יום שלישי, 19 באפריל 2011

שלום לך, ילדון פרוותי שלי


פרדי, יולי 2009- אפריל 2011

כשנפרדתי מכם לשלום, תכננתי בכל זאת להעלות פוסט עם שמלת הכלה, בהתאם לבקשתם של רבים מכם. לא הייתה לי כוונה לחזור לפעילות שוטפת, כך לפחות אמרתי לעצמי, אבל הרגשתי שזה המעט שאני חייבת לכם אחרי שליוויתם אותי תקופה ארוכה כל כך. פתאום כל ההתעסקות בשמלת הכלה, איך התאפרתי, איך סידרתי את השיער ואיך היה האירוע כולו נראית לי כל כך לא רלוונטית.


אז כן, התחתנתי שלשום. מסתבר שקו דק מפריד בין מה שאמור היה להיות היום המאושר בחיי, לבין מה שהפך בפועל לאחד הימים העצובים שבהם: הקו הזה שקל 4.5 ק"ג של פרווה פלאפית ושיניים עקומות, וקראו לו פרדי, ממש כמו הזמר הזה שאני מחבבת.

רק כשחזרתי שלשום מהחתונה, בנסיעה בדרך הביתה, אחרי שצהלתי ושמחתי כל הערב מבלי לדעת שחלק ממני כבר איננו, גיליתי שממש בסמוך לעלייתי לחופה, פרדי שלי נדרס ונהרג במקום.

כמה חרדה הייתי מההתנתקות הראשונה מהכלבים-ילדים שלי (שמאז הפעם האחרונה שכתבתי לכם, שוב הפכו לשלישייה). פיזרתי את כולם בבתים של אנשים שסמכתי עליהם יותר מכל, או כך לפחות חשבתי, ושכנעתי את עצמי שהפרידה היא רק ליום אחד, אז הכל יהיה בסדר.

בערב עצמו לא הבנתי מדוע כמה מחברותיי הקרובות איחרו בפראות כזו לחתונה ופספסו את החופה שלנו. לא הקדשתי גם מחשבה נוספת לעובדה שהן בחרו להעביר את רוב הערב במדרגות שמחוץ למסעדה כי אחרי הכל, זה יום החתונה שלי ואני לא אמורה להרגיש מוטרדת מכלום. רק בדרך הביתה כל חלקי הפאזל הנוראי הזה התחברו, והבנתי שכולן כבר ידעו על הטרגדיה והעדיפו לא לספר לי, שהרי אף אחד לא רוצה לראות כלה בוכייה ביום חתונתה.

אני לא יודעת כמה רחוק נשמעו זעקות השבר שלי. קשה לי גם לצייר לכם את הסיטואציה העגומה, שבה עמדתי אני, לבושה בשמלת טוטו לבנה ואיפור מרוח, נתמכת בכמה חברים קרובים בפרדס חשוך, ממררת בבכי על מה שהיה בעבר הילד הפרוותי והחמוד שלי. אני בטוחה שאילו הייתה זו מישהי אחרת בסיטואציה הנוראית הזו במקומי, הייתי יודעת להעריך עד כמה היא סוריאליסטית, לקוחה מסרט כמעט.

לעולם לא אפגוש שוב בכלב כזה. לעולם לא יהיה לי כלב שירקוד עבורי בכל פעם שירצה מעט יחס או משהו טעים לאכול, לעולם לא יהיה לי כלב כמו פרדי. היו כלבים גזעיים ממנו, בוודאי היו כלבים הרבה יותר יפים ממנו, אבל פרדי שלי היה רק אחד, יחיד ומיוחד.

רק מי שהכיר את פרדי יודע איזו נשמה גדולה הוא היה, ומה הייתה משמעותו בחיים שלנו. מעולם לא הכרתי יצור חי שהצליח לגעת בי בחייו הקצרצרים בצורה כל כך עמוקה ורוחנית, לפתוח לי את הלב בצורה כזו, להפוך אותי לשגרירה הבלתי רשמית של כלבים רבים כמוהו, שלא שפר עליהם מזלם ולא הגיעו למשפחה כמו שלנו.

יותר משאני מרחמת על עצמי, על נתן ועל האובדן המשותף שלנו, אני מרחמת עלייך, פרדי אהוב שלי, שהחיים שלך היו כל כך קצרצרים. אילו רק הייתי יודעת שבפעם הבאה שאראה אותך תהיה עטוף בתוך שקית זבל, אילו רק הייתי יודעת שלעולם לא אשמע שוב את הצעדים הקטנים והמשעשעים שלך בתוך הבית, הייתי עושה הכל כדי לחטוף עוד כמה רגעים איתך, להודות לך על כל השמחה שהכנסת לחיים שלנו.

