יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

עצב בעצמך

זוכרים את ימי הזוהר, אי שם בתחילת הבלוג, בהם נהגתי להצטלם בגומחה הקטנה שזכתה לכינוי 'סלון'? ובכן, אני זוכרת אותם היטב, בדיוק כפי שאני זוכרת את כל שלוש השנים שחייתי במאורה הקודמת. כדי להסביר כיצד הצטלב מסלול חיי עם הדירה ההיא, אני יכולה לשלוף את כל התירוצים המקובלים מהשרוול: זו הדירה הראשונה ששכרנו, היינו תפרנים (יש שאפילו יאמרו- מהתחת!) וכו' וכו'.

כל התירוצים הללו לא ישנו את העובדה שגרתי בבית ישן ומוזנח, בית שהתבקשתי להעביר בו את רוב שעות היום ולא הרגשתי בו טוב. במקום לנסות לשפר ולו במעט את חזותו האפרורית באמצעות נגיעה עיצובית כזו או אחרת, ויתרתי לחלוטין ולא הייתה לי שום מוטיבציה לערוך שינויים.

כשעברתי לדירה החדשה, פתאום גיליתי שלאהבה לאסתטיקה יש עוד כמה ביטויים פרט לאופנה ואיפור, למשל באמצעות עיצוב הבית. כל מה שנמנע ממני בדירה הקודמת, כמו לדוגמא היכולת ליהנות ממנו, תאורה נורמלית או אפילו הפריבלגיה לארח- קיבלתי חזרה באמצעות הדירה הנוכחית, שהיא אמנם לא שלי באמת אבל מרגישה מאוד 'אני'.

כמו בכל דבר, גם לתחום הזה נכנסתי באינטנסיביות, מ-0 ל-100 תוך כמה חודשים ספורים. זה אומר שהכרתי הרבה מאוד חנויות, בלוגים והשראות עיצוב תוך תקופת זמן קצרה ומרוכזת מאוד. למסע הזה יצאה יחד איתי השרונה שעוברת בקרוב לדירה משלה והכירה לי כמה וכמה מהחנויות שמופיעות ברשימה.

החלטתי לחלוק כמה מהמציאות והתגליות החדשות שלי יחד איתכם באמצעות הפוסט הבא, המרכז כמה חנויות עיצוב אהובות ומי יודע? אולי מדובר למעשה בפוסט פותח מתוך סדרה שלמה, שתגע כל פעם בפן אחר הקשור בעולם העיצוב, מתוך יומנה של שוכרת הדירות שמסרבת להיכנע לשעמומון.

 Made in TLV &  הממגנטת

Made in TLV & ממגנטת: את שתי החנויות בחרתי לאחד תחת סעיף אחד, משום שמדובר בפרי המצאתו של יובל אברמוביץ', שהוא במקרה או לא במקרה מנהל המגמה שבה אני לומדת. בנוסף, לשתי החנויות יש מכנה משותף ברור: לפני שמכירים את החנויות שואלים למה לעזאזל בכלל צריכים אותן ואילו מיד אחרי הביקור השאלה הזו מתחלפת ב"איך לא חשבו על זה קודם??".

בחנות הראשונה, Made in TLV הממוקמת במתחם התחנה, ביקרתי לראשונה לפני כמה חודשים. לא תכננתי להיכנס לחנות ולכן חיכיתי לשרונה בחוץ בזמן שהיא פשפשה לה בפנים. כשלפתע יובל יצא אליי ואל ארצ'י ושאל למה אנחנו בעצם לא נכנסים במקום לעמוד בחוץ, חשבתי לעצמי- למה לא באמת? ושעטנו פנימה.

חנות מזכרות המוקדשת לתל אביב אמנם נשמעת על הנייר כמו הדבר הארכאי ביותר שניתן לדמיין, אבל מה שמתגלה בפועל בתוך החנות הוא בדיוק ההיפך המוחלט: חנות שלמה המכילה את הפיצ'קעס המרהיבים ביותר, כולם רלוונטיים ובעלי קסם מקומי מיוחד.

