יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

המירוץ לחתונה- פרק ב': איך מוצאים אולם ל-100 מוזמנים

כשזה נוגע לתכנון חתונה, נדמה שיש שתי גישות קיצוניות בולטות: יש את אלה שמתכננים את חתונת החלומות שלהם, מה שאוטומטית אומר שכאן הכסף הוא לא פונקציה, הכל הולך (או כפי שלמדתי, לתוך החופה אפשר להיכנס אפילו מתוך קונסטרוקציה בצורת ברבור או פרח) והשמיים הם הגבול. בצד השני של הסקאלה אפשר למצוא קיצוניות מסוג אחר וטיפוס ספציפי מאוד של אנשים שרוצים לצאת מהחתונה עם רווח כספי, גם אם זה על חשבון המוזמנים.

כצפוי, אנחנו לא משתייכים לשום זרם קיצוני ושומרים על קול מתון ושפוי יחסית אי שם באמצע. מראש ידענו שמציאת אולם תהיה מטלה בעייתית יחסית לכמות המוזמנים שלנו, שמונה בסך הכל 100 איש, ועם זאת היה לי חשוב לשמר את הכמות הנוכחית כדי לחגוג את האירוע היפה הזה רק עם אנשים שחשובים לי ושארצה שישמחו בשמחתי.

מטבע הדברים, האירוע שלנו יהיה אירוע אינטימי מאוד, אך זה לא סותר את העובדה שאני רוצה חתונה ברמה איכותית, עם דגש על עיצוב צעיר, אוכל טוב ומוסיקה שמחה. מסתמן שהגישה הכללית בארץ היא להעניש את מי שלא נולד למשפחה גדולה, אחרת קשה להסביר מדוע אני, עם דרישות בסיסיות וסטנדרטיות מאוד (שהרי טרם הפכתי לבריידזילה), לא מצליחה למצוא אולם עבור כמות המוזמנים שלי.

קיוויתי להשתייך לזן הכלות שלא נכנסות לסטרס מתכנון החתונה, להצליח לשריין ספקים ולמצוא אולם במינימום זמן ומאמץ. אז קיוויתי. עד כה ביקרתי בארבעה אולמות והזרוע כאמור, עדיין נטויה:

נייס בר- צומת ביל"ו: האולם הראשון שהגעתי אליו, דרך המלצה של חברה טובה, שאמא שלה עובדת עם הבעלים של המקום. לבעלים יש שלושה אולמות אירועים, האחד הוא הסברס, שמיועד לאירועים קטנים, השני הוא הנייס בר והאולם השלישי הוא מקום חדש והגדול מבין השלושה, שמיועד בעיקר לחתונות.

מהנייס בר התרשמתי כבר ממפגש ההיכרות שלי עם המקום: החלל אינטימי אבל מעוצב להפליא, האוכל ברמה גבוהה מאוד והשירות הוא מהמצוינים שיצא לי לקבל. למעשה, הייתי כל כך מרוצה מכל הפרמטרים האלה, שבכלל לא לקחתי בחשבון את העובדה שהמקום קטן מדי מכדי להכיל חופה, או לפחות חופה כפי שאני מדמיינת אותה. אם נחליט לסגור בנייס בר, נצטרך להתפשר על חופה שתיבנה במרכז רחבת הריקודים, עם שביל קצר שמתחיל במרפסת העץ הלא מרשימה בכניסה וזה רחוק ממה שרציתי.

הנייס בר: השביל לחופה מתחיל בחניה.

אני לא שייכת לסוג הבחורות שתכננו את החתונה שלהן עוד מימי הנעורים, אני מודה, אבל אם אתבקש לתאר עכשיו את החופה החלומית שלי, סביר להניח שזה לא יעלה בקנה אחד עם האלתור שאצטרך להסתפק בו במידה וארצה להתחתן שם. אם אתם מתכננים אירוע כמו בר מצווה או בת מצווה לעומת זאת, אמליץ לכם בחום על הנייס בר.

האולם השלישי, והגדול יותר של אותם בעלים, אידיאלי עבורנו מכל הבחינות: הוא מפואר, המנות מעט אליטיסטיות מדי לטעמי אך הן מעוצבות וטעימות, והוא ערוך גם לקבלת חתונות בהיקף כמו שלנו (פרמטר שלא ניתן לקחת כמובן מאליו, מסתבר). המינוס הגדול במקום? אין רישיון עסק, וזה כבר מינוס שקשה לגשר עליו. אמנם הבהירו לי שלא יבקשו ממני מקדמה מראש, אבל כך או כך, אני לא רוצה למצוא את עצמי ללא אולם חודש לפני החופה, בין אם שילמתי כסף מראש ובין אם לא, ולכן המקום ירד מהפרק לצערי הרב.

