יום שני, 2 בינואר 2012

אוף טופיק: שנה חדשה, חבר חדש!

לפני מספר שבועות לקחתי חלק ביום אימוץ של 'הכלבים שבצל' שהתקיים במרכז הוטרינרי 'האוס' במושב נווה מבטח, הסמוך לאשדוד. יום האימוץ התקיים הפעם במתכונת מצומצמת יחסית, והובאו אליו רק קומץ של כלבים, במטרה לאפשר היכרות ראויה עמם. הכלבים זכו לפינוקים, טיולים ובסופו של היום אומצו חמישה מהם לבתים חמים.

עמותת 'הכלבים שבצל' נוסדה לפני כשנה וחצי בידי קבוצה של בחורות, רובן בשנות ה-20 לחייהן, שהחליטו לקחת יוזמה ולהציל עשרות כלבים כל חודש מתוך ההסגרים. המצב ברוב ההסגרים בארץ הוא קשה עד קריטי, וכתוצאה מכך מורדמים כל חודש אלפי כלבים, מה שמביא אותנו ל-100,000 כלבים בריאים שמורדמים כל שנה במדינת ישראל (מדינה מערבית ומתקדמת, להזכירכם), בהיעדר ביקוש ופתרון אחר.

כל זאת מבלי לציין את הסבל שעוברים הכלבים הללו לאחר שהם ננטשים לגורלם בהסגר, חלקם בגילאים מתקדמים לאחר שחיו חיים שלמים בתוך בבית, ואת המחלות שתוקפות את גופם המובס והמוחלש, מחלות הגוזלות מהם את הצ'אנס היחידי שלהם לשרוד, ואולי להתחיל מחדש. לכן, פעילותן של הבנות, שהפכו עם הזמן לעמותה רשומה, היא חשובה מאין כמותה.



מאחר וההצלחה של יום האימוץ הייתה חלקית (וזאת בהשוואה ליום האימוץ של עמותת 'חברים לחיים', אשר במהלכו אומצו 17 כלבים), חשוב לי להקדיש לנושא פוסט שלם, הכולל תמונות מהאירוע, שהרי מעבר לכך שהתמונות יפות ומחממות את הלב, הן גם עשויות לעזור למצוא לכלבים שנותרו את הבית החם שהם כל כך משוועים לו.

מכירים מישהו שמעוניין לאמץ? זרקו לו מילה טובה לגבי אחד הכלבים המופיעים כאן. יצא לי להכיר מקרוב את כל אחד ואחד מהם במהלך היום הזה ואני יכולה להעיד ממקור ראשון שהם מדהימים. בסוף הפוסט יופיעו פרטי ההתקשרות עם הבנות אליהם תוכלו להפנות את המתעניינים.


1. תכירו את ג'וליאן. האסקי מעורב חתיך, צ'רמר אמיתי, בן כארבע שנים. ג'וליאן הוא כלב עדין, אוהב וצייתן. יש לו אופי פעיל, הוא נהנה לשחק וללעוס צעצועים. הוא מחוסן ומסורס, מסתדר עם כלבים, חתולים וילדים. נמצא בבית אומן ברחובות.


2. תכירו את ג'ז, זוכרים שסיפרתי לכם איך תמיד יש כלב אחד שנכנס לי ללב בצורה מיוחדת? אז זה בדיוק מה שעשה לי ג'ז, ובעצם מה הפלא? הרי אני מתה על כלבים עם אוזניים ענקיות. הארנב שלפניכם הוא למעשה גור בוגר, בן פחות משנה, הוא כלב עדין ומתוק, מסתדר נהדר עם כלבים אחרים, חתולים וכמובן אנשים. יודע לטייל יפה עם רצועה. ימסר מחוסן ועם התחייבות לסירוס, נמצא בבית אומן ברחובות אך זקוק לאומנה חדשה בדחיפות.


