יום שני, 24 בספטמבר 2012

מסע באטסי: אמנות ישראלית

קל לנו להיות קשוחים יתר על המידה עם אמנות ישראלית, על שלל סוגיה וגווניה, כמו מעין הורים נוקשים שמצפים מהילד שלהם להשתפר ולשאוף גבוה יותר. אז אולי הגישה הזו (יש שיאמרו שהיא יהודית במהותה) דווקא פועלת לא רע, כי לאחרונה נחשפתי ליותר ויותר אמנים ישראליים שאת יצירותיהם אהבתי באופן מיוחד.

לשם שינוי אני לא מדברת על אופנה או על מותגים ישראליים, אלא על אמנים עצמאיים שמנסים ומצליחים להתבלט אפילו ביחס לזירה הבינלאומית העמוסה של אטסי. לרגל השנה החדשה, חשבתי שיהיה נחמד וראוי לעודד אתכם לקשט את הבית דווקא ביצירות ישראליות וכפי שאתם עומדים לגלות- הן יפיפיות ומוצלחות ביותר.

Manafka Mina- הראשונה ברשימה היא ההיכרות הטריה ביותר שלי והיא יושבת על משבצת "איפה היית כל חיי?" או לפחות מאז שעברתי דירה? במשך תקופה ארוכה חיפשתי ראש אייל תלוי שלא יעורר אסוציאציות של חיה מתה, אלא יראה מצחיק וסימפטי- והנה, דווקא מתחת לאף מצאתי את מבוקשי.

Manafka Mina היא הדר קפלן, שלמרבה שמחתי חזרה כעת לפעילות מלאה לאחר כשנה וחצי של דממה יצירתית. כפי שניתן לראות, כל יצירותיה של הדר סרוגות, באופן מופתי אם אתם שואלים אותי וברור לי מעל לכל ספק שאת ראש הצבי החדש שלה אוסיף לי הביתה בשמחה, לתלייה הישר מעל דלת המטבח.

מכאן

Gabriella Barouch-  האילוסטרציות של ברוך, מאיירת תל אביבית שזוכה להצלחה בינלאומית מכובדת, הן בין המקוריות ביותר שראיתי ובוודאי הייתי מוסיפה גם אותן לאוסף הפרטי אם תקציב האמנות המוגבל שלי היה מאפשר זאת כרגע. שווה לעקוב אחר עמוד הפייסבוק של גבריאלה, אליו היא מעלה מדי פעם תחרויות שבמסגרתן היא מגרילה את אחת האילוסטרציות שלה. באופן רגיל, אגב, היצירות של גבריאלה עולות 80$-110$, בהחלט לא זול- אבל בחיי, כמה יופי.

מכאן

Tamar Nahir yanai- מדי פעם אני אוהבת גם לעקוב אחר אמנות שמיועדת לילדים ולא, לא כי יש לי תוכניות עתידיות אלא כי לפעמים דווקא בז'אנר הזה יש קסם שמתפספס באמנות שמכוונת ל'מבוגרים'. תמר היא מאיירת ומעצבת גרפית שחוזרת בכל פעם מטיוליה עם השראה חדשה, כמו לדוגמא אוסף גלויות הולנד שממנו היא העלתה כבר טעימה לפייסבוק ובקרוב צפויה גם להעלות למכירה באתר.

האמהות היצירתיות יותר יכולות להוריד מתמר קובץ PDF וליצור באמצעותו רקמות באותו סגנון. לצערי אני לא שייכת לז'אנר היצירתי ולכן אני ממתינה בסבלנות עד שתמר תעלה את הגלויות היפות מהקולקציה החדשה, לה אני מצפה לה כבר מספר שבועות.

מכאן

Jenny Meilihova- לא ידוע לי הרבה אודות ג'ני, פרט לכך שגם היא מאיירת מתל אביב. סגנון האיור של ג'ני מצליח להיחרט בזכרון והוא לא משהו שנתקלים בו כל יום. על אף שהיא מאיירת קשת רחבה של דמויות, הדמות שמרבה לככב כאן בפוסט היא הדמות הנוגה משהו, עם הקארה השחור, שמצאה חן בעיניי יותר מכולן.

