יום שלישי, 2 בנובמבר 2010

המירוץ לחתונה- פרק ג': נמצא אולם!

טוב, האולם שלי הוא לא ממש אולם, הוא יותר מסעדה צרפתית בניחוח וינטג' המיועדת לאירועי בוטיק קטנים. נשמע פלצני, אני יודעת, אבל כל מי שמכיר את אחוזת מרגו ברחובות יעיד כי פלצנות הוא המונח האחרון שקופץ לראש כשמבקרים במקום, וכי הוא כובש, לגמרי כובש.

כמה שעות לפני חתימת החוזה, נסעתי עם ריטה לחוות אלנבי. גם על אחוזת מרגו וגם על חוות אלנבי קיבלתי המלצות חמות והחלטתי שהגיע הזמן לשנות פאזה מחיפוש אולמות שאני לא רוצה בהם והם לא רוצים בי, ולחפש מקומות אלטרנטיביים שאפשר לחגוג בהם אירוע קטן בצורה נאותה.

מהרגע שבו כף רגלי דרכה בחוות אלנבי התאהבתי במקום: מדובר בחווה עתיקה משנת 1910 שהצליחה במידה רבה לשמור על האותנטיות ועל הקסם של התקופה. החופה נמצאת בגן קסום, מוקפת בספות לבנות וכסאות עץ תואמים וכל שאר חלקי החתונה, כלומר קבלת הפנים והריקודים, מתקיימים במרפסת עץ קסומה לא פחות. בכלל, 'קסום' היא מילה שעולה הרבה במהלך הביקור במקום, ואני מודה שלאחר סיבוב ההיכרות הראשון, נאלצתי להתאפק שלא לצווח "שלי! שלי!" ולחתום מיד על חוזה.

מה שהנחית אותי בסופו של דבר למציאות, היתה הצעת המחיר שקיבלתי, שהיתה גבוהה יחסית לאירועים בסדר גודל כזה. אמנם לדעתי ההצעה תואמת את התמורה שמקבלים מהמקום, אך בכל זאת היא גרמה לי לשמור על ראש פתוח ולא לפסול מראש את המקומות הבאים שתכננו לפקוד באותו יום.

(מכאן)

לאחוזת מרגו נסענו בשעות הערב, בפורמט קצת אחר, הפעם עם נתן, עם אחיו ועם אמו. אחד אחד נפלנו שבויים כמו חיילים במערכה והוקסמנו מהמקום ומהשירות הפנטסטי שקיבלנו מהבעלים, מוריס. בפעם הראשונה שבה ביקרתי בנייס בר, יצאתי בתחושת אופוריה קלה, שכן זה היה האולם הראשון שבו ביקרתי והתקבעתי עליו מיד. למעשה, הקבעון היה כל כך עז עד שלא טרחתי אפילו לשאול שאלות בסיסיות כמו היכן תהיה ממוקמת החופה ואיך יתקיים האירוע.

בפעמים הבאות החלטתי להיות חכמה יותר, והכנתי מבעוד מועד רשימה של 24 סעיפים, קטנים אך חשובים כאחד, שנוטים לברוח מהתודעה בתקופה שבה מרגישים כל כך הרבה התרגשות ולחץ בו זמנית, ומאז אני מקפידה לעבור על כולם כדי לוודא שאני לא מחמיצה פרטים חשובים. היתרון בפגישה עם מוריס היה שלא הייתי צריכה לטרוח לשלוף את הרשימה מהקלסר: הוא ענה על כל השאלות המהותיות וגם פתר את כל הסוגיות הקטנות בזו אחר זו, מבלי שישארו לנו קצוות לא סגורים.

ההתלבטות העיקרית שלנו לגבי המקום היתה קשורה בעובדה שהוא ממוקם באזור הומה אדם בלב לבה של רחובות, ועל כן החניון של האחוזה נמצא במרחק כמה דקות הליכה משם (ונאמר לי שאורחים רבים לא מצליחים למצוא אותו בנסיון ראשון) .חששתי גם שהקירוב המדאיג לשכונת המגורים משמעותו הטלת סנקציות על עוצמת המוסיקה במהלך האירוע ושרעש לא נעים מהכבישים עשוי להפריע בקבלת הפנים. כשנמצא פתרון הגיוני לכל הבעיות שהזכרתי, החלטנו בו במקום לחתום על חוזה ולסגור תאריך.

