יום שני, 2 בינואר 2012

הקופסא המטיילת

אני מודה שמעולם לא הבעתי עניין מיוחד בקופסאות הביוטי השונות כשהן כיכבו בבלוגי האיפור החביבים עליי. על אף שאני נוהגת לרכוש מוצרי איפור שלא ניתן להשיג בארץ באופן קבוע, הקופסאות הללו תמיד נראו לי כלא רלוונטיות, כאילו מדובר באיזו מין בדיחה פנימית שמבינים רק החבר'ה המקובלים בכיתה.


אז כדי להפסיק להיות הילדה המוחרמת שלא מבינה בדיחות פרטיות, פניתי לפוסט המעולה של מרינה, שעשתה סדר בנושאים, וסוף סוף הבנתי מה פשר הקופסאות הורדרדות והמשונות הללו. כמעט במקביל התבשרנו על כך שגלוסיבוקס עולים ארצה ובשלב הזה אני כבר מודה שהסתקרנתי.


ביום חמישי האחרון התכנסנו להשקה הרשמית של גלוסיבוקס כדי סוף סוף לקבל מענה לחרושת השמועות שצצה עם עליית המותג ארצה. כמה יעלה השירות? האם נקבל גם מותגים שאין בארץ? האם יש התחייבות לשירות? אלה היו רק חלק מהשאלות שנזרקו באוויר, וכמובן שאת כל התשובות הרלוונטיות קיבלנו במהלך האירוע.

מסתבר שלא אחר מאשר דן מנו, בחור מטופח לכל הדיעות, אך ללא זיקה ישירה לתחום הקוסמטיקה, הוא המנכ"ל של גלוסיבוקס בישראל. במהלך האירוע הוא היה מאוד סימפטי וחביב, והיה לו חשוב להתרועע ולהכיר את הבלוגריות שיחרצו במידה מסויימת את גורלן של הקופסאות בתום האירוע.



מנו גם היה הראשון לעלות לבמה בפרזנטציה, וחשף כמה נתונים חשובים שכדאי לדעת לגבי גלוסיבוקס, העולה החדש:

  • הקופסאות מיוצרות בסין ונארזות בעמותת 'שווים', שנועדה לאפשר שיקום תעסוקתי לאוכלוסיה בעלת מגבלויות. מנו סיפר שאמא שלו היא זו שהתעקשה על כך, אך בכל המקרים אין ספק שמדובר ביחסי ציבור לא רעים למותג.
  • עלות הקופסא תהיה 59.50 ש"ח כולל עלות המשלוח. מנו הוסיף כי כרגע אין אפשרות לדואר שליחים. החבילות ישלחו בדואר רשום.
  • הקופסא תגיע ישירות לבית הלקוחה או לחילופין לסניף הדואר הסמוך לביתה, בהתאם לאזורי החלוקה. אני ממליצה לבדוק את הנושא הזה מראש.
  • בקופסא לא יופיעו מוצרים של חברות שלא ניתן להשיג בארץ. מנו הסביר זאת משני טעמים: הראשון הוא שקיים קושי גדול לייבא מותגים חדשים ולהשיג את האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות, והשניה היא שצפוי להתקיים ניגוד אינטרסים בין החברות הקיימות לבין החברות החדשות במידה ומוצריהן בקופסא. בשלב הזה נרשמה אכזבה אדירה מצד הנוכחות בקהל, אני אישית צפיתי את זה ולא באמת קיוויתי שגלוסיבוקס יתחילו לייבא ארצה מוצרים של נארס ובנפיט, למרות שזה היה יכול להיות נחמד.
  • בפורום פרטי מנו אמר לנו שהוא ישתדל לצרף מדי פעם הפתעות של מותגים שלא ניתן להשיג בארץ. לא הייתי מסתמכת על כך, אבל אם זה יקרה- מורידה בפניו את הכובע.
  • מאחר וגלוסיבוקס משתפים פעולה גם עם לוריאל וגם עם אסתי לאודר, פניתי למנו ורציתי לברר מולו האם קיים או יהיה להם פתרון עבור לקוחות שלא רוכשות מוצרים אשר נוסו על בע"ח. הוא אמר לי בתגובה שהם ישתדלו למצוא לכך פתרון, אבל מבחינה עסקית, אני מבינה שזה לא באמת ריאלי ולכן גם אין לי ציפיות בנושא. ברור לי שאם מראש אני לא יכולה לקנות כל כך הרבה מוצרים קוסמטיים, להזמין קופסא שכוללת תמהיל בלתי ידוע של מוצרים זה מאוד בעייתי.
  • הקופסא של פברואר, חודש הולנטיין, צפויה להיות מיוחדת ומלאת הפתעות, והיא גם תהיה צבועה בורוד פוקסיה.
  • כמעט בכל קופסא ניתן יהיה למצוא מוצר בגודל מלא. הסיבה לכך נובעת מן העובדה שלעתים לחברות האיפור אין טעם להשקיע בייצור מוצר בגודל מיני, ולכן הן יעדיפו למסור את המוצר המלא.
  • שום חברה ושום מותג לא ישלמו מכספם כדי לשווק את מוצריהם באמצעות הקופסא. בנוסף, האג'נדה של גלוסיבוקס היא לא שיווקית, ובהתאם לכך באתר לא תוכלו למצוא מידע אודות רכישת המוצרים המוקטנים שהתקבלו בקופסא. מנו אמר שהמטרה היא לאפשר חוויית התנסות נטולת סטרס ומבלי להפעיל לחץ על הלקוחות לבצע קנייה של המוצרים.
  • גלוסיבוקס מתחייבים למינימום של חמישה מוצרים בכל קופסא, אם כי בחלק מהחודשים אפשר יהיה למצוא כמות גדולה יותר, כמו בזו של ינואר לדוגמא.
  • הקופסא תספק מוצרים הקשורים לתחומי טיפוח שונים, כמו לדוגמא מוצר טואלטיקה, מוצר טיפוח פנים, מוצר איפור, מוצר טיפוח שיער וכו'.
  • הזמנתן קופסא? מלאו משוב עם דעתכן המלאה לגבי המוצרים שהתקבלו, שיזכה אתכן בנקודות גלוסי. הנקודות, כך הובטח לנו, ניתנות לצבירה ויומרו לקופסא במתנה בעבור כל 1000 נקודות. נחמד, לא?



השניה לעלות לבמה הייתה גליה תורן חן, יועצת התדמית של המותג. מהפרזנטציה שלה מאוד התרשמתי והיה ניכר שהיא מבינת עניין. היא הסבירה שלגלוסיבוקס יש חשיבות גדולה בשוק הישראלי, שבו מתייחסים לדוגמיות כקודש הקודשים.



משבר הדוגמיות נובע לטענתה מהעובדה שעובדי חברות הקוסמטיקה והדיילות בפארמים מנכסות לעצמן את רוב הדוגמיות שאמורות להיות מחולקות לקהל הרחב, ורק במידה ולקוחה מסויימת קונה בדוכן קוסמטיקה מספיק מוצרים, היא הופכת למועמדת לכתר הדוגמיות, ואז אולי יזרקו עצם לכיוונה.




עוד הדגישה תורן חן, שכל המוצרים בקופסא יהיו לפחות בגודל נסיעה, כלומר לא יתקבלו שם דוגמיות קטנטנות שמספיקות לשימוש פעם או פעמיים, שהרי אין סיכוי להבין מהתנסות כל כך שטחית, האם המוצר מתאים או לא. אני מאוד אוהבת את העובדה שגודל המוצרים מכובד והם לא מנסים לזלזל בלקוחות שלהם.



לפני רכישת המנוי תתבקש הלקוחה לעבור סדרה של שאלות הנוגעות לגווניה ולהעדפותיה באיפור. מנו לא הבטיח שכל קופסת גלוסיבוקס תהיה שונה בתכלית מהשניה בהתאם להעדפות שסומנו, אבל הוא ציין שיעשה מאמץ להתאים את הקופסא לצרכיה של כל לקוחה עד כמה שניתן.



ומה בקופסא?

