יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

אמנות ה-למה לא, למה לא

אתמול נכחתי באירוע הפתיחה של תערוכת סלון d'automne בנמל יפו. מדובר ביריד אמנות צרפתי, כפי שאתם מנחשים לפי השם, בעל שם יוקרתי מאוד וכיאה לכך- הוא משך אליו אתמול יחד איתי כל מיני קליברים של אמנות במשקל כבד ודוברי שפות שונות ומשונות (טוב, בעיקר רוסית וצרפתית- אבל ניסיתי לגרום לזה להישמע אקזוטי).

להבדיל ממסורות ישראליות קצרצרות, הפעם מדובר בתערוכה עם היסטוריה ותיקה בת מעל מאה שנים ועם תהלוכה של שמות זניחים שהציגו בה לאורך השנים, כמו פיקאסו, סזאן, מאטיס, שאגל, גוגן ועוד. מה אמרתי לכם? ממש בקטנה. הקמת התערוכה בשנת 1903, נחשבה לסוג של אקט חתרני, שכן המטרה שלה הייתה להעניק במה לאמנים צעירים בתחומים שונים כמו פיסול, ציור, מוסיקה ואדריכלות- ואילו במתכונת הארצישראלית, מדובר בתמהיל של אמנים צרפתיים שהציגו את יצירותיהם לצד אמנים משלנו, בעיקר בתחום הציור.


אז מה בעצם הביא אותי לתערוכה? ה'שלנו' שהזכרתי היה הפעם אישי במיוחד: גיסי המוכשר אדי שרגא, הציג שלוש מהיצירות שלו באירוע והביא לכולנו הרבה גאווה. אדי מצייר מגיל צעיר, אבל נדמה לי שרק לאחרונה הוא התחיל להבין שהוא מוכשר מהרגיל וכדאי לעשות עם זה משהו. אני מקווה שהתערוכה, שהיא ללא ספק הישג אדיר בכל קנה מידה, תעניק לו מוטיבציה להמשיך הלאה.

כמה מהעבודות האהובות עליי, של אדי-


אז חוץ מעידוד ותמיכה מוראלית באדי, החלטתי שיהיה נחמד לשטוף עיניים גם בשאר היצירות. מומחית גדולה באמנות אני לא, אבל עם הזמן הצלחתי להבין פחות או יותר מה מרטיט לי את הלבלב ולאיזה סגנון אני מצליחה להתחבר יותר (כאן נכנס החלק של- למה לא, למה לא). היצירה הבאה אגב, היא היצירה שהייתי בוחרת לעצמי אילו היו אומרים לי- "לובה יא מדרובה, קחי לך יצירה שאהבת הביתה":


והיו כמה נוספות שחיבבתי-




הכלב היחידי בכל התערוכה. איזה מין עולם זה?




אמנית נוספת שמאוד אהבתי, קסניה דורפמן-












אם אתם מגדירים את עצמכם כחובבי אמנות (או סתם נהנים מדברים יפים כמוני), אתם מאוד תהנו מהתערוכה הזו. לא צריך להיות מבין גדול כדי ליהנות ממנה, אבל כן צריך להיות בעל כיסים עמוקים כדי לחזור עם אחת היצירות הביתה. ניסיתי להדגים את המגוון הגדול של היצירות שניתן לראות בתערוכה, כי לדעתי כל אחד יכול למצוא את הסגנון החביב עליו כאן.

תערוכת סלון d'automne שנפתחה אתמול, תרוץ עד ה-4 בנובמבר, בהאנגר 1, נמל יפו. הכניסה חופשית.