האכזבה שלי מענף האירועים בארץ נבעה מהעובדה שלמרות שישנם בארים ומקומות אלטרנטיביים שערוכים לקבל חתונות קטנות, נדמה שהם לא מבינים שחתונה היא אירוע ששונה בתכליתו מבר מצווה או מברית מילה למשל, ולכן יש צורך להיערך לכך באופן מיוחד. רציתי חתונה קטנה ואינטימית, אך זה גם לא סתר את העובדה שרציתי חופה מרגשת, מקום מסודר לקבלת פנים ומקום נחמד לאירוע עצמו ולריקודים.


(מכאן)

הרגשתי שבאחוזת מרגו מבינים את הצרכים שלי ככלה לעתיד והיה נדמה שהמקום מאוד מחושב וערוך היטב לאירועים מהסוג הזה. אהבתי את העובדה שקבלת הפנים משלבת בין אוכל בעמדות לבין אוכל בהגשה ע"י מלצרים, ואהבתי מאוד את העובדה שהאורחים שלי לא יצטרכו לענות על השאלה הנצחית "דג או עוף" אלא יוכלו לבחור מראש את כל המנות שלהם מתוך התפריט, כמו בכל מסעדה.

השולחנות יסודרו כך שהצעירים יוכלו לשבת בקרבת רחבת הריקודים והמבוגרים, אלה שכנראה לא ימצאו עניין בריקודים רוב הזמן, יוכלו להנות מאזור שקט יחסית שבו הם יוכלו לסעוד ולשוחח, ובו בזמן גם להשקיף על הרחבה. בכלל, סידור השולחנות מאוד דינמי, כך שנוכל לשבץ בכל שולחן כמות אנשים כראות עיננו ולא נצטרך לשבור את הראש על סידור מספרים שאין להם כל משמעות.

כמות ההצעות הלא רלוונטיות והעצות הלא מועילות שקיבלתי מקרובי משפחה וממכרים שאמורים כביכול להכיר אותי הצחיקה אותי לנוכח העובדה שדווקא חבריי הוירטואליים הצליחו להציע לי שני מקומות שמתאימים לאופי שלי כמו כפפה. זה מראה על כוחה של המדיה החברתית. תודה לכל מי שעזר וייעץ לי ביומיים האחרונים, יצא מזה רק טוב.

אז זהו, שלב אחד מעיק מאחורינו, ואני כבר ממתינה בציפיה דרוכה לקראת יום שלישי ולמפגש עם החוקר של הרבנות. מקווה ששם ילך חלק יותר.

19 תגובות:

  1. היי לובה.
    וואו, הרבה זמן לא ביקרתי בבלוג שלך, אז קודם כל, מזל טוב על האירוסין ועל החתונה הקרבה. החתונה שלי ביולי הקרוב, כך שאני מבינה את מה שעובר עליכם בחיפושים אחר האולם.
    אצלנו יש 300 איש שמוזמנים וברוב המקומות אמרו לנו שזו הכמות המינימלית. מתארת לעצמי איזו בעיה זו למצוא מקום ל-100 איש...

    אגב, התספורת שלך מקסימה.
    :)

    השבמחק
  2. אחוזת מרגו היא אכן מקום מקסים, עם אוכל מצוין! האירוע שבו נכחתי שם היה מאורגן היטב, נעים ובעל אווירה שאינה "אירועית" כבדה...המון מזל טוב, כבר אמרתי?

    השבמחק
  3. איזה יופי, אני כל כך שמחה בשבילך!

    היש סיכוי שנפגש אי פעם?

    השבמחק
  4. הי לובה!
    לא תתאכזבי מאחוזת מרגו, מקום מושקע ושונה לטובה. בכל מקרה, אם עדיין לא בחרתם חופה, מציעה לכם להציץ באתר שלנו ב"חופה יפה", מרגיש לי שזה מאוד מתאים לך :)
    בהצלחה בהמשך הדרך לחופה והמון מזל טוב!

    השבמחק
  5. הי לובה!
    לא תתאכזבי מאחוזת מרגו, מקום מושקע ושונה לטובה. בכל מקרה, אם עדיין לא בחרתם חופה, מציעה לכם להציץ באתר שלנו ב"חופה יפה", מרגיש לי שזה מאוד מתאים לך :)
    בהצלחה בהמשך הדרך לחופה והמון מזל טוב!

