יום שלישי, 27 באפריל 2010

Million dollar bride

חלקכם בוודאי זוכרים את הפוסט הזה שעיקרו היה רכישת שמלות כלה אונליין. היה נדמה שהפוסט הצליח לעורר מודעות צרכנית חדשה לגבי הוצאות החתונה ונדמה כי השאלה היחידה שריחפה מעל ראשנו היתה- האם שמלה שנקנתה אונליין יכולה לשרוד את הערב שבו אנחנו בקושי מחזיקים מעמד?
שמחתי כשטל מאור, סוג של חלוצה בתחום זה, הביעה רצון לסכם את האירוע מנקודת מבט אופנתית ואף לחלוק איתנו תמונות מהיום המיוחד בחייה:

האם השמלה היתה נוחה לך?
"השמלה הייתה מאוד נוחה, למעט השובל של השמלה ששוכנעתי להשאיר ע"י המשפחה שלי והתופרת, וזה היה קצת לא נוח להסתובב עם כל מסת הבד הזאת. התופרת תפרה לי כפתורים שחיברו את השובל לגב של השמלה אבל עדיין זה לא היה שיא הנוחות.. בנוסף, היא תפרה לשובל מעין צמיד כזה שאיפשר לי להחזיק אותו על היד. זה היה מאוד יפה וככה הייתי בחופה. במצב הזה השמלה הייתה הכי יפה לדעתי.
להרבה שמלות איביי שראיתי יש שובל. ממליצה לוותר על היופי למען הנוחות למי שזה פחות חשוב לה.."


השמלה החזיקה מעמד במהלך כל הערב?
"בוודאי ובוודאי שהשמלה החזיקה מעמד. התופרת שלי נדהמה כל פעם מחדש מאיכות התפירה ומהעבודה המורכבת שנעשתה במחיר כה נמוך. לבשתי את השמלה משעה 13:00 עד השעה 22:00 בערך, שאז החלפתי לשמלה קצרה ויותר "מסיבתית".
האמת היא שהיה לי טיפ טיפה עצוב להוריד את שמלת הכלה הארוכה והמרשימה ולעבור לשמלה השנייה, אבל היה לי פחות נוח לרקוד איתה ולהשתולל."


איך בחרת לאבזר את השמלה?
"תמיד אני מתוכשטת ומאובזרת, ולחתונה לא חשבתי שאני צריכה לשנות משהו. העדפתי לענוד תכשיטים שהיו של סבתא שלי ז"ל, היינו מאוד קרובות והיא לא זכתה להיות ביום חתונתי. ע"י ענידת התכשיטים הרגשתי אותה קרובה אליי.
אני מאוד אוהבת זהב (גם הנעלייים היו זהובות) ושילבתי אותו עם פנינים למראה קצת יותר חגיגי ו"חתונתי".
החלטתי ללכת על שני תכשיטים מרכזיים ובולטים כאשר השאר יהוו תוספות עדינות שיוסיפו עניין. על כתפיית השמלה הצמדתי סיכה שקניתי בנחלת בנימין ב20 ש"ח והתופרת שלי הוסיפה לה אבנים דמויות פנינים.
את הסיכה השלימה שרשרת פנינים מלאה של סבתי. אליה הוספתי שרשרת זהב עדינה (גם של סבתי). בגלל השרשרת והסיכה הדומיננטיות החלטתי ללכת על עגילים פשוטים יחסית וענדתי עגילי זהב של סבתי.
על האמה ענדתי צמיד מוזהב עם דוגמת עלים שקניתי אצל שלומית אופיר- שהתאים למראה היווני של השמלה, והשלימה אותו מסרקיית שיער שהייתה חלק מהתסרוקת.
לגבי הזר- אקססורי הכלה המושלם, התלבטתי רבות. לבסוף החלטתי ללכת על זר פשוט של קאלות- פרח שמאוד הזכיר לי בצורתו את הפרופורציות של השמלה שלי. בהתאם לזר, גם בחרתי את הפרחים באולם. תמיד אומרים שהאורחים לא שמים לב איזה פרחים היו על סידורי השולחנות, אבל הרבה אורחים שלי שמו לב שהפרחים על השולחנות זהים לזר של הכלה.."


