יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

פוראבר בת 21

לפני מספר ימים הוזמנתי להשקת הוי.איי.פי של רשת פוראבר21 (או השקת דב נבון כפי שאני קוראת לה, ע"ש הסלב הכי גדול באירוע). הגעתי הפעם עם מטען ציפיות נמוך במיוחד, שכן זכרתי את ההמולה שהייתה סביב h&m בזמנו, כשעוד היינו אופטימיים וחזינו מהפכה אופנתית שתשבור את מחירי השוק, ולכן לא רציתי להתאכזב גם הפעם.

אז למרות שהמחירים של h&m התגלו כנמוכים יותר ביחס לשאר הרשתות, הם בהחלט לא עממיים, וכך קרה ששום רשת אחרת לא באמת הזדעזעה מנחיתתם בארץ ולא באמת השתנו סדרי עולם. אלא שאז התחילו השמועות סביב פוראבר21, ועל כך שהיא תשווק בארץ באופן ישיר וללא תיווך, ולכן הובטחו לנו מחירים נמוכים במיוחד. מאחר והנמכתי ציפיות כאמור, אמרתי שאאמין לזה רק ברגע שאראה זאת במו עיניי.


ובאמת ראיתי: כל המחירים בפוראבר נמוכים להערכתי ב-30% אחוז ביחס לאותה h&m, מה שאומר שאפשר למצוא בה גם חצאיות ב-60 ש"ח, ג'קטים ב-140 ש"ח ואקססוריז במה שאני מגדירה כמחירים סמליים, כלומר בסביבות ה-30-40 ש"ח. כל זה במחירי תחילת עונה, חשוב לציין.


אפרופו אקססוריז, הייתה זו דווקא מחלקת התכשיטים שאכזבה אותי הפעם, שכן בחו"ל מדובר במחלקה מפוארת המורכבת מחיקויים לכל כיס של תכשיטי מעצבים (כמו למשל חיקויים לקולקצייה של ניקול ריצ'י ב-House of harlow), ואילו כאן היא הייתה דלילה יחסית, מקווה שזה ישתנה בעתיד.

כמובן שבמחירים כאלה אי אפשר לצפות לאיכות פנטסטית, ובהתאם לכך הרשת גם ידועה בארה"ב כעממית לכל דבר, מה שלא מתכתב בשום צורה עם התורים שהתחילו להצטבר מול הכניסה עוד כשהגעתי להשקה המוקדמת (כשעתיים לפני הפתיחה הרשמית).

אז הפריטים הם לא בדיוק מה שהייית מגדירה כהוט קוטור, אבל מצד שני, גם לא הייתי אומרת שהם נופלים מאיכותן של רשתות אחרות, שמרשות לעצמן לגבות סכומים הרבה יותר גבוהים עבור כפתורים שנופלים אחרי שימוש אחד ובדים שלא שורדים הרבה כביסות.


הרשת לא מיועדת למי שמחפשת קלאסיקה באיכות גבוהה, זה כבר מובן מאליו, אלא היא מציעה טרנדים עונתיים במחירים נמוכים ללא יומרות מיוחדות ובלי התנצלויות, ולהפתעתי גיליתי שאני דווקא מתחברת לגישה הזו. לצורך השוואה, קניתי שם ג'קט עם פאצ'ים (שיופיע בקרוב באחד הפוסטים) ב-140 ש"ח, כשרק שנה קודם לכן קניתי ג'קט בייסיק בזארה, דומה מאוד, רק עם כפתורים זהובים, ב-300 ש"ח. האם הג'קט שווה את הפער במחירים? לא משוכנעת.

שתי בעיות מרכזיות יש לרשת: האחת היא כמובן סוגיית המידות, שעליה דיברו בהרחבה בבלוגים שונים. מי שלא מכירה את הסיפור- פוראבר21 החליטו לייבא פריטים רק עד מידה לארג', בעוד שבחו"ל אפשר בקלות למצוא מידות גדולות יותר, גם בקו הרגיל של החברה.


על אף שעברתי על הקולבים ברפרוף מפאת הלחץ שהתחיל להצטבר במקום, שמתי לב שהמידה הגדולה ביותר שנתקלתי בה אכן הייתה זו, וגם כאן הפערים בין המידות לא היו גדולים מדי, כלומר גם הלארג' לכשעצמו הוא קטן יחסית. בלטה מאוד לעין העובדה שגם כל הלקוחות במקום היו בחורות דקיקות גזרה, מה שאומר כנראה שהבנות המלאות יותר הבינו שהרשת לא מקבלת אותן בברכה וויתרו מראש. ההפסד כולו של הרשת.

הבעיה הנוספת היא כמובן חוסר ההיערכות של המותג להתנפלות המטורפת בימים הראשונים. היה ניתן להסיק מסקנות מהשקתה של h&m, מה שלא קרה בפועל. במתכונת המסודרת שלה, החנות נוחה מאוד לניווט וקל להתמצא בה, אבל כנראה שאת המתכונת המסודרת לא נזכה לראות עוד הרבה זמן, אם לשפוט על פי הטירוף של הימים הראשונים.


