יום שבת, 28 בינואר 2012

קוסמטיקה אונליין- יש חיה כזו? (חלק ב')

בפוסט הקודם התחלתי לגעת בקניות קוסמטיקה באיביי, וכצפוי, הדיעות בנושא הזה היו מאוד חלוקות. אני עדיין חושבת שבאיביי אפשר למצוא מוכרים אמינים ואיפור איכותי, אבל כמובן שמדובר באתר בעייתי שלא מתאים לכל אחת, ולכן הפוסט הבא יוקדש לאלטרנטיבות אחרות שמצאתי עם הזמן.

יד שניה במוצרי איפור?

קודם כל, להירגע! אני לא מתכוונת למוצרי איפור משומשים, אלא למוצרי איפור שנרכשו ולא נעשה בהם שימוש מעולם. האופציה הזו מיועדת לכל מי שלא אכפת לה לרכוש מוצר ללא האריזה בתנאי שהוא זול יותר ורוצה להתנסות במוצרים שלא בהכרח הייתה רוכשת במחיר מלא.

כמובן שמוצרים שקולעים לקטגוריית יד שניה עשויים להיות מגוונים: הם יכולים להיות מוצרים אטומים באריזתם, מוצרים אטומים ללא אריזה, מוצרים שנעשה בהם סווטץ' פעם אחת אך מעולם לא נוסו בפועל או מוצרים שנוסו פעם- פעמיים. שימו לב שתמיד יהיו מוכרים שינסו גם למכור מוצרים שנעשה בהם שימוש חורג.

ברור לי שהקטגוריה הזו לא מיועדת לכולן ולכן כל אחת רשאית להסיק את מסקנותיה. לי באופן אישי אין שום בעיה עם מוצרי יד שניה בתנאי שאלו במצב חדש, עם או בלי האריזה. מי שנרתעת מכל הרעיון הזה מלכתחילה יכולה לדלג לסעיף הבא.

צילום מסך: איביי. אין טעם לפנות למוכר במצב כזה.


אז איך משיגים מוצרים כאלה? גם באיביי, אלא שלא מהמוכרים הקבועים שאותם הזכרתי בפוסט הקודם כי אם ממוכרים פרטיים ומשתנים. עכשיו אחרי הקריסמס אגב, זו הזדמנות נהדרת לאתר כל מיני מוצרים חדשים באריזתם שנשארו כעודפי החג. את הרכישות שלי מהמוכרים הפרטיים אני מבצעת בדרך כלל ב-Ebay.co.uk, גם כי קל יותר לנווט שם וגם כי זמני המשלוח בדרך כלל קצרים יותר.

אגב, במקרים כאלה הסבירות להיתקל במוצרים מזוייפים נמוכה יותר, משום שהמוכרים לרוב מציינים היכן רכשו את המוצר וכמה עלה להם במקור (וגם מה הסיבה שהם מוכרים אותו מלכתחילה). בדרך כלל למוכרים פרטיים יש פחות אינטרס להתעסק עם הזיופים מאחר והם בסך הכל מנסים להיפטר ממוצרים שאין להם בהם שימוש.

איך מזהים מוכר פרטי? לרוב התמונות שלו אינן אחידות וגם לא מצולמות באיכות מאוד גבוהה, המגוון בחנות הוירטואלית שלו עשוי להשתנות וכך למשל לצד מוצרי קוסמטיקה, ניתן יהיה למצוא גם פריטי לבוש ובעצם כל פריט אחר העולה על דעתכן. תמיד מומלץ לבקר בחנות ולהתרשם משאר הפריטים המוצעים למכירה, אולי תצליחו לאתר שם מציאות נוספות.


צילום מסך: איביי (מוכר פרטי לדוגמא)


חסרונות- מאחר ומדובר במוכרים פרטיים, לא כולם בקיאים ברזי המשלוח הבינלאומי. זה אומר שלרוב המוכרים יהיה צורך לפנות באמצעות מסר פרטי בהתאם להנחיות שהופיעו בפוסט הקודם. יהיו מוכרים שיכתבו במפורש שהם אינם מאפשרים משלוח מחוץ ל-UK, מה שיחסוך לכם את הצורך לפנות אליהם בנפרד.