לגונה, חוף הקשתות, אשדוד- לא ששתי להתחתן באשדוד, זה נכון. אמנם לא יצא לי לבקר באירועים רבים בעיר, או בכלל לצורך העניין, אבל זכרתי שהרמה הכללית של המקומות כאן נמוכה יחסית ולא מצליחה להדביק בפערים של הרף שהציבו מקומות מחוץ לעיר. המקום היחידי שהסכמתי לבקר בו הוא הלגונה, גם כי יש בו אולם קטן המיועד לכמות מעטה של אנשים וגם כי הרעיון של חופה על רקע הים מאוד קרץ לי.

לגונה: ב-95' העיצוב הזה היה שיא המודה.

בלגונה ביקרתי הבוקר יחד עם אמא שלי ועם אמא של נתן. החלל המיועד לקיום החופה, שאמור להיות על רקע הים, התגלה כחדר חיצוני שטוף שמש עם חלון קטן שמציץ לים והעיצוב במקום היה כל כך מיושן שהרגשתי כי מאז רצח רבין אף אחד לא טרח לעדכן אותו או חלילה לבדוק מה מקובל כיום בעולם העיצוב.

השירות שקיבלנו מהבעלים של האולם היה רע. בעוד שבנייס בר יצאו מגדרם כדי לענות לנו על הציפיות (ביום שישי הושיבו אותנו לארוחת צהריים ולא אפשרו לנו לעזוב עד שנטעם את המנות העיקריות), כאן לא היה שירות כלל, וניכר היה שהבעלים מוכר לנו את שירותיו בחוסר חשק.

התפריט לא הרשים אותי במיוחד. ניתנה לנו אפשרות לבחור בין תפריט ישראלי, סטנדרטי ועממי מאוד, לבין תפריט שאמור לקרוץ לעדה הרוסית בפרט ולעדות אשכנז בכלל (בתוספת תשלום), שלא מצא חן בעיניי כלל. מחירי המנות היו מעט יקרים יותר ביחס להצעה המעולה שניתנה לנו בנייס בר, אך סטנדרטיים יחסית לאולמות אחרים ושווים לכל כיס, אך התמורה כאמור דלה מאוד.

חצר המלכה- למקום הזה הגעתי עם מטען ציפיות גבוה מאוד כי אדי, אחיו של נתן, התחתן שם לפני שלוש שנים ואני זוכרת שהתרשמתי מאוד מהאולם כבר אז. הכניסה למקום מרשימה מאוד, העיצוב עדכני והמנות מעולות, רק מה? האולם הקטן ביותר שם מיועד לכמות של כ-400 איש.

מאחר שקרובת משפחה של נתן עובדת במטבח של חצר המלכה, קיווינו שהם יוכלו לבוא לקראתנו מבחינת התנאים והמחיר, בדיוק כפי שעשו לפני שלוש שנים בחתונה של אדי. בפועל, התברר שהם מוכנים לקבל אותנו כטובה אישית לאותה קרובת משפחה, כי הרי כמות המוזמנים המינימילית שהם מקבלים בשאר המקרים עומדת על כ-200 איש. העלויות היו גבוהות מאוד בהתאם להיקף האנשים הדל, התאריכים שרציתי כבר לא היו רלוונטיים והרעיון לאכלס אולם של 400 איש ברבע מהכמות המומלצת היה נשמע לי רע מאוד.

חצר המלכה: לא עברנו את הסלקציה

מחר בערב יש לנו פגישה בגני לכיש, שם יש אולם קטן המיועד לכמות של עד 230 מוזמנים ואני אוהבת מאוד את הרעיון של קיום החופה בחוץ. מקווה שלא אתאכזב מהפגישה כפי שהתאכזבתי בכל המקומות שבהם ביקרתי עד כה.
עד עכשיו קיבלתי גם הצעות והמלצות הזויות למדי למקומות קטנים שניתן להתחתן בהם, החל ממסעדות רוסיות ועד לבארים שלא הייתי רוצה לבקר בהם אפילו. אני מנסה לשמור על אופטימיות ולקוות שיש פתרון ביניים, אנחנו אמנם חתונה עם מעט מוזמנים, אבל זה לא אומר שאנחנו לא ראויים לחתונה סטנדרטית.

אם אתם מכירים אולמות קטנים, עד סדר גודל של 250 מוזמנים, ברדיוס הקרוב של אשדוד-רחובות, אשמח אם תוכלו לשלוח לי הצעות ורעיונות, למקרה שגם גני לכיש לא יתאימו.

אני מיואשת, אתה חתיך

13 תגובות:

  1. היי לובה, הייתי עם חברה שעוד מעט מתחתנת במקום שנקרא מעגל. מאוד מיוחד בגלל שהקונספט שלו קצת אחר, לא יושבים סביב השולחנות אלא יותר על עקרון המינגלינג.
    לא סגורה לגבי מינימום משתתפים אבל שווה להסתכל באתר. והמחיר למנה גם היה סביר אם אני זוכרת נכון.
    זה באזור מחלף יבנה, הנה לינק ומקווה שתמצאו בהצלחה :)
    http://www.maag.co.il/?a=126

    השבמחק
  2. אני התחתנתי באחוזת מרגו ברחובות ונשארתי מאוד מרוצה. היו לי 100 איש בדיוק בחתונה.

