יום רביעי, 24 בנובמבר 2010

המירוץ לחתונה- פרק ה': עלילותיה של לובה ושמלת הכלה

מיד אחרי שאני ונתן התארסנו, התחלתי במצוד אחר שמלת הכלה המתאימה. היה לי ברור שאני לא מסוג הכלות שיחרשו את כל דיזינגוף בחיפוש אחר השמלה המתאימה, לא כי אני חושבת שיש בכך משהו פסול חלילה, אלא כי ידעתי שאין לי את הסבלנות לכך או את החיבה לשמלות כלה טיפוסיות.

בתור מי שאוהבת אופנה ויודעת שגם בגדים איכותיים, מאוד איכותיים, אפשר לרכוש בזול, והכל שאלה של התמדה ותזמון, לא ראיתי סיבה להוציא סדר גודל של משכורת על שמלה בלי שום הצדקה עיצובית. בעלות של 6,000 ש"ח, כך שכנעתי את עצמי, מוטב שאקנה לי ארבעה זוגות נעליים של לובוטין באיביי, וגם אז ישאר לי די עודף לרכוש את השמלה שאני רוצה. הגיון בריא, לא?

את החיפוש הראשוני התחלתי דווקא באטסי. אני טיפוס די סנטימנטלי והמחשבה שאוכל ללבוש שמלת כלה בגלגולה השני, לאחר שכבר נלבשה בעבר בידי מישהי מיסתורית, לא רק שלא הגעיל אותי, אלא אפילו דווקא קרץ לי. עברתי על עשרות תוצאות חיפוש של שמלות וינטג' יפות ויפות פחות (ואגב, המחיר של שמלת כלה וינטג' איכותית יכול גם הוא להגיע ל-2,000-3,000 ש"ח) ולבסוף נבחרה שמלת יד שניה של המעצב כרמן מארק וולוו.


the carmen marc valvo pearl gown.


the carmen marc valvo pearl gown.

שמלת הכלה מאטסי: אולי בגלגול אחר

אהבתי מאוד את הפשטות של השמלה, שגזרתה נאיבית וישרה לחלוטין, אהבתי את הפנינים השזורות לכל אורכה ומשובצות בצפיפות לאורך מפתח החזה, ואהבתי את הגב הפתוח והאצילי שלה. דמיינתי אותה כמעין שמלת אלילה, מהסוג שתיצמד לחמוקיים ותבליט את כל מה שצריך, וידעתי שזו תהיה שמלה איכותית כי היא מעשה ידיו של מעצב על שמתמחה בשמלות ערב מהסוג הזה.

יחד עם זאת, ידעתי גם שהשמלה דורשת לא מעט עבודה לפני שהיא תוכל לשמש לי כשמלת כלה ראויה: ראשית כל, כמו כל פריט לבוש משומש אחר, גם השמלה הזו דורשת עבודת ניקיון יסודית. תיארתי לעצמי שלא יהיה פשוט לנקות שמלה בהירה ועדינה כל כך, העשויה משילוב של פנינים ותחרה.

שנית כל, ידעתי שעבודת התפירה העדינה של הפנינים בוודאי לא מושלמת ותצטרך לעבור תיקונים אצל תופרת מיומנת כדי שהשמלה תוכל להיראות כחדשה ולא תסגיר את היותה משומשת. בסך הכל השמלה היתה במצב משומש מצויין, ולכן לא נרתעתי מהתיקונים והשדרוגים הצפויים לה.

השמלה נחתה אצלי כשבועיים מרגע ההזמנה. היא עלתה 570 ש"ח בסך הכל, מציאה אמיתית במונחים של שמלות כלה ושל שמלות מעוצבות בכלל. כשקיבלתי את השמלה ומדדתי אותה, קשה לומר ששנאתי את התוצאה, כי בסך הכל היא הייתה נאמנה לתיאור ולתמונות באטסי, אבל זה לא מנע ממני להתאכזב מאוד.

