יום שבת, 21 בינואר 2012

קוסמטיקה אונליין- יש חיה כזו? (חלק א')

זה לא סוד שמחירי הקוסמטיקה בארץ יקרים מאוד, לעתים בעשרות אחוזים מהמחירים המקוריים בחו"ל. אז בעוד שרובנו מחפשות אלטרנטיבות שפויות יותר למחירים הגבוהים, תמיד קיים אותו גרעין שחושש להזמין קוסמטיקה אונליין, ובייחוד באיביי, בגלל סטיגמות נוראיות שדבקו באתר בהקשר של רכישות קוסמטיקה- לעתים בצדק ולעתים ממש לא.

מאחר ואני מזמינה מוצרי איפור וטיפוח כמעט אך ורק אונליין כבר למעלה משלוש שנים, מצאתי לנכון לחלוק כמה טיפים שאספתי עם הניסיון, בתקווה שהם יסייעו למתחילות להבין שהעולם הוירטואלי הוא לא נוראי כל כך כמו שהן חושבות, ולכן חבל לוותר על האופציה הזו מבלי לתת לה צ'אנס.

שופינג באיביי

לאיביי יצא שם מאוד רע בקרב חובבות האיפור, בעיקר בגלל מסת החיקויים שאפשר למצוא באתר של כל חברות האיפור המובילות, כאשר המותג ש'זוכה' לכמות החיקויים הגדולה ביותר הוא כמובן מאק. כתוצאה מכך, לקנות מאק באיביי הפך לסוג של טאבו, ולדעתי הוא ממש לא מוצדק.

החיקויים של מאק שאני נתקלתי בהם היו בעיקר מקולקציות במהדורות מוגבלות שיצאו כבר לפני כמה שנים (כאשר האחרונה שראיתי חיקויים שלה היא קולקציית וונדר וומן) ומוצרים מתוך הליין הקבוע של החברה. החיקויים לטעמי, רובם ככולם, עשויים באיכות די גרועה, ולכן כל מי שיש לה עין מיומנת תדע לזהות בקלות את המקור מהזיוף.

אבל מה תעשה מי שאין לה ניסיון עם מאק? שיעורי בית, כמובן. כך למשל, תלמדו שלמאק אין פלטות גדולות של צלליות אלא לכל היותר קיטים שיוצאים במהדורות מוגבלות בחגים. למאק גם אין מארזי מברשות בגודל מלא, אלא גם הפעם מדובר רק בקיטים של מברשות בגודל מוקטן.

בפעם הראשונה שרכשתי מוצר של מאק מאיביי, נפלתי גם אני בפח, והזמנתי שתי צלליות בודדות, כביכול מהקולקציה של הלו קיטי. רק מה? במסגרת אותה קולקציה לא נמכרו צלליות בודדות, אלא רק קיטים של כמה צלליות יחדיו.



מה הטעה אותי? העובדה שלצלליות קראו Humid ו-Black tie, וצבען היה ירוק ושחור בהתאמה, בדיוק כמו צבען של הצלליות המקוריות של מאק. בחלק מהמקרים תראו שאין קשר בין השם של המוצר לבין הצבע שמופיע בפאן, מה שיקל על הסינון עוד יותר.

יש לכן ספק? פנו אל המוכר ותבקשו ערבון לכך שמדובר במוצר שהוא 100% אותנטי. לרוב הם אינם נוטים לשקר אבל כמובן שיש יוצאי דופן גם כאן. אם למרות הכל אתן סקפטיות, פשוט אל תקנו מאותו מוכר אלא עברו למוכר הבא ברשימה, גם אם תצטרכו להוסיף כמה דולרים. ממליצה לכן בחום לחפש ברשת מידע אודות חיקויים של מאק וכיצד מזהים אותם- זו דוגמא לפוסט נהדר ומאלף בנושא.