החנות אמנם לא זולה, כמו רוב חנויות העיצוב המתוחכמות, אך בהחלט שווה את ההשקעה. יצאתי משם עם ציור מקורי וממוסגר של אמן מתחיל שבחר לתעד את מוזיאון תל אביב. זו תמונה שכמעט אף אחד פרט ממני לא מבין או אוהב, מה שבחלט לא משנה את העובדה שאני אוהבת אותה עד עמקי נשמתי.

בחנות השניה, הממגנטת, טרם יצא לי לבקר פיזית אבל כמובן שזה לא מנע ממני להזמין ולהתחדש בשני פריטים חדשים. הפריט השני הוא השוס הגדול בעיניי, שכן מדובר בחלק מסדרת מגנטים לכיסוי כל שטח המקרר.  בחרתי באופציה המוקטנת יותר, של החתול אותו אני מתכוונת להפוך למרושע, אבל יש גם אפשרות לבחור במעין טפטים ממוגנטים שנועדו לכסות את כל הדלת הקדמית (מגנט קטן עולה 89 ש"ח ואילו הגדול עולה 360 ש"ח, לפי מידות, את הקטלוג של המגנטים ניתן למצוא כאן).

Made in TLV ממוקמת במתחם התחנה ואילו הממגנטת ממוקמת ברח' שינקין 57, ת"א.

Sofi & מיה גלונסקה

Sofi- החנות הזו היא תמצית השאבי שיק ואפשר למצוא בה בעיקר פריטים לחדרי ילדים אך לא רק. גם מי שלא ממש מצליח להתחבר לילד הפנימי שבו ולמצוא את עצמו בחנות- בוודאי יהנה מהקסם הצבעוני שהיא מציעה לכל מבקריה. ביקרתי בחנות במתחם התחנה וגם בשוק הפשפשים ובכל ביקור כזה נהניתי מאוד ושאבתי המון השראה.

בדומה ל-TLV, גם בסופי מאמינים לתת צ'אנס לאומנים מתחילים, תכונה שאני מאוד מחבבת. כך קרה שיצאתי מהחנות כשבידי סוס העץ המקסים של מיה גלונסקה ורק בדיעבד גיליתי שמדובר באמנית שיוצרת עיצובים מקסימים מעץ.

Sofi ממוקמת במתחם התחנה וברח' רבי נחמן 3 בשוק הפשפשים.

Babytogo

Babytogo- אפרופו נפילה חזרה לילדות, אי אפשר שלא להזכיר באותה נשימה את Babytogo, הבייבי של כרמית קליין. את המעצבת הזו הכרתי הודות (או באשמת) אורלי וגם הפעם הוקסמתי מהיצירות בעלות הנגיעה הילדותית. למקרה שאתם תוהים, המילה 'קסם' תוזכר בהטיות כאלה או אחרות פעמים נוספות בפוסט הקרוב. בכל אופן, את ההזמנה מכרמית ביצעתי באמצעות התכתבות במיילים, את המוצרים היא ארזה בקפידה ושלחה לי יום למחרת ומאז אני עוקבת באופן קבוע אחר המוצרים החדשים שלה במרמלדה, למקרה שיצוצו הפתעות נעימות חדשות.

Soho: בבושקות וכלבים

Soho- מהמתיקות של כרמית וסופי, אנחנו עוברים במעבר חד לחנות של אנשים בוגרים ומתוחכמים- סוהו. סמכו עליי שאצליח למצוא גם בחנות הזו כל מיני אביזרי כלבים ואת המוצרים הטיפשיים ביותר שניתן להעלות על הדעת, אך אין ספק שהחזות של הרשת הזו הרבה יותר בוגרת. גם כאן ראוי לציין שהמחירים כלל לא נמוכים, אך נסבלים.