בדיעבד, הבנתי שהשמלה עד כדי כך ישרה שהיא חסרת צורה לחלוטין. כיאה לשמלה לא מותאמת אישית, היא נחה עליי בצורה סתמית מאוד, מבלי להבליט את הפיגורה הלא רעה שיש לי. חסרון נוסף שגיליתי רק כשקיבלתי את השמלה היה שמפתח הצוואר פשוט מדי מבחינתי, כמו גופיית סבא רגילה, והיא היתה יכולה להיות יפה הרבה יותר אילו הייתה שמלת סטרפלס למשל.

יכולתי להעביר את השמלה מסכת תיקונים רצינית יותר, הרי זו לא בעיה להצר אותה בהתאם למבנה הגוף ולהסיר את הכתפיות המשעממות שלה, אבל לא רציתי. כשמודדים שמלת כלה, צריכים להרגיש שזו השמלה המיועדת, וכשאני מדדתי אותה, הרגשתי שזה לא "זה". קשה לי להסביר בדיוק מה לא אהבתי בה, אבל אני בטוחה שה"זה" שאני מתייחסת אליו הוא מושג חמקמק ומסתורי אשר מוכר היטב לכל הכלות באשר הן, וכשזה לא "זה"- אין מה לעשות בנידון.

החלטתי להחזיר את השמלה ולהמשיך בחיפושים. השלב הבא היה איביי: נזכרתי בפוסט שמלות הכלה שלי ובראיון עם טל מאור. ניסיתי את מזלי ובדקתי האם החנות הזו עדיין קיימת, ותוך כמה רגעים מצאתי שמלת כלה פוטנציאלית שמאוד אהבתי. לא הסתפקתי בשמלה הזו בלבד והמשכתי לחפש אפשרויות נוספות, אך מהר מאוד גיליתי שהאפשרויות דלות מאוד, כי הרי אני לא אוהבת שמלות עם אפליקציות ואפילו נוכחות של פייאט אחד עושה לי רע. על כן החלטתי לדבוק במה שמוכר לי (כלומר החנות של טל) וקניתי את השמלה שחשבתי שגזרתה תחמיא לי במחיר צנוע של 540 ש"ח בלבד.

כפי שטל תיארה, המוכר בחנות היה אדיב מאוד. כעבור כמה ימים שלחתי לו את המידות המדויקות שלי, אחרי שנמדדתי במדויק בסלון כלות, וכעבור כשבועיים וחצי השמלה כבר נחתה אצלי. להפתעתי הרבה, השמלה נשלחה אליי באמצעות דואר EMS, ולכן ידעתי שאחוייב במיסים גבוהים כשתנחת בארץ. בדיוק שבוע לאחר שנשלחה אליי, הגיע השליח של EMS לפתח ביתי וביקש לא פחות מ-300 שקלים נוספים עבור השמלה.

מיותר לציין שבמהלך כל השבועיים וחצי האלה הרגשתי לחץ נוראי וחששתי שגם השמלה הזו לא תתאים לי. ידעתי שאם גם הפעם לא יתמזל מזלי, אני בבעיה חמורה, כי הרי אני לא מצליחה למצוא את עצמי בשום סלון כלות ולא אוהבת את מרבית שמלות הכלה שעומדות להשכרה/מכירה. כשמדדו אותי בסלון, רציתי בשביל הקוריוז, למדוד שמלת כלה כדי להתנסות בחוויה הזו. בסופו של דבר ויתרתי על המדידה, כי התקשיתי למצוא שמלה שחיבבתי מספיק כדי לרצות לדעת איך אני נראית בה.

השמלה נחתה אצלי ארוזה היטב, עם המידות המדויקות שלי רשומות על גבי העטיפה. כבר במבט ראשון ידעתי שאני אוהבת את השמלה, אבל ככל שהמשכתי להתבונן בה, ולהתבונן בעצמי לבושה בשמלה, אהבתי אותה אפילו יותר. היא כל מה שרציתי בשמלת כלה: קלאסית, פשוטה ואלגנטית. טל כתבה לי שהיא מזכירה לה זוהר הוליוודי של פעם, מה שעורר בי השראה לקחת את זה כמוטיב וליישם אותו גם באיפור והשיער.

