יום שישי, 19 ביולי 2013

טבעונים ש(לא) מדכאים אותי

בואו נוריד את זה קודם כל מהפרק: אם חייתם מתחת לסלע ולא נחשפתם לטאמבלר המעולה "טבעונים שמדכאים אותי", גשו לשם מיד בין אם אתם קרניבורים, צמחוניים או טבעוניים. אם יש משהו שגורם לי לצחוק בקול רם על בסיס שבועי, זה הטאמבלר הזה (כן, קצת הומור עצמי, מה יש?).

ועכשיו לעניינו: עברו שבעה חודשים מאז שהפכתי לטבעונית, שבעה חודשים שבהם גיליתי מחדש את אהבתי לאוכל. הקונספט של טבעונים שאוהבים לאכול לא מסתדר לכם בהגיון הבריא? אז כנראה שאתם לא מכירים אותי, או יותר נכון את הרגלי האכילה המקולקלים שלי בתור קרניבורית וצמחונית.

אלו היו שבעה חודשים של ניסיונות במטבח, חלקם מוצלחים מאוד וחלקם פחות:

קוסקוס עם נתחי סייטן בברביקיו, בצל, שום, קישוא וטחינה ירוקה
פיצה טבעונית על טורטיה עם גבינת סויה
סלט יווני עם קוביות טופו במרינדה ואבטיח
ברוסקטת פלפלים משומרים ופטריות ממולאות מעשה ידיה של חמותי
קוסקוס עם אנטיפסטי וטחינה
חמין טבעוני
צ'ילי קון קרנה בגרסה הטבעונית עם סלט גוואקמולי
מאק אנד צ'יז בגרסא הטבעונית- בהכנה
גרטן תפוחי אדמה עם מי קוקוס, פטריות ופטרוזילה

סמות'י טבעוני ומחוזק מעשה ידיה של שרונה
ואכלתי בכמה מקומות שבהם הגישו מנות טבעוניות מדהימות:

ארוחת בוקר טבעונית בקפה לואיז: לביבות בטטה, סלט קינואה, לחם וממרחים
ניוקי טבעוני בקפה ניני
סייטן עם מצע ירקות על טורטיה
קציצות טבעוניות מפועה
המבורגר טבעוני מדה סטריטס
מוסקה טבעונית באספרסו בר
ויש גם טוסט טבעוני
פיצה מהשווארמה הצמחונית
חציל פיקנטי עם טחינה בזכאים
תפוח אדמה אפוי עם שעועית מאלכס פוטטוס
סושי עם מלפפון ואבוקדו
המבורגר טבעוני בבר קיימא

סנדביץ' פטריות חמות וטופו מארומה
"שווארמה" טבעונית בקפה לואיז

רק בתחום הקינוחים נותרתי חלשה, בעיקר כי קשה למצוא קינוחים מוכנים שהם טבעוניים והחלטתי שאפייה זה לא הקטע שלי. גם בבתי קפה שיש בהם תפריט טבעוני, אין כמעט קינוח טבעוני אחד (בחיאת, עזבו אותי מטפיוקה וסורבה!). הנה מה שבכל זאת מצאתי:

עוגת שוקולד מריר ובננות לפי המתכון של עוגיונט
מאפה תפוחים מאספרסו בר
מרשמלו טבעוני מאייהרב (שהיה דוחה בעיניי)
מקומות נוספים שאני רוצה לבקר בהם וטרם הספקתי:
  • קפה גרג (והתפריט הטבעוני החדש)
  • בודהה בורגרס
  • פרש קיטשן
  • גלידריית GELA (שנמצאת ממש לידי)
  • פיצה קרוזו
 וכמה המלצות נוספות: הדרך הטובה ביותר להתעדכן בבתי העסק הטבעוניים החדשים היא באמצעות עמוד הפייסבוק של VeganFriendly. שני הבלוגים החביבים עליי בתחום הבישול הטבעוני הם: 'בישול בריא' של עינת שגיא ו'Sivfood' של סיון מאירי. אני מוצאת שהם קלים מאוד ליישום ולא צריך להיות בשלן מדופלם כדי להסתדר עם המתכונים שלהן.

