יום שבת, 21 ביולי 2012

אז שלא יעבדו עליכן!

בתור צרכנית, אין דבר שאני שונאת יותר מאשר לצאת פרייארית. ידוע שזו תכונה ישראלית מאוד ואפילו די נלעגת, אבל חשוב לי לדעת שאם יש בדיחה וכולם צוחקים- היא לא תהיה על חשבוני. התכונה העיקשת הזו גורמת לי לגלות מעט מאוד סבלנות כלפי כל מיני יבואנים שדורשים 300% דמי תיווך, בין אם מדובר בבוטיקים המייבאים סחורה מהמזרח ודורשים עליה מאות שקלים, יבואנים פרטיים שמנסים למכור לנו אקססוריז במחיר מופקע, מהסוג שאפשר להזמין באיביי בדולר או...בעצם, עזבו- קצרה היריעה מלתאר את כל השרלטנים שפועלים סביבנו, גם בתעשיית האופנה.

את כל זה אני כותבת אפילו מבלי להזכיר את אלה שמזלזלים באינטליגנציה של הלקוחות ברמה הגבוהה ביותר (וזה למעשה הדבר היחידי שהם יודעים לעשות ברמה גבוהה) ומנסים לשווק לנו מוצרים, שהם ממילא שוד לאור יום, מבלי לטרוח לצלם אותם מחדש. רוצים להעיף לי הסעיף? נסו למכור לי שמלת איביי קלאסית ב-500 ש"ח באמצעות הדוגמניות האסייאתיות החביבות והקטנות שמציפות את האתר.



רוצים להעיף לי את הסעיף פעם נוספת? הפעם בשביל הספורט? נסו למכור לי מוצר מזויף תחת הכותרת "מאק אמיתי" או "שאנל אוריגינלי", כשברור לכולם שמדובר במוצרים שיוצרו בקו המוני אי שם במזרח הרחוק. למה אני מספרת את כל זה? כי לא מדובר בתופעה חשוכה של נוכלים שינסו לשלוח לכם הודעה פרטית בפייסבוק כדי להפיל אתכם ברשת. מדובר גם בחנויות ובוטיקים, לעתים מיוחסים מאוד, הנמצאים במתחמי קניות מפונפנים ומצליחים לעשות מזה קריירה.

זה מביא אותי לסיפור הבא: לפני מספר שבועות טיילתי עם השרונה במתחם התחנה, מקום שלא יוצא לי לבקר בו לעתים תכופות. ביקרנו בבוטיק שאת שמו איני זוכרת ונתקלנו בשמלה שעיניכן רואות בפוסט. גם אני וגם שרונה נדלקנו מיד על הצבע הרענן וההדפס המשעשע. ידעתי שזו תהיה תוספת נחמדה לארון בגדים שכבר קשה לרגש מרוב שפע.


סובבתי את תג המחיר ואז כיווצתי את השפתיים בכאב: 550 ש"ח ולא שקל אחד פחות. אני מודה שעברה בי המחשבה לחלק לתשלומים ולספוג את הפגיעה האנושה הזו, אבל אז החלטתי ביני לבין עצמי שהשמלה הזו לא שווה את המאמץ ובוודאי שלא את סכום הכסף שדורשים עבורה. למסקנה הזו הגעתי, יש לציין, מבלי שידעתי האם זו שמלה בעיצוב מקומי או שמלת ייבוא ומבלי שבחנתי את הטיקט כדי לבדוק במה מדובר.

Fast forward לימים האחרונים. החלטתי לא להתייסר בגלל השמלה ולכן לא הקדשתי לה אפילו מחשבה נוספת. למרות זאת, זה לא מנע ממני להיתקל בה לחלוטין במקרה באחד משיטוטיי ברשת. גיליתי שהשמלה שייכת לבוטיק Sugarhill והיא נמכרה בתקופה מסוימת ב-Modcloth (אתר נוסף שהוא לחלוטין אוברייטד) וכעת גם באסוס.