אז הנה אני,
אישה נשואה,
ריקה ושבורת לב מתמיד.
אני מצטערת פרדי שלי.

21 תגובות:

  1. לובה יקירה, אני בוכה פה איתך.
    כתבתי לך גם בפייס, אבל אני חייבת לכתוב לך גם פה-
    אני יודעת היטב שאין דבר נורא מלאבד כלב, בוודאי ובוודאי שבצורה כזו. אני שולחת לך חיבוק גדול וחזק של הזדהות ותמיכה בך בכאבך, מקווה שהוא לא סבל ברגעיו האחרונים ושהוא מת מאושר כשם שהיה בחייו ומקווה שתזכי לעוד שנים רבות של אושר עם ילדייך האחרים.

    השבמחק
  2. מזדהה איתך. עצובה בשבילך. ומקווה בשבילך שלא תדעי צער כזה עוד לעולם!
    את חזקה והלב שלך ענק ואלוהים יתן לך כח להמשיך!

    השבמחק
  3. לפחות התקופה שהיתה לו איתך היתה טובה.
    אני בוכה איתך ולצערי מכירה מקרוב את המצב, בסוף הכאב קצת ישכח אבל הוא תמיד שם ברקע.

    השבמחק
  4. נורא שמחתי לראות שיש סוף סוף פוסט פרי עטך, וכל כך כאב לי לקרוא אותו.
    אני מודה, אני לא חובבת חיות גדולה, אבל כשאני קוראת את מה שכתבת עולות לי דמעות בעיניים.

    השבמחק
  5. אני כל כך מצטערת._.

    בכיתי עכשיו. זה אכן נורא ואני כל כך מבינה אותך ומצטערת בשבילך עד מאוד.

    אני מאוד מקווה שבכל זאת תעלי תמונות מיום החתונה בדיוק כפי שהבטחת.><
    את תעלי? *מתחננת*

    מחזקת אותך מרחוק, רוני.

    השבמחק
  6. לובה היקרה, אני יושבת פה ודמעות זולגות לי מהעיניים ומורחות את האיפור. לצערי הרב אני יודעת מה זה לאבד כלב, כמה זה כואב ועצוב ואיזה חלל עצום נפער פתאום בלב. אני מקווה ומאחלת לך שהכלבים האחרים ימשיכו למלא את החלל הזה, ישמחו אותך וילוו אותך עוד שנים ארוכות.
    חייו של פרדי אמנם היו קצרים אך אני בטוחה שהם היו מאושרים ומספקים. הוא זכה בגדול, היה לו בית חם ואנשים שאהבו אותו.
    מחכה לפוסט שמח ומאחלת לך רק אושר בחייך החדשים. חיבוק גדול.

    השבמחק
  7. יקירתי, אין מילים שיוכלו לנחם אותך. הדמעות עומדות בקצה הגרון וכל מה שנותר הוא לשלוח לך חיבוק גדול ומנחם.

    השבמחק
  8. לובה היקרה,

    כמי שמגדלת בעלי חיים כבר המון שנים אני כל כך מצטערת על הסבל והצער שהם מנת חלקך ועוד דווקא ביום כלולותייך.
    לצערי גם אני איבדתי יותר מבעל חיים אהוב אחד, בשל מחלות או בשל דריסה. את רפי, החתול האהוב מאוד מאוד מאוד מאוד שלי דרס אוטובוס. זה היה אחרי פסח (שבוא נסעתי לחו"ל מהעבודה), שבועיים אחרי שחזרתי והחזרתי אותו הבייתה מפנסיון החתולים. זה היה ב 18 למאי שנת 2003, ולא שכחתי למרות שעם השנים הכאב מעמעם (מה גם שמאז התחתנתי, נולדו לי בנות ונוספו חתולים ובעלי חיים נוספים לביתי. אבל רפי, מקסים ומופלא שכמותו, היה רק אחד. יחיד ומיוחד. אני לגמרי מבינה את הכאב שלך ובוכה איתך.
    תמי

    השבמחק
  9. לא הפסקתי לבכות. קשה להאמין שיצור כה מתוק וחם וטוב כבר איננו. בגלל טעות טיפשית. ליבי איתך באבלך.