  1. באפר שיוף של Seacret
  2. ליגפלוס בגודל מלא של ע.פ.ר.ה
  3. מסקרה בגודל מלא Grow lucious של רבלון
  4. קרם גוף של טיירי מוגלר Wonaity בגודל 30 מ"ל
  5. ג'ל ניקוי פנים של קלרינס בגודל 30 מ"ל
  6. בושם Love Chloe בגודל 7.5 מ"ל
  7. דיאודורנט מוקטן של גרנייה, בגודל 50 מ"ל



האם זה משתלם?

המחיר של הקופסא הוא לטעמי מעט גבוה מדי, והיה יותר משתלם אילו מחירה של הקופסא היה 50 ש"ח כולל דמי המשלוח, ולא בנוסף, בדומה לתמחור המקובל בחו"ל. עם זאת, הקופסא של חודש ינואר בהחלט משתלמת, היות והיא כוללת שני מוצרים בגודל מלא, שבנסיבות אחרות, ובהתאם לרמת המחירים בארץ, היו עולים במשותף באזור ה-150 ש"ח, וזה עוד מבלי לומר מילה לגבי המוצרים המוקטנים, שגם הם מכובדים בגודלם.

חשוב לציין שכל הקופסאות של חודש ינואר כבר אזלו (!), ולמרות שלא ידוע לי מה בדיוק יהיה תוכנן של הקופסאות הבאות, יש לי תחושה שגם זו של פברואר תהיה משתלמת במיוחד, ומשם והלאה כבר נראה. היופי הוא שאין התחייבות להזמנת קופסאות מראש, ולכן ניתן לבטל את המנוי גם לאחר הזמנת קופסא אחת בלבד.

על אף שברמה השנתית מדובר בהוצאה כספית לא זניחה (714 ש"ח), מספיק שבחלק מהקופסאות נקבל מוצר אחד בגודל שלם כדי להצדיק כלכלית את ההשקעה. האם ההשקעה תשתלם לכן? זו כבר שאלה אינדווידואלית, הרי אף אחד לא מבטיח שהמוצרים אכן יקלעו לטעמכן או לעורכן, ולכן מדובר בסוג של הימור.




למי תתאים הקופסא?

  • למי שחדשה בעולם הקוסמטיקה, ורוצה להתנסות בכמה מוצרים חדשים במחיר נוח.
  • מכורות ביוטי שלא יודעות שובע (אהמ אהמ..)
  • בחורות עם ראש פתוח, ועם ציפיות ריאליות, שמבינות שלא תמיד אפשר לקבל בדיוק מה שרוצים, אבל פתוחות לנסות מוצרים שהן לא בהכרח היו רוכשות בעצמן.
  • בחורות שרוצות להזמין לעצמן את הקופסא בתור פינוק חודשי, אוהבות את אלמנט ההפתעה ואת חוויית קבלת הקופסא.
למי לא תתאים הקופסא?

  • מי שלא פתוחה לשינויים ולהפתעות, מוטב שתתרחק מהקופסא. אם יש לכן שגרת טיפוח ואיפור קבועה אשר ממנה אתן לא חורגות, מן הסתם שאת ה-714 ש"ח עדיף להשקיע ברכישת מוצרים שמראש מיועדים רק לכן, מבלי להתנסות במוצרים נוספים שיהיו חסרי שימוש
  • למי שיש ז'אנרים מסויימים שהיא לא מתחברת אליהם בעולם הקוסמטיקה. מאחר והקופסא אמורה לספק מענה לתחומים שונים, סביר להניח שמי שלא מתאפרת אך מטפחת את העור או מטפחת את השיער אך לא את הציפורניים- תגלה שלפחות מוצר אחד בכל קופסא יהיה מיותר עבורה. לקוחות הגלוסיבוקס אמורות לאהוב את כל התחומים כדי להצליח ליהנות מהקופסא.
  • מי שההוצאה החודשית הזו כבדה מדי עבורה, והיא לא מעוניינת להוציא כל חודש סכום קבוע על מוצרי טיפוח. לגיטימי, לא? בימים שלנו גם 59.5 ש"ח, סכום פעוט לחלקנו, הוא סכום שלא גדל על עצים.
האם אני אעשה מנוי לקופסא?