זה נראה שיש לי מה לאכול, לא? אם יש לכם המלצות למקומות שמגישים בהם מנות טבעוניות טעימות או מתכונים מוצלחים, אשמח אם תחלקו אותם כאן בתגובות.

20 comments:

  1. הפוסט שלך באמת גרם לי להיזכר בזה שמזמן לא אכלתי בבודהה בורגר. זה טעים. כדאי לך אם עוד לא ניסית ואני אפילו לא טבעונית.
    אני אוהבת שם גם את הסלטים בהרכבה עצמית.
    בכלל אחלה פוסט. ממש עושה חשק :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) אני רוצה לאכול שם כבר הרבה זמן, מחדל שזה עוד לא קרה

      מחק
    2. באמת מחדל. בסניף יהודה הלוי גם כיף לשבת (אבל צפוף).
      נראה לי שכדאי לך גם ללכת לקפה בירנבאום בנחלת בנימין. לא הייתי שם, אבל אומרים שזה מזנון וותיק וחמוד במיוחד, על טהרת הצמחונות (ומן הסתם גם יש לטבעונים מה לחפש שם).

      מחק
  2. תמתיני רגע אני מביאה מגב, אני עוד שניה טובעת ברוק של עצמי. מ'זה כל התמונות האלו?!
    כשאת קופצת לבודהה אל תוותרי על שייק מייפל ופטרוזיליה (או איך שלא קוראים לו), מעולה!
    אני קצת חלשה במסעדות, ירושלמית אחרי הכל.. מעוכבים כאן בכמה שנים וחבל כי לפני הטבעונות והצמחונות שפכתי את כל כספי על מסעדות. אבל המטבח בהחלט הפך להיות פעיל יותר ומגוון יותר, ונשאר יותר כסף לאיפור D=
    מתי את מתחילה לפרסם מתכונים??

    השבמחק
    תשובות
    1. משעשע, מאז שאני טבעונית אני אוכלת יותר במסעדות מאי פעם, אבל גם מבשלת הרבה יותר (בהשוואה לכך שלא בישלתי כלום בעבר). אני לא ממש יכולה לתבוע דיבס על המתכונים, הם כולם מבלוגים של טבעונות, אם יש מתכון ספציפי שאת רוצה תכתבי לי.

      מחק
  3. אני אשמח למתכון של של הגרטן תפוחי אדמה...

    השבמחק
    תשובות
    1. בעיקרון זו הייתה ארוחה רומנטית שהכין לי נתן אבל אני בטוחה שהוא רשם את המתכון איפשהו, אחפש לך

      מחק
  4. טוב את חייבת לנסות את הפאי הזה הוא יוצא מעולה http://www.bazekalim.com/2013/06/19/easy-crumb-cake/
    וגם יש עוגת בננה נהדרת http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/301/182.html תוסיפי הרבה שוקולד צ'יפס זה טעים!!! ויש גם הרבה עוגיות טבעוניות שממש קל להכין (מבוססות על בננה או חמאת בוטנים) או לטבען כמעט כל עוגה עם רסק תפוחים במקום ביצים.
    חוצמזה יש את בלוג הבישול הטבעוני של עינת עם הרעיון המעולה הבא: קחי ירק מגורר (או מבושל קלות) תוסיפי בצק שקדים ותלבבי לביבות. במקור זה מתכון ללביבות כרישה (2 או 3 כרישות פרוסות לרצועות, מטוגנות קלות, עם בצל, את הכל לערבב עם חצי כוס - כוס קמח שקדים, ללבב ללביבות ויאללה לאפיה (20 דקות בערך? חצי שעה? תלוי בתנור). גם עם בטטה לא מבושלת אלא רק מגוררת זה יוצא מעולה ממש. בטח גם תפו"א, ואני מניחה שגם ירקות אחרים http://cooking.einatnutrition.co.il/?p=1321. עוד טיפ אחד: שמנת קשיו. לטחון כוס קשיו כוס מים בבלנדר ממש טוב, לחמם קצת בסיר, להוסיף תיבול (מלח, פלפל, אגוז מוסקט) ולהוסיף לפסטה. זה מעולה ממש ובטעם של שמנת לגמרי. אפשר כמובן להכין רטבים מושקעים יותר ולערבב פנימה גם אפונה, או פטריות או בצל וכו' וכו'... וכן. להיות טבעונית זה ממש לאהוב אוכל וגם להיות ממש יצירתיים!! (וואו. זרמתי..)