באותו עניין, כדאי לדעת שפידבק חיובי הוא לא תמיד אינדיקציה לגבי האותנטיות של המוצרים. מומלץ שלא לרכוש מוצרי קוסמטיקה ממוכרים בעלי פידבק נמוך מ-99%, אבל קחו בחשבון שגם הלקוחות האחרות לא תמיד יודעת להבחין בין מוצר אותנטי ובין מוצר מזוייף, וגם אם כן, הן בדרך כלל משאירות פידבק חיובי ברגע שהמוכר הבטיח להחזיר להן את סכום הכסף במלואו.

קולקציות במהדורות מוגבלות שיצאו מהעת האחרונה, אתן יכולות להזמין ללא חשש,שכן הסבירות שיוציאו להן חיקויים בפרק זמן כל כך קצר הוא קלוש. אתן יכולות להזמין בבטחה גם ממוכרים ותיקים שיש להם מוניטין מעולה. איך תזהו אותם? הם מצלמים את המוצרים תמיד באותו אופן על אותו רקע, ובנוסף יש להם גם מלאי מאוד גדול של מוצרים ממאק. דוגמא למוכר כזה תוכלו למצוא כאן.

באופן כללי חשוב מאוד להיות ריאליות. אם אתן בונות על כך שתמצאו מוצרים של מאק במחירים זולים, סביר להניח שתמצאו את עצמכן קונות בעיקר חיקויים. מאק באיביי נועד לשתי מטרות: אם אתן רוצות להשתתף בפריסייל, עבור קולקציות שיגיעו לארץ במועד מאוחר יותר או לא יגיעו בכלל, ואם אתן רוצות לרכוש מוצר שהיה חלק ממהדורה מוגבלת וכבר ירד מהמדפים. בשאר המקרים תגלו שהמחירים של המוצרים האותנטיים דומים מאוד למחירים בארץ. ההגיון כאן מאוד פשוט: תרצו לרכוש מוצר של מאק או כל מוצר היי אנד אחר? תצטרכו להשקיע, בדיוק כמו במציאות.

כמה טיפים לאלו שמחליטות לרכוש מוצר באיביי: 

  • אם תסדרו את תוצאות החיפוש לפי עלויות, מהנמוך לגבוה, תמצאו שקודם כל מופיעה רשימה של מוכרים שמוכנים לשלוח את המוצרים שלהם לארץ לפי הסדר שנבחר, ומיד אחריה ישנה רשימה נוספת, של מוכרים שלא הצהירו לגבי מדיניות המשלוחים שלהם לישראל, באותו סדר. בדרך כלל הנטייה היא לוותר על כל מה שלא מוגדר מראש כבר שליחה לישראל, וחבל, כי פעמים רבות המוכרים מגדירים את ארצות המשלוח בתור ברירת מחדל ואין להם התנגדות לשלוח לישראל אם רק תבקשו. אז אם יש מוצר שאתן רוצות ומופיע ברשימה הזו, תמיד שווה ליצור קשר עם המוכר (מי שלא יודעת, כדי ליצור קשר עם המוכר, יש ללחוץ על כמות הפידבקים שלו שמופיע בצד ימין למעלה של המסך, ולאחר מכן על Contact member- ר' צילומי מסך) ולברר מולו, הרי אין מה להפסיד.
  • לא מצאתן מוצר תחת מילות החיפוש שהקלדתן? שווה לנסות מילות חיפוש אחרות, שיכולות להתאים באותה מידה. לדוגמא, קולקציית החגים של מאק יכולה להופיע בתור Mac Glitter & Ice ובאותה מידה היא יכולה להופיע גם תחת Mac Holiday 2011
  •  לא מצאתן את מה שחיפשתן תחת כל מילות החיפוש האפשריות? אל ייאוש. זכרו שתמיד יש את הגרסא הבריטית של איביי. שם תוכלו למצוא מוכרים שבחרו לא להעלות מוצרים לאיביי הבינלאומי אלא אך ורק לבריטי, מה שאומר שיש מגוון שלם של מוצרים שאין לכן גישה אליו באיביי הרגיל, אבל תוכלו להיחשף אליו באיביי בעל הנימוסים.