    השבמחק
  3. אל ייאוש לובה מותק!!
    גם אנחנו שמענו רק דברים נהדרים על אחוזת מרגו.
    פירסמנו בפייסבוק שלנו את בקשת העזרה שלך, אולי זה יעזור...

    השבמחק
  4. שניכם חתיכים, זה קודם כל.
    חוצמזה הלוואי שיכולתי לעזור, אבל הידע שלי בחתונות כה מצומצם. אני וחברותי עדיין קצת רחוקות מהגיל, ומשפחתי דלת השמחות לא סיפקה לי הרבה ניסיון בתחום.
    אז אני פשוט מחכה בקוצר רוח לראות מה תבחרו. בטוח יהיה מוצלח, קשה לי להאמין שתתפשרי.

    השבמחק
  5. הייתי בחתונה קטנה בחוות אלנבי בקיבוץ נצר סרני (קרוב לראשון). המקום היה אינטימי (היו 120 מוזמנים לדעתי) והכל היה מצוין.
    כשחיפשתי לי מקום קטן להתחתן שמעתי רבות על אחוזת מרגו שהיא מצויינת.
    אם תרצי מקום בת"א אני התחתנתי בקימבה (ברחוב הארבעה) והיו לנו 98 מוזמנים בסוף והיה מצוין.

    השבמחק
  6. אני התחתנתי בגלריית לורנס ביפו העתיקה. מקום מדהים, אוכל מעולה ואווירה שאין דומה לה.
    חתונה שאנשים אפילו זוכרים אח"כ :-).

    ממליצה לך לבדוק, ושיהיה בהצלחה.

    השבמחק
  7. אחוזת מרגו ברחובות באמת מקסימה, והאוכל טעים. הייתי שם בכמה אירועים.

    השבמחק
  8. סמויה בד"כ אבל מכיוון שאני נמצאת בערך במצבך אשמח לשתף מהמקומות שכבר ראיתי...
    המלצה ראשונה וחמה מאד מאד מאד - חוות אלנבי בנצר סירני. המקום מצא חן בעיני מהדקה הראשונה, האוכל שם מעולה (מסעדת "כתית" המפורסמת ישבה שם פעם) והמחיר לטעמי היה סביר. לא סגרתי שם כי הרשימה שלי גדלה בהפתעה וזה כבר לא התאים.
    יש בת"א את הקימבה, זאת מסעדה ולכן האוכל טעים, אפשר לעשות שם חופה במרפסת ואז זו ממש הרגשה של להתחתן בת"א וזה מאד נחמד. הייתי שם בחתונת קיץ שהיתה נחמדה ובחתונת חורף שהרגישה צפופה, כי החופה היתה בפנים וזה לא מקום גדול. אבל שווה ללכת לראות.
    בנוסף שמעתי על מקום שנקרא וילה סוקה, הוא מתאים לחתונות קטנות אבל אמור להיות יקר ולא הייתי בו אישית אז לא יודעת להמליץ מעבר.
    והכי חשוב - אל יאוש והמון מזל טוב!

    השבמחק
  9. הנה כוחה של המדיה החברתית. קרובי משפחה ומכרים לא הצליחו להתאים לי אולמות כפי שהצליחו אנשים שמכירים אותי מקריאה. היום אני מבקרת גם באחוזת מרגו וגם בחוות אלנבי (ובערב גם בגני לכיש). אני משוכנעת שמתוך השלושה ימצא האולם המושלם.
    המון המון המון תודה!

    השבמחק
  10. אני לא עומדת להתחתן בקרוב ובכל זאת עניין אותי כל מה שכתבת. אני מקווה שתמצאו את המקום המושלם עבורכם.
    הנה עוד רעיון בשבילך.. הייתי שם בשתי חתונות והיה מושלם http://www.achuza.co.il/main.html

    השבמחק
  11. הי
    עברתי כאן במקרה (נראה לי שאשאר) .
    גם אני חיפשתי מקום קטן לחתונה, בסופו של דבר התחתנתי במקום בשם 'אורו' במושב גאליה ליד רחובות, אוכל טעים, ומספיק מקום לרקוד. זו היתה חתונה שמחה ומרוכזת וחשוב ביותר- אינטימית.
    אגב- גלריית לורנס ביפו. ובית אוריאל בפלורנטין הם מהיפים שראיתי ,אך יקרים.

    השבמחק
  12. נכון אין כמו חתונה קטנה? :)

    השבמחק
  13. היי, אני מאוד שמחה שנתקלתי בעמוד הזה... :) גם אני מחפשת עכשיו. אשמח לדעת מה בחרת ואיזה מומלצים? תודה רבה רבה

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top