יום שלישי, 30 באוקטובר 2012

לראותם בלבד?

התמזל מזלי והוזמנתי הבוקר יחד עם השרונה וכמה אושיות נוספות, להציץ בקולקציה החדשה של Margiela with H&M, קצת לפני שזו נוחתת בחנויות (בעוד כשבועיים). ניסינו להמר האם גם הפעם צפוי טירוף דומה לזה שהיינו עדים לו בקולקציות האחרות, הרי זו פחות מסחרית מקודמותיה- ולא הצלחנו להגיע למסקנה חד משמעית. אני נוטה להאמין שכן.

מעניין לראות את הקולקציה הזו בפורמט של מעין תערוכה ולא בין מדפי החנות והאמת היא שאני מרגישה שזו גם הבמה הטבעית שלהם. מדובר בפריטים שמאוד מזוהים עם טביעת האצבע של MMM, עשויים היטב ויש כמעט בכל אחד מהם אמירה, אם לא בעיצוב עצמו אז בתפירה. אלה פריטים שצריך לבחון לאט ולא רק לדחוף אותם לשקית הקניות בחטף, עם המולה ענקית ברקע.







אני מניחה שמשתמע מכאן שהפריטים לא יתאימו לכל אחד ואחת. יש כאן הרבה אלמנטים של אוברסייז, חוסר פרופורציה שנעשית במכוון, אקססוריז שמתחפשים לכל מיני חפצים אחרים (למשל תיק גיטרה או תיק סוכריה) ובאופן כללי מעט מאוד פריטים נשיים מובהקים. רוב הפריטים כאן הם כאלה שדורשים תעוזה, גם בידיעה שהם לא בהכרח מחמיאים לגוף. אני מודה שאין לי אומץ ללבוש את רובם ויהיה לי קשה להשתחרר מהתבנית הקבועה שהורגלתי אליה (כלומר, שמלה צמודה במותן, רחבה באגן) כדי לנסות משהו אחר. בלוגרית אופנה בשנקל.

גם המחירים לא זולים, אחד הג'קטים ששמתי עליהם עין- ג'קט קצר ומחוייט שהיה גם עשוי היטב- עולה לצורך ההמחשה 799 ש"ח. מדובר ביישור קו (ואף הרבה יותר מכך) עם רוב קולקציות הקפסולה של H&M שהן יקרות יותר מהקו הרגיל של המותג, אלא שהפעם- כשכל פריט הוא סוג של פיס, יש הצדקה לשלם סכומים גבוהים מהרגיל.


הג'קט, הו הג'קט!


מאחר שהגבולות בין כל מה שגברי לבין מה שנשי ממילא אינם ברורים בקולקציה הזו, גם הפעם הייתי מציעה לא לפסול מראש את מחלקת הגברים, שבה התאהבתי בסניקרס גבוהות לבנות (מה יש לי ולסניקרס לאחרונה?), אלא לתת צ'אנס גם לה.

אז הורדנו כמה סוגיות חשובות מהפרק, מה נשאר? אה! המידות כמובן. ובכן, המידות של H&M הן כידוע סטנדרטיות למדי, אבל מאחר שכל הקולקציה כאן מבוססת על אוברסייז ועל פריטים רחבים ונוחים- אני בהחלט חושבת שגם נערות החמד העגלגלות יוכלו למצוא פריטים במידה שלהן. האם הקולקציה של MMM מחמיאה למי שאינה שוקלת כמו ציפור? זה כבר עניין אינדווידואלי כאמור.






השרשרת החביבה עליי בקולקציה

הפריט האהוב עליי בגזרת השמלות הייתה שמלת בד פשוטה למראה עליה מודפסת דוגמא של שמלת ערב חגיגית. מאוד דומה למה שעשו אואזיס לפני כמה שנים רק בגרסא המרשימה יותר. נעלי העקב השקופות גם כן מדהימות בעיניי וכידוע- יש לי אובססיה לעקבים שקופים, אך למיטב הבנתי הן עשויות מעור ועל כן אוותר. בכלל, נעשה שימוש נרחב בעורות בקולקציה הזו, מה שהופך את חלקה לכלל לא רלוונטית עבורי.