אמא שלי לא אהבה את השמלה הראשונה. אין עוררין על כך שבתור שמלה היא מאוד נאה, אבל משהו חסר לה כאמור, ולכן אפילו היא, שאוהבת אותי כמעט בכל מה שאני לובשת, לא יכלה שלא להחמיץ פנים לנוכח הפספוס. עכשיו, כשהיא ראתה אותי בשמלה החדשה, היא הייתה מרוצה ממש, והתרגשה מאוד, ואני התרגשתי יחד איתה, כי סוף סוף ראיתי במראה השתקפות של כלה.

לשמחתי, מבחינת הפרופורציות, השמלה לא דורשת תיקונים כלל. אני אצטרך לקצר אותה, שכן בהתאם לטיפ שטל נתנה לגולשות, גם אני ביקשתי כמה ס"מ נוספים באורך לכל מקרה. אני גם רוצה להוריד את השובל כמובן, שאמנם נהדר לטאטא איתו רצפה אבל הוא לא פרקטי בעליל (ואני פחות מתחברת לסגנון).

אם גם אתן מחפשות שמלה, אמליץ לכן שוב לבקר בחנות הזו, שממנה רכשתי את השמלה שלי. לדעתי, מבין כל שמלות הכלה ברשת (וגם בכלל), כאן יש את מבחר השמלות האלגנטיות, הפשוטות והנאות ביותר. אל תתייחסו למחיר הסופי שמוצמד לכל שמלה ושלחו למוכר הצעה נמוכה יותר, אפילו באופן משמעותי. השמלה שלי עלתה כעקרון 155$ ללא דמי המשלוח וההצעה שלי ל-100$ התקבלה ללא שום ויכוח.

כמו כן, במידה ואתן רוכשות בחנות הזו שמלה, אמליץ לכן לקרוא שוב את הפוסט עם טל, יש בו כמה טיפים נפלאים, ולברר עם המוכר האם ישנן שיטות שילוח אלטרנטיביות ל-EMS אשר אותן הוא מוכן לשקול כאפשרות.


שמלת הכלה מאיביי: את המיועדת לי!

25 תגובות:

  1. \העיקר שמצאת משהו שאת אוהבת.
    מאוד אהבתי את השמלה שלך!

    השבמחק
  2. תתחדשי ושיהיה בשעה טובה! נראה מקסים ואני בטוחה שתהיי כלה הורסת.
    המקום היחיד בארץ שקלע לטעמי היה לילמיסט, כל שאר המקומות ממש לא היו כוס התה שלי.

    שרונה

    השבמחק
  3. מותק תתחדשי! שמחה שאת מרוצה ושהחנות שגיליתי לא מאכזבת. לגבי המשלוח, אני קיבלתי את השמלה במשלוח של DHL ולא הייתי צריכה להוסיף עוד כסף. כנראה שצריך להבהיר למוכר את זה מראש. ולגבי השובל- אני לא ממליצה להשאיר כי למרות שזה יפה כל כך זה מאוד לא נוח וזו הסיבה העיקרית שהחלפתי לשמלה קצרה כדי שאוכל לרקוד כמו שצריך בלי כל השובל הזה.
    ואני שוב אגיד שהשמלה מקסימה מקסימה ואני כבר לא יכולה לחכות לראות אותך ככלה עם האיפור והשיער! מחכה ומצפה להמשך העדכונים
    (מה עם נעליים?)

    טל

    השבמחק
  4. Peacha- תודה!
    שרונה- השמלה שלך היתה מאוד יפה ומיוחדת, לא ראיתי משהו דומה לה בשום מקום.
    טל- זכרתי שדיברת על DHL ולכן לא חשבתי בכלל לדבר איתו על המשלוח, עד שהוא הודיע לי פתאום שהיא נשלחה ב-EMS, אבל הכל שטויות, העיקר שאהבתי אותה.