      חיקויים של בנפיט

      לסוגיה הזו אני מתייחסת בנפרד גם כי החיקויים של בנפיט קשים יותר לגילוי וגם כי לא ניתן להשיג את מוצרי החברה בארץ, כך שלא תמיד יש לנו מקור להשוואה, כמו שיש לנו עם מאק לדוגמא. פעמים רבות תיתקלו במוכרים שיש להם בית חרושת קטן שכולו זיופים של בנפיט, ולכן השילוב עם הפידבק השלילי יקל על מלאכת הזיהוי.

      הבעיה תהיה כשלאותו מוכר יהיה פידבק חיובי וסחורה מעורבת, ואז לא תמיד אפשר יהיה לזהות מה מקורי ומה לא. למעשה, במרבית סימני הזיהוי, כמו לדוגמא הריח של המוצר והמדבקה המתקלפת בתחתית האריזה, אפשר להבחין רק כשהמוצר כבר נמצא אצלכן ביד, כלומר כשכבר מאוחר מדי. גם הפעם, אני מפנה אתכן לפוסט מעולה בנושא.



      ומה רע בחיקויים?

      שאלה לגיטימית, לא? הרי חלק מהחיקויים עשויים לא רע בכלל, ולראייה ישנם סרטונים רבים שבהם היוטיובריות מודות שהן אפילו הצליחו לחבב את החיקויים. אני לא מתכוונת להטיף לכן האם לרכוש חיקויים של איפור או לא, רק אוסיף שאני נמנעת מחיקויים כאלה בעיקר כי לא ידוע איך הם יוצרו, על מי הם נוסו והאם הם קיבלו את כל האישורים הבריאותיים הנדרשים או לא.

      בעיה נוספת שיש לי היא שהמוצרים הללו מתיימרים להיות משהו שהם לא, ולכן גם אם הם הצליחו לחקות את המוצר בכל הקשור לגוון או אפילו לאיכות הפיגמנט, הרי סביר להניח שהתכונות החשובות של המוצר, בין אם מדובר בעמידות או במרקם- לא יתבטאו בחיקוי, הרי משהו מוכרח להתפספס כאן. החיקויים של בנפיט לדוגמא, הם באיכות נוראית: יש בהם גליטר, ריח תעשייתי ועמידות כמעט לא קיימת. תוכלו לראות דוגמא לכך כאן.

      מה עושים במידה והמוצר שהזמנתי מזוייף?

      במקרה כזה תמיד מומלץ לפנות קודם כל למוכר. בחלק מהמקרים המוכר מראש יציע לכן החזר ויבקש מכן פידבק חיובי. כמובן שאתן תמיד יכולות להשאיר פידבק שלילי למרות ההחזר וללכת עם האמת שלכן עד הסוף, אבל שכל אחת תעשה את השיקולים שלה.

      תמיד יהיו מוכרים שלא יסכימו להחזיר לכן את הכסף, אלא ידרשו כתנאי מקדים שתשלחו להם את המוצר בחזרה. לא רק שזו דרישה חצופה, אלא לפעמים היא גם לא ריאלית: לפני כמה חודשים הזמנתי סומק של בנפיט שהתגלה כמזוייף. לא רק שהוא התגלה כמזוייף אלא הוא גם נשלח אליי הרוס ומפורר לגמרי. למרות שהסברתי למוכר שהסומק שבור והצעתי לשלוח לו תמונה כהוכחה, הוא התעקש ודרש שאחזיר לו את המוצר.