אז למי החנויות הזו מיועדת? לא לאנשים פרקטיים סביר להניח, אלא בעיקר לחובבי גאדג'טים ופטנטים כמוני, כאלה שמבחינתם מלחיה בצורת בעל חיים זה שוס היסטרי וקופות חסכון עדיין לא פסו מהעולם. למה כדאי לשים לב? לפינת המציאון המופיעה בחלק האחורי של החנות. בדומה לאיקאה, גם שם ניתן למצוא כל מיני מוצרים שלא ניתן להציג בתצוגה הרגילה בגלל פגם כזה או אחר- לרוב מינורי מאוד- בהנחות ענק. כך רכשתי שם מסגרות לבנות יפיפיות לתמונות וגם פמוט קריסטל מרשים ב-70% הנחה (!).


הרשת ממוקמת בין היתר במתחם התחנה, בדיזינגוף סנטר, בקניון רמת אביב ועוד.

ג'ינגר

ג'ינג'ר- נישאר באותו אזור גיאוגרפי בדיזינגוף סנטר והפעם נעבור לג'ינג'ר- חנות הטקסטיל היפה ביותר שיצא לי להכיר. הכניסה בחנות ללא ספק כרוכה בחוויה מצלקת, מהסיבה הפשוטה שהראש והלב לא מצליחים להכיל את כל הפריטים שאני מעוניינת לקנות. אילו הייתי יכולה לעבור לגור בחנות, סביר להניח שהייתי עושה זאת אבל עד שזה יקרה, איאלץ להסתפק בכרית יפיפייה שרכשתי משם והתאימה בדיוק לכסא הנדנדה שלי ובפמוט משגע. בקופה גיליתי שבעלי כרטיס אשראי 'חבר' מקבלים 50% הנחה על כל הכריות בחנות ומיד פצחתי במחול ניצחון קטן: צעד קטן לאנושות- צעד גדול לבית של לובה.

מי את, חנות מיסתורית?

החנות בשוק הפשפשים שאיש אינו יודע את שמה- טוב, זה לא מדויק, אני משערת שחלק מכם מכירים את שמה אבל אני לא טרחתי לבדוק מה מופיע בשלט. אם מישהו מכם יודע במה מדובר, אנא כתבו לי כי זה מטריד את מנוחתי כבר תקופה ארוכה. מדובר בחנות הממוקמת בתחילת השוק, מול בנק לאומי וליד חנות עם פריטים אותנטיים ממרוקו.

מה אפשר למצוא שם? יצירות עץ המגולפות בכל צורה שניתן להעלות על הדעת. בינתיים יצאתי מהחנות עם התרנגולת המדופלמת הזו ועם לטאת הפסיפס, בעיקר כי אני מאוד אוהבת פסיפסים. המחירים שם, לפנות לפי הבנתי, זולים יחסית והמבחר עצום.

אני מוכרחה לציין שזו אחת החנויות היחידות שבאמת אהבתי בשוק הפשפשים. לכל חנויות הוינטג' והעתיקות, על אף שתיאורטית אני אמורה מאוד לאהוב- התקשיתי להתחבר, בעיקר בגלל המגוון הלא ייחודי והמחירים הגבוהים. אם אתם מחפשים בשוק חנות קצת שונה מהנוף המקומי, זו החנות בשבילכם (רק אנא, אמרו לי מה שמה!).

גולף אנד קו: את החנות כבר הזכרתי בשבוע שעבר בהקשר למוצרי הגוף הנפלאים והזולים שלה וכעת נשאר לסגור את הפינה ולהמליץ עליה גם בהקשר של כלי הבית. מדובר באחת מרשתות כלי הבית הזולות והנעימות ביותר שנתקלתי בהן.