הייית אומרת שבערך 60% מהמוכרים שלא הגדירו מראש את האופציה למשלוח בינלאומי מוכנים בכל זאת לנסות שליחה לחו"ל, אבל חשוב לשים לב שהם משנים בהתאם לפנייתכם את ההגדרות של הבידינג, שכן ביממה שלפני סגירת הביד, לא תהיה להם אפשרות לפתוח אותו לכל מדינות העולם.

צילום מסך: איביי. נתקלתם במודעה כזו פחות מיממה לסגירת הביד? לא תוכלו לזכות במוצר.


חסרון נוסף הוא שלמוכרים פרטיים בדרך כלל יש פידבקים נמוכים משמעותיים מאלו המקובלים באיביי הבינלאומי, בין אם בגלל היעדר תקשורת, בגלל גביית סכומי כסף גבוהים מדי עבור המשלוח או מכל סיבה אחרת. נראה שלמוכרים פרטיים הנושא של הפידבק פחות חשוב באופן כללי, ולכן תמיד מומלץ לקרוא את ההערות ולראות האם הן רלוונטיות גם לכם.

חשוב לבחור במוכרים שאינם מעלים תמונות אילוסטרציה אלא תמונות אמיתיות מהמוצר, בייחוד אם המוצר משומש. אגב, באיביי באופן עקרוני אוסרים על מכירת מוצרי איפור וקוסמטיקה משומשים, אבל כמו תמיד, המוכרים החרוצים מוצאים דרך לעקוף את האיסור.

 יד שניה מבלוגרית

מדובר בשיטה שאני אישית מאוד אוהבת, למרות שגם היא לא נטולת חסרונות. כמעט כל בלוג איפור וטיפוח בינלאומי שמכבד את עצמו, מחזיק בבלוג או בעמוד נפרד המוקדש כולו למכירות מוצרים. כמעט תמיד מדובר במוצרים חדשים לחלוטין או לחילופין במוצרים שהוצגו פעם אחת בבלוג.

אצל הבלוגריות המחירים של המוצרים יהיו לרוב זולים יותר מהמחירים המקוריים, ולא פעם הן גם מעלות מוצרים מקולקציות במהדורות מוגבלות של מאק או מוצרים שקשה להשיג והבידינג עליהם באיביי מגיע לשמיים. רוב הבלוגריות לא מתייחסות למידת הנחשקות של המוצר אלא מתמחרות אותו כמו כל מוצר אחר וזה יתרון.

האופציה הזו תתאים בעיקר לביוטי ג'אנקיז שעוקבות באופן קבוע אחרי בלוגי היופי המובילים ונהנות לאתר מציאות ולהזמין לפעמים מוצרים בשביל הכיף. הרי הסיכוי שתיפלו באחת המכירות בדיוק על מוצר שאתן זקוקות בדחיפות הוא קלוש, כך שמדובר בעיקר בפינוק.

צילום מסך Oh so fresh as a daisy


חסרונות- קודם כל, גם הפעם יש בעיה של משלוחים בינלאומיים. הייתי אומרת שבערך חצי מהבלוגריות שעורכות מכירות מהסוג הזה מאפשרות מכירות בינלאומיות וכל השאר לא. בעיה נוספת היא שכל המוצרים שעולים למכירה, בייחוד אם הם נחשקים, נחטפים כמעט מיד, עוד לפני שמספיקים למצמץ, קל וחומר אם מדובר במכירה שעולה בשעות הלילה, שעון ישראל.

כל הבלוגריות, ללא יוצא מן הכלל, מסירות אחריות לגבי המשלוחים ללקוחה. מה זה אומר? כאן לא תקבלו את מעטפת ההגנה של איביי. יש לכן רק את ההגנה של פייפאל, וגם אותה לא תמיד, שכן הבלוגריות המתוחכמות יותר יבקשו שתשלחו להן את התשלום בפייפאל בצורת מתנה, כך שגם אם המוצר ילך לאיבוד, לא תוכלו לפתוח נגדן קייס.

אני מתארת לעצמי שבמידה והמוצר לא יגיע ליעדו בשלום, תיווצר סיטואציה לא נעימה בין הלקוחה לבין הבלוגרית המוכרת. ביצעתי באופן הזה כבר מספר הזמנות מבלוגריות שמציעות מחירים סבירים ולמרבה השמחה מעולם לא נתקלתי בסיטואציה כזו. בכל מקרה, זה סיכון שתצטרכו לקחת במידה ותחליטו לבצע הזמנה דומה.