      במקרים כאלה כדאי לפנות לאיביי או לפייפאל, שם תהיה לכן אפשרות לסמן את המוצר כמזוייף ולדרוש את כספכן בחזרה. כמובן שתצטרכו להוסיף כמה שיותר אינפורמציה לגבי המוצר כדי להוכיח שהוא לא אותנטי, ולפעמים זו טרחה לא קטנה. איביי ופייפאל נוהגים בדרך כלל להעדיף את טובת הלקוח במקרה הזה ולזכות אותו על המוצר, רק שלעתים זה תהליך ארוך ומבאס. בכל מקרה, אני את ההחזר שלי קיבלתי.

      בחלק הבא של הפוסט- אלטרנטיבות נוספות לרכישת איפור אונליין ובאמת בזול (רמז- ממש לא מה שחשבתן)
      שופינג מהנה בינתיים!

      23 תגובות:

      1. הסבר מעולה לכל המתחילות בעולם האייבי.
        לצערי גם לי יצא להתקל בזה, וזה ממש מבאס שאת מחכה למוצר, ומקבלת משהו אחר (אפילו עם הוא דומה).
        חידשת לי עם הקטע של לפנות למוכרים שלא כתוב ששולחים לישראל- אם מופיע שהם שולחים רק בארה"ב, יש סיכוי שישלחו לארץ?

        השבמחק
      2. מאוד אינפורמטיבי! אני מאוד אוהבת את הפוסטים האלה שלך, שבהם את מוסרת כמויות של מידע שיכולות להיות רק לבעלת ניסיון.
        תודה ושבוע טוב!

        השבמחק
      3. יש מוכרים שמציינים במפורש שהם לא שולחים לישראל או למזרח התיכון, במקרים האלה אין מה לעשות אלא רק לאחל להם לאכול תחת.

        מי שלעומת זאת הגדיר בארצות השילוח שלו את ארה"ב לדוגמא, ללא מדינות נוספות, לא בהכרח יתנגד לשלוח לישראל. אני עושה את זה כל הזמן עם מוכרים כאלה, וזה עובד מעולה.

        השבמחק
      4. גם אני נפלתי בפח עם Humid הזה! הזמנתי אותו ורק אחרי שכבר קיבלתי אותו והוא היה אצלי כמה זמן גיליתי שבקולקצייה של הלו קיטי בכלל לא מכרו אותו :)
        למזלי הצללית עצמה באיכות טובה מאוד ולפי סווטשים שעשיתי היא גם דומה מאוד בגוון למקור...

        השבמחק
      5. דוש- שמחה שאהבת :)
        שירלי- שתי הצלליות באמת מעולות, אין לי את המקור להשוואה, אבל יש לי תחושה שהן לא רחוקות מהמקור מבחינת הגוון לפחות. ובכל זאת, החיקויים האלה הם לא הקאפ אוף טי שלי

        השבמחק
      6. פוסט מעולה!! אני באי ביי שלי משתמשת לקנות בעיקר מוצרי דראגסטור שאין באתרים אחרים. ממאק ובנפיט אני בעיקר מתרחקת

        השבמחק
      7. תודה :) למוצרי דראגסטור אני אתייחס בין היתר בפוסט הבא (פוו, גם הוא יהיה ארוך!)