עכשיו שהחתונה מאחורייך- איך היית מסכמת את כל חווית הקניה?
"נהניתי מאוד לחפש שמלה באינטרנט, בנוחות בבית שלי, בלי לחצים ודעות של מוכרות. השיטוט באינטרנט וחלום שמלת הכלה שנרקם תוך כדי היה כיפי ומספק. הרגשתי כאילו אני מתכננת הפקת אופנה, ומתאימה פריט לפריט וכך בונה תמונה מלאה.
גם המדידות אצל התופרת היו חוויה כיפית. הרגשתי שהיא מאוד משקיעה בי והשינויים שהיא עשתה בשמלה המוכנה היו מינוריים מאוד אבל מאוד משמעותיים ושיפרו מאוד את המראה שלי בתוך השמלה."


וכמה מילים על האירוע עצמו?
"מחצית השנה שקדמה לארוע עם כל הארגונים והתכנונים של האירוע היו מאוד מתישים ושמחתי שהם נגמרו. אבל יום החתונה היה באמת היום הכי כיפי שהיה לי בחייים, ואני מאוד מתגעגעת ליום הזה. חוויה מדהימה ומרגשת."


האם תמליצי לכלות לעתיד להזמין שמלת כלה כמוך מאיביי?
"מאוד ממליצה. אבל צריך לדעת שבמקום להיכנס לסלון כלות/ סטודיו לשמלות כלה ולקבל את כל השירותים והייעוץ במקום אחד, כאן את המפיקה הראשית של המראה שלך וצריכה לדאוג לבד לכל הפרטים.
וכל הזמן לחשוב על התמונה המלאה כי אף אחד אחר לא עושה זאת במקומך. סה"כ, התקציב של רובנו מוגבל, והעדפתי להשקיע את הכסף שחסכתי (תזכורת- השמלה עלתה 480 ש"ח כולל המשלוח) בדברים אחרים שהיו יותר חשובים לי כמו למשל טבעת נישואין, שנשארת איתי גם אחרי ערב החתונה. עוד דבר בהקשר הזה שחשוב לזכור זה שאמנם מדובר בערב אחד, אך התמונות נשארות לכל החיים.
לכן השקעתי הרבה זמן, מאמץ וכסף בבניית הטוטאל לוק (שיער, איפור, נעליים, תכשיטים ואקססוריז) שלדעתי חשוב יותר מהשמלה עצמה."


מה היו התגובות שקיבלת?
"הרבה אורחים בחתונה ידעו על סיפור השמלה, וכנראה הם ציפו לשמלה ממש פשוטה. הם נדהמו לראות את השמלה שלי במיוחד לאור ידיעת המחיר שלה.
החמיאו לי שאני נראית מאוד אני ולא מחופשת. כל הזמן צילמו אותי בסלולארי, ולא הפסיקו להתפעל מהשמלה, מהאיפור, השיער והתכשיטים שלי. הכי חשוב, שאני הרגשתי טוב עם עצמי באותו יום. ההרגשה הזו היא החשובה ביותר לדעתי."

(איפור- הילה צוקר, שיער- מיקי זיתוני, צלם- שחר רובין, חתן בר המזל- שי זינגרמן)

לאחרונה יש אינפלציה של תוכניות ישראליות שמתעדות את המירוץ לחתונה של בני הזוג, ובייחוד של הכלה. הכלה מוצגת תמיד כמישהי לחוצה, אובססיבית ושטחית ביחסה ליום חתונתה ולכן נעים לראות כלה שהפגינה שיקול דעת נבון ומחשבה עצמאית כמו טל. עקבתי אחרי הכנותיה של טל לחתונה חודשים רבים באמצעות הטוויטר עד שהגיע היום המדובר שבמקרה היה גם יום ההולדת שלי. מעכשיו יש לנו לא רק שני פוסטים משותפים אלא גם תאריך מיוחד שמשותף לשתינו ואני מוכרחה להודות שחייכתי כשראיתי את תמונותיה של מאור (מעכשיו יש לומר: טל מאור-זינגרמן) כי הבנתי שהמעגל נסגר.
סיבה נוספת שבגללה חייכתי היא כי טל היתה אחת הכלות המקסימות שראיתי ובוודאי האלגנטית ביותר שבהן. הרוגע, הנשיות והאיפוק שבהופעתה ובשמלה שלה מאוד נעמו לי וגרמו לי לחשוב על החתונה הצנועה שבוודאי תהיה לי ביום מן הימים.

