יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

וידויים דיגיטליים

כל עצמאי שעובר חבלי הלידה בהקמת העסק, מקבל במוקדם או במאוחר סטירה מטאפורית הישר לפרצוף, בעקבותיה הוא עושה עם עצמו חושבים ושואל- איך משתפרים מכאן? אז את הסטירה שלי קיבלתי ממש במקרה, במהלך סדנת נשים עצמאיות וכסף של מיה לנדאו. זה קרה דווקא באחת ההפסקות, אז קשקשתי עם מישהי שאני מכירה היטב אך לא היה לה מושג במה אני עוסקת ומה אני עושה שם בעצם.

כמובן שהתגובה האוטומטית שלי הייתה "רגע, איך זה שאת לא יודעת במה אני עובדת?", אבל כשחשבתי על זה לעומק, הבנתי שאין לה דרך לדעת כי מעולם לא סיפרתי מה אני עושה בחיי הנון- בלוגינג שלי, מתוך המחשבה שזה אקט שיווקי ונדחף מדי. טעות. מי שרוצה להצליח, דוחף את עצמו ומוודא שכולם יודעים במה הוא עוסק.

אז נעים להכיר, אני עוסקת בדיגיטל ובתוכן. לפני שאסביר מה זה בעצם אומר ומה אני עושה בפועל, אספר לכם איך הכל התחיל: את הדרך המקצועית שלי התחלתי כתחביב לפני כארבע וחצי שנים ואני ממשיכה אותו עד עצם היום הזה- הבלוג שלי.

מכאן
 
מה שהתחיל כעיסוק בשעות הפנאי, גובה ב"דיי ג'וב" במשרד פרסום כמנהלת תיקי לקוחות- ג'וב לא רע בכלל עבור ילדונת בת 21 שזה עתה השתחררה מהצבא. אז לא ראיתי קשר בין שני התחומים, הרי ביום יום התעסקתי בשטחי פרסום ובערב החלפתי את המדים לתחפושת הבלוגרית שלי, שם עסקתי בעיקר ביצירת תוכן. היום אני מבינה שזה בעצם היה הבסיס שלי לכל מה שקשור במדיה הדיגיטלית.

על השאלה כיצד התקדמתי משם למשרות אחרות בתחום, עניתי במילה אחת- "התגלגלתי", אבל האמת היא שההחלטות שלי מאז לא היו מקריות: הן נועדו לדחוף אותי אל המקום שיאפשר לי לעסוק באופן מקצועי בשתי האהבות הכי גדולות שלי- תוכן ואינטרנט.

"התגלגלתי" הוא בסך הכל ניסיון להצטנע, חוסר נעימות להודות במה שאני מאמינה בו בפועל- אני טובה במה שאני עושה. אז הנה, אמרתי את זה. ממליצה לכם בחום לנסות את השיטה הזו גם, לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים.

במהלך קיץ 2010, אחרי נדידה בין כמה משרדים, החלטתי להפוך לעצמאית. לא היו לי תוכניות קונקרטיות להקים עסק, אלא הרגשתי שזו ברירת מחדל והדרך היחידה להתפתח בתחום שלי. הייתי אז בת 22 ואם אומר לכם שלפתוח תיקים במס הכנסה ובמע"מ זה לא עניין מלחיץ - זה יהיה שקר גס.

נכון, קשה להיות פרילנסרים בארץ וגם היום אי אפשר לומר שאני לחלוטין אדון לעצמי- אבל אני בדרך לשם ואם אקדם את השאיפות שלי כפי שאני מתכננת, זה יקרה בקרוב מאוד ואתם כמובן תהיו הראשונים לקרוא על כך. אז במה בעצם אני עוסקת היום?
  • תוכן- פוסטים, מאמרים, פוסטים, תכני SEO, דפי תוכן לאתרים, טקסטים שיווקיים, מדריכים. תוכן היא מילה כללית שמייצגת את היכולת ללמד את עצמי לכתוב על כל נושא אפשרי ולאמץ סגנון כתיבה הרלוונטי לדרישת הלקוח, להבין את ה"שפה" העסקית שלו.
  • מדיה חברתית- פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, אינסטגרם, קמפיינים ממומנים, הדרכות פייסבוק לעסקים, אפיון פעילויות פייסבוק, הפצת ניוזלטרים. הרבה מילים מפוצצות שבסך הכל מתארות מדיות שרובנו מבלים בהן כמה שעות בכל יום וכלי מצוין לעסקים.
  • שטחי פרסום בבלוג- הגיע הזמן ליישם את כל מה שאני עוסקת בו גם בבלוג שלי. אשמח להציע שטחי פרסום בסכום חודשי קבוע ונוח למעצבות ומותגים שאני אוהבת ומפרגנת להם ממילא, כך שהם יוכלו ליהנות מקהל יעד ממוקד ואיכותי ואני אוכל להמשיך לחשוף את הקוראים שלי למעצבים ומותגים המתאימים לאופי הבלוג. כל זה ייעשה כמובן בשקיפות מלאה ובלי משחקים.
למה אני מספרת לכם את זה? קודם כל, חשוב לי שהקוראים יכירו אותי ויידעו שאני גאה בעבודה שלי. דבר נוסף הוא שכעת, ארבע שנים לתוך התהליכים שעברתי, הגיע הזמן להפיץ את הבשורה כך שכולם יידעו: לובה = תוכן + דיגיטל.

מכאן

2 comments:

  1. חייבת להודות שלא היה לי מושג. ואני חייבת לומר שאני מקנאה בך על היכולת שלך להנכיח את עצמך בלי התנצלות ולתת לעולם לראות אותך ואת הכשרון שלך. הצליחי בכל מעשה ידייך.

    השבמחק
    תשובות
    1. זו תכונה נרכשת ואני עובדת עליה ונלחמת בעצמי בגללה כל הזמן, אבל העיקר שיש התקדמות. תודה רבה, הסמקתי!

      מחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top