התלבטתי ארוכות האם לעשות מנוי לגלוסיבוקס או לא. לי באופן אישי יש בעיה ספציפית, שהרי אני לא עושה שימוש במוצרים שנוסו על בעלי חיים. עם זאת, בקופסא של חודש ינואר גיליתי רק מוצר אחד כזה (הדיאודורנט), כך שאם יש לכך אינדיקציה לגבי העתיד, הרי שהמצב לא נוראי כל כך והקופסא בכל זאת משתלמת עבורי גם ללא המוצר הנוסף.

החלטתי לעשות מנוי בחודש פברואר, החודש של הקופסא החגיגית, ולהחליט בהמשך: במידה ותמהיל המוצרים אכן יהיה לא שמיש עבורי אז לא קרה כלום, ומיד אוכל לבטל את המנוי. במידה ואתן מתלבטות כמוני- מציעה לכן לנסות את הקופסא של חודש פברואר ולבטל במידת הצורך.

אני אוהבת את העובדה שהאתר של גלוסיבוקס הוא נגיש ונוח למשתמשות, ומאפשר רכישת מנוי באמצעות כמה צעדים פשוטים, ואני גם מאוד מתחברת לאסתטיקה של הקופסא עצמה, ובהתאם לכך גם אהבתי את האסתטיקה של האירוע כולו- נשי, נקי ועם זאת לא קיטשי או המוני.

נקודה נוספת שאני אוהבת בשירות: להפתעתי הרבה הקופסא עצמה הייתה איכותית מאוד, אז אחרי שרוקנתי את תכולתה, מיד היא נהפכה לקופסת אחסון עבור סמקי המאק שלי (אני? אוגרת? מה פתאום! אני צריכה ה-כ-ל, אמרו חכמות ממני)

יש לכן שאלות נוספות? תוכלו להפנות אותן לעמוד הפייסבוק של הגלוסיבוקס, שכבר קיבל מחמאות על שירות הלקוחות המצויין שהוא מעניק.


וזה כבר מה שלבשתי לאירוע:

אני לובשת: ג'קט- Armand basi, צעיף- פוראבר21, חצאית- מארק ג'ייקובס, גרביונים- איביי, נעליים- טופשופ

צילום: מרינה 'יש יופי בכולנו'

אז מה דעתכן? אתן מתכוונות לעשות מנוי לשירות או מעדיפות לקנות מראש מוצרים שאתן צריכות?



גילוי נאות: הקופסא והצעיף ניתנו לי ע"י החברות

22 תגובות:

  1. רק אני קיבלתי את הסרום?! אני רואה שהרוב קיבלו קרם לחות/סבון. מעניין מאוד ואני מקווה שנראה בעתיד קופסאות מוצלחות כמו זאת! מאוד רוצה לקבל בקופסת פברואר לק

    השבמחק
  2. וואלה? הופתענו בכלל שישראלה קיבלה קרם לחות כשאני והבולשת קיבלנו ג'ל ניקוי (מעולה!), זה אומר שאת יחידה ומיוחדת :)
    אני אשמח ללק בפברואר! ורוד! כבר אתמול הזמנתי את הקופסא, חלשת אופי שכמוני.

    השבמחק
  3. גם אני רוצה לק בפברואר ! גם אני רוצה להיות חלשת אופי !

    פוסט מעולה ומאוד אינפורמטיבי [כבר אמרנו שאת הילדה החרשנית , לא?] , ביג לייק!

    השבמחק
  4. עכשיו אני גם חננה? אוף, זה מתווסף לכל שמות התואר שקיבלתי לאחרונה

    השבמחק
  5. אז מה המסקנה בעצם?
    כולנו חלשות אופי (גם אני הזמנתי את הקופסא לחודש הבא) ולו רק בשביל צבעה המשגע!
    וכולנו מצאנו שימוש לקופסא עצמה!!
    הכי ממחזרות!

    השבמחק
  6. הכי חלשות אופי שיש :)

    השבמחק
  7. גם אני קיבלתי את הסרום!
    פוסט מקיף וממצה! לייק!

    השבמחק
  8. אני יכולה לחשוב רק על שימוש אחד לקופסה - זו מתנה מאוד מוצלחת לחברה (וכמו שאמרת, לאחת מתחילה יחסית בתחום הביוטי).

