יום שישי, 9 בנובמבר 2012

כאן גרים בכיף (חלק ראשון)

אני חייבת לכם סיור בדירה שלי כבר כמה זמן? שבעה חודשים? בקטנה. מי סופר בכלל. האמת היא שבמהלך כל החודשים האלו סבלתי מהבעיה מבעיה מאוד מעצבנת (שלא לומר- מטופשת): חשבתי שהבית לא מוכן עדיין ובכל פעם חיכיתי להשלמות קטנות (שרק אני הייתי מודעת להן) כדי לקבל את התוצאה הסופית ולצלם, אבל נדמה לי שזה היה בסך הכל טיוח לכך שחששתי להעלות את התמונות לבלוג.

למה? אמנם אני מרגישה שהבלוג זו בסך הכל סביבה אוהדת ותומכת ובכל זאת- יש משהו מאוד אינטימי בהעלאת תמונות מהדירה, מה גם שהיא חשובה לי והשקעתי בה הרבה מאוד מחשבה ומאמץ, לכן אני משערת שפידבקים שליליים עלולים לבאס אותי.

מצד שני, גם ברור לי שטעם הוא נושא מאוד סובייקטיבי ולכן אני בסדר עם העובדה שיאהבו את הדירה או לא יאהבו אותה, כל עוד יראו שהדירה שלי והיא מאוד אני. מה שזירז אותי להעלות את הצילומים דווקא היום, הייתה העובדה שירון, חברי לספסל הלימודים, הצטלם בתוך דירתו עבור המדור "חדר משלהם" בוואלה, מדור שאני מאוד אוהבת (אבל קטלני בטוקבקים שלו) והחלטתי שאלך על זה גם אני, למה לא?

אז קודם כל, נתחיל בהקדמה לגבי הבית עצמו: מדובר בדירה ישנה למדי ולא משופצת ברמת גן. לדירה לא משופצת יש חסרונות (מראה כללי מוזנח יותר, מרצפות לא אסתטיות) אבל יש גם הרבה יתרונות (תקרות גבוהות, חדרים מרווחים, מחיר נמוך יותר). אני לא יכולה לומר לכם מה אני מעדיפה מאחר שמעולם לא גרתי בדירה משופצת, אבל מוכנה להודות בכך שבבנייה ישנה קיים קסם שמאוד מוצא חן בעיניי.

מה שכן, לדירה משופצת יש באופן מיידי נתוני פתיחה טובים יותר ואפשר אפילו לומר שקל לה להיראות טוב יותר. לכן, יש משהו מאתגר ב"הלבשת" דירה ישנה, אבל מאתגר זה לא בהכרח רע ובאופן אישי מאוד נהניתי מהתהליך. זה היה תהליך שבו ממש למדתי להכיר את עצמי במובן הזה- איזה סגנונות אני אוהבת, לאילו סגנונות אני לא מתחברת. זה היה חדש לי כי זה תחום שמעולם לא טרחתי להתעסק בו.


אז אחרי כל ההקדמה הזו, מוכנים להתחיל?


החלטתי להתחיל מהחדר שהוא דווקא הכי אישי ואינטימי, כי אם כבר אז כבר. יש לציין שהדירה הזו הגיעה ריקה מריהוט, פרט לארון. הארון עצמו ראה ימים טובים יותר אבל אני עדיין מחבבת אותו ולו בשל הידיות המפונפנות שלו שאני מאוד אוהבת.

המיטה והמזרן נרכשו חדשים כמובן, כך גם מעמד הבגדים של איקאה, אך כל השאר- וזה גם נכון לגבי רוב הרהיטים בבית- נרכשו מאתר יד2. מאחר שאנחנו לא ניידים, תהליך איסוף הרהיטים היה אלתור מטורף- לפעמים חברים עזרו לנו, לפעמים המוכרים עצמם הסכימו לעשות ג'סטה ולהקפיץ אלינו את הרהיטים. כפי שאפשר לראות, בסופו של דבר הסתדרנו, אבל זה היה כרוך בפשרות פה ושם (מן הסתם, אילו הייתי בוחרת רהיטים חדשים מאפס, סביר להניח שהייתי עושה כמה בחירות שונות).