אני אוהבת את העובדה שג'ני נותנת דרור לדמיון שלה, כמו לדוגמא בפרינט שבו היא עצמה נראית משתקפת מבעד למראה יחד עם הדמויות שהיא מאיירת. זו ללא ספק מעצבת שכדאי להמשיך לעקוב אחריה, גם באטסי וגם באתר שלה

מכאן

Petek design- מה שאני אוהבת יותר מכל בחנות הזו, הוא את מגוון המוצרים הרחב שמוצע כאן למכירה. מוצרי הדגל של פתק דיזין הם כמובן הפרינטים עם הכפיות, שיכולים לשמש מתנה נפלאה לכל זוג נשוי טרי, לתלייה הישר מעל המיטה הזוגית.

פרט לכך, תמצאו בחנות צילומים מקסימים בסגנון שאבי שיק- בעיקר מפריז, לוחות שנה, קנבסים קטנים ואפילו כיסויים יצירתיים למכשירי אייפון. אני אוהבת במיוחד את העובדה שאפרת, האישה שעומדת מאחורי פתק דיזיין, רושמת בכל עמוד איזו מסגרת של איקאה תתאים לגודל התמונות.

מכאן

TushTush- את טושטוש גיליתי בזכות השרונה ובהמשך התברר לי שמדובר באמנית פעילה מאוד באטסי. טושטוש מציירת דמויות על קנבס, כאשר הדמות הפייבוריטית שלי וכנראה גם שלה היא רימה, דמות שכבר מככבת על הקיר בכניסה לבית שלי מזה מספר חודשים (רימה הוא גם שמה של אמא שלי).

יש משהו מאוד נוגע ללב ואותנטי בכל אחד מהקנבסים של טושטוש. אילו יכולתי, הייתי מרכיבה קיר שלם מלא במיני קנבסים פרי יצירתה. הפתיע אותי לגלות שחנות איורים ישראלית נוספת שאהבתי, Tosya, שייכת גם היא לאותה אמנית. אם הייתי צריכה לבחור פייבוריטית מכל הרשימה, זו ללא ספק הייתה היא.

מכאן

אז זהו, הסתיים פרק נוסף במסע. בהזדמנות זו אאחל לכולכם שנה נהדרת וגמר חתימה טובה!

9 תגובות:

  1. יוווו מתה על הבחירות שלך. את מנפקה מינה אני מכירה מנחלת בנימין, כשהיא יצאה בסדרת הראשים לקירות כל כך התלהבתי! זה מקסים.
    אני סורגת בובות כאלה בעצמי (אמיגורומי), אז אני לא יכולה שלא להעריך את האיכות הגבוהה של העבודה שלה.

    השבמחק
  2. אני גאה להיות אספנית של יצירות של ג'ני, אני מאמינה שהיא תהיה מאד מפורסמת ביום מן הימים (ואני אמכור את האורגינלים שלה בהרבה מאד כסף פרט לפרוטרט של אמא שלי, אותו אוריש לילדים כדי שהם ימכרו אותו בעוד יותר כסף). ציור שלה עומד להיות אחד משני עמודי התווך של האמנות בסלון החדש שלי.

    השבמחק
  3. אגב, הדיוקן בפינה הימנית עליונה ברביעית טושטוש שלך, הוא של ג'ני :)

    השבמחק
  4. מוכשרות!!
    יש לי כבר שעון מקסים מקסים של הדר והרכישה הבאה ממנה בהחלט תהיה הצבי :)

    השבמחק
  5. מקסים! אכן יש לנו במה להתגאות.
    שתהיה שנה טובה טובה
    מלאה באהבה ויצירה.
    שרון.

    השבמחק
  6. אם אתן מחפשות אותי, הלכתי לקנות את הזברה

    השבמחק
  7. מאוד אהבתי את הפוסט :)
    הכרתי רק את היצירות של ג'ני שלמדה עם חברה טובה שלי בבצלאל ומאוד שמחתי להחשף לדברים נוספים.
    אני שוקלת להזמין הדפסים של גבריאלה, יש עכשיו מבצע של שני הדפסים ב-400. רוצה להזמין ביחד? :)

    קסניה

    השבמחק
  8. וואלה? זה לא מטורף. יש לך מושג עד מתי המבצע תקף?

    השבמחק
  9. בערך עד עוד שבוע. לפי הפוסט שלה בפייס

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top