יום חמישי, 13 ביוני 2013

מדריך המייקאפים לשלגיה המתאפרת

כל השלגיות הארצישראליות המצויות בוודאי נתקלו בבעיה הבאה: קשה למצוא מייקאפ בהיר מספיק עבור גוון העור שלנו! כתוצאה מכך אנו נאלצות לחפש פתרונות יצירתיים ברשת, לתשאל שלגיות אחרות בפורומים או- שמע ישראל- להתהלך ברחוב עם מסיכת מייקאפ כהה מגוון העור שלנו. כשאני מדברת על שלגיות, אני לא מתכוונת לברות המזל שהן גוון NW/NC15 ואילך, אלא על בחורות כל כך בהירות שהן נמצאות מחוץ לכל סקאלה אפשרית, כמוני למשל- נעים להכיר.

אפשר כמובן להאשים את השוק המקומי בכך שהוא בוחר לייבא לכאן רק גוונים כהים וצהובים, מתוך ההנחה שזה מה שמתאים לרוב האוכלוסיה, אבל האמת היא שמדובר בבעיה לה שותפות שלגיות ברחבי העולם והרי אם יוטיובריות באנגליה מתקשות למצוא מייקאפים בהירים מספיק אז מה יגידו אזובי הקיר בלבנט? ההשערה שלי היא שאנחנו כל כך בהירות עד שקופות, שחברות האיפור פשוט לא מבחינות בנו.

במשך תקופה ארוכה ניסיתי לאתר מייקאפים שיהיו בהירים מספיק מבלי שאצטרך להתעסק איתם יותר מדי ומצאתי כמה פתרונות טובים יותר ופחות, אותם החלטתי לחלוק איתכן, בהירות העור ומאותגרות המייקאפ- בתקווה שנגיע כולנו לנחלה עם פנים מלוטשות.

מייקאפים של מאק

האם קיים מייקאפ לחיוורות: כן.
הגוון המתאים: 1.0
דבר החיוורת: המייקאפים של מאק הם סוג של נקודת תורפה של המותג ולא בכדי- לא רק בהירות העור מתקשות למצוא שם התאמה, אלא לעתים גם בנות בעלות גוון עור סטנדרטי לחלוטין. למרות שסקאלת הגוונים של מאק רחבה ונוחה מאוד (עד שהיא הפכה לסוג של מדד אוניברסלי לכל המייקאפים באשר הם), משהו במוצרים עצמם תמיד OFF. ניסיתי כמה וכמה מייקאפים של המותג, החל מהפרולונגוור שבכלל לא קיים בגוון NW15 ועד הפייס אנד בודי, אבל כולם בלי יוצא מן הכלל היו כהים מדי עבורי.

עד שהגיע האחד, המאצ'מאסטר (שלדעתי אף אחד לא אוהבת או טרחה לרכוש פרט לי), המייקאפ המושלם עבורי - כיסוי קל עד בינוני וחשוב מכך, מתאים לגוון העור שלי בצורה מושלמת. אין ספק שזה מייקאפ שיגרום לי צער רב כשיסתיים מאחר שאני ומאק את הרומן הארוך שלנו סיימנו . אגב, לאחרונה למאק יש כל מיני מוצרי בסיס חדשים שיתאימו לחיוורות, ציפור קטנה לחשה לי שה-BB שלהם בצורת הקומפקט מצוין לנו.

מקור


מייקאפים של שאנל

האם קיים המייקאפ המתאים לחיוורות: כן.
הגוון המתאים: BR10
דבר החיוורת: ניסיתי מייקאפים רבים של המותג וגם הפעם המייקאפים הבהירים ביותר התגלו ככהים מדי- גילוי מאכזב למדי ביחס לתג המחיר הגבוה של מוצרי שאנל. המייקאפ המושלם עבורי הוא הויטלומייר אקווה, מייקאפ שהוא למעשה תופעה- מוצר מיימי שדורש תקופת הסתגלות כדי להבין איך לעבוד איתו, מעניק כיסוי קל וחי ולכן לא יתאים לדעתי לבעלות העור השמן אך בחיי, מעולם לא נתקלתי בגימור יפה ממנו- הוא פשוט מתנהג ונראה עור שני.

