יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

iHerb- Yay or Nay?

הנושא החם ביותר על סדר היום הוירטואלי שלנו, אפילו יותר מהגרעין האיראני, כך נדמה- הוא אתר אייהרב. למי שלא מכירה- מדובר באתר שבו אפשר למצוא כל מה שאורגני וטבעי, בתחום המזון והקוסמטיקה, החל ממאכלים אורגניים מסקרנים ומסכות מתקלפות ועד תוספי תזונה ואפילו חטיפים לכלבים!

תוסיפו לכך את העובדה שמחירו הממוצע של כל מוצר באתר, ללא תלות לקטגוריה אליה הוא משתייך- לא עולה על כמה דולרים, משלוח בינלאומי זול יחסית ואת המבצעים שצצים מעת לעת ותקבלו אתר שמושך אליו ישראלים רבים שמאסו במחירים הגבוהים בארץ.

כאן בארצנו הקטנטונת, האתר מזוהה בעיקר עם מרינה מ'יש יופי בכולנו' ובצדק, היא הכינה סדרה שלמה של פוסטים אך ורק על אייהרב ואילו ההזמנות הבודדות שלי מהאתר היו מבוססות בעיקר, אם לא באופן בלעדי, על ההמלצות שליקטתי מהפוסטים שלה.

אז אם הכל ורוד ונחמד, למה בעצם ביצעתי רק כמה הזמנות בודדות ולא רכשתי את כל החנות הוירטואלית במלואה? ובכן, אתר אייהרב נראה לא אטרקטיבי ויזואלית, בלשון המעטה. אפשר לנווט בו יחסית בקלות, אבל משהו במראה האולד סקול של האתר קצת פוגם לטעמי בחוויית הקנייה.

שנית, כל המוצרים באתר אמנם מדורגים ע"י המשתמשים, אבל שמתי לב שרובם ככולם מקבלים ציון מעולה, כלומר ארבעה ולעתים ארבעה וחצי כוכבים מתוך חמישה. אחרי שכבר התנסיתי בעצמי בכמה מוצרים, אני מוצאת שחוות הדעת שלי לא תמיד מתכתבת עם ההתהלבות של הגולשים האחרים ולכן הביקורות לא מהוות מבחינתי אינדיקציה אמיתית לגבי טיב המוצר.

נקודה שלישית ואחרונה היא שישראליות רבות דיווחו על תקלות במשלוחים של אייהרב ושירות לקוחות בעייתי בתגובה. לי לא יצא להיתקל בתקלות הללו, בדיוק כפי שלא יצא לי להתנסות בתקלות של גלוסיבוקס, לצורך העניין- אבל זה בהחלט לא מבטל את קיומן וזו נקודה למחשבה מבחינתי.

כשהאפשרות לאתר מציאות מתחבטת מעבר לפינה וכשכל המוצרים באתר מבוססים על רכיבים מסקרנים כל כך, אני מוצאת שקל מאוד להיסחף, להוסיף עוד ועוד מוצרים באותה קטגוריה לסל הקניות ולהרכיב בבית מדף שלם של כל מיני גודיז אורגניים. האמת? אין לי לא את המקום בבית ולא את הסבלנות הנחוצים כדי לאסוף מוצרים בצורה כזו ולכן העדפתי להתמקד במוצרים שהייתי צריכה:


St. Dalfour peppermint tea- את התה הזה גיליתי כבר בהזמנה הראשונה מאייהרב, כשצורפה אליו דוגמית בדיוק בזמן שבו הייתי חולה. אולי בגלל זה הוא נחקק אצלי בזכרון בתור תה מצוין ואחד המוצרים הראשונים שהוספתי לסל הקניות כשביצעתי הזמנה נוספת. לא התאכזבתי- מדובר בתה מרענן וטעים, בדיוק כמו שזכרתי. המנטה בו ממש מורגשת והופכת אותו לתה לא קונבציונלי בעיניי.

גזר הדין: Yay! אשמח להזמין טעמים נוספים של המותג בהזמנות עתידיות.