    השבמחק
  5. וואו, תודה על כל הטיפים, בהחלט אנסה להכין לעצמי קינוח טעים בהזדמנות.מסכימה לגמרי עם המשפט האחרון שלך :)

    השבמחק
  6. חברה טובה שלי החליטה להיות טבעונית לפני פחות משנה ומאז אני בחיפושים אחרי מתכונים טבעוניים (כי אני פולניה טובה.)
    אז הרגשתי שאני חייבת לשתף אותך בבלוג האוכל הטבעוני והנהדר הזה:
    http://thevlog.co.il/

    תוכלי למצוא בו גם מתכונים ל-לא מעט קינוחים, מטבלים ואפילו מתכונים לגבינות טבעוניות!
    תהני ובתאבון;)

    השבמחק
    תשובות
    1. את חברה נהדרת! גם החברות שלי כל הזמן מחפשות לי רעיונות למאכלים טבעוניים שאפשר לאכול, זה כיף שיש תמיכה כזו.
      זה הבלוג של נטלי הולדינג, נכון? יש לה בלוג נהדר, רק שאני מרגישה שחלק מהמתכונים מתקדמים מדי עבור בחורה פשוטה כמוני :)

      מחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  8. ג'לה הם נהדרים.
    אני אמנם לא טבעונית אבל כן נמנעת ממוצרי חלב, וכל הגלידות הטבעוניות שלהם - בין אם מדובר בסורבה ובין אם מדובר בגלידה על בסיס סויה - מצוינות!
    בנוסף, טבעונים מקבלים כרטיס מועדון מיוחד (בשיתוף ויגן פרנדלי) שמקנה הנחה קבועה של 10%.
    בקיצור - שווה

    השבמחק
  9. ג'לה הם נהדרים!
    אני אמנם לא טבעונית, אבל כן נמנעת ממוצרי חלב, וכל הגלידות הטבעוניות שלהם - בין אם מדובר בסורבה ובין אם מדובר בגלידות על בסיס חלב סויה - פשוט מצוינות.
    הפייבוריטים שלי, ד"א, הם סורבה השוקולד 70%, סורבה בננה-תמר וגלידת אגוזי לוז על בסיס סויה , אומ-נום-נום.
    וחוצמזה שטבעונים מקבלים כרטיס מועדון ייעודי שמקנה הנחה קבועה של 10%. בקיצור - שווה.
    עוד מקום שנתקלתי בו במקרה והתפריט הטבעוני הייעודי שלו נראה מאוד מבטיח הוא הקישרייה בגבעתיים.

    ולגבי קינוחים טבעוניים: מלבי קרם הקוקוס מעוגיו.נט - http://www.oogio.net/coconut-malabi. מוס דובדבנים ושוקולד של "טבעוניות נהנות יותר" - http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4387056,00.html ועוגת פרי, קרם ופירורים של "בצק אלים" בגירסתה הטבעונית - http://www.bazekalim.com/2013/06/19/easy-crumb-cake/ . כולם נורא פשוטים וקוצרים שבחים ומחמאות גם אצל לא-טבעוניים.

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב, זהו, אני קופצת לג'לה היום או מחר, הם נמצאים ליד הבית שלי אחרי הכל.

      מחק
  10. כה טעים, כה טעים, אפילו בקיץ:
    http://www.mevashlim.com/Recipe/379216.asp
    אלה, אום-ציפי

    השבמחק
  11. לובה, את חייבת לעצמך ביקור בביסטרון של יהלומה בשוק לוינסקי:
    https://www.facebook.com/pages/%D7%99%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%94/215488891853644

    השבמחק
  12. אורנה ואלה.
    יש להן מנות טבעוניות נפלאות ובכללן משהו עם קרם מקדמיה וירקות כתומים

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top