - אחד הסרטים הטובים שראיתי בזמן האחרון (פרסום עצמי קטן - הפוסט האחרון שלי בדיוק סוקר אותו בהרחבה). אבל ג'ניפר לורנס- מעייפת??? עולם של חוסר הסכמה מפריד בינינו בעניין הזה :)

    בכל מקרה- נהניתי מאוד לקרוא. מצפה לראות את הסדרה החדשה של וודי הרלסון ומתיו מקונוהי גם כן. תודה על ההמלצה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מיד אקרא את הפוסט שלך :)
      לגבי ג'ניפר לורנס- מאוד הערכתי את חוש ההומור שלה עד לאחרונה, אבל אחרי שנתקלתי בעוד הופעה משוגעת על השטיח האדום, הרגיש לי כבר מאולץ מדי וכן...מעייף. היא קצת מנסה למלא את משבצת המשוגעת ההוליוודית, לא?

      מחק
    2. אני מבינה עכשיו יותר מה את אומרת- אני מסכימה שיותר מדי מחוש הומור מהסוג שלה יכול להמאיס.
      אבל לא הייתי אומרת שהיא מנסה למלא את משבצת המשוגעת- אני רואה את זה בתור בחורה שמתעקשת להישאר כמו שהיא, למרות הוליווד, למרות שבשלב מסוים מתחילים להשתעמם אולי מהשטיק שלה.
      רגע קטן של התפלספות\התפלצנות- הבעיה היא שכל כך הרבה מהדעות שלנו מושפעות מאיך שדברים מוצגים בתקשורת, ולאחרונה אכן אנשים מתעייפים מחוש ההומור שלה, הכתבות פחות מחמיאות, ובהתאם דעת הקהל הופכת ליותר קוטבית לגביה.
      חפירונת ;)

      מחק
    3. אנחנו כנראה לעולם לא נדע אם זו אכן האישיות שלה או שהיא מצאה משבצת שעושה לה טוב, אני מוכנה להפוך לחברה שלה ליום כדי לגלות :) בפעמים הראשונות חשבתי שזה כה מרענן ומדליק שהיא עושה מה שבראש שלה ומסרבת להיכנע לתכתיבים, אבל כשהיא עשתה שוב פוטובומב למישהי אחרת עם אלף פרצופים מוזרים, אמרתי די, מספיק! ובלי שום קשר, היא שחקנית נהדרת עם עתיק מבריק

      מחק
  2. מסכימה לחלוטין עם כל ההמלצות שלך בנוגע לסרטים. לצערי את כולם כבר ראיתי (כי אף פעם לא הייתי חזקה בדחיית סיפוקים.)
    המלצה שימושית במיוחד היא זו של true detective, אני נוטה לראות מהפוסט שיש לנו טעם דומה בדברים האלה ובדיוק חיפשתי סדרה טובה לסגור איתה את החורף ככה שתודה לך על זה! :)
    פוסט מצוין!

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי אני ממהרת לומר, אבל אני רואה בה פוטנציאל ברייקינג בדיש, מקווה לא להתאכזב :)

      מחק
  3. מה קורה לך? כספי וגרוניך זו הכי קלאסיקה ישראלית! לגבי הספרים - קראת את הראשונים בסדרה של ג'רלד דארל? כי "משפחתי וחיות אחרות" הוא פשוט מקסים ומצחיק ממש, לדעתי מתעלה על כל המשכיו (שחמודים גם הם, אבל פחות).

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לגמרי רואה בהם קלאסיקה, אבל אני חושבת שהם לא מוערכים מספיק, כי אני לא מכירה הרבה אנשים שאוהבים אותם כמוני. את הספר הזה קניתי בעקבות המלצה של חברה שאמרה בדיוק כמוך- שגם יתר הסדרה חמודה אבל הוא הכי מוצלח, אולי אקרא גם את השאר בהזדמנות

      מחק
  4. תתחדשי על הכל.
    אוהבת את מועדון החברים של דאלאס, מתיו מקונהי בהחלט הפציץ שם (ופעם חשבתי שהוא שחקן גרוע)

    תתחדשי על הספרים
    אגב ננוצ'קה זו לא המסעדת-פאב של הבחורה ההיא ממחוברות?

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא לגמרי הפתיע השנה, במשך שנים הוא התבזבז על קומדיות רומנטיות סוג ג' או כמו שחברה שלי מגדירה "נבנה בהן" :)
      לגבי ננוצ'קה, לא יודעת אם זו ההיא ממחוברות, אני באמת לא בעניינים! אבל זו מסעדת אירועים מעוצבת ומקסימה, אם הייתי מתחתנת היום לבטח הייתי עורכת את האירוע שם!

      מחק
  5. בחירות מעולות! true detective ממש מדהים

    www.clothesontrees.com

    השבמחק
  6. פוסט נהדר! בא לי לראות את כל הסרטים שכתבת עליהם כאן, אבל נראה לי אצטרך בסוף לבחור רק אחד מהם לראות בקולנוע. עדיין מתלבטת...

    השבמחק
    תשובות
    1. זה ממש תלוי למה את הכי מתחברת כי כולם שונים. אם את בעניין של דרמה אז HER, אם מפריע לך שיש הרבה דיבורים ואת רוצה יותר אקשן- אז מועדון החברים של דאלאס

      מחק
  7. מצטרפת להמלצות על הסרט "היא" ו"חלום אמריקאי". ראיתי את שניהם בשבועיים האחרונים ולמרות שהם די בז'אנר שונה זה מזה, התחברתי ואהבתי את שניהם.
    הפסקול של "היא" חלומי לטעמי וכנ"ל כל הויז'ואל המוצג בסרט, הסטייל וההום סטיילינג, והשחקנים היפים והמוכשרים.
    אני הייתי החודש גם בהופעות של אסף אמדורסקי בבארבי תל אביב, חמי רודנר בתאטרון תמונע והדג נחש בבארבי. כולן מהנות וכייפות והשבוע מתוכננת להגיע להופעה של דנה ברגר עם ירמי קפלן וחמי רודנר בזאפה תל אביב.
    אין כמו תרבות טובה ללב ולנשמה.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top