    אני לא מתכוונת להשאיר את השובל, זה מיותר לדעתי, ואני פחות אוהבת את זה. יש לי שמלה קצרה יותר לריקודים, למרות שבטח יהיה לי קשה להיפרד מהשמלה הזו :)

    נעליים אני לא קונה במיוחד, יש לי את הנעליים הזהובות של פראגמו, שכיכבו הרבה בבלוג, הן מתאימות לשמלה והן נוחות מאוד, יש להן עקב קטן ויציב. לא רואה סיבה לקנות משהו חדש במיוחד, כי נעליים חדשות תמיד מכאיבות לי.

    השבמחק
  5. השמלה יפהפיה! אני מניחה שכולן עוברות תלאות בדרך לחתונת החלומות שלהן ואני מאחלת לך שהחתונה שלך תהיה מדהימה כמו השמלה.
    את תהיי כלה יפהפיה ואני כבר משתוקקת לראות את האיפור והשיער!

    השבמחק
  6. בשעה טובה!!! השמלה יפיפיה ואני בטוחה שתהיי מדהימה :-)

    השבמחק
  7. לקלוע ככה בניסיון שני זה לא רע בכלל. אני אמנם סמויה, אבל עוקבת באדיקות אחרי ההתרחשויות איתך, מתרגשת ומצפה בכיליון עיניים לראות אותך בתור כלה.
    זה המקום גם לזרוק איזה מזל טוב...
    (טל היא השראה מדהימה).

    השבמחק
  8. השמלה שלך מהממת ובתור מישהי שעובדת בחתונות וראתה אינסוף שמלות כלה אני יכולה להגיד שלקנות באיביי שמלה זה רעיון כל כך גאוני כי כל מה שמוכרים בארץ, או לפחות הרוב פשוט מכוער פצצות והמחיר פשוט מגוחך!!!
    אני חושבת שדווקא הייתי משאירה את השובל, נכון שזה לא נוח במיוחד אבל זה זה כל כך יפה :)))

    יש לי שאלה אליך, ראיתי אצלך נעליים של ג'פרי קמבל בצבע קאמל עם עקב מאוד מיוחדת... רציתי לשאול כמה הן עלו לך כי מצאתי כאלה באביי ב100 דולר כולל משלוח ואני מתלבטת אם זה שווה...

    השבמחק
  9. תתחדשי, השמלה מקסימה. כל הכבוד על האומץ לנסות בשנית לדוג שמלה ראויה. השמלה השנייה הרבה יותר יפה מהראשונה. בחירה מוצלחת :-)

    השבמחק
  10. ושוב, תודה רבה לכולכן, אני שמחה שאהבתן!
    ג'וליה- זה ממש שווה, המחיר הסטנדרטי של הנעליים הוא 120$ ללא משלוח, אני הזמנתי ממודקלות' וגם חויבתי במיסים גבוהים, כך שבסופו של דבר שילמתי יותר מזה.

    השבמחק
  11. אולי תוכלי למצוא השראה כאן. בעיניי זה מצא חן ביותר:
    http://shinyhappyweddings.blogspot.com/

    השבמחק
  12. השמלה השניה אין בכלל מה להשוות לראשונה
    מאוד יפה אלגנטית ועדינה ושונה
    מהשמלות שהכלות בארץ נוהגות ללבוש

    שיהיה לך המון בהצלחה :)

    השבמחק
  13. כשרק נכנסתי לבלוג והדבר הראשון שצץ מול עיניי היתה השמלה הראשונה, המחשבה שעלתה לי לראש היתה
    "לא נכון..." שמלה נחמדה, אבל לא יותר מזה. בטח לא מה שציפיתי שאת תלבשי:-)
    השמלה שנבחרה לבסוף מדהימה!
    אני מתה לראות אותך בתור כלה!!

    השבמחק
  14. אולי זה גרידי מצדי, אבל הייתי בטוחה שתדגמני את השמלה כאן.
    וול, בחרת נהדר ממש. איזה כיף שהמידות מתאימות :) זה באמת לא סגנון כלכך ישראלי אבל (ובגלל זה) היא נהדרת. נראה לך שתשמרי אותה אחרי החתונה?

    השבמחק
  15. תודה רבה לכולכן! השמלה הראשונה נאה אמנם, אך היא מחווירה לעומת הבחירה השניה, לפחות בעיניי.

