יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

על הקשר בין מוצרי נייר לניינטיז

אני אספנית מאז שאני זוכרת את עצמי: אספתי בובות הפתעה של קינדר, מדבקות לאלבומים של ספייס ג'אם, מדבקות של בוורלי הילס ואפילו בפוגים סירבתי לשחק מתוך החשש שאפסיד אותם ולכן רק אספתי עוד ועוד עד כדי מזוודה שלמה (כן, הייתי ילדה מוזרה!)

גלויות של גבריאלה ברוך
מדבקות סקנדינביה של נייר
אני חושבת שמדובר באחד המאפיינים הבולטים ביותר של הילדות בניינטיז והוא שתמיד היה לנו מה לאסוף. כמובן שהאוסף שהכי נהניתי ממנו היה של המכתביות שלי, אותו אספתי וטיפחתי לאורך כמה שנים. אין לי מושג מה קרה לאוסף הזה וזה מצער אותי מאוד, ברור לי שהיום הייתי מתייחסת אליו כאוצר קטן. כל זה לא מנע ממני להתחיל אוסף חדש משלי, בתור סוג של ילדה- אישה שממשיכה להתרגש משטויות.

גלויות ומדבקות מאויירות מאיביי (ניתן להשיג גם במגדלור)

למה אני אוהבת כל כך מוצרי נייר? אז מעבר לערך הנוסטלגי, אני נהנית לקשט כל מה שיוצא לי מהידיים ומגיע לאדם אחר, בין אם זה מתנות, כרטיסי ברכה מושקעים או אפילו חבילות שאני שולחת בדואר. חוץ מזה, אין תחליף ליכולת המוחשית להחזיק במוצרים האלה ולכן הם על זמניים מבחינתי.

עט של NEEYAR וגלויה של אליס

תמיד אהבתי לכתוב, תמיד החמיאו לי על הכתב היפה שנראה כמעט מודפס ותמיד שמרתי על מחברות מסודרות- ולכן האוסף שלי היום הוא רק המשך הגיוני לכל מה שאהבתי ונהניתי ממנו אי פעם. מחברות, עטים, מדבקות, תוויות, חותמות, ניירות עטיפה- אלה כל הדברים שמשמחים אותי.

מכתביות של בל אנד בו מיולטה
גלויית וינטג' מברית המועצות

וואשי טייפ שקיבלתי מ-OMG, כי עבודת יצירה בלי וואשי טייפ היא חצי עבודה.
כמה מהספקים האהובים עליי בתחום מוצרי הנייר בארץ:
מהו אוסף הילדות האהוב ביותר שלכם?
(מומלץ לחכות לקטע של קווין הרגיש)

                           

8 תגובות:

  1. אוסף מכתביות זה לגמרי נוסטלגיה. ההיילייט של האוסף שלי היו כמובן המכתביות המבושמות בכל מיני צבעי פסטל רכים. חוץ מזה היו לי גם מכתביות של עפרה חזה וירדנה ארזי, רק לידיעתך. זה אוסף מכתביות שיש להתפאר בו!
    את תשוקת האיסוף שלי חלקתי עם איסוף מדבקות והריגוש התמידי במקח וממכר של חילופי מדבקות ("הקטיפתית שלי תמורת המנצנצת שלך?"). לא יכולה להגיד שתשוקת האיסוף הזו המשיכה איתי גם לגיל מתקדם....
    ימים יפים ותמימים!

    השבמחק
  2. איזה כיף שהעלית את הפוסט הזה! אני מזדהה עם כל מילה שכתבת! גם אני תמיד הייתי ותמיד אהיה אספנית של משהו.. מחקים, מדבקות, ברביות,וגם לי היה אוסף מכתביות שהיום נותרו לי כמה בודדות שאני סורקת ומדפיסה כדי להחיות אותן..
    אוסף הפרסים (במלרע) שלי לעומת זאת חי ובועט וצריך אירוע באמת מיוחד כדי שאשתמש באחד מהם.

    השבמחק
  3. בא לי לבלות אתך שבוע נוסטלגי מלווה בתה של שעת ערביים וציפורניים מטופחות, רולים בשיער וכמובן, מכתביות. מקסים, כהרגלך.

    השבמחק
  4. :-)
    גם אני טיפחתי אוסף מוקפד של מכתביות
    וגם אני לא יודעת מה עלה בגורלו :-(
    אבל בהחלט כיף להזכר! אני כמעט יכולה להריח את בושם המכתביות :-)

    השבמחק
  5. אני תמיד הייתי חלשה באוספים. פוגים שעממו אותי (וגם הצריכו השתטחות על הרצפה. איכס!), סופרגול היה של הבנים, ואני בצר לי התחלתי לאסוף מדבקות רק כי הבנתי שאחרת לא תהיינה לי חברות לשחק איתן. גם החוקיות הדוגמטית של עולם המדבקות הייתה זרה ומוזרה לי - למה הלבד נחשבות יותר? הן סתם שעירות ומעפנות!

    נראה לי שהדבר היחידי שאני מוכנה לאסוף היום, זה ספרים (מה שדי תורשתי במשפחה שלי). זה האוסף היחיד שיש לי מה לעשות איתו, ושגם לגיטימי לתחזק אותו מבורדק לחלוטין.

    השבמחק
    תשובות
    1. השתטחות על הרצפה? אין לי מושג על מה את מדברת. אני רק אספתי אותם במזוודה ולא הסכמתי לשחק עם אף אחד (אולי רק עם עצמי. בבית.) :)

      מחק
  6. וואי, איזה פוסט נוסטלגי שמעורר בי הזדהות עמוקה וגעגועים עזים לעשור הכי טוב אבר!
    אז בתור ילדה שגדלה בניינטיז אספתי כמעט הכל - ברביות, מדבקות, קלפים ומכתביות של "בוורלי הילס 90210", פקקים של "פפסי" עם דיוקנו של דייויד בקהאם ועוד... הכי הרבה נהניתי לאסוף גזרי עיתונות על הסלבס שאהבנו אז, והאוסף הכי הכי מושקע שלי היה זה של ה"באקסטריט בויז" (כמובן שהלינק שצירפת עודד אותי להתוודות על זה ;)) שכלל - מלבד הדיסקים והקסטות - קלסר משרדי מלא בקטעי עיתונות מכל העולם (רכשנו מגזיני מוזיקה גרמניים מ"סטימצקי" הרבה לפני "מארי קלייר"), פוסטרים ענקיים, מגבות, כריות, מחזיקי מפתחות ואפילו שרשרת - על כולם אני שומרת עד היום(!).
    באמת שזה היה עשור מעולה לגדול בו, בזכותו אנחנו מעריכים הרבה יותר את מה אפשר להחזיק בידיים ולא רק לראות על צג של מחשב...

    השבמחק
  7. אני עד היום שמרתי את שלי:) סגור איפשהו בארון בבית של ההורים שלי. עשית לי חשק לפתוח את הקלסר הענק הזה ולהתרפק על הילדות המופלאה הזו.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top