יום שלישי, 24 באוגוסט 2010

לתת בכאילו

"את יודעת שמגיע לך כרטיס לקולנוע ב-16 ש"ח?" פנתה אליי צחית כמו נציגת שיווק מפולפלת שמנסה לסגור את הבונוס החודשי. מיד ביקשתי ממנה לספר לי עוד, הרי אני ונתן תכננו יום חופש משותף ביום חמישי ואפשרויות הבילוי בעיר הן כידוע מוגבלות מאוד.

צחית סיפרה לי על אתר חדש שאמור להעניק הטבות לחיילים משוחררים האוחזים בתעודת מילואים. "נהדר!" חשבתי לעצמי, סוף סוף ימצא שימוש לתעודת המילואים המיותמת שלי.
מיד חיפשתי חומר נוסף אודות האתר, שוטטתי בו ואפילו התנסיתי במימוש שובר בעצמי (והופתעתי לגלות שאני עדיין זוכרת את המספר האישי שלי בע"פ). חזרתי עם מסקנות נוקבות:

אתר בהצדעה-

ההבטחה: "ברוכים הבאים לאתר "בהצדעה" - המועדון שמצדיע למשרתי מילואים פעילים ולמשתחררים בכבוד משירות סדיר בצה"ל.
המועדון הוקם על ידי משרד הביטחון – הקרן והיחידה לחיילים משוחררים, וצה"ל– אגף כוח אדם, בכדי להוקיר ולכבד את מי ששירתו בכבוד בסדיר וממשיכים לשרת בכוחות המילואים.
באתר תמצאו מגוון הטבות , הנחות וצ'ופרים אחרים, וכן פרטים אודות הזכויות להם זכאים חיילים משוחררים ומשרתי המילואים מול רשויות המדינה השונות"

בפועל- בוא נאמר שלא הרגשתי שמתאמצים להצדיע לי.
נתחיל מכך שהממשק של האתר מאוד בעייתי. צחית הסבירה לי שמדובר ברעיון שעמד באוויר כבר שנתיים וכיאה לבירוקרטיה ישראלית- האתר הושק רק בשבועיים האחרונים. יתכן שמדובר רק בגרסת פיילוט ולא בתוצאה הסופית, אך זו אינה הצדקה לכך שהאתר לא עובד כראוי בפיירפוקס ומקרטע גם בדפדפנים אחרים (אקספלורר למשל).
הניווט באתר נוח למדי ואפשר גישה לשוברים שרוצים לממש באמצעות בחירת הקטגוריה המתאימה.
ניגשתי לקטגוריית הסרטים והזמנתי שני כרטיסים לקולנוע בעלות של 16 שקלים כל אחד. בקטגוריה הזו ישנה אפשרות לבחור בכרטיס קולנוע ב-16 ש"ח לצד האפשרות לבחור בכרטיס זהה ב-25 ש"ח. לא ברור לי מה ההבדל בין השניים, מי מהם רלוונטי ומדוע לא טורחים להסיר את האופציה שכבר אינה אקטואלית.
בחרתי את האופציה הזולה יותר כמובן ורק אחרי שהזמנתי את הכרטיסים שמתי לב שאת השוברים ניתן לאסוף מבעוד מועד רק בתחנות So good של סונול.
כבר אז התאכזבתי מצורת ההתנהלות באתר והתחרטתי שלא שמתי לב לשורות הקטנות שלצד ההזמנה (הן היו ברורות, זו אני שלא טרחתי לבדוק). התנחמתי בידיעה שקם סניף חדש של So good ממש מחוץ לקניון כך שידעתי שאוכל לאסוף את הכרטיסים משם ומיד לגשת לקולנוע כדי לממשם.
רק כשפתחתי את רשימת הסניפים שמופיעה באתר של 'בהצדעה' גיליתי שלא ניתן לאסוף את השוברים מכל סניף So good אלא רק מסניף אחד שממוקם אי שם בקצה השני של העיר.

התקשרתי לשירות הלקוחות ושאלתי את הנציג האם מדובר ברשימה לא מעודכנת או שהסניפים שמופיעים בה הם אכן הסניפים היחידים שבהם ניתן לקבל את השוברים. הנציג אישר את האפשרות השניה ובאותו רגע ביקשתי לבטל את הכרטיסים שהזמנתי.
יאמר לזכותם ששירות הלקוחות שלהם יעיל יחסית והובטח לי שמחר יחזור אליי נציג כדי לבצע את הזיכוי.