למרות זאת, זה חדר שאני מאוד אוהבת. הוא צבעוני כמו שאר חלקי הבית (אם כי בשאר החלקים יש צבעוניות שונה), הוא מרווח מאוד ולכן יש לו כמה שימושים והוא בעיקר מרגיש לי מאוד חם ושמח- מה שהיה מאוד חסר לי בדירה הקודמת שבה גרנו והייתה מאוד קודרת ועגומה.



המנורה מאיקאה והיא עלתה סכום מגוחך כמו 15 או 20 שקלים- מזכרת מהביקור היחידי שלי באיקאה עד כה. הפמוט הוא מג'ינג'ר והכד הוא של המעצבת ליאת שרון שכבר עזבה את הארץ לצערי. השידה היא אחד הפריטים הבודדים שייבאנו מהבית הקודם והיא במקור מחדר הילדות של נתן.

מאחר שרכשנו בסיס מיטה פשוט ובסיסי ביותר, חשבתי שיהיה נחמד להוסיף ראש מיטה באמצעות מדבקות קיר. זה מוטיב שיחזור על עצמו כמה פעמים בבית שלי ואני חושבת שזה פתרון מעולה לכל מי שרוצה להוסיף קצת ייחודיות ואופי לדירות שכורות- אמנם המדבקות חד פעמיות ולכן יישארו כמתנה לדיירים הבאים אבל הן ניתנות להסרה ודורשות מעט מאוד מאמץ. המדבקה הזו נרכשה באיביי, אבל אפשר להשיג בארץ במחיר מופקע (צר לי, אבל לינקים מאיביי לא יהיו לי עבורכם כי המוצרים נרכשו לפני כמה חודשים ארוכים).



גם השרשרת (יש לי קטע עם שרשראות ודגלונים) הזו עם התמונות היא מאיביי. פיתחתי כמה תמונות אהובות שלנו, המכילות את השושלת המשפחתית: לובה, נתן, פרי, מונה ופרדי כמובן- כי גם אותו לא שוכחים לעולם. היא עלתה כמה דולרים בודדים וזה יופי של קישוט לדעתי.



פרפרי המראה נרכשו בחנות הזו באטסי ואילו האסופית החדשה היא אומנה טריה מכלביית לוד. ארחיב עליה בפוסטים הבאים.




ועכשיו קצת טקסטיל: הכריות הלבנות התקבלו בהחלפה, הכרית האמצעית היא של כרמית קליין המוכשרת, בעלת המותג Babytogo והכרית התחתונה ביותר היא מאיביי. הציפיות של הכריות הוזמנו ממחלקת הבית המשגעת של אורבן אאוטפיטרס ואילו שמיכת הקיץ שהיא שוס מבחינתי- מהום סנטר.




מעמד הנעליים נאסף מהרחוב כמה שבועות ספורים לאחר שעברנו לכאן, בדיוק כששאלתי את עצמי היכן אני מתכוונת לאחסן את האוסף שלי. התמונה (שהיא סוג של מנטרה לחיים ☺) והשטיח הוזמנו מאיביי והארגזים עם הפסים הם מאיקאה כמובן. על השטיח אני מניחה את כל הנעליים השטוחות שלי ואת נעלי העקב אני מאחסנת כאמור במעמד הזה ובתוך הארון.



הקולב האדיר הזה נמצא לאחר שיטוטים ארוכים באיביי, זאת לאחר שנתקלתי בגרסא דומה באורבן אאוטפיטרס ואמרתי לעצמי שאין שום סיכוי בעולם שאני משלמת על הדבר המטופש הזה 40$ דמי משלוח. יחד עם זאת, אני מוכרחה לציין שהוא מסב לי עונג רב בכל יום ויום מאז שהוא כאן. שמו בישראל חנניה, אם תהיתם.


גם הכסא הזה הוא מזכרת מהחדר הישן של נתן ויש לו לוק של כסא בית ספר סובייטי מפעם. ניסיתי להוסיף לו טאץ' מעניין יותר באמצעות כיסוי למושב שנרכש בחנות בשם 'באבו' באשדוד. בקבוקוני סודה סטרים ישנים של נתן (הוא טוען בתוקף שזה וינטג') הפכו לכדים מאולתרים ופוזרו ברחבי הבית ואילו הנרות- גם הם יופיעו בכל מיני מקומות במהלך הסיור הזה- הם של באת' אנד בודי ושל המותג Clean,  על מעמד תכשיטים מאסוס. ארונות הטלוויזיה נרכשה גם היא יד שניה והיא מתפקדת גם בתור כלי איחסון שימושי עבור הלבשה תחתונה.