        השבמחק
      8. דעתי שונה משלך בכל הנוגע לקניות קוסמטיקה באיביי. אי אפשר לטעון כנגדי שאני לא מספיק מכירה את איביי, ואני אפילו מחשיבה את עצמי כמישהי שמצויה באיביי יותר מהאדם הממוצע (קונה ומוכרת שם כבר שבע שנים וצברתי אלפי פידבקים הן כקונה והן כמוכרת). ההמלצה הגורפת שלי היא לא לקנות באיביי קוסמטיקה. נפלתי שם פעם אחר פעם עם חיקויי שאנל, מאק ובנפיט. את צודקת שחיקויי מאק קל יותר לזהות (גם שאנל היה קל), אבל כיום יש חיקויי בנפיט מעולים (לצד חיקויים לא מוצלחים, אבל הם לא בעיה כי קל לזהות אותם) וצריך להיות סופר מתוחכם בשביל להבדיל. הפוסט שקישרת אליו על חיקויי בנפיט הוא ישן (מ 2010), ומאז הזייפנים השתכללו מאוד וחלק המוצרים כל כך דומים למקור שזה מאוד בעייתי.
        עוד לא היתה לי בעיה להחזיר מוצרים ולקבל את כספי בחזרה, אבל זה גם בגלל שאני מאוד מיומנת בהתנהלות מול איביי ופייפאל. בשביל האדם הממוצע זו טרחה רבה ועוגמת נפש שלדעתי לא שווה את החסכון הזעום (ואם תאמרי לי שלא מדובר בחסכון זעום אלא משמעותי, אומר לך שבמקרים כאלה זה בטוח זיוף). אני חושבת שכיוון שהסיכויים ליפול על זיוף הם כל כך גדולים פשוט עדיף לא לקנות באיביי קוסמטיקה מהסוג שיש לה זיופים. ואת לגמרי צודקת בעניין הפידבק שלא משקף - נתקלתי בכאלה שמוכרים זיופים שאין להם אפילו פידבק אחד שמתייחס לעניין הזיוף. הסיבה היא שהרבה מוכרים לא עושים בעיות בהחזרת הכסף ואפילו מציעים לקונה להשאיר את המוצר אצלו, וכך יוצא שהקונה מרוצה ולא משאיר פידבק שלילי.

        השבמחק
      9. תראי, אני מסכימה איתך ולא מסכימה, יש הרבה מאוד חיקויים ולהתחיל לפתוח דיספיוטים ולהתעסק עם החזרים זה באמת לא נעים ולא שווה את הטרחה רוב הפעמים.

        מצד שני, יש מוכרים, בעיקר של מוצרים של מאק, שאני משוכנעת ב-100% שאין סיכוי שהם מוכרים חיקויים. בנפיט זה יותר בעייתי ולכן גם הקדשתי למוצרים האלה סעיף בנפרד. מאחר ואי אפשר להבחין בשינויים עד שהמוצר כבר נמצא אצלך, זה אומר שאין טעם להזמין אותם מלכתחילה, כי גם אם גילית את הזיוף- סביר להניח שכבר מאוחר מדי והוא נמצא אצלך ביד.

        היה לי חשוב להעביר את הנקודה שבאיביי אין חסכון משמעותי בקניית איפור, אלא הוא טוב רק עבור קניית מוצרים שלא ניתן להשיג בארץ. לכן מי שמחפשת מציאות, רוב הסיכויים שתיפול על זיופים.

        מי שנכנסת לכל הסיפור הזה מפוכחת ועם מספיק אינפורמציה, ובוחרת במוכרים הנכונים- אז למה לא? זה דווקא יכול להיות אחלה. במשך תקופה ארוכה השלמתי באמצעות איביי חוסרים של קולקציות שיצאו למדפים ופספסתי.

        השבמחק
      10. אני לגמרי עם ואניטי גירל בדעה לגבי קניות באיביי של קוסמטיקה. כל עוגמת הנפש לא שווה את החיסכון. בדיוק הייתי בספורה ברומא וראיתי את הכל זול יותר, זמין ואיכותי ונזכרתי כמה באירופה הכל זמין וזול, מה שעושה חשק לקנות איפור, למרות שלא קניתי כלום, חוץ מקרם עיניים.
        לפעמים שווה לקפוץ לסופ"ש בחו"ל, להנות מחופשה לא יקרה ולקנות בדיוק מה שרוצים בלי להרגיש מרומים.

        השבמחק
      11. מי שיש לה אפשרות- מעולה לה, אבל אני באופן אישי לא טסה הרבה, ולפני כמה ימים עשיתי הזמנה ראשונה אי פעם של כמה מוצרים מחברה שטסה לחו"ל, כך שהנושא הזה פחות זמין לי, ואני מניחה שאני לא היחידה.