מייקאפ נוסף של המותג שעליו אני לא מוותרת הוא הפרו לומייר בגוון 010. למרות היותו כהה לי מדי בחצי גוון, הוא היחידי שאני עושה מאמץ כדי להתאים לגוון העור, משום שגם הגימור שלו יפה וחי בצורה יוצאת דופן (אם כי הוא בשום פנים ואופן לא מתאים לצילומים).



מייקאפים של אילמסקה

האם קיים המייקאפ המתאים לחיוורות: כן.
הגוון המתאים: 02
דבר החיוורת: מדובר במותג ההיי אנד עם קשת הגוונים הרחבה ביותר שאי פעם ראיתי. ה-02 שרכשתי במייקאפ מסוג Skin base אפילו קצת בהיר מדי, כך שאני מערבבת אותו עם מייקאפים כהים יותר או לחילופין דואגת לחמם היטב את העור עם ברונזר. היכן עוד אוכל לקנות את הגוון שהוא לא הבהיר ביותר במגוון? רק באילמסקה. אם יש לכן אפשרות להזמין ישירות מהאתר או מאסוס ואתן בהירות כמוני- הייתי ממליצה לכן לבדוק את זה בחום. המייקאפ שניסיתי הוא קליל למדי, יש גם את ה-Rich foundation שעליו שמעתי שהוא מאוד עבה ודחוס.



מייקאפים של טארט

האם קיים המייקאפ המתאים לחיוורות: כן
הגוון המתאים: IVORY
דבר החיוורת: האמזוניאן קליי הוא אחד המייקאפים החביבים עליי באוסף. מוצר מוזר שהוא עבה וסמיך ועם זאת, הגימור שהוא מעניק לעור אינו שפכטלי אלא אפילו די קליל וגם ההתאמה לעור מושלמת. רק מה? אלא אם כן יש לכן חברים בארה"ב אן זמן פנוי לשבת על איביי- קשה להשיג אותו.


מייקאפים של דיור

האם קיים המייקאפ המתאים לחיוורות: לא.
הגוון הבהיר ביותר: 010
דבר החיוורת: ניסיתי לאהוב מייקאפים של דיור, באמת שניסיתי: דיורסקין ניוד היה אצלי באוסף וגם הדיור פוראבר. מייקאפים מצוינים בסך הכל אבל כהים לי בחצי גוון ולהבדיל מהפרו לומייר- אין בהם שום תכונה ששווה לשמר או לעבוד עבורה ולכן כולם הועברו הלאה.



מייקאפים של בורז'ואה

האם קיים מייקאפ המתאים לחיוורות: לא
הגוון הבהיר ביותר: ונילה 51
דבר החיוורת: המייקאפים של בורז'ואה הם קונצנזוס ברשת- או שממש אוהבים אותם או שלא מבינים את המהומה סביבם. אני נמצאת איפשהו באמצע, משום שברור לי שיש בהם את כל התכונות הנחשקות- גימור טבעי וכיסוי קל עד בינוני, אבל הגוון  קצת כהה לי מדי ובעיקר צהוב לי מדי! בורז'ואה, תתחילו לייצר מייקאפים לארנבות ורדרדות כמוני ואז אוכל לאהוב אתכם כמו שאני רוצה. המייקאפים שנוסו: ההלת'י מיקס בגרסא הרגילה (לא הסרום) וה-Flower perfaction.



ה-BB של אנה לוטן

האם קיים מייקאפ המתאים לחיוורות: כן
הגוון הבהיר ביותר: PALE
דבר החיוורת: כשקיבלתי ממרינה דוגמית של ה-BB הזה חשבתי שניצחתי את המערכת: BB עם כיסוי של מייקאפ, ישראלי ולא מנוסה על בעלי חיים. היא הזהירה אותי שאם המוצר בהיר לי מדי סימן שאני שקופה ובמקרה כזה היא לא רוצה איתי שום קשר ואכן, בפעמים הראשונות שניסיתי אותו הרגשתי שהוא טיפונת כהה לי מדי. עם הזמן התחלתי להניח אותו עם מברשת דחוסה ולא עם אצבעות, טשטשתי אותו היטב והגעתי לתוצאות מושלמות עד כדי אהבה של ממש. רק מה? יש לי חשד שהמוצר הזה מחצ'קן אותי. אכזבה. מרה.