הפוסט של Family guy הוזמן מאיביי. שנינו מעריצים גדולים של הסדרה וזו אחת האהבות הכי גדולות שלנו מאז שאנחנו יחד ולכן היה לי ברור שתהיה לי מזכרת מסדרת המופת בבית שלנו. הפודלון הוא למעשה בנק חסכון והוא נרכש בסופי (ניתן להשיג אותו גם בסוהו). כסא הנדנדנה הוא מניחותא ועליו מונחת הכרית מג'ינג'ר- זו כבר הצצה למרפסת, עליה אדבר בהזדמנות אחרת.


היי פרי, נעים להכיר. את חדשה כאן?


גם אמנות אפשר יהיה למצוא ברחבי הבית, אמנם בקנה מידה סולידי אבל יחסית לאוסף חדש גם זה נחמד. ההדפס של מרגו הוזמן מהחנות הזו באטסי וזה הומאז' לחיבתי הלא מבוטלת לבמאי וס אנדרסון. ההדפס השני (שהוזמן מכאן) הוא לא הומאז' לשום דבר אבל הוא מוצא חן בעיניי עד מאוד ובעיקר גורם לי לחשוק בציור המקורי שלו, שהוא מעבר לתקציב שלי כרגע. שרשרת אורות הפרחים (כבר אמרתי שיש לי קטע עם שרשראות) היא גם כן מאיביי אבל אפשר להשיג אותה גם באטסי ולדעתי גם בארץ.





זה מבט כולל על הטואלט שלי. השידה והמראה נרכשו יחדיו מיד שניה ב-200 שקלים ומבחינתי זה פתרון אחסון אופטימלי כי השידות רחבות מאוד ומכילות את אוסף האיפור הלא מבוטל שלי, כך שאני לא צריכה להערים מוצרים אחד על גבי השני וכתוצאה מכך לא באמת להשתמש בהם לעולם- אלא אני מניחה הכל זה לצד זה ורואה הכל. השידה הקטנה מהפלסטיק נרכשה בחנות עלומת שם בביאליק ר"ג לצורך השלמות. מתלה התכשיטים נרכש באסוס עוד לפני מעבר הדירה והתגלה כמוצלח במיוחד. עדיין ניתן להשיג אותו.


זהו, עברתי בשלום את החלק הראשון של הסיור! אם יש פריט מסוים שאהבתם ולא פירטתי את המקור שלו- כתבו לי בתגובות ואנסה לשחזר מהיכן הוא. אם אתם תוהים איך מתחזקים חדר שיש בו ריבוי חפצים+ כלבים+ סביבה אורבאנית (אהמ, כלומר על הכביש), אז אגלה לכם שאני מתחזקת אותו לעתים מאוד מאוד גבוהות ומקפידה על סדר כדי שהבית תמיד יהיה נקי ולא יראה כמו פנסיון כלבים ו/או המקום אליו הולכים חפצים כדי להעלות אבק. 

נתראה בסיור הבא!

36 תגובות:

  1. מקסים לובה! בדיוק השבוע חשבתי גם לצלם את ביתי המשמש לי גם השראה רבה והוא מראה המון על מי שאני, אבל לצערי צילום ואני לא תמיד הולכים יד ביד... אבל ממש אהבתי את דירתך וכל הכבוד על האומץ לפרסם לעולם!

    השבמחק
    תשובות
    1. היססתי והתלבטתי במשך שבעה חודשים, אבל יאללה נו- מה כבר יכול לקרות? ובאותה נשימה, אציין כי אני אחוזת אימה לפני כל תגובה חדשה שאני קוראת :)

      מחק
    2. אגב, את הדירה שלך אני ממש סקרנית לראות.

      מחק
    3. אני כלכך גרועה בצילום.. אני מרגישה שאני אוריד מערכה.. אבל זה בהחלט במחשבות שלי בזמן האחרון וכשאמצא מישהו שמוכן לצלם לי אותה אעשה זאת בהחלט..

