יום ראשון, 6 בינואר 2013

לאן הברווזים עפים? (תשובה בסוף הפוסט!)

אני לא ממש טיפוס שנוהג להגיע להחלטות חשובות לרגל השנה האזרחית החדשה. תמיד כשרציתי ליישם החלטות חדשות כאלה בתאריך יעד חגיגי- מצאתי את עצמי מיישמת אותן עוד קודם, כמו למשל ההחלטה להפוך לצמחונית בשנה שעברה או ההחלטה להפוך לטבעונית השנה.


לכן, לא תמצאו כאן רשימה ארוכה של תוכניות שאני לא מתכוונת ליישם השנה וכנראה גם אף פעם, אלא רשימה של כל מיני החלטות מודעות ולא מודעות אליהן הגעתי במהלך השנה החולפת. אני הרי בכל זאת טיפוס של סיכומים, לכן לא יכולתי להניח לשנה הזו לחלוף מבלי לעשות חשבון נפש קטן. נתחיל?


הסלוגן הזה של טבע נאות

מכירים את הסלוגן הזה- "את הכי יפה כשנוח לך"? אז בתור מישהי שצועדת על עקבים בערך מגיל 14 בערך- קשה לומר שהכרתי אותו מקרוב. אני לא יכולה להסביר מה הרציונל שעומד מאחורי צעידה על עקבים בגיל כל כך צעיר, אלא רק לתלות את האשמה על הגנים הסובייטיים שלי. נמאס לי להיות זו שכפות הרגליים שלה מכוסות בצבא של פלסתרים בכל קיץ או זו שבסיום הערב נופלת מהרגליים- תרתי משמע- בגלל גובה העקבים שלה.

זו אפילו לא הייתה החלטה מודעת, אלא רק בדיעבד גיליתי שאפשר לספור על שתי כפות הידיים (או הרגליים, בהקשר הזה) את מספר הפעמים שצעדתי על עקבים מאז שעברתי לדירה החדשה. צעדתי על נעליים שטוחות לפגישות עבודה, צעדתי על נעליים שטוחות ללימודים ואפילו למקומות בילוי או לאירועים שלא מצריכים הליכה מרובה. למרות כל התחזיות- העולם לא קרס לתוך עצמו. בנוסף, השנה רכשתי בעיקר נעלי בובה שטוחות. למה? כי אני לא ויקטוריה בקהאם ולא בא לי להגיע לרנטגן של גיל 40 עם כפות רגליים מקומרות ומעוותות- זה לא סקסי. אם כבר בענייני השנה החדשה עסקינן, אז השנה אני מתחייבת לעצמי בעיקר, לא לרכוש יותר עקבים מפלצתיים אלא רק עקבונים יציבים ונחמדים ועל כך אמרו אמן!


קונה פחות, נהנית יותר

אני לא בטוחה אם זה היה סיוט או הזייה, אבל בשלב מסוים במהלך השנה החולפת זכיתי לקבל הצצה דמיונית לחלוטין לעתיד שלי ושם הייתי אני מוקפת בהרים של נעליים, בגדים ואיפור- הרבה איפור. גם אם התחזית הזו לא תתממש במימדים האלה בדיוק, אין ספק שהגעתי לשלב שבו היה לי יותר מדי מהכל וזה גרם לי להרגיש רע עם עצמי. לא רציתי לזכות בטייטל המפוקפק "אוגרת כפייתית" לפני גיל 25 ולכן נאלצתי לבצע כמה שינויים הכרחיים בארון שלי: מוצרים נמכרו, חפצים נמסרו, שקיות ענק נאספו לתרומה, עד שבסופו של דבר מצאתי את עצמי עם כמות שמרגישה לי פחות או יותר נוחה, גם אם לא מושלמת. אז לא, לא נרשמתי לאיזו דיאטת קניות מפוברקת, וזה גם לא אומר שאני לא קונה בכלל (היי, נחשו מה: קניות עושות לי טוב על הלב!)- אבל אני קונה משמעותית פחות ולומדת ליהנות ממה שכבר יש לי. אני מניחה שמבחינת הבלוג זה אומר שיעלו קצת פחות פוסטים שעוסקים באופנה בעתיד הקרוב, אבל אל דאגה- תמיד יהיה לי על מה לכתוב כך או כך!


ביי ביי אירועים?