אני לא רואה את עצמי עומדת בתורים ארוכים כדי לרכוש את השמלה הזו או פריטים אחרים שחיבבתי ושווה למדוד. כאמור, זה מעורר בי זכרונות עזים מדי לסיפורים של סבתא גיטה על בריה"מ הקומוניסטית ולמרות שהמציאות היא פחות נוראית מכפי שזה נשמע- זה לא בשבילי.



אני לא שוללת את האפשרות לקפוץ לעזריאלי יום או יומיים אחרי שהבלאגן נרגע, כדי לראות האם נשאר משהו מעניין. כאמור, זו קולקציה שבה לא מומלץ לשלוח יד לכל מדף ולדחוף לשקית מה שבא (יש שיאמרו שזה לא הרגל בריא גם בשום מצב אחר), אלא הפריטים בה צריכים להיבחן ולהימדד היטב. כשיירגע הבלאגן, יכול להיות שיתאפשר לי לעשות בדיוק את זה.

לסיכום- קולקציה מהממת, אבל מהממת באמת, כזו שאפשר לבהות בה הרבה מאוד זמן. H&M בחרו בשיתוף פעולה לא קונבציונלי והצליחו להעלות את הרף ביחס לשיתופי פעולה קודמים, שהיו מוצלחים יותר ופחות. יחד עם זאת,  כנראה שאעדיף לאהוב אותה מרחוק, כמו במסגרת הפרזנטציה שבה נכחתי, שכן רוב הפריטים כאן הם מבחינתי סוג של פריטי אספנות ולא לבישים באמת. מצד שני, אין לדעת לאן ינשבו רוחות H&M: אולי לקראת ה-15 בנובמבר (מועד ההשקה של הקולקציה בעזריאלי בלבד), גם אני אחליט שמתחשק לי ג'קטינו חדש או שמלמלה נחמדה.














אה, כן. הסתפרתי וכאלה.







במעיל הזה אני רוצה לישון


לצלם סלבס זה פתאט (אלא אם כן זה עברי לידר)
תמונה שיש לכל לובה ושרונה




אני מצלמת את גיא פינס, מצלם את עברי לידר. סביר מאוד.



מה איתכן? מכינות רשימת קניות להוריקן H&M (שיואו, איזה רפרנס אקטואלי) או מוותרות מראש על הבלאגן?

19 תגובות:

  1. בינתיים גם לי החולצה הלבנה נראתה הכי אטרקטיבית בינתיים. אני גם התלהבתי מחלק מהנעליים בקולקציה (בעיקר המגפיים), אבל עכשיו שאת מספרת שרובם עשויים מעור, אני מבינה שהם לא יגיעו לארון שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. + העובדה שהן עולות 1200 ש"ח, עוד לא הגיע היום שבו אוציא 1200 ש"ח על זוג נעליים :)

      מחק
  2. מצחיק שדווקא מה שאת הכי אהבת, אני לא אהבתי בכלל וההפך. לי אין כל כך בעיה עם נעליים מעור למרות שאני לא אוכלת בשר.
    לא יצא לי להגיד לך פנים מול פנים [כי שרונה הכניסה אותי להלם משום מה] אבל, התספורת החדשה מאוד מאוד מחמיאה לך. מאוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. בואי נאמר שמה שציינתי לטובה, אלה הפרטים שבאמת יכולתי לראות את עצמי לובשת. אה, ואת החולצה המכופתרת הלבנה, שלא זכתה ממני למספיק תשומת לב. את שאר הפריטים אני מאוד אוהבת על הקולב- לא רואה את זה על עצמי.

      לגבי נעליים מעור- מנסה מאוד להשתפר. לבדוק ממה עשויות הנעליים זה בערך השלב האחרון בתודעה שלי בדרך כלל, אבל מאחר שהעורות בקולקציה הזו מאוד בולטים, אני מיד מקשרת את הזוגות כאן לעור ומעדיפה להימנע. אין לי מושג אם יש בזה בכלל הגיון, אבל אני עובדת על זה.