      מחק
  2. לובה היקרה!
    מאוד מזכיר לי את הדירה שלי ושל חבר שלי- אסופת דברים ורהיטים שקיבלנו )זוג סטודנטים...) מחברים ובני משפחה , בתוספת מעט חידושים מאיקאה ופיצ'יפקס שקניתי ברחבי העולם (הייתי 6 שנים דיילת אויר באל על). גם אני ניסיתי לעצב ולהקפיד על כל פרט ופרט...
    כל הכבוד על האומץ לחשוף את הדבר הכי פרטי
    שאבתי השראה, במיוחד אהבתי את התמונה הורודה (KEEP CALM....)אשמח ללינק (ההזמנה אישית עם השם?) בדיוק חיפשתי תמונה למרפסת נעליים שלי :)
    שבת שלום
    לירון

    השבמחק
    תשובות
    1. מצאתי, מצאתי את הלינק!
      http://www.ebay.com/itm/Personalised-Keep-Calm-Posters-Great-for-Birthday-and-Christmas-for-Mum-Dad-/250898281469?pt=UK_Arts_Posters_RL&var=550047933536&hash=item3a6ab3f3fd

      מחק
  3. מקסים !
    :-)
    גם אני התלבטתי בעבר אם לפרסם פוסט על הבית בגלל נושא הפרטיות,
    אבל בסוף מפוסט אחד זה הפך לשלושה וארבעה.....
    אהבתי את כל הפריטים הקטנים שמעניקים המון אווירה ואת הטאצ' האישי שלך,
    התמונות, הקולב לתכשיטים, הכריות והגלויה שהעלתה לי חיוך על הפנים
    :-)
    מחכה לפוסט הבא !

    השבמחק
    תשובות
    1. הגעתי למסקנה שאם מתלבטים כל כך הרבה אבל בכל זאת יש חשק לפרסם- עדיף כבר לפרסם וזהו. בכל זאת אני מעלה את זה בסביבה שהיא אמנם לא אישית- אבל אני יצרתי, זה לא כמו להעלות את זה למדור עיצוב לצורך העניין

      זה נותן לי מוטיבציה לפרסם את הפוסט הבא בקרוב :)

      מחק
  4. בתור אחת שהייתה בדירה שלך אני יכולה להגיד שהתמונות לא עושות לה צדק. העיצוב שלה מהמם (כפי שכבר אמרתי לך). אני מאוד אוהבת את הסיגנון שלך. נקי, קלאסי ועדין.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת היא שקשה מאוד לצלם חדרים ולהצליח להעביר בצורה אמיתית את מה שאני רואה! אבל השתדלתי, אני מניחה שבפוסטים הבאים כבר יהיה לי קל יותר

      מחק
  5. החדר מקסים!! אני מאוד אוהבת שבחדר אחד יש הרבה פינות / נישות כול אחת שונה וממלא יעוד אחר, מה גם שעשית ללא תקציב ענק.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) ההשקעה המהותית בדירה הייתה דווקא באביזרי עיצוב. זו לא הייתה החלטה מודעת- ככה יצא, אני חושבת שגם אם מחברים את העלויות של כל הרהיטים ביחד בחדר- בקושי מגיעים לעלות של רהיט יקר וחדש בחנות.

      מחק
  6. חדר מקסים!! אני מאוד אוהבת כשבחדר אחד יש הרבה פינות /נישות שכול אחת ממלאה יעוד אחר, מענינת בפני עצמה ואני הרמונלית עם המבט הכולל. מה גם שלא עשית זאת בתקציב ענק.
    אני אישית מעדיפה דירות ישנות, התקרות הגבוהות והחלונות הגדולים מפצים על כול רצפה ישנה או קיר דהוי

    השבמחק
  7. חייבת לומר שגם אני התלבטתי לפני שהעלתי תמונות של הדירה לבלוג. יש בזה משהו הרבה יותר אינטימי מאשר להעלות תמונה של עצמי... בעיקר כי אני מאוד אוהבת את התוצאה, יודעת שהיא לא מושלמת ולא תמיד בא לי טוקבקים לא מפרגנים..