        האם היו לי רכישות לא מוצלחות באיביי? ברור, גם מקרים של עוגמת נפש, אבל זה די זניח ביחס לכמות הרכישות שביצעתי באתר, ולכן אני מרגישה שלמה עם ההמלצה שלי, כל עוד עושים את זה בחכמה.

        השבמחק
      12. מי שיש לה אפשרות- מעולה לה, אבל אני באופן אישי לא טסה הרבה, ולפני כמה ימים עשיתי הזמנה ראשונה אי פעם של כמה מוצרים מחברה שטסה לחו"ל, כך שהנושא הזה פחות זמין לי, ואני מניחה שאני לא היחידה.

        האם היו לי רכישות לא מוצלחות באיביי? ברור, גם מקרים של עוגמת נפש, אבל זה די זניח ביחס לכמות הרכישות שביצעתי באתר, ולכן אני מרגישה שלמה עם ההמלצה שלי, כל עוד עושים את זה בחכמה.

        השבמחק
      13. אני בטוחה שפה ושם מוצאים את המוכרים שמוכרים מוצרים מקוריים. עדיין, המציאות העגומה היא שרוב הקוסמטיקה באיביי (מהסוג שמזייפים. יש כמובן מוצרים שלא מזייפים ואפשר לקנות אותם באיביי) היא מזויפת. אני מדברת על משהו בסביבות 90 אחוז ואני לא ממציאהאת זה. למעשה בגלל האחוז הגבוה של זיופים, איביי היא כבר לא החנות המצליחה שהיא היתה פעם. המונים נוטשים אותה לטובת אמאזון ואפילו לטובת חנויות פיזיות, שאולי לא חסכוניות כל כך אבל את לפחות יודעת שתקבלי שם את המוצר המקורי.

        מה שחשוב לי להדגיש הוא שהעובדה שיש כמה מוכרים שמוכרים מוצרים מקוריים בשום פנים לא הופכת את איביי למקום בטוח לקניית קוסמטיקה.

        ועוד דבר - במקרים הממוזלים אפשר לדעת כשהמוצר כבר אצלך שהוא מזויף. במקרים שאני נתקלתי בהם - של זיופים מעולים של בנפיט - לא תמיד אפשר. מכירה מישהי שקונה קבוע מוצר מסוים של בנפיט בספורה והחליטה לקנות פעם באיביי כי נגמר לה. המוצר שהיא קיבלה נראה כה זהה שאפילו היא לא חשדה בכלום. רק כעבור חודשיים של שימוש, כאשר האיכות הירודה של המוצר החלה לתת את אותותיה (בלאי מואץ של אריזת המוצר) היא החלה לחשוד. בירור שהיא עשתה אכן גילה שמדובר בזיוף, אבל כבר היה מאוחר יותר להגיש דיספיוט כי המועד חלף.

        שיהיה ברור - אני לא מתווכחת איתך על העובדה שיש באיביי מוכרים הגונים שמוכרים מוצרים מקוריים. הויכוח שלי הוא על הטענה שאיביי הוא מקום בטוח לקניית קוסמטיקה כי הוא ממש לא - למרות אותם מוכרים.

        אני במקומך הייתי עושה פוסט המלצה על מוכרים ספציפיים שאת יודעת שהם בסדר - זה יהיה מבורך ומועיל ביותר, וגם לא ישדר את הרושם המטעה שבגדול איביי זה מקום בטוח. לך אולי היה מזל באחוז גדול של קניותייך, אבל לי לא, וגם לא למכרים רבים שלי. אין סיבה להניח שלקוראת הממוצעת שלך, שהיא לא בהכרח בעלת ניסיון והיכרות עם איביי, תזכה בנס לא ליפול בפח (סיכוי סביר הוא שהיא גם תיפול בפח וגם לא תדע לקבל את כספה בחזרה).