      מאז שהסתפרתי, אני משוכנעת שהעולם סובב סביב התספורת שלי (בעיקר כי אני לא מחבבת אותה) ולכן מעריכה כל חיזוק חיובי שכזה. למה הכניסה אותך להלם?

      מחק
    2. זה דווקא הדבר הראשון בתודעה שלי - לבדוק ממה הנעליים עשויות - ואני מעדיפה שהן יהיו עשויות מעור, כי אחרת זה נראה המממ...לא כמו שאני אוהבת שזה נראה [זה הניסוח הפוליטיקלי שלי]. זה קטע, כי אני ממש לא אלבש פרווה למשל אבל, עם עור אין לי בעיה. זה מוזר, אני יודעת.

      באמת שאני מאוד אוהבת את התספורת, מאוד מחמיאה לך ועושה אותך קוקטית במיוחד וזה תמיד חיובי.

      שרונה בירכה אותי לשלום בצורה מוזרה קצת לטעמי, אז קצת התבלבלתי. לא משנה... ☺

      מחק
    3. עור תמיד היה מבחינתי סוג של תו תקן לאיכות, אז עכשיו אני עובדת על אתחול מחדש של המערכת ושינוי גישה :) אני לא חושבת שזה מוזר יותר מהעובדה שקל לי יותר לוותר על בשר מאשר על מוצרים שנוסו על בעלי חיים. זה נשמע הכי מטופש בעולם, אבל ככה זה.

      מחק
    4. דיברתי עם שרונה, הבנתי למה היא התכוונה אז זה לא מוזר יותר. יאי! הבלוגספירה לא תעלה באש.
      *לידיעה*

      מחק
    5. אז לגרוס את התביעה שלי נגדך? על סך 50,000 ש"ח?

      מחק
    6. אני פלצנית מידי בשביל 50 אלף שקל. אותי תובעים בלא פחות מ- 150 אלף שקל או שלא תובעים בכלל. תודה.

      מחק
  3. לובה, התספורת מקסימה! סלחי לי, אצל מי הסתפרת? אפשר גם לשאול מאיפה העגילים? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) לפחות מישהי מאיתנו מחבבת את התספורת. הסתפרתי אצל עוזי במספרת 'גזוז' במסריק. החלק הכייפי היחידי בתספורת מבחינתי הוא שאפשר לענוד עגילים ארוכים ויפים, אלה ספציפית מאסוס.

      מחק
  4. מאגניב, מודה לך :)

    השבמחק
  5. טוב, אם יש מישהי שאולי שמה לב זו את... :-)
    לא ראיתי את זה משום מה באף אחת מהתמונות (באף אחד מהבלוגים הישראלים גם כן), אבל יש בקולקציה תיק עם רצועה שנראית כמו כפפה מחוברת אליו. מדליק למדי.
    מה הסיכויים ששמת לב אם הוא עשוי מעור? גם אני נמנעת ממוצרי עור, אך אם הוא סינטטי יש סיכוי שאני אמצא את עצמי בעזריאלי על הבוקר ביום חמישי... האמממ....

    נ.ב
    מצטרפת למחמאות, התספורת מהממת.

    השבמחק
    תשובות
    1. יצאתי מנקודת הנחה שכל הפריטים בקולקציה היו עשויים מעור כי באמת היו שם הרבה עורות ולכן את התיק ספציפית לא בחנתי מקרוב. אני יכולה לנסות לברר מול היח"צ של H&M כדי לדעת בוודאות, אם תרצי

      מחק
    2. אני אשמח מאוד מאוד אבל רק אם זה לא יותר מדי טרחה כמובן!
      איזו מקסימה. תודה!
      (למרות שאני לא בונה ציפיות, כבר נשבר לי ה-♥ עם הנעליים היפייפיות ועקב הפרספקס... נו, חסכתי 1,200 ש"ח)

      מחק
    3. העברתי את שאלתך הלאה, מקווה לקבל תשובה בהקדם :)

      מחק
    4. אין, את מקסימה

      מחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top