Annie's Homegrown Macaroni & Cheese- חובבת גדולה של מקרונים עם גבינה אנוכי ולכן היה לי ברור שהמוצר הזה מצטרף בשמחה להזמנה יחד עם אחיו האורגנים. אכן- מדובר במקרונים טעימים ופשוטים להכנה. הכמות מספיקה כאן בממוצע לשתי מנות, סביר בהתחשב בעלות החבילה-  2.10 דולרים בלבד. מצד שני, לא זיהיתי כאן טעם מיוחד ואני תוהה עד כמה העניין האורגני באמת חשוב כשמדובר במאכל שהוא ממילא לא בריאותי.

גזר הדין: טרם הוחלט.


Bare fruit Cinnamon apple chips- המוצר הזה היה נשמע כמו החטיף הסתווי המושלם- גם תפוחים, גם קינמון וגם דל קלוריות. הידד! הביקורות באתר רק חיזקו את המחשבה שמדובר בחטיף כייפי, טעים ונעים למאכל. מה אומר לכם? טעיתי ובגדול. מדובר ללא ספק באחד החטיפים הדוחים שטעמתי. מכירים את טעמה של הבמבה אחרי שמחזיקים אותה פתוחה כמה ימים? אז זה המרקם של החטיף הזה, מיד כשפותחים את השקית. לא שרדתי יותר מכמה ביסים.

גזר הדין: nay! איפה יש אייקון מקיא?

Chocolove almonds & sea salt in dark chocolate- קודם כל, אקדים ואומר שאני אוהבת שוקולד מריר עד עמקי נשמתי. אחרי שראיתי כמה בקהילה המקומית שלנו התלהבו מהשוקולד הזה, הייתי משוכנעת שהוא יהיה ההיילייט של ההזמנה. ובכן, הוא בהחלט שוקולד טעים מאוד ושלא יהיה מקום לספק- הוא נטרף כבר מזמן. אני מודה שהוא לא השוקולד הטעים ביותר שאי פעם טעמתי (כן, תתמודדו!), אבל יש לו טעם מעולה ואיזון נכון בין מרירות למתקתקות.

גזר הדין: Yay! כי מי אומר משהו אחר על שוקולד?


Nestle dark chocolate mix- המנטרה "היי, אני אוהבת שוקולד מריר!" ליוותה אותי גם הפעם, בעת הבחירה בשוקו הזה של נסטלה. יש להם מבחר טעמים שנראים מפתים על הנייר, כמו זה או כמו השוקו עם המרשמלו, אבל לבסוף האהבה למרירות הכריעה. שוקו טעים ללא ספק, אך האלמנט המריר כלל לא מורגש בו- יש לו טעם בדיוק כמו לשוקולית רגילה. העובדה שיש רק שמונה שקיות בתוך החבילה הופכת אותו לעסקה לא משתלמת, עבור תג המחיר של 2.85$.

גזר הדין: Nay, חוזרים לשוקולית.


Giovanny D-tox system scrub- המוצר הזה אמור להיות דומה לכל מוצרי הוולקנו של מאק שכל כך אהבתי אבל כבר מזמן נעלמו מהמדפים. התרשמתי שהוא יחסית אגרסיבי, כלומר אם לא מרטיבים מספיק את העור בעת הנחתו- הוא קצת 'שורט' אותו. אחרי כמה שימושים התרגלתי לסקראב והגעתי למסקנה שהעור אכן מרגיש נקי יותר בתום השימוש.

גזר הדין: yay, למה לא בעצם?



my-grastick roll-on- זה היה מוצר שמאוד הסתקרנתי לנסות, בייחוד אחרי שמאסתי בכדורים הרגילים שאני נוהגת לקחת ובתופעות הלוואי האיומות שלהם. למרבה המזל, את המוצר הזה יצא לי לבחון רק פעם אחת עד עכשיו ויכול להיות שזה היה ניסוי לא הוגן: המיגרנה שלי הייתה כל כך איומה, עד שמצאתי את עצמי בוכה מרוב כאבים. ניסיתי בכל זאת לעסות את הרקות באמצעות התכשיר (כשיש לי מיגרנה, אני מרגישה לחץ מאוד ברור בנקודה ספציפית) וחוץ מתחושה מרעננת באותו אזור ספציפי, לא הרגשתי שום הקלה.

