יום ראשון, 17 בפברואר 2013

עושים סדר!

למי שטרם הספיק להבחין בכך- יש לי אוסף איפור גדול למדי. זה לא אוסף שאפשר לסדר בתיק איפור וגמרנו, אלא הוא דורש חשיבה, הכנה וארגון נכון. כדי לא להרגיש כמו אספנית או אפילו אוגרת, אני לא מוכנה לזרוק באופן אקראי את כל המוצרים לערימה אחת (כמו שאני רואה לפעמים בסרטוני אוסף ביוטיוב), אלא חשוב לי שכל המוצרים יהיו מסודרים בצורה הגיונית ויאפשרו לי לעשות שימוש בכולם.

מטעמי פרטיות החלטתי לא לצלם את כל המוצרים אלא רק את חלקם, בתנאי שהם מסודרים באופן כזה שיכול לשמש כהשראה גם עבור אוסף האיפור שלכן. אז נתחיל מהבסיס: האיפור שלי מסודר בשידה שנרכשה מיד2 ב-200 שקלים בלבד. מדובר בשידה נוחה למדי, שכן פרט לשולחן גדול ורחב- היא מכילה שלוש מגירות ארוכות מספיק כדי להכיל את כל מוצרי האיפור שלי.


מה שנמצא על השולחן עצמו אמנם יוצר תמונה עמוסה למדי, אך למעשה גם כאן הכל מאורגן בצורה הגיונית מאוד: סלסלה נפרדת למוצרי בישום, מעמדים למברשות, אזור אחסון נפרד למוצרי טיפוח לגוף ולשיער ואזור אחסון נפרד למוצרי טיפוח לפנים. הפעם אני בטח לא מחדשת שום דבר, אבל קופסאות גלוסיבוקס יעילות מאוד כפתרון אחסון ורדרד ונחמד- גם החלק של הקופסא עצמה וגם המכסה.

חשוב לי להעמיד על השולחן עצמו את אוסף השפתונים שאני מרבה להשתמש בהם ביום יום. מדובר בעיקר בשפתונים חמאתיים וסטיינים למיניהם, שקל להניח כשלב סופי באיפור ולא דורשים הנחה מדויקת מאוד. כדי לארגן להם מעמד יפה, לקחתי כוס תה מסט חרסינה שיש לנו וסידרתי בה את כל המוצרים שארצה שיהיו נגישים לי על השולחן.