אז מהיכן השמלה שלי, אתם שואלים? ובכן, לא מכאן ולא מכאן. הסייל באסוס אמנם אטרקטיבי במיוחד אבל האצבעות שלי, האנטי פרייאריות בעליל, שלחו אותי לחפש את השמלה הזו באיביי וכך יצאתי שחיפשתי וגם מצאתי את השמלה, חדשה עם הטיקט, ב-180 ש"ח בלבד. גם אחת כמוני, שהיא לא בדיוק עילוי מתמטי, יודעת לזהות הפרש משמעותי בין 550 ש"ח לבין ה- 180 השקלים ששילמתי בפועל.

באסוס אגב, אותה שמלה עולה 380 ש"ח וזאת למרות שער הפאונד השערורייתי בשבועות האחרונים. וריאציה אחרת וזולה יותר של אותה שמלה ניתן לרכוש בכ-140 ש"ח בלבד. המותג עצמו הוא גם לא שוס גדול אבל כנראה שההדפסים החמודים עושים את העבודה.


אפרופו הסייל הארור באסוס- גם הנעליים שלי הן משם ואלה ללא ספק נעלי הבובה הרכות והנוחות ביותר שהיו לי. אם תוסיפו למשוואה גם את הצבע הניוד הפרקטי ואת הניטים הקטנטנים בצבע זהוב וקיבלתן נעליי גו טו חדשות, יורשות פוטנציאליות לזוג המטאלי עליו השלום.

אז מה המסקנה מכל הסיפור הזה? הרי ברור לי שלא לכולם יש את הזמן או את האומץ הנדרש כדי להזמין בגדים אונליין. ההמלצה שלי היא לבדוק האם באמת ערך לסכום שאתן משלמות בחנויות. הצהרתי לא פעם שאני שמחה לשלם סכומים כאלה על פריטים שהם ייחודיים באמת, כמו לדוגמא השמלה של הצוקריות, שחלקכן חשבתן שגם היא יקרה מדי. לשלם סכום דומה עבור פריט ייבוא שאפשר למצוא בכמה אתרים במקביל? לא תודה.




מסקנה שניה? כשתבינו שזה לא עובד, עזבו הכל ותבצעו הזמנה באסוס. זה משתלם, בחיי ☺
אני לובשת: שמלה- Sugarhill, נעליים- Miss KG, תיק- מארק ביי מארק ג'ייקובס, עגילים-Gogo phillip




23 תגובות:

  1. שמלה יפה! לא יודעת אם הייתי משלמת עליה 550 ש"ח. זה סכום מגוחך ששמור לשמלות מעצבים.

    אגב, אני מזמן לא סומכת על כל מיני "בוטיקים" שמביאים סחורה מהמזרח. לרוב אני מסתכלת בתגית ובודקת ברשת אם אפשר למצוא את השמלה ביותר זול.
    אני הרבה פעמים מצליחה למצוא שמלות זהות בחצי מחיר (כולל משלוח) אם לא יותר.

    השבמחק
  2. לשלם עבור השמלה 550 ש"ח, מבלי לדעת את הסיפור מאחוריה, זה לגיטימי. כל אחת ומערכת השיקולים שלה. לעומת זאת, לשלם עבור השמלה הזו 550 ש"ח ואחר כך למצוא אותה ב-180 ש"ח או אפילו ב-380 ש"ח- זה מרגיז מאוד.

    השבמחק
  3. השמלה ממש מתוקה, במיוחד השרוולים.

    מתחם התחנה - מקום נחמד לטיולים אבל ממש לא לקניות. לא צריך ללכת "רחוק" עם ההשוואות - ראיתי שם בחודש שעבר כובע קש ב-120 ש"ח, אחרי שרכשתי את אותו הכובע בדיוק (!) ב-60 ש"ח בדוכן הכובעים הגדול בכניסה לשינקין שבוע לפני.

