יום שלישי, 14 בספטמבר 2010

פייבוריטס

הכותרת מתייחסת לתצוגה שאהבתי משבוע האופנה בניו יורק וגם לשינוי שעובר על המלתחה שלי בחודשים האחרונים, מאז מרץ ליתר דיוק. אני לא יודעת אם זה נובע מתהליך אישי של התבגרות או משינוי שנפוץ בקרב מרבית הבלוגריות לאחרונה, אבל גם אני הגעתי להבנה שבכל מה שנוגע לבגדים- האיכות עולה על הכמות. לרוב אני משתדלת לא לציית לשום כללים שנוגעים לעולם האופנה ולכן אינני נמנעת באופן עקרוני משום שילובי צבעים, טרנדים או פרינטים. מבחינתי הכלל המנחה העיקרי הוא שהכל הולך (בהתאם לטעם האישי כמובן). דווקא בכל מה שנוגע לדילול המלתחה שלי, גיבשתי כמה כללי ברזל שעזרו לי בפרוש השנה החדשה להגיע למה שעתיד להיות הגרסא הסופית של הארון החדש שלי:

* כל מה שלא נעשה בו שימוש עונה שלמה ימסר/יוחלף או ימכר. לא סביר שאמצא באותו פריט שימוש בשנה הבאה.
* תיקים- הרשיתי לעצמי להשאיר שני תיקים מכל צבע, בתנאי שאחד מהם יהיה קטן (לערב) והשני יהיה גדול ופרקטי יותר ליום יום. יוצאי דופן הם התיקים השחורים כי הם פרקטים יותר בהגדרתם.
* נעליים- בכל מה שנוגע לנעליים אני מעט סלחנית יותר כי זו אהבה מאוד גדולה אצלי, אבל בסך הכל מדובר בכלל מנחה דומה: לא לקנות זוגות דומים באותם הצבעים, אם קריטריון הצבע משותף בין שני זוגות נעליים, אוכל להשאיר את שניהם רק בתנאי שהם שונים בתכלית אחד מהשני. גם כאן יוצאי דופן הם צבעי השחור והבז', שהוא הפרקטי ביותר עבורי.
* מגפיים- להשתדל להימנע מקניית מגפיים (למרות שלאחרונה מדגדג לי לקנות זוג חדש), בישראל אין הרבה הזדמנויות לנעילתם ולכן עדיף שרוב הזוגות שברשותי יהיו רב עונתיים.
* פריטים של פעם אחת- גם בכל מה שנוגע לארון הבגדים שלי ניסיתי לשמור אך ורק את הפריטים הרב עונתיים והרב תכליתיים וזאת כדי להימנע מהמצב המרגיז שבו אני לובשת בגד רק פעם אחת. בטח נשמע לכם כיף לבצע תחלופה גדולה כל כך של בגדים, אבל האמת היא יש בגדים שכיף ללבוש שוב ושוב, מה שכמעט לא הזדמן לי לעשות עד עכשיו. כל מה שמתויג כפריט של פעם אחת ימסר/יוחלף או ימכר, וזאת למעט כמה שמלות וינטג' מיוחדות (שאין לי מושג מתי אזכה ללבוש אותן שוב) בעלות ערך רגשי רב בעיניי. למרבה המזל, ולמרות אהבתי הגדולה לבגדים, אני לא נוטה להיקשר רגשית כמעט לשום פריט לבוש.
* בגדים בלויים/שאינם במידה- בעבר היתה לי הנטייה לשחק ולעשות "קומבינות" עם פריטים שהיו גדולים עליי או לא התאימו לי במידה. כמה התאמות קטנות, חגורה הדוקה והנה- קיבלתם פריט בשתי מידות קטנות יותר. אז זהו שלא. ברגע שהבנתי שאופנה היא לא רק בגדים יפים אלא גם מידת התאמתם לגוף, מיהרתי לעשות סדר בארון ולמיין את כל מה שגדול עליי. מה שלא היה שווה או בר תיקון זרקתי או מסרתי הלאה, ופריטים שכן היו שווים השקעה מסרתי להצרה בהתאם למבנה הגוף החדש שלי בשנה האחרונה. באופן דומה הקפדתי לזרוק גם נעליים עייפות (וכתוצאה מכך ארון הנעליים שלי שינה את תכולתו כמעט לגמרי).
* לקים- תתפלאו, אבל גם במגירת הלקים אני נוהגת להשליט סדר ומשמעת, וזאת כי בתקופה מסוימת הגעתי לאינפלציה מטורפת שלהם וזה היה מיותר. אני תמיד אוהבת להתחדש בגוון חדש ונוהגת להזמין לקים רבים ברשת. לפעמים לקים שנראו טוב בסווטשים על בחורה אחרת, לא בהכרח יראו טוב עליי ולכן אם אני מגלה לק כזה, אני ממהרת להעביר אותו לאמא שלי, לאחותי או לצליל.
*החלפות- במידה ואני מבצעת החלפות עם בחורות אחרות, הן חייבות להיות החלפות הכרחיות ולא כאלה שארצה למסור שוב עוד כמה חודשים. החולצה המכופתרת של גאפ שלבשתי בחג השני היא תוצר של החלפה למשל, ומדובר בפריט בייסיק שככל הנראה לא הייתי שוקלת לקנות בעצמי.
*תכשיטים- הפסקתי לענוד כסף בתקופה האחרונה. משום מה, משהו בתכשיטי כסף מעורר בי סלידה (בדומה לזו שהיתה לי מזהב לפני כמה שנים) וכיום אני עונדת זהב או גולדפילד בלבד. משמעות הדבר היא שנוצרה לי מסה של תכשיטי כסף ותכשיטים דמויי כסף שלא נעשה בהם שימוש כלל, ולכן החלטתי לוותר על רובם למעט כמה תכשיטי כסף איכותיים שאשמח לחזור אליהם במידה ואחליט לענוד אותם שוב.
* מגירת איפור- גם כאן אני יחסית סלחנית ולמרות זאת כשנוכחתי לגלות שאני לא עושה שימוש כמעט בצלליות, החלטתי למסור את אלה שאני פחות אוהבת ולהשאיר רק את הצלליות שאשמח לעשות בהן שימוש כשאחליט לאפר את העיניים בצורה אחרת.