מחלקת עיצוב הבית מחולקת לפי קולקציות, כאשר לכל אחת מהן יש קו עיצובי שונה: כפרי, קייצי, אלגנטי וכו'. בסייל אפשר לקנות שם כלי בית כמו לדוגמא קערה קיצית שרכשתי בעשרה שקלים (!). בנוסף, יש שם מעמדים יפים לתכשיטים בסגנון רטרו ומצעים במחירים נוחים.

באבו. כן, מה שקראתם.

באבו גלריית עיצוב: מדובר בהפתעה ברשימה שלי, שכן זו חנות שהכרתי אחרי שעזבתי את אשדוד, במהלך גיחה לרואה חשבון. בזמן שבחנתי את הפריטים, שמתי לב שעל חלקם מוטבע הכיתוב 'פלורליס'. ידעתי שמדובר בכיתוב שמוכר לי ואז נזכרתי שאביטל מ-Lililoft כתבה על החנות והתרשמתי ממנה כבר אז.

המחירים המקוריים בחנות הזו אינם זולים אך כשביקרתי היה סייל של 50% על המוצר השני, מה שהפך את הרכישה המרוכזת למשתלמת יותר. מדובר באוסף פריטים מיוחדים ומיוחדים פחות (אך עדיין יפים) שנאספו כאמור מכל מיני מקומות ואפילו מחלקת בגדי נשים ובה אפשר למצוא בין היתר נעליים של Tory Burch.

יצאתי משם עם כמה וכמה פנינים, כמו אלה שתראו בתמונות ולכן אין שום סיכוי שאדלג על החנות הזו בביקור הבא שלי באשדוד. אם אתם באזור, החנות ממוקמת בקומת הניו פארם, בתחנה המרכזית באשדוד, מתחת למדרגות הנעות. לצערי אין לחנות הזו שום אתר או עמוד פייסבוק פעיל כך שתיאלצו להסתפק רק במידע שמופיע כאן.

Wishlist:

Sandalwood- מדובר בסטודיו לדברי עץ, עליו המליצה אורלי, בעלת הבלוג שמדרדר אותי באופן קבוע לקניות. הסטודיו נמצא בשדרות וושינגטון 28, ת"א והאמת היא שאין סיבה מוגדרת מדוע טרם הגעתי אליו, אך זה בהחלט יקרה בהמשך.

פלורליס- אפרופו הפוסט של אביטל והחנות באשדוד, אני בהחלט רוצה להגיע לחנות המקורית ולראות על מה המהומה. רק מה? החנות ממוקמת בשדרות היובל בראשון לציון, כך שבינתיים המרחק והנגישות הם אלה שמפרידים ביננו. 

קולאז' סייל- האמא של כל ירידי העיצוב והבייבי של קרן שביט. כבר כמה חודשים אני מנסה למצוא את דרכי ליריד אבל הוא תמיד נערך בחגים ובמקומות לא נגישים לתחבורה ציבורית ולכן אני מתייאשת ומוותרת. לא עוד! בראש השנה צפוי להיערך יריד נוסף וחגיגי במיוחד ואני נחושה להגיע אליו בכל מחיר (טוב, לא בכל מחיר).

הפוסט הבא בסדרה- חנויות עיצוב ואומנות מומלצות ברשת.
שרדתם את כל זה? יופי! עכשיו ספרו לי, מהן חנויות העיצוב החביבות עליכם?

4 תגובות:

  1. lovely photos and blog! xx

    http://www.theprovocativecouture.com/

    השבמחק
  2. מקבץ מהמם של החנויות הכי שוות!

    השבמחק
  3. פוסט מקסים!!
    המלצות מעולות, הרבה מהן לא הכרתי ומקווה לבקר בהמשך.
    כבר כמה חודשים אני רוצה לנסוע לקולאז' סייל וכל פעם בסוף לא נוסעת כי זה רחוק. אני חייבת יום אחד לממש את זה :)

    נשיקות!

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top