    השבמחק
  4. דבר ראשון הלוק ממש מגניב והשמלה סוף הדרך נעליים הייתי שמחה לכאלה באפור. בנוגע לנושא העיקרי של הפוסט ופה אני חושבת שבענייך אני נכנסת לאותה קטגוריה של "האיש הרע" מעבר לכך שאני מעצבת תכשיטים ומנסה כרגע להפוך את זה לפרנסה העיקרית שלי פתחתי דף פייסבוק בו אני מוכרת תכשיטים שמגיעים מאיביי או כל חנות אחרת לרוב מסין או ארצות הברית. מה שדחף אותי ליוזמה הזו זה דווקא אנשים מסביב שכל הזמן ביקשו ממני שאני יזמין להם או יחפש להם פריט זה או אחר בחנויות אונליין, או שהם פשוט אהבו את הקניות שלי ואין להם כח לחפש לבד אז הם מוכנים לשלם לך על השרות הזה. ואז החלטתי לעשות מיני חנות אקססוריז בתור דף פייסבוק, בטח שהמחירים היו יותר גבוהים אחרת אין לי שום רווח מכל העניין. השאלה היא באמת מה הוא אפרש במחיר? ואם אנשים יודעים מה הוא המקור של אותו פריט? וכאן זה כבר עניין של אמינות והוגנות של אותו מוכר ללקוח. אני רק יודעת שעל מנת שמוכר יוכל להרוויח על אותו פריט ולחסות את כל עלויות מסביב, בבוטיק לא וירטואלי הוא צריך פחות או יותר להכפיל פי שלוש מהמחיר שהוא רכש אותו. אבל אני בהחלט יכולה להסכים איתך שיש מקומות שגונבים מאיתנו כסף ויש לי לא מעט דוגמאות לכך.

    השבמחק
  5. שמלה מאוד יפה.אני חולה על צבע ירוק. הוא מקסים לדעתי.
    לי קרה שקניתי בארץ חולצה ב180 ש"ח ואח"כ ראיתי באינטרנט שהיא עולה בקניה באינטרנט בסביבות ה120 שקל זה היה מרגיז. מצד שני, אם לא הייתי הולכת לחנות אז לא הייתי רואה את החולצה הזאת בכלל ואני חורשת עליה. אני לא אוהבת לקנות בגדים באינטרנט אבל אני כן מבררת על בגדים שנראים לי מחיר מוגזם בחנות ואני בודקת באינטרנט האם ניתן לקנותם יותר בזול ואז מליון אופציות ניפתחות :)

    השבמחק
  6. אני חושבת שכל אחד זכותו להתפרנס איך שהוא יכול. להחזיק חנות בתחנה זה מאוד יקר ובתמורה לאופציה לרכוש שמלה יפה בזמן שופינג מענג במתחם יוקרה משלמים בהתאם, יותר מבשיטוט באינטרנט.

    יש המון דרכים לעשות שופינג ואנשים שונים אוהבים את השופינג שלהם שונה.

    אני שמחה בשבילך שאת יודעת מה הדרך הנכונה לך, אבל אני לא כל כך אוהבת את ההטפות האלה. זה הגיוני שאנשים רוצים להרוויח את דמי התיווך והטירחה שביבוא הפריטים מארץ רחוקה והצגתם בחנות יפה ויוקרתית בתחנה.

    השמלה שלך חמודה, תתחדשי :)
    חבל שלא רואים את התיק בצילומים.

    השבמחק
  7. Kettercat- זה נכון מה שאת אומרת, מצד שני, התופעה הזו ממש לא ייחודית רק למתחם התחנה לצערי, זו תופעה שקיימת בכל מקום.