גזר הדין: nay, ינוסה שוב אמנם, אבל רוב הסיכויים שמדובר בגימיק נחמד ולא באמת פתרון עבור התקפים.


Queen Helene Grape seed extract mask- כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי המסכה הזו הוא שהחומר שלה מתקשה על העור ואז אפשר לקלף אותה בחתיכות. למה זה כל כך חשוב? אין לי מושג, אבל זה מה שהופך אותה לכל כך אדירה בעיניי. כן, יש לה ריח נחמד והעור מרגיש נקי לאחר השימוש אבל היא מתקלפת! מתקשה ואז מתקפלת! זה כל מה שבחורה יכולה לבקש ואפילו יותר מכך.

גזר הדין: אם לא היה ברור עד עכשיו, אז yay!


Desert essence red raspberry shampoo- יחסית למוצר שאמור להיות אורגני, אני מרגישה שהריח שלו דווקא סינתטי למדי, מה שקצת מפריע לי. פרט לכך, הוא הוא מתנהג ומרגיש כמו כל שמפו אחר שניתן להשיג בפארם, כך שפרט לעובדה שהוא אכן אורגני, אני לא מוצאת בו יתרונות מדהימים.

גזר הדין: nay, אותי קונים בריח.


Reviva labs Glycolic acid cream 5%- כן, כן, גם אני רכשתי את החומצה הגליקולית המסתורית. אני עושה בה שימוש לפי ההוראות, כלומר בערב לפני השינה אני מתמרחת בה וכעבור דקה מניחה מעל שכבת קרם לילה. כעבור ארבעה שבועות של שימוש, אמורים לחזור על הפעולה הזו גם בכל בוקר, לגבי זה אני קצת סקפטית משום מה. זו חומצה למען השם. התועלות שמבטיחים? שיפור מצב הפיגמנטציה ושיפור כללי של העור. אני משתמשת בה רק מספר שבועות, כך שבינתיים לא הבנתי בתועלות מיוחדות, פרט לכך שבכל ערב לפני השינה, נתן אומר לי שהפנים שלי מריחים כמו תה.

גזר הדין: טרם הוחלט


Desert essence Natural tea tree oil facial cleansing pads- כדי לא לצאת קוטר מוחלט ברשימה הזו, אספר שאת הפדים האלה אני דווקא מאוד אוהבת. אני משתמשת בהם כדי להסיר שאריות איפור אחרי השימוש במסיר איפור רגיל והרשו לי לספר לכם שזה עובד! המוצר הזה בעל ריח מאוד דומיננטי, מאוד חזק ומנקה את העור ללא דופי.

גזר הדין: כמו שבריטני אומרת, I would have to say definitely yes!


Shea radiance chocolate truffle- האהבה שלי לריחות שוקולד שלחה אותי לנסות את חמאת הגוף הזו. הריח שלה קצת פחות לטעמי וזאת ביחס למוצרים דומים בקטגוריה שיש לי מפילוסופי ומבודי שופ. גם המרקם בעת ההנחה הוא מעט מוזר ולא מה שאני רגילה לו (דחוס יותר). יחד עם זאת, יש לציין שהחמאה הזו בהחלט מלחחת היטב את העור, גם הרבה אחרי ההנחה.

גזר הדין: nay עבורי, אבל בוודאי יתחבב על אחרות. לי יש מוצרים מועדפים אחרים בז'אנר.



Avalon Organics Thickening shampoo- זה ככל הנראה המוצר המאכזב ביותר ברשימה שלי, בעיקר כי הביקורות החיוביות גרמו לי לפתח ציפיות שמדובר בשמפו קסמים (סילי מי). בפועל? יש למוצר הזה ריח רפואי מאוד חריף ובסיום החפיפה הייתה לי תחושה לא נעימה שהשיער עדיין שומני ומלוכלך. מסתבר שהמוצר הנמכר כעת באתר, מכיל פורמולה שונה לחלוטין מזו של הקודם- זו שקטפה את רוב המחמאות. רק לאחר שכבר רכשתי את המוצר, קראתי ביקורות של מאוכזבות כמוני.