אגב, מי שעדיין לא ביקרה בחנות-זה הזמן, כי פוראבר21 מציעים עכשיו עד 50% הנחה על סאמפלים, פריטי אופנה ואביזרים. אמנם לא יצא לי לבקר בחנות מאז שהסייל התחיל, אבל כנראה שזה אומר שהמחירים כרגע ממש נמוכים. בתקווה שגם נותרו שם עדיין פריטים ומידות (אני מדמיינת כרגע את החנות כעיר רפאים קטנה).


אני לובשת: חולצה- אסוס, ג'קט- זארה, ג'ינס- דיזל, נעליים- ניין ווסט, תיק- מארק ג'ייקובס

ידעתי שלא תהיה לי סבלנות למדוד שום דבר במהלך ההשקה או יכולת לשרוד את תורי הענק, כך שקניתי כמה פריטים בלי למדוד ולכן גם לא הגבלתי את עצמי לשום פריטים ספציפיים כמו טייצים למיניהם, כפי שנהוג לעשות בירידים כשצריך למדוד מהר ובפרהסיה.

מה שהרכבתי כאן עבד לי מצויין גם בפגישה עם לקוח שקדמה להשקה וגם באירוע עצמו כמובן, כך שמדובר מבחינתי במראה פרקטי, על אף הורדרדות שבו. אני משערת שלצורך הופעה יומיומית ונוחה יותר הייתי מחליפה את העקבונים בנעלי בובה בצבע ניוד.

לסיום, סרטון שעוסק בטרפת פוראבר21 בארץ, וגרם לי להתגלגל מצחוק. הקרדיט למציאת הסרטון הוא לשרונה.


8 תגובות:

  1. את נראת מקסים!

    כל הלוק- כל כך לטעמי, תענוג לראות.

    השבמחק
  2. הרסת אותי עם "אירוע דב נבון" (הוא היה הבוס שלי בעבר וקשה לי לדמיין אותו שם).

    זו פעם ראשונה שאני רואה את החנות כשהיא עוד יחסית מסודרת - בכל התמונות שראיתי פלוס הביקור היחידי שעשיתי לשם החנות הייתה נראית כמו מינימום שוק הכרמל...

    נורא מצחיק אותי שההתנפלות על המקום היא כאילו החנות היא חנות פופ אפ ולא חנות שתשאר בנוף הישראלי לזמן הארוך...

    השבמחק
  3. מעיין- תודה רבה!
    PointofFashion- זה עוד סביר, כבר יצא לי להיות באירוע אופנה שבו נכח גם רון קופמן. מיותר לציין שהוא עמד כל הזמן בחוץ ובהה באוויר.

    אם הצלחתי לקנות בחנות, סימן שהמצב היה יחסית סביר, כי אם המצב היה מטורף מדי הייית נלחצת ומבקשת לצאת מיד (כן, כזו אני), אז כשהגענו לשם עוד זכינו לראות את פוראבר במלוא תפארתה.

    השבמחק
  4. הרשתות הגדולות והזולות (פוראבר 21 כמו פרימרק בלונדון) משרתות אצלי כתומכי טרנדים. כלומר אני נוטה לקנות שם פריטים שאני יודעת שהם עכשיו טרנדיים אבל עוד שנה יהיו מאוסים/מכוערים/לא קשורים לכלום, אלה פריטים שאני רוצה אבל יודעת שהם לא ממש עונים על תקן ה"פריט הקלאסי" שישאר איתי שנים ארוכות ולכן לא אשקיע בהם סכום גדול. החוכמה לדעתי היא לאזן בין הקלאסי וה"יקר" (זארה סטייל)לבין הטרנדי והזול ועדיין להראות מליון דולר. נוכחתי שאת אלופה בזה :)

    השבמחק
  5. טל- בדיוק, ואני אוהבת את העובדה שפוראבר21 לא מתיימרים להציג שום דבר אחר.זה מעולה שיש אלטרנטיבה כזו. לא מתאים לי לקנות טרנדים שימאס לי מהם תוך עונה (וההיסטוריה אכן מוכיחה שהם נמאסים עליי במהירות) במאות שקלים כל פעם.

    השבמחק
  6. דב נבון והשקת אופנה זה קצת אוקסימורון.

    אני מסוקרנת לראות מה הולך שם, אבל ממה ששמעתי בינתיים זו שוקיאדה אמיתית (ואז עדיף כבר שוק אשדוד, לא?..)

    השבמחק
  7. וכאמור. במידה 46 בימים אלו, אין לי מה לחפש שם.:-/ הפסד שלהם.

    השבמחק
  8. את נראית מקסים! הפוסט בהחלט מפתה אותי, אבל לפי מה שראיתי/שמעתי/חזיתי שום סיכוי שאני מתקרבת לשם בזמן הקרוב..
    נ.ב - שעשעת אותי כהוגן עם דב נבון.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top