    אוקסנה- כמו שכתבתי, זה לגיטימי בעיניי שיש אנשים שלא מעוניינים לבצע הזמנות ברשת ושמחים שיש אנשים שמייבאים עבורם את הסחורה הזו. זה בשום אופן לא אומר שצריך לזהות את זה כחולשה ולנצל אותם ואת התמימות שלהם.

    אף אחד לא מצפה מהיבואנים להפוך לקדושים מעונים ולמכור לנו מוצרים במחירי עלות רק כי אין לנו גישה אליהם בחו"ל. אני גם משוכנעת שאסוס לא בדיוק הפסידו בכך שמכרו לנו את השמלה ב-60 פאונד ולא ב-80.

    אני בכלל לא מתיימרת להיכנס לענייני היבוא כי זה נושא שאני לא מבינה בו. ברור לי שלחנויות הקיימות במציאות יש עלויות שצריכות להשתקף בעלות של המוצר, כמו לדוגמא עלות הייבוא, עלות השכרת החנות, העסקת העובדים, עלויות השיווק ועוד.

    בתור לקוחה בלבד, אני רואה שהפערים בין המחירים בחו"ל לבין המחירים בארץ הם לא תמיד ריאליים וזה נכון כמעט לגבי כל מותג שעושה עלייה ארצה, כמו למשל מאק, ניין ווסט והרשימה עוד ארוכה.

    אז יש מוצרים שאין לי אליהם גישה בחו"ל ולכן אני ועוד אחרות נאלצות לרכוש אותם בארץ, כמו מאק לדוגמא. אבל תכשיטים מאיביי, שאני יודעת מניסיון אישי שהם חד פעמיים ולכן לא שווים יותר מהשניים- שלושה דולרים שאני משלמת עבורם- אין לי לרכוש בעשרות שקלים.

    לעומת זאת, כל מי שמוכר סחורה באופן וירטואלי, ללא הוצאות של הקמת חנות והעסקת עובדים, שהן ללא ספק הוצאות משמעותיות, מן הראוי שלפחות יכבד את לקוחותיו וישקיע בצילומים איכותיים וחדשים של המוצרים שהוא מייבא ולא יעתיק את התמונות מהרשת. זה הכל.

    Super Yaelin- מצד אחד, אין מה לבכות על החלב שנשפך ואם קנית חולצה במחיר גבוה יותר ונהנית ממנה- אז מבחינתך היא שווה את המחיר ששילמת עבורה, גם אם היא קיימת בעלות זולה יותר.

    מצד שני, להיתקל בבוטיק שמנסה למתג את עצמו כאיכותי ויוקרתי, על חשבון בגדים ומוצרים שהם בלתי איכותיים בעליל, זה בהחלט מרגיז.

    השבמחק
  8. ספי- לכל דבר יש תג מחיר: גם לעובדה שבוחרים לקנות מוצר בבוטיק, גם לעובדה שמקבלים את המוצר במקום ולא ממתינים עבורו שבועות. לגיטימי שזה ישתקף במחיר ואני מסכימה עם זה. לא מסכימה עם העובדה שהפערים מגיעים למאות שקלים.

    אני לא מנסה לדבר למי שהנושא הזה מלכתחילה לא נוגע לו, יש מי שהזמינות עבורו היא הכי חשובה וגם זה בסדר.

    במקביל, רואים שיותר ויותר ישראלים מזמינים מחו"ל ולראייה- בכל פעם שאני עומדת בתור בדואר, עומדים לפניי כמה אנשים שמצפים לקבל חבילה מאותו אתר בדיוק כמוני. זה לא היה קיים קודם.

    זה התעורר בעיקר בזכות ההבנה שיש אלטרנטיבה אחרת וזה בדיוק מה שאני עושה כאן- מציגה אלטרנטיבה כזו. לא מתאים? אחלה, אפשר לדפדף הלאה.

    כששומעים על מותג חדש שעולה ארצה, לא חשוב באיזה תחום, מיד לצד השמחה עולה גם החשש מפני המחירים המופקעים, חשש שלעתים קרובות מאוד מתממש. אני לא חושבת שזו תחושה שייחודית רק לי.