מאז שחזרתי לכתוב בבלוג, התעסקתי לא מעט במערכת היחסים המורכבת עם משרדי יחסי הציבור ובכל מה שקשור אל מאחוריי הקלעים של תעשיית הבלוגים. ציינתי שמצאתי נוסחת עבודה עם משרדי יחסי הציבור שאיתה אני מרגישה יחסית נוח, אבל לאחרונה התחלתי להרגיש תחושת מיאוס אדירה (שוב) מכל העולם הזה. אני לא מכריזה כאן הכרזות כי סיימתי עם השלב הזה בחיי, רק אציין שלעת עתה עייפתי מכל ה"התערבבות" הזו, גם ברמה האישית וגם ברמת הבלוג. בסופו של דבר, גם אם אקפיד לשמור את הפן של יחסי הציבור על להבה נמוכה, ברגע שאשחרר לעולם פוסט שעוסק בהשקה/אירוע/מוצר חדש יחד עם כמה בלוגריות נוספות- אהפוך להיות חלק מאלה שעוזרות לפמפם את המותג בעבור גלוס או לק במתנה ולא ממש מתחשק לי לקחת בזה חלק. גם על הקאווה ועל הסושי אני מוכנה לוותר לעת עתה ולחזור להיות סתם בלוגרית אפרורית.


שנת חוסר הסבלנות

אפשר כבר לסמן את שנת 2012 בתור שנת הפתיל הקצר שלי ונדמה לי שבענייני בלוגספירה הייתי חסרת סבלנות אפילו יותר. לא הצלחתי להתמודד בהצלחה עם בלוגריות שהספימו עד בלי די את הפיד שלי בפייסבוק או אפילו בבלוג עצמו כחלק מאג'נדת הקידום העצמי שלהן (כי היי, זו לא באמת אג'נדה!), לא הצלחתי להתמודד עם בלוגריות שהתחילו לכתוב לפני רגע וכבר שאלו איך מתפרנסים מהבלוג (רמז: לא מתפרנסים, כדאי למצוא עבודה אמיתית) או איך נכנסים לרשימת יחסי הציבור הנחשקת. כל חוסר הסבלנות הזו עלולה לעורר שאלות כמו "למה את ממורמרת?" או "מה לעזאזל אכפת לך?" בקרב חוגים מסוימים ועל כך אני גם אענה ברצון: אכפת לי, כי אני מתעסקת בתחום הזה כבר כמה שנים מתוך אהבה אמיתית לכתיבה, לאינטרנט ולכל מה שאני עושה כאן. תאמינו או לא, אני שייכת לז'אנר הטיפשים האלה שמאמינים כי אפילו באינטרנט צריך לשמור על קודים מסוימים של יושרה ולכן כשזה לא קורה- אני מתרגזת. אז לא, אין לי בינתיים אפילו קמט אחד של מרמור וטרם החלפתי את הצבע שלי לירוק מתוך קנאה (אם כב אז רק כי אמרלד זה צבע השנה וכו'). אולי בכל זאת הבעיה כאן היא לא בי?


Fool me once...

אני חושבת שאת שנת 2011 אפשר לסכם בתור השנה האישית הכי גרועה שלי. זו הייתה השנה שבה חטפתי סטירת לחי מצלצלת והבנתי כמה מעט אני מבינה באנשים וכמה קל לעבוד עליי. השנה הזו נגמרה עם כלב מת, אמון מרוסק וכל מיני אנשים שנאלצתי להוציא מהחיים שלי בטריקת דלת עצבנית, גם במרחב הוירטואלי. האם למדתי מכך לקח והצלחתי ליישם אותו בשנה החולפת? אפשר לומר, אם כי זה מורכב: אותה תקופה שלחה אותי לפינות מאוד פרנואידיות באישיות שלי ולכן במהלך השנה האחרונה ניסיתי למצוא איזון בין מציאת חברות חדשות (אופציה שעליה לא הייתי רוצה לוותר) לבין הצורך להגן על עצמי. אז עשיתי טעויות השנה וכנראה אמשיך לעשות טעויות גם בהמשך, אבל כמו שאומר המשפט המפורסם: Fool me once- shame on you, fool me twice- shame on me, כך אני מנסה מאוד לא ליפול שוב למשבצת הזו של הנאיבית חסרת התקנה.