אספתי כמה דוגמאות למכירות כאלה להתרשמותכן:

Oh so fresh as a daisy
Pleasureflush
Blushes on display
Beauty reflections
All the vanity

יש עולם מחוץ לאיביי

מי שלא רוצה להתעסק עם בידים, מוצרי יד שניה ומוצרים שהם ספק אותנטיים וספק מזוייפים, בוודאי פונה לעתים תכופות לאתרי הקוסמטיקה השונים שמבצעים משלוחים לישראל. האתרים הידועים ביותר הם סטרוברי והאתר של סיגמא, אם כי לגבי האתר השני אני מוכרחה לסייג ולהזהיר:

סיגמא היו ידועים בעבר כנותני שירות מצויינים אבל כנראה שבתקופה האחרונה חלה תפנית לרעה, שכן לפני שלושה חודשים הזמנתי מהם מברשת סינתטית מהליין החדש של המברשות לפנים וספק רב אם אקבל אותה אפילו בתקופה הקרובה. חודש אחרי שנשלחה (והן נשלחות בדיליי עצום לאחר מועד ההזמנה, אגב), ולאחר שכבר קיבלתי מברשת נוספת שהזמנתי מהם כמה שבועות אחר כך, פניתי אליהם במטרה לברר את סטטוס המשלוח.

צילום מסך: סיגמא


בתגובה קיבלתי הודעה על כך שעליי להמתין פרק זמן של חודשיים מיום משלוח המברשת, לטעמי פרק זמן ארוך מדי ביחס לדמי המשלוח הלא זולים שמתבקשים לשלם. כעבור חודשיים מסרו לי מספר מעקב חסר תועלת, שלא ניתן היה להזין באתר של דואר ישראל או לערוך עמו בירורים ישירות מול סניף הדואר. רק אתמול קיבלתי למייל הודעה על כך שהמברשת נשלחה אליי שוב. מבחורות אחרות שמעתי מקרים גרועים אפילו יותר, אז ראו הוזהרתן.

בכל אופן, לענייננו, את הסטרוברי כאמור אין צורך להציג אפילו, שכן הוא ככל הנראה אחד האתרים הגדולים והפופולריים בתחום. ניתן להשיג בו מותגי איפור וטיפוח מובילים, כולל מוצרים שלא ניתן להשיג בארץ, ובמחירים מאוד משתלמים.

גם כאן צריך ניסיון ולדעת מה להזמין, שכן סטרוברי לא פעם מוכרים מוצרים לא טריים או מוצרים שפג תוקפם. אני מזמינה מהם בעיקר מוצרים ללא אריזה במסגרת מבצע ה-Unboxed, אלא שכבר חודשים לא הופיע שום מבצע ראוי באתר, אפילו לא לקראת הכריסמס וחבל.

אתרים נוספים באותה קטגוריה, המתאימים בעיקר למחפשות מבצעים בדראגסטור:

lookfantstic
HQhair
Cherry Culture
Sleek
Models Own
Asos beauty
Transdesign
Illamasqua

חסרונות- החסרון העיקרי הוא שברוב האתרים הללו עלויות המשלוח אינן זולות, ולכן ההזמנה תהיה משתלמת בעיקר אם רוכשים מספר פריטים בבת אחת (כמו בטרנסדיזיין לדוגמא). מי שמעוניינת בפריט בודד פה ושם, מוטב שתריץ חיפוש באיביי לפני ביצוע ההזמנה.

יש לכן שאלות נוספות? אתן מוזמנות להגיב!

6 תגובות:

  1. מעולם לא קרה לי שקיבלתי מסטרוברי מוצר פג תוקף או לא טרי. זה קרה לך? אפילו ראיתי שהם מציינים את תאריך פג התוקף במוצרים שפג התוקף שלהם הוא קרוב. מצד שני- אני לא בדיוק ביוטי ג'אנקי, אז הנסיון שלי דיי מוגבל.