    כל אחד רשאי להתפרנס בדרכו שלו אבל אפשר לעשות את זה גם מבלי ללגלג על הלקוחות.

    השבמחק
  9. ואגב, במקרה הזה אמנם מדובר בפער של כמה מאות שקלים בודדים, פער שעוד אפשר לתרץ בכך שדמי השכירות של חנויות במתחם התחנה בוודאי מסתכמים בהון קטן, אבל לפני למעלה משנתיים כתבתי על תופעה דומה, כשבוטיק שכבר נסגר מאז, ייבא מעילים ומכר אותם במחיר שעלה פי חמש (!) מהמחיר המקורי באיביי. באמצעות תמונות מיניאטוריות שהועתקו מהרשת כמובן.

    גם אז היו אנשים שהתלהבו מהמעילים האלה והסכימו לקנות אותם במחיר המבוקש. כמה מהם עדיין היו קונים אותם אילו ידעו שאותם מעילים נמכרים בחמישית מחיר ברשת? מעט מאוד כנראה.

    הבעיה שלי היא לא נקודתית עם בוטיק כזה או אחר אלא עם התופעה הזו, שהיא הרבה יותר רחבה מכל בוטיק או יבואן פרטי.

    השבמחק
  10. עזבי אותך מהכל...את מהממת!!!

    השבמחק
  11. אני מסכימה איתך, לובשה. גם אותי מעצבן שחושבים שהצרכן בישראל טיפש. כל החנויות מלאות דברים באיכות נמוכה, מבדים סינטטיים, נעליים מדמוי עור, תיקים שמיוצרים בסין ונקרעים אחרי שבועיים. חלאס! כל ישראל זה תחנה מרכזית אחת גדולה?
    אבל מה יש לך נגד מודקלוף? גם המחירים שלהם סבירים, גם האופן שבו הוא הוקם, זה סארטאפ מגניב ואינדי לחלוטין, וגם יש להם מדיניות לקוחות דמוקרטית שאני מתה עליה. זה ברור שהאיכות שם לא תמיד מדהימה, אבל לפחות הכול שקוף ואפשר להחזיר/ להחליף בכיף.

    השבמחק
  12. מילנושקה: אני מסכימה איתך ואני חושבת שכבר הוכחנו שיש לנו כוח צרכני לשנות לפחות את הדברים הקטנים שמטרידים אותנו, בין אם זה מחיר הקוטג', מחיר הסלולר או אפילו הבגדים שאנחנו קונים. רק שאין כאן נגד מי למחות, כל אחת שתעשה את השיקולים שלה. אני תמיד אעודד לעשות שיקולים של עלות מול תועלת ולהיות מודעות לאלטרנטיבות.

    אין לי שום דבר ספציפי נגד מודקלות', זה אתר מגניב לאללה בסך הכל, אבל הוא לא נגיש לנו כישראלים וזה הופך אותו לאוברייטד בעיניי. המחירים יקרים לטעמי לעומת האיכות, קשה למצוא שם מציאות של ממש ואחרי שמשלמים מיסים, מה שקורה כמעט תמיד- גם מדיניות ההחזרות הליבארלית פתאום הופכת לבלתי משתלמת.

    השבמחק
  13. היי לובה,
    קודם האאוטפיט מקסים,בתור קוראת שלך עוד מהבלוג הקודם ,אני מאוד אוהבת לראות את התפתחות הסטייל שלך.
    לעניין איביי אני מסכימה איתך לחלוטין בטח ובטח שמדובר בחנות שהיא דף פייסבוק.לא מזמן אחת מהשכבה שלי פתחה חנות פייסבוקית כזאת ומפרסמת את התמונות עם הדוגמניות האסייאתיות וגובה מחירים שמתחילים ב200 שקל על בגדים בשווי עשירית.וזה פשוט מקומם אותי לראות את זה אבל אני שותקת ומנסה להזהיר את האנשים שאני מכירה,לפתוח חזית מולה מלחיצה אותי כי היא ערסית קרייתית מצוייה.