    מרג'ורי- אני בדילמה: מצד אחד, זו מזכרת נהדרת מהאירוע, מצד שני, לאחסן שמלה בגודל כזה זה חתיכת כאב ראש. מה דעתך?

    השבמחק
  16. אני לא הייתי שומרת. תמונות הן אחלה מזכרת, ושמלה שתלויה בארון סתם צוברת אבק. הייתי מוכרת אותה במחיר שווה לכל נפש ועושה כלה נוספת מאושרת עם שמלה יפהפיה במחיר מדהים.

    השבמחק
  17. יש בזה משהו. אני לא אמכור אותה ביותר מ-600-700 ש"ח, וזה מחיר פנטסטי עבור שמלה כזו, אפילו יד שנייה.

    השבמחק
  18. אני כבר חסרת סבלנות לראות אותך בשמלה הזאת, את תיראי כמו ונוס!!! אני בטוחה שתהיי עוצרת נשימה.

    השבמחק
  19. הפוסט של ייחלתי:)

    באמת זאת שמלת אלילה, מבליטה את המקומות הנכונים, קלאסית לחלוטין, זורמת, לא מצועצעת (שזה משהו שאי אפשר להגיד על 99% מהשמלות כלה) לגמרי את...

    ד"א הסתכלת במקרה על הקולקציה של המעצבת הילה גאון?
    מה את אומרת עליה? אני מאוד התחברתי...

    השבמחק
  20. קלרה- וואו, תודה מותק!
    שירה- תיארת את כל השיקולים שגרמו לי לקנות את השמלה. לא מכירה את הקולקציה, יש לך לינק?

    השבמחק
  21. מאוד אהבתי את השמלה הראשונה-היא כל כך מיוחדת, חבל שהיא לא מחמיאה ונראה לי שכן שווה להשקיע בה תיקון.
    השמלה השניה פחות מיוחדת ויותר דומה למה שהרבה לובשות.
    אבל בתכלס הבנאדם עושה את הבגד ואני בטוחה שתהיי כלה מהממת!

    השבמחק
  22. לילך- השמלה הראשונה אכן מיוחדת, אבל אני חושבת שגם אם הייתי מתקנת אותה הייתי מתאכזבת. אני לובשת שמלות באופן קבוע, וחלקן מאוד יפות ומיוחדות, גם אם הייתי מתקנת את השמלה הזו, היא הייתה נראית כמו שמלת ערב. לבנה. היא פשוט לא מספיק חתונתית, וזה לא שאני אוהבת שמלות מהסוג הזה, אבל עדיין צריך להיות בה משהו רך ונשפך, וזה לא היה קיים בשמלה הזו.

    אני לא יכולה להגיד שראיתי שמלה כמו שלי בנוף הישראלי. גם שמלות שהן צמודות בגזרה, תמיד יש בהן תחרה, פנינים, פייאטים או אפליקציות אחרות. לא חושבת שנתקלתי בשמלה עם גזרה כל כך מדויקת ופשוטה כל כך, כמו השמלה שלי, בעיניי היא המיוחדת ביותר :)

    השבמחק
  23. זה כתובת האתר שלה יש שמה קולקציות מכמה שנים-

    http://www.hilagaon.com/index.html

    אני גם בחיפושים המתישים...

    השבמחק
  24. לובה , המון מזל טוב , עוקבת באדיקות אחרי הבלוג המקסים ומעללייך , רק קפצתי לומר שהשמלה שאכן בחרת היא מהשמלות היפות שראיתי : נשית , קלאסית אך לא משעממת או בנאלית בשום אופן, אצילית , זוהרת , אך עם זאת צנועה .. התיאור שלה מתאים גם לך :) אם היתה לי פיגורה כמו שלך זה ללא ספק היה הסגנון הנצחי שהייתי הולכת עליו ! ברכות על הבחירה המתוחכמת , שטבעית לך כך כך .. זה כשרון :)

    השבמחק
  25. וואו, תודה! אני מאוהבת בשמלה הזו, בחיי.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top