    הדירה נראית מאוד מעניינת ואהבתי את הטאצ'ים, מחכה לשאר הפוסטים :)

    (ומקווה שקנית את כסא הנדנדה של ניחותא בקופון שהיה להם ולא במחיר מלא)

    השבמחק
    תשובות
    1. הסיבה שמאוד נרתעתי היא כי אני פחות או יותר חיה על מדורי עיצוב בחצי השנה האחרונה ואני שמה לב שאנשים לא מוכנים להסתפק בדירה נחמדה שמורגשת בה האישיות של הדיירים, אלא הם תמיד מצפים לארמון. אז לא, הבית שלי הוא לא ארמון, זו דירה שכורה וכנראה (או לפחות כך אני מקווה) גם לא דירת חיי, אבל אני מנסה להוציא ממנה את המקסימום האפשרי.

      מחק
  8. תודה שחלקת איתנו! זה בטוח לא היה קל אבל היא מאוד משקפת אותך ואת טעמך :)

    השבמחק
  9. אהבתי את המדבקות קיר בצידי המיטה, עם פרחי הפלסטיק באגרטלים קצת קשה לי כי יש בזה משהו מאוד דקדנטי ועצוב. אני מעדיפה להשקיע כל שבוע בפרחים טריים.

    השבמחק
    תשובות
    1. לפרחי הפלסטיק התרגלתי לאט לאט ותאמיני לי שהיה קשה גם לי. במרפסת אני נוהגת להחזיק כמעט באופן קבוע פרחים טריים כי המרפסת היא המקום הכי מואר בבית אז שם הם יחסית מחזיקים מעמד, אבל להחזיק פרחים בכל מקום אחר זה קצת פחות ריאלי כי השמש לא תגיע אליהם

      מחק
  10. וואו איזה יופי!!
    רואים לחלוטין שהחדר שלך, עיצבת אותו בטוב טעם, ולמרות הצבעוניות רואים את הרוגע של חדר שינה. אני כל כך אוהבת שהוא ממש מואר! המדבקות קיר ליד המיטה מוסיפות המון. עשית לי חשק לראות את שאר הבית. אני דורשת המשך לסיור!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מותק :) התחושה היא הדדית
      זה יעלה בקרוב (אני מקווה)

      מחק
  11. לצערי אני מאז ומתמיד מתקשה להשקיע בדירות שכורות ולכן הן תמיד נראו ונראות עדיין כמו תחנות מעבר.. קצת עגום. לכן אני ממש מעריצה את ההוויה של להוציא את המקסימום ולתת את הנשמה כדי להרגיש בבית שתואם את הלך הרוח :)

    החדר מקסים ומגוון - כל כך אישי ומלא בפיסות מרגשות מפה ומשם שהן אתם...

    אני מתה על השילוב של דירה ישנה ומיש-מאש ישן וחדש ורואה בזה יופי ואתגר עם אופי - לרוב יותר מדירה חדשה או משופצת שהיא ''קנבס ריק''...

    הייתי שמחה לראות את שרשרת אורות הפרחים דולקת לה :) מתה על ג'ינג'ר המשמחים , אהיל התקרה מקסים וקלאסי עם טוויסט.. יש לי המון הארות על כל דבר - אבל אומר בכלליות שהכל מתפקע מאישיות ומיופי ומתיקות , יו אר פביולס אינדיד , וגם דיקסי ופרי וסודה סטרים זה מגניב.

    3>

    השבמחק
    תשובות
    1. איזו תגובה מקסימה! זה גם נורא תלוי במקום שאליו את עוברת. אני אהיה הראשונה להודות שהבית הקודם שלי היה מחריד. הוא היה ישן ומחריד מלכתחילה אבל גם אנחנו תרמנו להזנחה שלו לאורך השנים כי לא הייתה שום מוטיבציה לתחזק אותו. מבחינתי המעבר לדירה הזו היה כמו לצאת מהצל אל האור ויש בה גם שטח יחסית גדול והרבה חשק לעשות איתה דברים טובים- אז עושים :)
      המציאות משתנה ואני מרגישה צורך להשתנות יחד איתה. בדירה הקודמת עוד היו תקוות שאולי בקרוב נקנה דירה וזו באמת רק תחנת מעבר, אבל ככל שהזמן חולף אני מבינה שנצטרך להמשיך לגור בדירות שכורות בתקופה הקרובה ולכן לא רואה סיבה לא להשקיע בהן. זה לא משהו שגורם לי להרגיש פרייארית.