אני לא רוצה שתחשבו שאת שנת 2012 אני מסיימת זעופה ומרירה ולכן אספר שזו דווקא הייתה שנה משמעותית וגם חיובית ברובה בחיים שלי- חגגתי שנת נישואין ראשונה, גידלתי ואני ממשיכה לגדל באהבה רבה את שתי היצורות שלי, מסרתי אומנות בהצלחה, התחלתי ללמוד וגם סיימתי, בתחום המקצועי המשכתי להתפתח וחזרתי לכתוב כאן, בפורום הזה, מה שעשה לי הרבה טוב על הלב. התמונות שמעטרות את הפוסט הזה הן סיכום החוויות שלנו מהסופ"ש הראשון של 2013, בתקווה שמדובר באינדיקציה לגבי השנה כולה ♥♥♥


ועכשיו הגיע הזמן להכריז על הזוכה בהגרלה:


מזל טוב! אנא צרי עמי קשר במייל: luba891@gmail.com לצורך מימוש הזכייה!


20 comments:

  1. פוסט מקסים! שתהיה לכולנו שנה טובה ומאושרת :)

    השבמחק
  2. בהחלט יכולה להבין 100% מהנקודות שהיעלת כאן. ההחלטה שלי לשנה החדשה היא לחלוטין להיות סקפטית וחסרת סבלנות יותר ככל שזה נוגע ליחסים אישיים עם אנשים שמגיעים אליי דרך הבלוג. זו בהחלט הייתה שנה של הסקת מסקנות ולמידת לקחים לעתיד. ניצלו אותי, זלזלו בי ועשו ממני צחוק פעם אחת, זה לא יקרה בשנית.
    אבל האף העקום של מונה מפצה על הכל!

    השבמחק
    תשובות
    1. אויש. נשמע מעצבן נורא ולחלוטין לא מגיע לך. רק אל תקשיחי יותר מדי את השריון - בסוף מצטערים על זה קצת (מניסיון).

      מחק
  3. לייק גדול על התמונות!
    אני אוהבת סיכומי שנה :)
    לגבי הקניות- אני חושבת ששרונה הגדירה זאת היטב בבלוג שלה- החוכמה היא שיהיו לך קצת דברים, אבל שיהיו מדויקים להפליא. לא קל ליישום! ותהייה באותו ההקשר- לאן תרמת את הבגדים? יש לי כמה שקיות מוכנות לתרומה. וגם- מודה- יש ברשותי כמה פריטים שצריכים לעבור הלאה, אבל כיוון שמדובר בדברים יקרים וחדשים- אני מתקמצנת קצת לתרום אותם. רעיונות איך אפשר למכור, בהיותי לא בלוגרית?
    שנה טובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. את השקים שלי תרמתי לטובת מכירת אופנה שערכו "למען הכלבים שבצל". אני יודעת שגם עמותת רחובות אוהבת חיות אוספת פריטים לתרומה ומוכרת אותם לטובת המשך קיומה של העמותה (היא נמצאת בקשיים כלכליים חמורים לצערי). מבחינת מכירה- האינטרנט הוא כלי קצת איטי והוא רלוונטי בעיקר אם יש לך הרבה עוקבים, אפשרות אחרת היא להצטרף למכירה ביתית של בנות אחרות, מעולם לא ניסיתי את זה בעבר כך שאני לא יודעת איך בדיוק זה עובד. אם יש משהו שתרצי לתרום- את מוזמנת לכתוב לי בפייסבוק ואפנה אותך לאחת העמותות

      מחק
  4. הכי יפה לך בלוגרית אפרורית.
    יכולה לבין לחלוטין את כל הנקודות שהעלית כאן, ואני מאחלת לך שהשנה הקרובה תהיה טובה יותר. תמונות מדהימות, ופרי ומונה מהממות!

    השבמחק
    תשובות
    1. פרי ומונה מוסרות לך תודה וכך גם הבלוגרית האפרורית :P

      מחק
  5. התמונות מקסימות, עושות נחת על הלב (עוד משפט היישר מפולין..?)
    נשמע שאת כל ההחלטות עשית לפי ההכוונה מה יעשה לך טוב, לא אגיד לך בהצלחה כי לפי מה שאמרת את כבר עומדת בהם, אז כל הכבוד במקום זה =).
    תמיד נראה לי קצת קודר להגיע למסקנות כאלו בקשר לאנשים, אני לא חושבת שאי פעם נפגעתי מאנשים, לא נתקלתי באנשים שהפכו את עורם וכו' וכו', אני חושבת שמראש אין לי סבלנות לאנשים שהם לא מדוייקים בשבילי. בנתיים טפו טפו רק הצלחות =)הלוואי שהייתי בוחרת בחירות כ"כ מדוייקות ומינימליסטיות גם באיפור D=

