יום רביעי, 7 במרץ 2012

Mad about you

ברוח שיתופי הפעולה שנחה עלינו לאחרונה, יצאו בארה"ב שני שת"פים מסקרנים בסמוך לעלייתה של העונה החדשה של 'מד מן' לאוויר. שיתוף הפעולה הראשון, זה שהיה בו את פוטנציאל הריגוש הגדול ביותר, היה עם רשת בננה ריפבליק, רשת שטרם ביצעה את עלייתה ארצה.

למי שלא מכיר, בננה ריפבליק היא רשת בבעלותה של גאפ, הקיימת מאז שנת 1978. היא אמורה להציע פריטים יוקרתיים נגישים ובמחירים סבירים, מה שאומר שמדובר במותג ביניים בסגנון של אנת'רפולוג'י. זה שיתוף הפעולה השני של הרשת עם ג'ני בריאנט, המלבישה של מד מן, שכבר עיצבה עבור בננה ריפבליק קולקציית קפסולה דומה באוגוסט שעבר.

מכאן

הקולקציה הנוכחית, שעלתה לאוויר בתחילת חודש מרץ, כוללת לא פחות מ-40 פריטים לנשים, גברים, תכשיטים ונעליים, שעוצבו כולם, כצפוי, בהשראת שנות ה-60'. אז חוץ מהעובדה שמדובר במהלך אסטרטגי מבריק מצדם של גאפ, שהרי ל'מד מן' יש עדת מעריצים פנאטיים בארה"ב, צריך לראות האם הקולקציה מצדיקה את המהומה, לא?

מכאן

אז זהו, שלא בדיוק.

הקולקציה היא ללא ספק מוקפדת מאוד ונעשתה כאן עבודת סטיילינג נהדרת. ממש אפשר לדמיין איזה פריט הייתה בוחרת לעצמה כל אחת מהדמויות אילו הייתה מתעוררת לחיים, אבל ניכר שזה בא על חשבון הבגדים עצמם. אין כאן איזו מין אמירה יוצאת דופן או שמלת סיקסטיז מדהימה שאני מוכרחה לאמץ לארון, וגם מחלקת האקססוריז רחוקה מלהיות מרטיטה, על אף שהיה לה פוטנציאל להפוך לכזו.

מכאן

מחלקת הגברים הרשימה אותי משמעותית יותר, ויש בה לטעמי כמה פריטים קלאסיים שיכולים להשתלב נפלא במלתחתם של גברברים בעלי מודעות אופנתית מפותחת. בדרך כלל, שיתופי הפעולה הללו מנסים ליצור דמות מודרנית של גבר שלא מתבייש ללבוש צבעים נועזים או פרינטים יוצאי דופן (ר' ורסצ'ה ו-H&M), שזה אחלה, אבל לא ברור מה מכל זה באמת עובר במבחן המציאות. לא זכור לי שאי פעם נתקלתי בבחור שלובש מכנסיים בהדפס גרפי או סקיני ורוד.

המחירים כצפוי אינם זולים, אבל גם לא רחוקים בהרבה מהמקובל בשיתופי פעולה מסוג זה: שמלות הקוקטייל עולות בממוצע 150$, גם חליפות הגברים עולות לא מעט, כ-400$ עבור הג'קטים ועוד 150$ עבור המכנסיים המחוייטים. מאחר ואין לי אפשרות לבחון את הפריטים מקרוב, לא אוכל להעיד האם הם שווים את ההשקעה או לא.

מכאן

שיתוף הפעולה השני שייך כמתבקש למחלקת האיפור. דווקא אסתי לאודר היו אלו שהרימו את הכפפה ויצרו קולקציית קפסולה המורכבת משני מוצרים בלבד: סומק קרמי ושפתון בגוון דובדבנים. אז נכון, הגוונים של הקולקציה מחמיאים ונראים מעולה, וגם אריזות הרטרו עושות חשק לשלוף את המוצרים מהתיק ולחדש את האיפור באמצע היום, אבל גם כאן אין אמירה מיוחדת.

שתי הקולקציות מנסות בעיקר לרכב על גל ההצלחה של מד מן (ועושות את זה בהצלחה, יש לומר), כי ברגע שמנתקים את כל האימאג'ים של הסדרה ואת הלוגו מהמוצרים עצמם, לא מקבלים כאן שום דבר מחדש ואפילו לא רטרו מוצלח באמת.