שני טיפים יש לי עבורכם:
- אל תגיעו לשם בשעות הלחץ, כי אז המקום הופך להיות חנוק בצורה לא ידידותית, כפי שהיה אתמול- בערב הפתיחה. כדי להתרשם מכל היצירות (ומוצגות שם כאלף כאלה), כדי להגיע בשעה יחסית רגועה, כדי שאפשר יהיה להסתובב בין כל המבוכים בחופשיות.
- באחת המרפסות יש דוכן ובו נמכרות קופסאות פח במסגרת הפרוייקט "לצאת מהקופסא 2012". מדובר באמנים צעירים שעיצבו קופסאות פח מקסימות אשר ההכנסות ממכירתן הן קודש לתוכנית "מעצבים לעתיד"- תוכנית המנסה להקנות לבני נוער בסיכון, כלים מקצועיים והזדמנות להשתלב בתחום העיצוב בעתיד. המעצבת שעיצבה את הקופסא החביבה שלי היא רחל חיים ועלותה 30 שקלים בלבד.


 וקצת מהנמל, איך לא-








וכעת אנצל את ההזדמנות כדי לאחל לכם סופ"ש נעים וכדי להזכיר שההגרלה שלי מסתיימת כבר הלילה בחצות, אז אם טרם נרשמתם, זו ההזדמנות האחרונה!

10 תגובות:

  1. גיס מוכשר יש לך! אהבתי מאד שתיים מהתמונות שלו שהראת כאן (קרון הרכבת החשמלית והצוהר המואר).

    השבמחק
  2. גיס מאוד מוכשר!יש אפשרות ללינק לאתר שלו או משהו דומה?,בא לי להתחיל את הקריירה שלי כאספנית חובבת עם יצירה שלו:)

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא באמת מוכשר :)
      כרגע אין לו אתר עדיין, הוא מצייר כבר שנים אמנם, אבל רק עכשיו הוא ממש עושה צעדים רציניים בנושא מבחינת קידום.
      כאן תוכלי לראות את אלבום הציורים המלא שלו-
      http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150723767684866.424167.681274865&type=3

      ואת יכולה ליצור איתו קשר במייל: eddieshr@gmail.com, אם תוכלי לציין שהגעת דרכי כדי שהוא ידע במה מדובר, זה יהיה מעולה ותודה רבה על הפרגון! להתחיל אוספי אמנות זה כיף גדול, אני עושה את זה בעצמי כבר חצי שנה

      מחק
  3. לובה, את בטוחה לגבי התאריך? עד ה-4/11? התערוכה תהיה פתוחה רק סופ"ש אחד...?
    דווקא נראה כמו משהו שאני יכולה מאוד להתחבר אליו והייתי שמחה ללכת, אבל בסופ"ש הזה אין סיכוי.

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערי הרב משוכנעת :(
      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=309115259187235&set=a.297162360382525.60089.297162060382555&type=1&theater
      זה גם מופיע בעמוד הפייסבוק של התערוכה

      מחק
  4. אני לא מבינה גדולה באמנות, אבל מאוד התחברתי לתמונות שהצגת... (זה איגי פופ למעלה?)
    עשית לי חשק עז לבקר.. טוב שפרסמת לפני הסופ"ש:)

    ואדי ונתן כ"כ דומים!

    השבמחק
    תשובות
    1. יס, זה מר איגי :) והם אכן דומים!

      מחק
  5. תמונת היער של אדי מקסימה. ממש מזכירה לי את היצירות של סבא של אמא שלי, שהיה צייר במקצועו, צבעי בפרנסתו ובעיקר התגעגע ליערות של מזרח אירופה (שנים אחרי מותו מצאנו במקרה באיזו גלריה תמונות שלו). גם ממש אהבתי את תמונת הרכבת בערבות המושלגות. היא הזכירה לי איזה מקום הזוי שנקלעתי אליו בטיול לנורבגיה, כמו גם את הספר "והיום איננו כלה".

    (בכוונה לא אמרתי שומדבר על איגי פופ, כדי לא לצאת נדושה ומתלהבת מכל הבלחה של רוק-אייקון בבלוגך).

    השבמחק
    תשובות
    1. חלילה! זה רק גורם לי להעריך אותך יותר. חוץ מזה, את לא היחידה שחושבת ככה, זו התמונה היחידה של אדי שכבר נמכרה.

      מחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top