יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

אווירת חג מקומית

מאז ומתמיד הרגשתי קנאה קלה בכל מי שמתגורר בחו"ל וזוכה ליהנות בתקופה הזו של השנה מאווירת חג מיוחדת שאין במימדים דומים בארץ. סרטוני היוטיוב מתארים את החגים המקומיים כעמוסים בקניות, ממתקים, עצים, אורות ועוד קצת קניות לקינוח. אז למרות שאנחנו לא באמת חוגגים כאן את החגים (של הגויים, אבוי!), אני אוהבת את הזמן הזה של השנה מכמה סיבות...


הבית כולו מתקשט, כי ככה החלטתי שמתחשק לי. את שלט ה"נובי גוד" ("שנה טובה" בעברוסית קלוקלת), הכנתי על סמך ההדרכה הזו בכלות אורבניות. הבחירה במילים הללו, שבטח נראית עילגת לרובכם היא אינה מקרית: לרוסים שחיים הרבה שנים בארץ יש קטע ידוע שבו הם משרבבים פנימה מילים בעברית בתוך שיחה ברוסית מבלי לשים לב.

בתקופה שבה עבדתי במשרד פרסום דובר רוסית והתבקשתי לבצע שיחות עם אנשי פרסום מרוסיה, מצאתי את עצמי פתאום זורקת לאוויר מילים כמו "בסדר" ו"סבבה", לאנשים שבטח מעולם לא שמעו מילה בעברית, אופסי. בכל אופן, ה"נובי גוד" היה נראה לי שילוב יפה בין השורשים הרוסיים לבין החיים בארץ. או במילים אחרות- לא מצאתי שבלונות בשפה אחרת.


בעונה הזו של השנה המוסיקה הופכת לרכה ונעימה יותר, בפטיפון מתנגן תקליט הלהיטים הגדולים של אדית פיאף, שנרכש במתחם שום הפשפשים ביפו בכמה שקלים בודדים ומאז מעביר לנו את החורף בנעימים.


החשק לקרוא חזר ובגדול! אני מוצאת שבקיץ אני אנרגטית מדי מכדי לשבת על התוכעס כמה שעות ולקרוא. מה גם שהחום לא ממש עושה לי חשק להתרכז במילים ובדפים, אבל בחורף? בחורף זה פשוט מתבקש.


האוכל טעים ועשיר יותר. בתמונה: מרק קרמי עם קשיו, כרובית ותפוחי אדמה - בתוספת עגבניות שרי צלויות, בצל וקרוטונים, לפי המתכון הזה


הריחות עשירים ומתוקים יותר, כל ריחות האפייה שעשו לי קצת בחילה בקיץ חוזרים לפעילות מלאה: עם שוקולד, קינמון, דלעת והחברים האהובים.


וכמובן אין כמו הציפייה לשנה החדשה וכל הדברים הטובים והמאתגרים שהיא בוודאי תביא עמה. יש לי תיאוריה מוזרה ששנים זוגיות עדיפות על שנים לא-זוגיות (אל תשאלו). השנה החולפת לא הייתה רעה בכלל ובהחלט הייתה מעניינת, אבל משהו אומר לי ש-2014 תהיה מוצלחת יותר.


דברים נוספים שאני אוהבת בתקופה הזו של השנה? פוסטים מושלמים כמו זה לדוגמא, שבו אני בוהה שוב ושוב מרוב שהוא מהפנט.


ו-וולוגמס, אבל רק של Essie - button כמובן, אל הוולגים היומיים שלה פיתחתי אובססיה ברמה שדורשת הסתכלות מקצועית אבל לא אכפת לי, אני רוצה להיות חברה שלה ואני בטוחה שיום אחד זה עוד יקרה. אוסיף את זה לרשימת המטרות שלי לשנת 2014.

6 תגובות:

  1. וואווו הלוואי ואני חגגתי את הכריסמס!

    השבמחק
  2. התשומת לב שאת יודעת לתת ולהשקיע בפרטים הקטנים תמיד מרשימה בעיני בהתחשב בכך שאצלי בחורף לצאת מהפוך זה מאתגר מספיק גם בלי לקשט את כל הבית :)

    מקווה ש-2014 תענה על כל הציפיות שלך!

    השבמחק
    תשובות
    1. גם להישאר בפוך זה בסדר ואפילו מתבקש :)

      מחק
  3. Great post!

    http://closertotheedgeblog.blogspot.com/

    השבמחק
  4. וידוי מביך: לפעמים אחרי שאני קוראת פוסט שלך שבו מצולמים מלא דיטיילים יפים, בא לי לבוא אלייך הביתה, להציץ בפינות ולפתוח מגירות... אני מרגישה כמו סטוקרית סוג ז' עכשיו...

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top