    השבמחק
    תשובות
    1. זה באמת די קודר, אני מניחה שהשנה הקודמת הייתה קצת קודרת במובן הזה ואני משתדלת לא להניח לזה להשפיע עליי יותר מדי. תמיד חשבתי כמוך, שאני מדויקת מאוד בבחירות באנשים אבל השנה הזו הייתה מפנה במובן שהבנתי שכושר השיפוט שלי לא תמיד היה מוצלח. מקווה שהשנה הזו תהיה הרבה יותר אופטימית :)

      מחק
  6. התחברתי לחלק מהסעיפים, הבנתי למה או למי את מתכוונת בחלק אחר. אני מרגישה שאת ואני עברנו כמה שינויים במסגרת ההיכרות שלנו בבלוספירה ועדיין, אני לא באמת מכירה אותך טוב. אנחנו אנשים ועל כך אנחנו משתנים כל הזמן, משנים את דעותינו, עיסוקינו, אהבותינו וזה נהדר בעיני ועל כן, אין לי אלא לאחל לך שנה מעולה! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. רק שנמשיך להתפתח, זה האיחול הכי גדול שלי לעצמי ולאנשים שאני אוהבת :)

      מחק
  7. אני חושבת שתופתעי לגלות, ואולי זה לא ממש הפתעה אלא השלמה שכזו, שעם המעבר לטבעונות, את מתחילה להסתכל בלל על דברים אחרת. פתאום את אומרת לעצמך- אבל כבר קניתי כזה וכזה וכזה, באמת אני אקנה עוד? יש מן נטייה אנטי צרכנית (אנטי במובן של לא, לא במובן של נגד דווקא) שמחלחלת פנימה.. קצת כמו שאחרי תקופה את אומרת רגע, עדיף לאכול בבית כי שם טעים ונעים לי ויש לי מגוון ובחוץ לא, ואת פתאום מעדיפה לאכול בבית, ככה עם קניות. ועוד שנה אולי תכתבי, אהבתי קניות ועכשיו.. אני לא נגד אבל.. תקנו מה שצריך... :) ושתהיה לך שנה טובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לחלוטין מסכימה ומקווה עם הזמן לא להיות חלק מצרכנות היתר שאליה נסחפתי בשנים האחרונות. זה לא מועיל לי בכלום בסופו של דבר. תודה על התובנה :) בהחלט מצפה לזה

      מחק
  8. בהצלחה ב ה כ ל. אני מאוד מזדהה עם עניין ההחלטות הגורליות שמתגבשות להן לאט-לאט (אולי אנחנו פשוט בגיל כזה, של החלטות?). אחרי שקיבלתי הרבה החלטות, את חלקן מימשתי ואת חלקן זנחתי, הבנתי שעצם עניין השינוי הוא טוב. כלומר - זה טוב להתפתח, לנסות דברים חדשים, לשנות קצת הרגלים - גם אם זה לא בהכרח נשאר לתמיד.

    השבמחק
  9. לובה, פוסט יפה וכנה, מרענן לקרוא משהו כזה בבלוג אופנה. אבל הכי הרבה נהניתי מהצילומים (בפארק הירקון?) שלכמה שניות הזכירו לי את סנטרל פארק, עם המרחב הזה, הדשה והשמים. אני לא חושבת שאי פעם "ראיתי" אותו ככה, למטה ועם כל האויר הזה, ואנחנו נתקן עוול זה בהזדמנות הראשונה. ובאופן אישי - שיהיה לך בהצלחה השנה, בכל התחומים.

    השבמחק
  10. לובה מהממת אחת! סיכמת את השנה באופן יוצא מן הכלל. אני מאוד מתחברת להרבה מההחלטות שלקחת על עצמך לשנה הנוכחית, ואני בטוחה שתצליחי ליישם אותן נפלא.
    המון נשיקות ושנה נפלאה לך, לנתן לכלבלבות.

    השבמחק
  11. תמונות מהממות!!!! שתהיה לך שנה וטובה ומוצלחת, אוהבת את ההחלטות שלך כל הכבוד ובהצלחה ביישומן בהמשך השנה:-)

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top