כמה טיפים נוספים שיקלו על חייכן ועל שידת האיפור שלכם:
  • במקום לעבוד על משטח עבודה חשוף, רכשתי לי פלייסמנט נחמד והנחתי אותו בתור בסיס. הוא מוסיף אלמנט עיצובי נחמד והוא גם לא דורש כביסה כמו מגבת למשל, אלא אפשר לנקות אותו עם מטלית רטובה.
  • לא חייבים לקנות כלי איחסון ייעודיים כדי לסדר בהם איפור. חוץ מקופסאות גלוסיבוקס, כל קופסת פלסטיק מהכל בדולר יכולה להפוך לקופסת אחסון, נרות גדולים שעברו שטיפה וניקוי יכולים להפוך למעמדי מברשות ואפילו הארגונית הזו שרכשתי באופיס דיפו בעשרה שקלים, עברה הסבה למעמד לפלטות הפופולאריות ביותר שלי. הרגישו חופשיים לאלתר וגם אם מצאתם כלי אחסון שלא נראה מספיק טוב, תמיד תוכלו לשדרג אותו באמצעות וואשי טייפ.
  • נסו למצוא חלוקה בין המוצרים שתהיה נוחה לכם. אצלי למשל, המגרה הראשונה מוקדשת למוצרי בסיס, השניה למוצרי עיניים והשלישית ללקים ומוצרי שפתיים. כמו כן, אני מפרידה בין כל המוצרים בתוך הקטגוריות האלו (למשל, עפרונות עיניים מופרדות מצלליות קרם שמופרדות מצלליות אבקה) ולפעמים גם עושה הפרדה בין דראגסטור להיי אנד, אבל זה כבר בגלל שאני מטורפת.
  • את השפתונים כדאי לסדר בצורה כזו שהמדבקה תפנה כלפי מעלה, בייחוד אם מדובר בשפתונים של מאק שנראים בדיוק אותו דבר. שפתונים של מאק הם טריקיים יותר לאחסון משום שהקצה העליון שלהם מעוגל ולכן דחסתי את כולם לתוך סלסלת אחסון קטנה, כך שהם תומכים זה בזה כשהם פונים עם המדבקה כלפי מעלה. זה אולי נראה טריוויאלי אבל תאמינו לי שנדרש לי הרבה זמן להגיע לפתרון הזה.
  •  אל תאחסנו בשכבות. לעולם. הימנעו מיצירת שכבת מוצרים אחת על גבי השניה- גם אם זה נראה חסכוני יותר במקום- בעיקר כי זה אומר שתהיה שכבה שלמה של מוצרי איפור שלא תהיה לכם גישה אליה. וודאו שכל המוצרים נמצאים בגובה אחיד וזמינים לכם. אם אתם עדיין נאלצים להערים מוצרים זה על זה סימן שצריך לשנות את הסדר או להיפטר מכמה מוצרי איפור. הבנתי שהאוסף שלי יצא מגדר שליטה כשהייתה שכבה נסתרת של מוצרים שבכלל לא ראיתי רוב הזמן ולכן גם לא השתמשתי בה.
  • אחת לכמה חודשים אני עוברת על כל המוצרים, בדגש על מוצרים קרמיים שהתוקף שלהם פג מהר יותר- זורקת לפח מה שלא צריך, מעבירה לחברות/ לתרומה/ למכירה את כל המוצרים שלא זוכים אצלי למספיק שימוש. זה הרבה יותר כיף מאשר להמשיך לאגור.
  •  אריזות חמודות זה נחמד, אבל בפועל, זה גורם לי לשמור אותן בחרדה ולא לעשות שימוש במוצרים שהן מכילות. רק השבוע גיליתי שני קיטים של מיני פיגמנטים ממאק, שהסתתרו אי שם בפינה ובקושי עשיתי בהם שימוש (כי למי היה לב לגעת באריזות הפח היפות?). אז הקופסאות נשמרו בצד אבל את הפיגמנטים סידרתי יחד עם שאר הצלליות. גם אריזות קטיפה למיניהן, שלא לדבר על אריזות קרטון- אני תמיד מעיפה. מי רוצה לפתוח אינספור אריזות כדי להתאפר בצללית?
  • מוצרי שפתיים שהם לא שפתוני מאק, כמו למשל גלוסים או שפתונים של חברות שונות- אני מחברת ביחד עם גומיה כשהם פונים לאותו צד ומעמידה כגוש אחד כך שהחלק של המדבקות יפנה כלפי מעלה. 

לא נוכל להיפרד לפני שאציג לכן סרטון אוסף יחסית שפוי (תזכרו שביוטיוב הכל יחסי) ובעיקר משעשע. שונה למדי מכל הסרטונים המעיקים והרציניים שעוסקים בנושא הזה-


יש לכן טיפים מועילים לארגון איפור וטיפוח? אשמח מאוד אם תוכלו לחלוק איתי!

5 תגובות:

  1. מאוד אוהבת פוסטים מהסוג הזה!
    גם אני כמוך אלופת האילתורים. אני מרגישה כזה סיפוק שאני מצליחה למצוא שימוש לאריזות שונות בתור כלי אחסון.
    מסכימה לגבי כל הדברים שכתבת

    השבמחק
    תשובות
    1. מרת'ה סטיוארט דה לה שמעטא :P

      מחק
  2. אחלה פוסט. אני מתה על פוסטי ארגון וסדר כאלו. טיפ שלי - מה שאני עשיתי עם שפתוני איל מקיאג' שלי שנראים אותו דבר ולפעמים באים בלי מדבקה עם שם, זה לצבוע בלק בגוון דומה לשפתון (בהנחה שיש, כמו ורוד פוקסיה, אדום וכד')את תחתית או עילית השפתון (החלק שלנגד עינינו)כדי להבדיל בינהם. זה עוזר לי מאד והלק לא נמרח או יורד לאחר שהוא מתייבש.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה פתרון מעולה! על זה לא חשבתי

      מחק
  3. אני בדיוק עושה קצת סדר במגירות האיפור- באת לי בטוב.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top