מכאן

הרי ממילא כל רשת וכל מעצב שמכבד את עצמו, יצר וריאציה כזו או אחרת לשמלת הסיקסטיז וגם שפתון אדום קלאסי אפשר למצוא בכל מותגי האיפור, היוקרתיים והעממיים כאחד, רק ללא הסמל המסחרי של מד מן. לא יודעת מה איתכם, אבל אני כבר סובלת מאוברדוז מהסדרה הזו ומכל הרעש שהיא מעוררת, עוד לפני שבכלל עלתה חזרה לאוויר.

לא ידוע אם הקולקציה של אסתי לאודר תנחת גם אצלנו, אבל מי שבכל זאת סקרנית לראות את הסווטצ'ים של הגוונים, תוכל למצוא אותם כאן.

אני נשארת עם המקור, תודה!


ואפרופו שיתופי פעולה, אז כולכן כבר בוודאי יודעות (וחלקכן כבר עושות שופינג רצחני ברגעים אלו ממש), שהקולקציה החדשה של מארני ו-H&M הושקה הבוקר בקניון עזריאלי ובקניון שבעת הכוכבים בהרצליה. אם תראו שם שרשרת כתומה גדולה, תמסרו לה בבקשה שהיא חסרה לי מאוד ואכזר הגורל שהפריד ביננו.

צילום: יח"צ


ואחרי כל זה, אפשר סוף סוף לאחל לכן חג שמח, עם או בלי שרשראות של מארני ושמלות של מד מן.

5 תגובות:

  1. הפעם אני חייבת שלא להסכים! הקולקציה של BR דווקא רוכבת באופן מוצלח על הגל כשהיא מציעה פריטים מאד לבישים שלא צועקים "רטרו" בפול ווליום. זה דווקא פלוס מבחינתי, לדעתי הקולקציות שרוכבות על זווית הרטרו יותר מידי חזק הן נתפסות יותר כפריטים מוזיאונים מאשר משהו שהאישה מהרחוב באמת תשקול ללבוש (אחת שהיא לא מעריצה של הסדרה).
    לגבי אסתי - שוב, אני דווקא מאד מתלהבת. אני שמחה שהם הגבילו את הקולקציה רק לשני פריטים, כי שני הפריטים האלה הם מאד "סיקסטיז" - השפתון והקומפקט (שהיה בו סומק או פודרה) היו מתלווים אל האישה בכל יציאה מהבית. הגוונים, שוב, מאד לבישים (השפתון הרבה פחות אדום משנדמה) והאריזות הן רה-אישיו של ליין האיפור של אסתי מאותה תקופה. בקיצור, הייתי שמחה אם שניהם היו עושים את דרכם אלי ;-)

    השבמחק
  2. אין לי בעיה עם העובדה שהקולקציה היא לא וינטג' הארדקור, להיפך, אני בעד קולקציות לבישות ופרקטיות, אבל בעיניי הקולקציה הזו פשוט משעממת.

    אפשר לעשות פרקטי ולביש ובכל זאת ליצור משהו מעניין, תראו את מארני ו-H&M לדוגמא.

    המוצרים של אסתי לאודר נראים מאוד מוצלחים, גם האימאג' מהמם בעיניי, אבל שוב, מה הקטע? יש לי שפתון דומה להחריד של אסתי לאודר, באריזה כמעט זהה, רק בלי הקמפיין המפונפן של מד מן ברקע. זה ממש מיותר בעיניי.

    השבמחק
  3. מזכיר את החליפות של האוסקר לא?

    השבמחק
  4. Cute blog!

    Kisses! xxx

    ilikeyourears.blogspot.com

    השבמחק
  5. אני לא מכירה את הסידרה ולכן לא יכולה לקשר בין הקולקציה לסידרה. לומר את האמת גם אין לי מושג על מה הסידרה.
    הבגדים על פניו נראים דווקא מעיינים אבל אני משערת שכאשר משלמים על משהו מיוחד, כדי שיהיה כזה :) וכנראה שכאן פשוט אין את זה..

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top