    השבמחק
  2. לי אישית זה לא קרה, אבל אני יודעת שלהזמין משם מוצרים קרמיים זה בעייתי, כמו צלליות קרם של בנפיט לדוגמא, אני יודעת גם שמרינה הזמינה משם ברונזר של סטילה שהתנתק מהפאן שלו מרוב שהיה ישן ויש כל מיני סרטונים ביוטיוב שמציגים מוצרים של מאק שהוזמנו מסטרוברי שהיו כל כך ישנים שחשבו שמדובר בחיקוי

    השבמחק
  3. אני לומדת הרבה מהפוסטים האלו:)
    כיף לקרוא את זה ולחשוב איך לבזבז עוד!

    לגבי המוכרים "יד שניה"- יש אפשרות לעשות חיפוש ולהגיע רק אליהם? כלומר איזו מילת חיפוש כדאי לי להזין?

    השבמחק
  4. קרה לי מסטרוברי שהזמנתי וקיבלתי מוצר פג תוקף, הם היו נהדרים ומיד שלחו לי מוצר זהה במקום, אך גם הוא היה פג תוקף... (מוצר של קלרינס, קל מאוד לדעת תאריך ייצור כי זו הספרה הראשונה בקוד, במקרה הזה 8=2008). בכל מקרה בסוף זיכו אותי סכום מלא בכרטיס אשראי. עוד אתר נפלא הוא feelunique.com , משלוח לארץ חינם וגם מבצעים כיפיים..

    השבמחק
  5. Peacha- או, שאלה מעולה. ככל הידוע לי לא קיימת אפשרות לסנן ביניהם, אבל עם הזמן פיתחתי דרך לזהות אותם מבין כל המוכרים, זה בעיקר עניין של ניסיון. באיביי הבריטי אני מקישה שמות של חברות שאני אוהבת כדי לחפש שם מציאות, כמו לדוגמא שאנל או גארלן, מרפרפרת על החלק הראשון ששולח לישראל (גם שם יש לעתים מוכרים פרטיים), חולפת על פני המוצרים היקרים ביותר וישר מדלגת למוכרים שלכאורה אינם מבצעים משלוח לישראל. אפשרות נוספת היא כמובן לחפש לפי מוצר ספציפי. חיפשתי תקופה מסויימת את המאץ' מסטר, המייקאפ החדש של מאק, וגיליתי שהרבה מוכרים פרטיים מוכרים דווקא את הגוון שאני צריכה, כי הוא בהיר להם מדי או כי הם הזמינו אותו בטעות מאתר האינטרנט של מאק, אז שווה לנסות.

    אנונימית- תודה על ההמלצה, לא הכרתי את האתר! אני לא מזמינה לעתים קרובות מסטרוברי כך שמעולם לא נתקלתי בתופעה כזו, אבל שמעתי על כמה וכמה מקרים בסגנון שאת מתארת, למרבה המזל, ולהבדיל מסיגמא, לסטרוברי יש שירות לקוחות מצויין כך שאין סיבה לא להמשיך להזמין מהם.

    השבמחק
  6. אף פעם לא ניסיתי את איביי UK. פשוט כי חשבתי (לטומי) שאם זה מתפרסם ב UK זה מתפרסם אוטומטית גם ברגיל. וזה בגלל שכבר קרה כמה פעמים שבסיום הרשימה של הפריט שחיפשתי מופיע הפריט גם ב UK.
    אנסה את זה :)

    אין לי סבלנות למוצרי יד שניה שלא דרך הקומונה של תפוז. אין לי כוח לבידים ולכל השטויות האלה. רוצה לראות מוצר, ליצור קשר עם המוכרת ולקנות ממנה. לא מחפשת משהו שיתמרח.
    בנתיים יש לי ניסיון טוב עם הקומנה גם במכירה וגם ברכישה של מוצרים. ואני מאוד אוהבת את הפלטפורמה הזו.

    סטרוברי הוא ללא ספק "ה"אתר. ממש חבל שלאחרונה מה שמתחדש לא מאוד מעניין וגם המבצעים (בעיני לפחות) לא מאוד מעניינים.
    הייתי שמחה גם לראות שם עוד מותגים.
    אולי עכשיו, כשהם שולחים משבדיה (לא שהבנתי למה..) יהיו גם עוד חברות מעניינות?

    ושוב תודה על פוסט מעניין :)

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top