מייקאפים של רבלון

האם קיים מייקאפ המתאים לחיוורות: כן
הגוון הבהיר ביותר: Ivory
דבר החיוורת: מדובר באחד ממותגי הדראגסטור הידידותיים ביותר לחיוורות, שכן בכל מייקאפ שניסיתי   (והיו שלושה כאלה בסך הכל), מצאתי התאמה מושלמת. את גוון ה-IVORY של רבלון יכולתי לרכוש בעיניים עצומות כמעט, כי גם בקולורסטיי המפורסם וגם בפוטורדי, הגוון הזה התאים לי בדיוק.



איך מבהירים מייקאפים?

כל מי שאי פעם רכשה מייקאפ כהה מדי, בין אם היא שקופה ובין אם לא- מכירה את תחושת הבאסה הזו כשמגלים שבמבחן המציאות המייקאפ לא מתאים בדיוק. מה עושים? מעבירים הלאה? לא בהכרח, תלוי כמה בא לכן לעבוד: אפשרות אחת היא לערבב את המייקאפ הכהה עם מייקאפ בהיר יותר, אולי אפילו בהיר מדי, כמו למשל המייקאפ של אילמסקה שהזכרתי. טיפה אחת של המייקאפ הכהה יחד עם חצי טיפה של המייקאפ הבהיר (תלוי ביחס המתאים לכן) והופ! יש התאמה מושלמת.

אפשרות נוספת היא לרכוש מוצרים שמיועדים ספציפית למטרה הזו, כמו גוון ה-00 של אילמסקה שהוא לבן ומיועד לערבוב עם מייקאפים, כמו הפייס אנד בודי הלבן שניתן להשיג רק בחנויות פרו או כמו הלה בלנק דה שאנל הפנינתי, שאותו אפשר להניח בתור בסיס או לערבב כמו יתר המייקאפים.





מייקאפים נוספים שאמורים להתאים:

השמועה אומרת שגם ללורה מרסייה וגם לבובי בראון יש מייקאפים בגוון Alabaster 00 שאמורים להתאים לשקופות העור. ה-Double wear light של אסתי לאודר בגוון 0.5 אותו ניתן להשיג בסטרוברי, גם הוא אמור להתאים, מאחר שאחיו הגדול מס' 1.0 כהה לי בכחצי גוון. למייקאפים של גארלן מסוג Parure, אמור להיות גם גוון 001 שנחשב לבהיר מאוד, אך קשה מאוד להשיג אותו אפילו בחו"ל.

אתן שלגיות ומצאתן מוצר בהיר מספיק עבורכן? אנא, גלו לי!

17 תגובות:

  1. מודה לך מאוד על הפוסט!
    בעבר הייתי משתזפת, אבל אז חטפתי צעקות מרופאת העור, אז חזרתי להיות קספר...אני שמה מקדם הגנה 50 על הפנים והגוף לפני כל יציאה מהבית, ובאופן די מצחיק אני משתזפת ממש בקלות, אז אני מתפללת שהידיים שלי לא יתפסו צבע פתאום ואני אאלץ לשים מייקאפ כהה יותר :)
    עכשיו למייקאפים - את הדאבל וור לייט קניתי בגוון 0.5 מסטרוברי והוא מושלם ליום יום, במיוחד עכשיו. הוא טיפה צהוב לי מדי, אבל נטמע ממש יפה בעור.
    הוויטהלומייר אקווה הוא אהובי הנצחי, יש לי אותו דווקא בגוון הניטרלי B10, ואני שמה אותו בעיקר בערבים או לאירועים.
    האמת שלקחתי דוגמית של המאצ'מסטר בגוון 1 לנסות, ואני קצת חוששת, גם עליו קראתי דעות מעורבות...
    אני תמיד בחיפוש אחר המייקאפ הבא, אז הפוסט שלך בא בול בזמן!

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע שיש לנו טעם יחסית דומה במייקאפים וגוון עור דומה, אז יש סיכוי שתאהבי את המאצ'מאסטאר, למרות שידוע לי שהוא לא הותיר רושם עמוק בקרב רוב המשתמשות.

      מחק
  2. טוב מאוד שכתבת את הפוסט! אולי נפסיק לראות את כל ה"בוהו בוהו" שלכן בפומבי!
    שומעים שאני מתמרמרת על צבע עורי הכהה יחסית?! לא יכול להיות...