    השבמחק
  10. בובה, לבי איתך.
    אני, כמו קודמותיי, בוכה איתך ועצובה איתך. כמו שאמרתי ואיחלתי קודם - שתפוצי באושר גדול.
    את הענקת לפרדי את תקופת החיים הטובה ביותר שניתן לייחל לה ואני מודה לך על טוב הלב שאת מפגינה כלפי כל מי שמזלו לא שפר עליו.
    אמן תמיד תהיי מאושרת, יפתי.
    היית כלה יפהפייה.

    השבמחק
  11. נורא :-( כמה עצוב :-( שולחת לך חיבוקים.

    השבמחק
  12. לובה יקרה,
    כל כך הצטערתי לקרוא...
    הייתי קוראת ונהנית מהפוסטים האישיים שלך, ושמחתי לראות אחד חדש.
    כשראיתי את הנושא, נעצבתי מאוד. אין מילים. נתת לו חיים מלאים ומאושרים. שולחת חיבוקים וחיזוקים בדרכך.

    השבמחק
  13. אני מניחה שאין מילים שיכולות לנחם במצב כזה. כל כך טרגי ועצוב. רוחו של פרדי וטוב ליבו ישארו איתך גם אם הוא איננו. אני מאחלת לך שלא תדעי עוד צער, ושתרכזי את מיטב כוחותייך לשאר ילדייך שזקוקים לך יותר מכל... זה לא קל להתחיל כך חיים חדשים, אך זו דרכו של עולם. מוות תמיד מגיע בהפתעה...
    נשיקות וחיבוקים חמים וכנים.

    השבמחק
  14. אני בוכה פה איתך ועם כולם..אני מצטערת שהחיים כאלה לא צפויים..אני יודעת כמה אהבת אותו וכמה חוסר אונים את מרגישה..רק הזמן יעזור.פרדי שומר עלייך מלמעלה והוא מעריך את כל הטוב שנתת לו בחיים

    השבמחק
  15. ליבי כואב לשמוע כי כך הסתיים יום חתונתך, מכירה את חוסר האונים מול היצור הקטן (נאלצתי להרדים את החתולה שלי אחרי שנפגעה בעמוד שדרה בתאונה ), זה מכאיב וקשה וכמו שהרבה כתבו לפני זה תמיד ישאר ברקע, עדיין לפעמים נדמה לי כאילו החתולה שלי נמצאת בבית...אני מאחלת לך שחייך יתמלאו בדברים שיסיחו את דעתך וקצת יקלו עלייך את תחושת האובדן....

    השבמחק
  16. לובה יקרה,
    ראשית מזל אטוב לנישואייך, ראי נחת ואושר רבים!
    מזדהה עם כאבך, בהיותי בת 17 כלבי נדרס מול עיניי. וזאת תחושה של ריקנות ואין מה שינחם.
    אפרת

    השבמחק
  17. אני מכירה את ההרגשה של לאבד בן משפחה פרוותי ואהוב ולכן, גם כותבת לך תגובה זו. משתתפת בצערך ובצערכם בכלל, ומקווה שהזמן ירפא. בכל זאת, שולחת גם מזל טוב לרגל הנישואין.

    מיראל

    השבמחק
  18. תודה רבה לכולכן. לצערי אתמול גיליתי פרטים נוספים אודות השתלשלות האירועים באותו ערב, פרטים שהסתירו ממני עד כה, והם אלה שגרמו לי להבין שלפרדי שלי לא היה צ'אנס לשרוד את הערב הזה בשלום.

    השבמחק
  19. לובה. אני כל כך מצטערת. פשוט נשבר לי הלב לקרוא אותך.

    השבמחק
  20. וואו, לובה, בא לי להרוג את מי שהזניח ככה את הטיפול בכלב האהוב שלך. מחזקת אותך ושולחת לך חיבוקים. גם אני איבדתי חיות אהובות בנסיבות טרגיות בעבר ועד היום אני מתחילה לדמוע כשאני נזכרת בזה ואז אני מנסה להיזכר דווקא ברגעים הטובים שהיו לנו ביחד ולא בסוף המר.

    השבמחק
  21. לובה, אני כל כך מצטערת לשמוע. גם על מותו של פרדי, גם על התזמון של ערב החתונה..
    מקווה שהזמן יעזור לכם לעבור הלאה ולהמשיך במעשים הטובים שאתם עושים ביחד למען בעלי חיים.
    מי ייתן ותדעו חיי נישואים מלאים רק באושר ועושר.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top