    השבמחק
  6. שמחה בשבילכם!! אחוזת מרגו מקסימה :-)

    השבמחק
  7. חנית- אז תבקרי יותר! :) מאוד תמוה בעיניי שכל האולמות מתוכננים לכמות גדולה כל כך של אנשים.
    שרית- תודה! אני ממש מתרגשת!
    יעל- אמרת, אמרת, אבל זה תמיד כיף
    שרונה- בחתונה? :)
    מאיה- תודה רבה, אבקר!
    רחלי- תודה יקירה, והמון מזל טוב גם לך!

    השבמחק
  8. איזה כיף שנמצא אולם ואיזה כיף להרגיש שאנחנו ממש מתלווים אלייך במירוץ לחתונה,

    בהחלט הרעיון של חתונה קטנה עם מעט מוזמנים קוסם לי, קל וחומר שזה מסיר קצת את האווירה ה"אירועית" שקצת נדושה ומאוסה בעיני, והעובדה שמזמינים היישר מהתפריט בכלל נשמעת לי הרבה יותר טוב.

    חתונה קטנה בכל מקרה לא אופצייה כשיש לך משפחה כל כך גדולה כמו במקרה שלי, אין מה לעשות יש מחוייבויות משפחתיות:)

    אז האולם נשמע טוב, אנחנו כבר מחכים לשמוע על השמלה, אולי זה העת לעסוק בשאלת שמלת כלה ולעשות על זה פוסט מיוחד ממבינת עניין (אני אישי אשמח!!!)

    בכל מקרה שוב, מזל טוב!!!

    שירה.

    השבמחק
  9. זו המטרה :)
    לשני הצדדים יש מעט מאוד משפחה, ואני לא רואה סיבה להזמין את כל האנשים במקום העבודה של אמא שלי ולהתחיל לדוג אורחים בכח. כשיש הרבה משפחה והרבה חברים, אז יש.

    לגבי השמלה, מבטיחה פוסט כשהכל יהיה סגור, אני עצמי הלכתי קצת לאיבוד אבל מקווה שהכל יסתדר בקרוב.

    השבמחק
  10. זה מקום מקסים מקסים. (אני מרחובות במקורי, גרתי פעם באותו רחוב)

    השבמחק
  11. בחירה מעולה.
    אני אוהבת מאוד את הסגנון
    ובתור אחת ששייכת למשפחה קטנה מכירה את הבעייתיות של העניין.

    שמחה שפתרו לך את הבעיות הקטנות
    ויאללה זה השלב הזה מאחורייך!

    השבמחק
  12. אני כל כך שמחה בשבילך שמצאת מקום, היה לי את המקום הזה בראש ולא זכרתי איך הוא נקרא. מחכים בכיליון עיניים לפוסט על השמלה!

    השבמחק
  13. איזה כיף לקבל פידבקים כאלה, זה ממש מחזק את ההחלטה שלנו. בא לי כבר לחגוג שם D:

    השבמחק
  14. נכנסתי לבלוג כדי להגיב לך על הפוסט בו ביקשת המלצות ולהמליץ לך על "אחוזת מרגו", אבל אני רואה שהקדמת אותי. שיהיה במזל :)

    השבמחק
  15. אומנם לא הייתי מעולם באחוזת מרגו, אבל שמעתי המון המון דברים טובים על המקום.
    כמי שהתחתנה לפני חודש (עוד יומיים! אמאל'ה איך הזמן טס) ובילתה שעווווות על גבי שעות בחיפוש אחר מקום מתאים לחתונה (אנחנו חיפשנו רק בתל אביב), אני מבינה ממש את הקושי בלמצוא מקום שיתאים ויענה על הצרכים שלכם.
    שמחה בשבילכם שמצאת משהו :)

    בדיוק התחלתי להעלות קרדיטים בבלוג שלי, את מוזמנת להציץ.. וכל עזרה שתרצי, המלצות וטיפים, אני כאן! צלחתי את החתונה שלי כמו גדולה! (וגם היה מדהים ומאוד אלגנטי).

    יאללה שיהיה במזל, מחכה לקרוא עוד עידכונים!
    סופ"ש מעולה,
    שרונה

    השבמחק
  16. איזה כיף. נשמע... קסום!

    השבמחק
  17. המון מזל טוב ל לובה היקרה. יש מקום שקוראים לו ערמונים אשר נמצא מושב סגולה. אני לא יודעת אם זה רחוק לך מידי, אבל הגינה של המקום מקסימה ובדיוק חברה שלי התחתנה שם באירוע של 140 איש. תבדקי בהזדמנות.
    מזל טוב ותהני מהתהליך.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top