    השבמחק
  3. לא ניסיתי אבל קראתי תגובות נלהבות , יש גוון לבן טיפקס שמבהיר גוונים שנועדו לנשים בעלות מלנין
    http://www.cloud10beauty.com/ultra-foundation-html.html#more

    וגם כאן
    http://www.cultbeauty.co.uk/face-atelier-cosmetics-ultra-foundation-zero-minus.html

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין מאוד, תודה על הקישורים!

      מחק
  4. פרו לומייר של שאנל מזמן כבר אינו מיוצר....

    השבמחק
    תשובות
    1. אמת, הוא הוחלף במייקאפ חדש שקראתי עליו ביקורות שהוא גם כהה וגם מתחמצן אז בוז לו, אבל את הפרו לומייר בטח עדיין אפשר להשיג בכל מיני מקומות ברשת

      מחק
    2. נכון, הוא הוחלף בפרפקשיין לומייר, הוא לא רע בכלל ומאוד עמיד. אבל לארץ הגיעו צבעים כהים בלבד. הגוון הורוד הכי בהיר שניתן להשיג בארץ הוא BR42, כאשר בחו"ל הגוונים מתחילים ב-BR10!

      מחק
    3. לול, עם BR42 אני אוכל לעשות רק הצללות :) בכל מקרה, גם הפרו לומייר בגוון הכי בהיר- לא מספיק בהיר עבורי אז אני מתארת לעצמי שגם ה-BR10 של הפרפקשיין לומייר. ציינתי אותו כי הוא היחידי שנשאר אצלי למרות שהוא עדיין קצת כהה, סה"כ הוא באמת מייקאפ מצוין וחבל שהוציאו אותו מהמגוון.

      מחק
    4. :) באמת יכול להיות טוב להצללות!
      מסכימה איתך במאה אחוז, הפרו לומייר היה אכן מצויין, הרבה יותר מוצלח מהפרפקשיין לומייר.
      דרך אגב, ג'יבנשי מביאים לארץ את כל הגוונים ברוב המייקאפים שלהם כך שניתן למצוא גם גוונים בהירים. כרגע אני משתמשת ב-Matissime Eclat בגוון shell ואני מאוד מרוצה. הוא מזכיר את שאנל ויטלומייר אקווה...

      מחק
    5. את ג'יבנשי לא אוכל לקנות לצערי כי הם מנסים על בעלי חיים, אבל נחמד לדעת שיש מייקאפ נוסף שמזכיר את הויטלומייר אקווה, תמיד חשבתי שהוא יחיד במינו :)

      מחק
  5. פוסט מעולה!

    גם אני שלגייתית מצויה, ונוקטת בגישת הערבוב. מצאתי כמה מייקאפים בהירים יחסית שמאפשרים לי לערבב איתם מייקאפים שכהים לי מדי (אין שלגיה שאין לה בקבוקים מיותמים שכאלו) וככה מצליחה להגיע לצבע סביר.
    הראשון- madina milano, light foundation oil free בגוון 711.
    השני clinique, anti blemish בגוון 01 (המייקאפ הזה מ-א-ד מייבש אז אני נוטה לערבב אותו עם מייקאפים לחותיים יותר כמו הלת'י מיקס).

    :)

    אשמח מאד אם תוכלי לעשות טוטוריאלים של איפור מתישהו.

    השבמחק
    תשובות
    1. חמודית, את מפתיעה אותי עם הבקשה הזו, אני בכלל לא רואה את עצמי כאוטוריטת איפור ולכן לא מעזה ליצור טוטוריאלים :)

      מחק
  6. בתור שלגייה עירונית אני מבינה בדיוק את בעייתך, מצד שני אני ומייק אפ לא חברים. אני מערבבת טיפה מהביבי של מאק או של גרנייה לעור מעורב עם קרם הלחות שלי ומרוצה על השמיים. הוריי!

    השבמחק
  7. בגלל שיש לי אחות בגוון קיר, אני לגמרי מכירה את הבעיה... אכיר לה את הפוסט שלך, אני בטוחה שהיא תמצאה כאן שלל פתרונות.

    השבמחק
  8. מייקאפ ממש טוב שגיליתי זה של נוטריג'ינה ואפשר להשיג אותו בארה"ב... בגוון Buff 30 ..

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top