3. תכירו את דמקה, בורדר קולי מעורבת בת כשנה, בינונית בגודלה. אוהבת אנשים, מסתדרת עם חלק מהכלבים, פחות עם חתולים. אוהבת משחקים ופינוקים. נמצאת בפנסיון בת"א, מחוסנת ומעוקרת.


4. זו צ'וצ'ה, גולדנית מעורבת פלאפית בת שמונה חודשים. אנרגטית, אוהבת את כ-ו-ל-ם ולשחק בעיקר, תימסר מעוקרת ומחוסנת. נמצאת בפנסיון בגבעתיים.


5. זה סמי, הגבר שבגברים, רועה בלגי מעורב בן כשנה בסך הכל. כלב שרגיל לחיי בית, מסתדר עם כולם, חמוד ומחונך. מאוד עדין עם ילדים, מחוסן ומסורס. סמי נמצא בבית זמני ברחובות.



















רוצים לאמץ כלב אבל לא יודעים באיזה גזע לבחור? אמצו כלב מעורב. מאוהבים בגזע ספציפי? נסו לבדוק האם בעמותות או בהסגרים הקרובים לביתכם ניתן למצוא את הגזע שאתם מחפשים. תופתעו לגלות שגם כלבים גזעיים ננטשים בעמותות, יש לי עדות לכך בבית.

במידה והכלב שלכם מעורב או גזעי ללא תעודות, לעולם אל תרביעו אותו, גם אם אתם רוצים לחוות את חוויית ההמלטה, גם אם אתם מעוניינים בדור המשך לכלב האהוב שלכם ובוודאי אם אתם חפצים בהשלמת הכנסה. על כל כלב חדש שאתם מביאים לעולם, גם אם אתם מוצאים לו בית חם, כלב מעורב בעל ביקוש נמוך יותר מגיע להסגר ומורדם. אין כאן הרבה חכמות, זו משוואה מאוד פשוטה.

זו האחריות האישית של כולנו.

לתרומות או לפרטים אודות אומנה/ אימוץ:

נטע- 054-6300322 
לידיה- 050-3919103 
נטלי- 0524576055 
נינה- 050-4342149 
לי- 052-3870688 
הדר- 052-8838805


זו השיצו של המרפאה, היא חולה בסכרת, ואהובה מאוד על ידי אנשי הצוות. אני בכלל הייתי משוכנעת שהיא בובת פרווה ולא כלבה אמיתית.

אחרי פוסט רציני כל כך, לא נשאיר אתכם בלי תמונות לבוש, אחרי הכל, אני צריכה להצדיק את מעמדו של הבלוג בתור בלוג אופנה מן המניין, לא?

אני לובשת: קרדיגן- גולף, גופיה- רוס אובטה, מכנס- תמנון, מגפיים- משביר, צעיף- Swear, תיק- אלדו

צילום: לובה שמוקלר ודבורה סד

3 תגובות:

  1. אני מבקרת פה בפעם הראשונה, ממש שמחתי לראות את היח"צ שאת עושה לכלבים שבצל, אני מכירה את הבנות האלו והן עושות עבודת קודש באמת. כל הכבוד על בלוג חברתי וגם אופנתי:)
    http://dollcake.blogspot.com

    השבמחק
  2. מעבירה הלאה.
    מקסימים אחד אחד! ברגע שלא אגור עם ההורים- אני לוקחת עוד שלושה.
    וכשיהיה לי חצר... אחחח יהיה לי להקה משלי:)

    לא היה ולא יהיה כמו כלב מעורב- הכי חכמים והכי בריאים והכי אוהבים!!

    השבמחק
  3. כלבים בצל זו ברכה לכלבים. חבל שהכסף מונע מהן לעשות יותר. כל הכלבים מקסימים וגם את! אפילו יפה יותר אחרי שקראתי את הפוסט שלך.לי יש אחד מצער בעל חיים ועכשיו אני רוצה עוד אחד. מחכה שהילדים קצת יגדלו ויעזרו גם.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top