גזר הדין: ממש, אבל ממש nay.

אילו מוצרים הזדמנתן מהאתר ואהבתן או לא אהבתן?

10 תגובות:

  1. "ממש אבל ממש nay"
    הרגת אותי מצחוק!
    פוסט מגניב ביותר. הכרת לי שוב עוד חנות חדשה (ושוב צחי יודה לך על כך). בתור אחת שאוהבת דברים אורגניים וכל הזמן מוצאת את עצמי רצה לחנויות טבע בתל אביב, זה בהחלט יכול להיות פתרון אדיר (במיוחד עכשיו שהחורף מגיע, ומי רוצה לצאת בחורף מהבית???).

    השבמחק
    תשובות
    1. מיכל, את מדאיגה אותי. אני צריכה לדאוג שצחי לא אורב לי באחת הסמטאות??

      מחק
    2. חס ושלום! אני פשוט התמכרתי לחנות של מרטי באטסי וצחי צריך כל הזמן להזכיר לי שאנחנו לא צריכים עוד נרות בבית...

      מחק
  2. היי, אחלה פוסט.
    חייבת לומר שאת אמיצה מאוד בתחום רכישת מוצרים חדשים :)
    מבחינת אוכל הזמנתי משם צ'יפס עם חומץ, את הכי זול כפונ' של כמות למחיר והוא היה טעים וגם את
    Eden Organic wild Berry Mix
    שהיה סבבה.
    וכמובן עליי להזכיר את התבלינים האורגניים במטחנה של Drogheria & Alimentari
    שהיו מוצלחים והגיעו ארוזים כמו שצריך.
    שתפי את המתכון של מאק אנד צ'יז, פליז!

    השבמחק
    תשובות
    1. אמיצה מבחינת מוצרי טיפוח או אוכל? במוצרי טיפוח אני אוהבת לגוון, העור שלי בד"כ לא רגיש אז אני יכולה לנסות עליו מה שמתחשק לי מבלי לשלם אחר כך בפצוענים.
      ובאוכל, טוב, מנסים- מקסימום מגלים שזה לא טעים ולא מזמינים יותר.

      מחק
  3. בדיוק חיפשתי מה עוד להוסיף לסל שלי באתר, בינתיים יש בו חמישה מוצרים,
    ורציתי להוסיף לו עוד... נתת לי אפשרויות מעולות !
    :-)
    זאת תהיה ההזמנה השניה שלי , בראשונה מחלק מהמוצרים התלהבתי ומחלק לא כ"כ,
    אבל לא ממש התאכזבתי מאף מוצר.

    השבמחק
    תשובות
    1. באוכל היו לי כמה נפילות אבל במוצרי הטיפוח לא התאכזבתי כמעט מכלום פרט לשמפו שהוא באמת נפילה לדעתי. מצד שני, אני גם לא יכולה לומר שהתלהבתי ממש מתוכן החבילות ושאני מרגישה שהן שוות את הכסף. יש ויש.

      מחק
  4. הרגת אותי עם חטיפי התפוח- זה משהו שכנראה הייתי מכניסה לסל כמוך ומצפה שיהיה טעים... תודה על ההזהרה.
    אני ממש סקרנית על מסיכת הענבים, במיוחד שאפשר לקלף אותה בחלקים... גם טיפוח וגם ריפוי בעיסוק!

    השבמחק
  5. Nice post.^^
    Maybe follow each other on BLOGLOVIN and GFC???
    My Blog

    השבמחק
  6. אלוהים, המסכה הזו של Helene החזירה אותי לגיל 9 כאשר בהתלהבותי מכך שנתנו לי 10 דולר לבזבז לבד, נכנסתי לדוויין ריד וקניתי את המסכה הזו: גם בריח ענבים (מה יכול להיות יותר אטרקטיבי לילדה בת 9?) וגם מוצר של 'גדולות'.
    לצערי המסכה לא סייעה לי להתגבר על בעיות העור ש(לא) היו לי באותו גיל.

    שמחה שאהבת! :)

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top