    השבמחק
  14. קודם כל-השמלה מהממת! הצבע שלה מעלף ומתאים לך בול!
    אני כמוך- שונאת (יש לי פרצוף מיוחד) את הקטע הזה של טיווח בעלות מטורפת- כאילו, מה???
    האינטרנט חופשי לכולם, למה שתרוויחו כ"כ הרבה על כלום?

    הולכת לקנות לי את הנעליים הללו באסוס...

    השבמחק
  15. בתור מישהי שמכירה הרבה אנשים בעסקי האופנה בישראל, רובם מנסים לשרוד וזה לא קל מול כל התחרות וכמובן שכולם היו מעדיפים למכור בפחות, אז זה קצת לא יפה להציג את בעלי הבוטיקים כאילו יש להם כוונות רעות. זה הכל.

    השבמחק
  16. רותם- מסכימה איתך מאוד. מוכנה לקבל את הטיעון שעדיף לקנות בארץ מאשר להזמין מחו"ל, כל עוד לחוויית הרכישה בארץ יש ערך מוסף, לדוגמא בוטיק מסודר או לכל הפחות לקבל את המוצר במקום. אבל כשמדובר במכירות וירטואליות ממילא ואלה בדיוק אותם מוצרים ואותן תמונות, אז מה הטעם? עדיף לא לפתוח חזית מול אנשים כאלה, זה באמת מיותר.

    Peacha- שכחתי שהן כל כך זולות! הייתי משוכנעת שהן עלו לי 20 ומשהו פאונד ופתאום כשהכנתי את הפוסט הזה הבנתי שהן עלו כלום כסף. בכל אופן, מומלץ בחום, הן ממש נוחות.

    ספי- לא טענתי שיש להם כוונות רעות. לכל בעלי הבוטיקים והחנויות הוירטואליות לצד האמיתיות יש כוונה אחת והיא להתפרנס. אף אחד לא מייבא לנו מוצרים מתוך טוב לבו וזה גם לא צריך להיות ככה. אין לי בעיה גורפת עם בוטיקים של ייבוא, להיפך, יש בוטיקים שעושים את זה בצורה כנה, לא מסתירים את העובדה שמדובר בסחורה מהמזרח, מתמחרים אותה בצורה הוגנת וממשיכים לעמוד על הרגליים למרות זאת. זכותי בתור לקוחה להביע דיעה לגבי שיטת מכירה שאני לא מסכימה איתה. את ואחרות לא מוכרחות לקבל את מה שיש לי לומר, זו דעתי.

    השבמחק
  17. אז ככה, באמת שאין לי בעיה לשלם 550 שקל על שמלה ששווה את זה, אם מבחינה עיצובית ואם מבחינת איכות. כשמדובר במוצרים המשווקים מחדש כאן בארץ ונייתן למצוא בזול יותר- אני כמובן אחפש ואפשפש עד שאמצא את המחיר המשתלם ביותר. גם את הפיד שלי מציפים בתמונות של אסייתיות מתוקות בשמלות שמנסים למכור במאות שקלים כשאני יודעת שתמחור של עשרות שקלים הוא נדיב. זה מרגיז ומעצבן. הנעליים מקסימות ממש ממש (ככה בלי קשר)

    השבמחק
  18. BeautyBitch- סיכמת בדיוק את מה שהרגשתי. הבוטיקים עצמם פחות מטרידים אותי, זו כבר בעיקר שאלה של העדפה אישית, אם כי גם שם יש לעתים פערים גדולים מדי במחירים והתנהגויות לא תקינות. הם רק חלק קטן מהתופעה הזו שאת מתארת ומרגיזה אותי מאוד. היום אני כבר נתקלת בה פחות כי אני מקפידה למחוק כל מי שמציף לי את הפיד עם השטויות האלה אבל בעבר הייתי נחשפת לזה על בסיס קבוע. תמצית שיטת המצליח.