הצעת ייעול: ראשית כל, יש צורך לשפר את הממשק באתר. מצאתי את עצמי מאשרת את הפרטים האישיים שלי שוב ושוב עד שהבקשה נקלטה וגם אז העמוד נטען בצורה איטית להחריד.
הבעיה המרכזית באתר קשורה לקושי לממש את השוברים לאחר הזמנתם. מדוע לא לאפשר הדפסת השוברים ישירות מהאתר בתום ההזמנה? או לחילופין, מדוע לא להעניק קוד מיוחד איתו אפשר לגשת לקופת הקולנוע למשל ולקבל בתמורה לו את הכרטיסים?
ההרגשה היא שמוכנים להעניק ולהצדיע לנו רק במידה ונסכים לעבור שוב טירונות מקוצרת עד קבלת השוברים הנכספים . אני אישית לא מכירה הרבה אנשים שיסכימו לנסוע במיוחד עד לתחנת דלק כדי לקבל אותם (ומבעוד מועד, כפי שהודגש באתר).
למה שהאתר לא יאפשר איסוף שוברים ממקומות מרכזיים ונגישים יותר בעיר?

אם כבר אתם מנסים להעניק הטבות לחיילים משוחררים, עשו זאת בצורה מכובדת שלא תגרום למי שמנסה לממש אותן להרגיש כאילו מבזים אותו או מנסים לעבוד עליו.


ואם כבר הצעות ייעול, הייתי שמחה לפנות גם לאתר ההחלפות Allbo ולהציע להם הקמת מערכת פידבקים כמו בכל אתר החלפות אחר בעולם. למרבה השמחה, כל המחליפים שנתקלתי בהם עד כה הפגינו אדיבות יוצאת דופן ועמידה בזמנים אבל יצא לי לשמוע גם על כאלה שיצאו מאוכזבים מאוד מההחלפה. במערכת כזו שבה אין באמת אכיפה ואפשר להסתמך רק על אמינותו וטוב לבו של המחליף, יש לא מעט מקרים שבהם אחד מהצדדים מתמהמה בשליחה, לא מקפיד על אריזה נאותה או מסרב לשלוח את הפריט באמצעות דואר רשום.
מערכת דירוג ואכיפה תעזור להפחית את כמות הרמאויות והנוכלויות ותעזור לשמור על הסדר הטוב באתר.

הייתי ממליצה לאתר לאפשר גם למי שלא רשום בינתיים את האופציה לדפדף בין העמודים ולהתרשם מהפריטים שמוצעים להחלפה. לפי מה שהבנתי, האתר מחייב משתמשים לא רשומים לבצע התחברות לאתר במידה והם רוצים לגלוש בו, ואני אומרת- חבל. האתר לא ממותג או מיוחצן מספיק טוב כדי שתהיה לגולשים אקראיים המוטיבציה להירשם מבלי לבדוק על מה מדובר. תנו להם

2 comments:

  1. אני דווקא מבסוטית מ"בהצדעה". אמנם לא ראיתי את הממשק (חבר שלי הוא זה שהזמין), והאיסוף מסונול די מעצבן, אבל יש דברים נחמדים.
    אנחנו למשל הזמנו שוברים לארוחת בוקר זוגית ב-40 ש"ח (לזוג!) שזה אחלה דיל בעיניי...

    לגבי אולבו- הם הצהירו במפורש שהם לא אחראים על שומדבר שקורה בין המחליפים אז לא הייתי מצפה מהם ליותר מדי.

    השבמחק
  2. סנדי- אין ספק שההטבות שוות, התכוונתי להזמין עבורנו גם ארוחת בוקר וגם כרטיסים לקולנוע כי זה באמת נחמד, רק חבל שהדרך לשם כרוכה בבירוקרטיה. אני מניחה שאם את ניידת ויש לך סניף של סונול קרוב לבית זה לא קריטי, אבל בכל אופן זו פרוצדורה ממש מיותרת.

    לגבי אתר ההחלפות- אני לא חושבת שזה בסדר להקים משהו כזה ואז להתנער לחלוטין מאחריות. אם יש באתר רמאות או נוכלות- זה התפקיד של מנהלי האתר לטפל בזה.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top