      מחק
  12. הכל נראה מאוד את, כמו שאת אומרת. אני חושבת שבית צריך לשקף אישיות של המתגוררים בו וזה מה שהופך אותו ליחיד במינו. מחכה לחלק ב' :)

    השבמחק
    תשובות
    1. בקצב שבו אני מקשקשת, מסתמן שיהיה גם חלק ג' וגם חלק ד' :P

      מחק
  13. כמי שכבר ביקרה בדירה כמה וכמה פעמים וראתה אותה מתפתחת אני בהחלט יכולה להעיד על העבודה וההשקעה שלך בה, וזה ניכר בכל פרט ופרט.
    אני דווקא אוהבת דירות ישנות על פני חדשות. יש בהן יותר אופי וככלל אני די לא סובלת את סגנון הבניה הישראלי החדש. מטבחים פתוחים, חדרים קטנים והמון שיש לבן זה לא בשבילי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בהחלט מאוד מעריכה את החלוקה הברורה לחדרים לאחר שגרתי בדירת open space או אופן חרטה כמו שאני קוראת לה. את מוזמנת לבקר תמיד :)

      מחק
  14. תודה על השיתוף! הדירה בהחלט מאוד את- ובעיני הטאץ׳ האישי הוא מה שהופך דירה לבית.
    התמונה עם הנעליים אדירה! זה הגיע עם המסגרת? אני שואלת כי נראה שהיא חתוכה טיפה. בכל אופן, אני חייבת לרכוש אחת כזו! גם מתלה התכשיטים מאוד דיבר אלי, יש עכשיו מבחר גדול שלהם באסוס וקשה לבחור.
    חייבת להודות- הפוסט הזה העלה בי את הרצון להשקיע קצת יותר בבית שלי, שלא תמיד יש לי פנאי אליו. אז, מודה ומתוודה- קצת חשיבה, קצת סדר שעשיתי היום, ואפילו תמונה קטנה- פשוטה אך מעלה חיוך- נרכשה היום בהשראתך. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, שכחתי לציין! המסגרת נרכשה במחלקת המציאון של סוהו, נדמה לי שכבר ציינתי אותה לטובה פעם. המחיר המקורי שלה הוא 89 ש"ח אבל היא נרכשה ב-70% וההדפס נחתך קצת כדי להתאים את עצמו למימדיה.

      מחק
  15. זה תמיד מהנה ומעניין להיכנס ככה לדירות של אנשים (כמה סטוקרי שזה נשמע...) נראה יפה אצלכם והכי הכי חשוב ביתי, נעים ונוח!
    אשמח לביקור קטנטן, אני חדשה בכל אזור הבלוגינג אבל עד כה נהנית מאד ממה שאני רואה ומשתדלת להראות :)
    שיהיה לילה טוב!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יודעת, בכל פעם שמעלים סיור לדירה חדשה באחד ממדורי העיצוב אני רוטטת מהתרגשות :)
      תודה רבה!

      מחק
  16. לובה היקרה, צילמת את ביתך (חלק ממנו), אבל בעצם צילמת את עצמך - מסודרת, יפה, מוקפדת, מלאת פרטים, ובעיקר - מלאת תום ורומנטיקה. התרגשתי.
    לא יכולה לדמיין סיטואציה שבה מישהו יגיב בתגובה רעה או מרושעת, ממנה את כה חוששת, אבל בכל מקרה - עוה"ד האישית שלך כאן לכל צרה שלא תבוא...
    שבוע טוב יקירה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לקבל ממך תגובות! אז לפרסם אזהרת דיבה עם קנה של 50,000 ש"ח לכל מי שישאיר תגובה מרושעת? :)

      מחק
    2. זה כבר 60,000 ש"ח לאחר הצמדה...

      מחק
  17. איזה יופי של פוסט.
    גם אני גרה בבית ישן עם המרצפות המפלילות... אבל אין מה לעשות ..אין כמו הגודל של החדרים בבתים הישנים. המרחב. הנוחות.זה בית ענק. אז נכון שהבלטות לא משהו...אבל חוץ מזה..זה כייף אחד גדול.

    השבמחק
    תשובות
    1. בלטות יפות הן לחלוטין אוברייטד :) חלק מהדירות המשמימות ביותר שראיתי היו משופצות עם בלטות נאות

      מחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top