    לעצמי ממש לא הייתי קונה - אני מעדיפה לרכוש מוצרים נקודתית ולא בעסקאות חבילה.. כמו שאמרת, חסרונם של מוצרים חדשים מחו"ל מורגש כאן. אם היו כאלה, אולי הייתי זורמת על הדיל.

    השבמחק
  9. מסכימה, הקופסא הזו לא מתאימה למי שלא חובבת גימיקים במידה מסויימת

    השבמחק
  10. אויש. כתבתי פעמיים "כמו שאמרת". אני שונאת חזרתיות! (אבל אין ספק שמאוד הסכמתי איתך..)

    השבמחק
  11. את מוזמנת להסכים איתי תמיד :)

    השבמחק
  12. חשוב שאת מציינת את הפאן של מוצרים מחברות ברשימות שחורות, למי שזה מפריע לה זה שיקול משמעותי בהחלטה אם להזמין או לא.
    אני שמחה לראות שלמרות שאני הצלמת של האאוטפיט לא יצאת עם פנים חתוכות ו/או חפצים דוממים מככבים בתמונה במקומך..

    השבמחק
  13. אחת צולמה על ידך ואחת צולמה על ידי קורין, ראית איזה צוות לעניין?

    השבמחק
  14. אני מודה ומתוודה, עשית לי חשק... :-P

    השבמחק
  15. אחרי הרבה התלבטויות החלטתי להירשם לקופסא. מתאים לי לקבל מוצרים מוקטנים כי גם ככה את המוצרים המוגדלים אני לא מסיימת וב-50 ש"ח בחודש אני אקבל מוצרים שישמשו אותי תקופה.
    חוצמזה שממש מתאים לי לקבל מוצרים בהפתעה ולהתנסות ככה בדברים חדשים, אני מתחילה להרגיש קצת מקובעת.

    השבמחק
  16. קיטי- תשלחי אליי את הקבלה? :)
    אלטר אגו- מבחינתי זו לא חתולה קתולית, לא רואה את עצמי משתמשת בשירות כל חודש בחודשו, אבל מדי פעם זה אחלה. תתחדשי!

    השבמחק
  17. גם אני חלשת אופי,
    אני הזמנתי גם את ינואר (מעניין אם אקבל סרום/ג'ל ניקוי/לחות?)
    כיף לקרוא שהבינו את הקטע עם הדוגמיות והשלל שהדיילות לוקחות כל פעם הביתה...

    והכי כיף- בכל רגע נתון, אפשר להתגרש:)

    השבמחק
  18. לובה זה נראית לך לעניין הסקירה המגרה הזאת? בגללך אני, סטודנטית ענייה שבגלל לא התעניינה בקופסאות האלה וחשבה שזה סתם בזבוז כסף רוצה רוצהההה את קופסת פברואר! לא פייר!:-)

    השבמחק
  19. היי, נשמע מעניין בהחלט. ומתי מקבלים את הקופסאות בכל חודש?

    השבמחק
  20. טלי- נבהלתי לרגע, אם זה מה שעשיתי לך אז זה לעניין, לגמרי לעניין. כל הטענות לדן מנו D:
    ליזה- אמורים לקבל אותן ב-15 לחודש, אז אני משערת שזה יצא בדיוק לולנטיין, מה שנקרא- אם אין אני לי מי לי :)

    השבמחק
  21. האמת שאני חייבת לשבח את הכתיבה שלך כתבת על הנושא בצורה מעולה עם היתרונות והחסרונות וכמו שאמרתי- סקירה מגרה.......רק שהחשבון בנק שלי לא יהיה מרוצה:-) תכלס מנו גאון הלוואי עליי למצוא משהו כזה מגניב לעשות עם לימודי המשפטים שלי:-)

    השבמחק
  22. טלי- תודה רבה, האמת היא שאני לא אוהבת כשמציגים את הקופסא באופן מגמתי- היא יכולה להיות ממש נהדרת והיא יכולה להיות ממש בעייתית, תלוי בתוכן שלה באותו חודש ולמי היא מיועדת.

    אני לא חושבת שאעשה מנוי לטווח ארוך, ולכן אני לא יכולה להמליץ בלב שלם לקוראות שלי לעשות ההיפך.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top