    השבמחק
  19. היי לובה, תוכלי לרשום מאיפה באיביי? תמיד מחפשת מוכרים/חנויות אמינות מבחינת איכות, מידות וכו'..

    השבמחק
  20. היי גילי! אני לא חושבת שהמוכרת שממנה קניתי עדיין מחזיקה בשמלות האלה, מה שכן, כאן את יכולה למצוא את השמלה הזו בדיוק בכמה פאונדים זולה יותר מבאסוס-
    http://www.ebay.com/itm/SUGARHILL-BOUTIQUE-TOWIE-MINNIES-KISSING-SWANS-SHIFT-DRESS-GREEN-6-8-10-12-14-/120941153170?pt=UK_Women_s_Dresses&var=&hash=item1c28a78b92
    וכאן את יכולה למצוא מבחר נחמד של שמלות מהמותג במחירים מאוד זולים-
    http://www.ebay.com/sch/sugarhillboutique/m.html?item=170827085688&pt=UK_Women_s_Dresses&var&hash=item27c6167778&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562&_clu=2&_fcid=100&_localstpos&_stpos&gbr=1

    ובאופן כללי ממליצה לך להיעזר בעיקר בפידבקים של לקוחות אחרים, אני לדוגמא לא שומרת נאמנות לאף מוכר אלא קונה נקודתית לפי הצרכים שלי. זה עדיף כי למוכר אחד לא יהיה תמיד מה שאת צריכה/ מחפשת. אם יש לך שאלות ספציפיות את מוזמנת לשלוח לי מייל

    השבמחק
  21. איזו הפתעה היתה זו בשבילי לקרוא את הפוסט ואז להיתקל בנעליים! גם אני הזמנתי את הנעליים האלה בסייל של אסוס (יחד עם רבות אחרות). לצערי, ענייני מידה אילצו אותי לשלוח אותן בחזרה, אבל הן באמת מקסימות.
    לגבי כל השאר - מסכימה לגמרי. מרגיז מאוד התמחור המטורף פה בארץ. אני כבר שנים קונה אונליין וחוסכת סכומים עצומים.

    השבמחק
  22. לובה אני ממש אבל ממש איתך! הפערים במחירים פשוט מרגיזים, וזה לא רק בתחום האופנה- זה בכל מקום: מוצרי חשמל, כבלים, כלי בית, מוצרי מזון ואיך לא- באיפור וקוסמטיקה (והיד עוד נטויה).
    נכון שאנשים בארץ צריכים להרוויח, אין מה לעשות, חייבים להתפרנס. אבל אני בהחלט חושבת שהפערים הם הזויים, גדולים מדי, התחושה היא שתמיד מנסים "לעשות פה קופה" על חשבון הלקוחות, ושמוכרים בפערים כל כך גדולים פשוט כי יכולים. כי לא כל הלקוחות הם כמוני וכמוך- שמכירים את האפשרויות באינטרנט וגם לא חוששים להזמין.. הרבה פעמים זו פשוט חזירות, ואני בהחלט חושבת שסיפור השמלה ההורסת הזו שקנית הוא דוגמה טובה לכך- כי אם את שילמת 180 ש"ח על השמלה את יכולה להיות בטוחה שבעלי הבוטיק שלמו עליה הרבה פחות, כי הם מן הסתם קונים בכמויות.
    ותכלס, בתור לקוחה ממש לא מעניינות אותי מה הסיבות להפקעת המחירים שלהם. בתור צרכנית נבונה אני תמיד אחפש את האפשרות הזולה ביותר ולא אפרנס בעל עסק שצריך להתפרנס אז הוא עושק את לקוחותיו.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top