        השבמחק
      14. אני אכין רשימה כזו באמת, אבל בעיקרון, המוכר שעליו המלצתי- אפשר למצוא אצלו כמעט הכל, הרבה מוצרים של איביי, וגם הרבה נארס ומייקאפ פוראבר. הוא גם זה ששלח לי ברונזר של טארט כשהזמנתי ממנו את אחד הסמקים של נארס, כך שהוא מומלץ בחום.

        השבמחק
      15. לובה, האם היית ממליצה לרכוש מוצרים של בורז'ואה דרך איביי?

        השבמחק
      16. מיטל- הזמנתי מהאתר הבריטי של איביי את המייקאפ הלת'י מיקס של בורז'ואה והזמנתי בזמנו גם שתי צלליות ושפתון. המחירים של השפתון והצלליות יצאו בממוצע 30-40 ש"ח כל אחד, לא יודעת איך זה יוצא בהשוואה לארץ אחרי ההנחות. הבעיה היא שהמבחר של בורז'ואה יחסית מצומצם באיביי, אבל שווה לנסות, ואם לא- אז יש גם את אסוס.

        השבמחק
      17. אז למדתי משהו חדש:)
        תודה! החשבוניות אלייך:)

        השבמחק
      18. אני כבר רגילה, שלחי לי הכל D:

        השבמחק
      19. פוסט נהדר ומאוד אינפורמטיבי!

        חפרתי קצת בעקבותיו ברשת וראיתי הרבה טענות שגם סטרוברי לא חפים ממכירת זיופים! הייתכן?!

        השבמחק
      20. שמחה שאהבת, יש לי תחושה שאת החלק השני תאהבי עוד יותר
        לגבי סטרוברי- אני בספק רב שהם מוכרים זיופים, לדעתי יותר סביר שיש שם מוצרים שהם מוכרים והם כל כך ישנים, שהם נראים כמו זיוף. סטרוברי בעייתיים בעיקר בקטע של 'טריות', ולכן צריך לדעת מה להזמין מהם וממה להימנע.

        השבמחק
      21. תודה רבה על פוסט מקסים, אהבתי מאוד !! את אכן בלוגרית לתפארת ואני נהנת מאוד לקרוא אותו כל פעם מחדש(:

        ברצוני לשאול אותך 2 שאלות שאשמח מאוד אם תעני לי עליהן..:
        1. אשמח לשמוע את דעתך הכנה על מוצרי האיפור של ללין, במידה ויצא לך לפגוש בהם..(:
        2. גם אני צופה בערוצים שונים בקהילת האופנה והיופי ביוטיוב. אשמח לשמוע ממך באילו בנות את צופה, ולשמוע ממך אולי המלצות על כאולו שאיני מכירה..

        תודה רבה, ויום מדהים, עדן

        השבמחק
      22. אני ידועה כמאחרת כרונית והנה אני כאן באיחור מה ;)
        פוסט מאוד מעניין. אני רוכשת המון ברשת ולמזלי טרם נתקלתי במוצר מזויף. יתכן שזה בגלל שמעולם לא הזמנתי מוצרים של בנפיט, וכשהזמנתי צלליות של מאק זה היה כשיצאה קולקציה חדשה (בדיוק מה שאמרת שלאף אחד לא יהיה זמן לזייף..) שכמובן לא הגיעה לארץ..

        מחכה לפוסט השני (ברור שהוא מחכה לי פה מעבר לפינה אבל צריך זמן לקרוא בעיון :))

        השבמחק
      23. עם בנפיט באמת עדיף לא להסתבך וכמו שאת אומרת, קולקציות במהדורות מוגבלות של מאק שזה עתה יצאו לאור- גם החרוצים שבחרוצים לא יספיקו לזייף P:

        השבמחק

      Template Design By Baby in Heels
      Back to Top