שרונה הגדירה את המהלך הזה כ'דיאטת הבגדים הגדולה', זה מעט שונה במקרה שלי משום שאני לא מתחייבת להפסיק לקנות (אם כי ניכר שאני קונה עכשיו הרבה פחות) אלא מנסה לעשות שימוש מושכל יותר בארון שלי. אני לא רוצה להגיע למצב שבו תלויים לי בארון פריטים שאין בהם שימוש או פריטים ששכחתי בכלל מקיומם. כל מה שנשאר איתי מוכרח להיות איכותי, שמיש ואהוב.
התחלופה הגבוהה מסבה לי סיפוק רב משום שאני יכולה להעביר הלאה פריטים שאין לי בהם צורך ולהתחדש בפריטים חדשים איכותיים יותר מבלי לשאת במלוא הנטל הכלכלי.

אני לא אומרת שאתם מוכרחים ליישם את כל הכללים שהגדרתי עבור עצמי, במיוחד לא הנוקשים שבהם, ואני מבינה שמדובר בצעדים שקשים ליישום עבור מי שמרגיש קשור לחפצים שלו, אבל לעניות דעתי מדובר בשינוי מבורך לרגל השנה החדשה. נדמה לי שהשינוי שלי העמיק בעקבות שיחה רנדומלית שניהלתי עם מישהי שהסבירה לי שטוב לה בחלקה, שהיא לא מתעניינת בבגדים ושהיא לא מתחברת לתרבות השפע. קשה לי להאמין שאי פעם אהיה אדישה לבגדים, אבל להפסיק לאגור ולבצע תחלופה כזו הם צעדים מאוד בריאים עבורי.

ועכשיו לתצוגה שאהבתי, דווקא של DKNY-








(מכאן)
את הקולקציה של ג'ייסון וו אהבתי הרבה יותר אבל החלטתי להתחיל בקטן, כך שאכתוב עליה כבר בפעם הבאה.

5 תגובות:

  1. בהחלט משטר נוקשה.
    לקחתי כמה מהכליים שלך, אנסה ליישם אותם.
    אני עונה על ההגדרה של קשר לחפצים.
    אני מנסה לצאת מזה...
    אולי באמת עם השנה החדשה.

    השבמחק
  2. וואו, חצאית הקפלים החומה מושלמת!

    השבמחק
  3. בדיוק היום הסתכלתי בתוך הארון, לפי הכללים שלך אני צריכה לזרוק את כל הבגדים ולהשאיר רק את הנעליים כמובן...

    השבמחק
  4. שטויות, מספיק גם לעשות צדדים קטנים, מעולם לא טענתי שחייבים ליישם את הכללים שלי (או שהם נכונים עבור כולם, לאותו עניין). חוץ מזה, מה רע בלנעול נעליים בלבד? D:

    השבמחק
  5. להעיף עוד בגדים= מקום לעוד נעליים :}

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top