טל הוכיחה שאפשר להיראות נפלא גם במעט אמצעים וכי כל מה שדרוש לכך הוא כשרון, יצירתיות ויכולת לראות את התמונה השלמה.
תודה רבה לך טל, על שיתוף הפעולה המקסים. מאחלת לך ולשי זוגיות יפה ואינסוף סיבות לשמוח.

לסיום, אני אהיה קצת יאכנע ואקווה ששיתוף הפעולה הבא שלנו יהיה בנושא הלבשת ילדים

20 comments:

  1. אין מה לומר פרט ל"וואו!!"

    כלה יפהפיה, אבזור נפלא, שיער יפה והכי חשוב - לא נראה נוקשה כמו רב הכלות שפגשתי, איפור עדין וטבעי ועם זאת זוהר, טבעת נהדרת וחתן חתיך. גם הצלם נהדר! אהבתי את רעיוןם ענידת התכשיטים של סבתא כדי שתהיה נוכחת, אני אזכור את זה לחתונה שלי.

    רק דבר אחד חסר לי - פרטים על השמלה. איפה נקנתה, לינקים. למען השם!

    אוסיף גם שזה מזל גדול ובחירה מוצלחת בשמלה, מאחר וחברתי המתחתנת קנתה שמלה באיביי והשמלה מחרידה וכל כך לא נוחה שתופרת מעולה לא הצליחה להציל אותה, וחברתי נאלצה לקנות שמלה אצל חגית ויטמן. אז זהירות לכלות שבדרך.

    השבמחק
  2. אחלה ראיון.
    הכלה נראית מקסים- עדינה, אלגנטית והכי חשוב... מאושרת עד הגג! :)

    גם אני הסתכלתי על שמלות כאלה וראיתי שיש מחירים מגוחכים... בארץ אפילו לשכור שמלה עולה אלפי שקלים ולכן, אני די בטוחה שכשיגיע היום שלי לבחור שמלה- אני קודם כל אתן צ'אנס לאינטרנט. :)

    השבמחק
  3. שרונה- בתחילת הפוסט מופיע לינק לפוסט שחיברנו יחד בדצמבר, הוא מפרט בהרחבה על קניית שמלות ואקססוריז באינטרנט עם כל הטיפים שקשורים בכך.
    מיקי- לדעתי אני אתחתן בשמלת איביי או בשמלת וינטג'.

    השבמחק
  4. איזו עדינות, בחירה מוצלחת מאוד של שילוב זהב ולבן. הכל נראה מהמם! מאחלת לטל שנים מלאות יצירתיות ואהבה!!!

    השבמחק
  5. פוסט מקסים
    הכלה נראית יפיפה אמיתית, ולא כמו בובת חרסינה מאופרת מידי כמו שראיתי הרבה כלות
    האבזור נהדר, ורעיון התכשיטים מעולה.
    רק חבל לי שהיה כל כך הרבה דיבורים על השובלובסוף כל התמונות: או תקריב או מרחוק ואי אפשר להתרשם באמת מהשמלה..

    השבמחק
  6. אוקיי אוקיי, מצאתי. אני רק חצי עצלנית!

    השבמחק
  7. פוסט מעולה, גם חברה שלי עשתה אותו דבר- וזה הכי שווה והכי משתלם.
    אני לחלוטין אזמין גם:)

    השבמחק
  8. אחלה שמלה ואחלה חתונה, אבל למה הכלה נשמעת כמו יחצנית בכתבה של ג. יפית. לא יודעת למה אבל זה קצת מוזר. שיהיה במזל טוב!

    השבמחק
  9. מיקי- אני לגמרי איתך.
    קלרה- מצטרפת לאיחולים שלך. הייתי שמחה להיראות כמו טל ביום חתונתי.
    טוקסיקרוז- באמת אין תמונות לשובל, מה שכן- אם תיכנסי לפוסט הקודם (זה מחודש דצמבר) תוכלי לראות את השמלה כפי שצולמה על הדוגמנית עם השובל.
    שרונה- חן חן :)
    תמרי- אין סיכוי שאני מוציאה אלפי שקלים על השכרת שמלה נוצצות, זה סותר את כל מה שאני מאמינה בו בתחום האופנה.
    ספי- יחצנית של ג. יפית? זה די מעליב. טל בסך הכל חלקה איתנו פרטים על יום חתונתה כפי שהיא ראתה אותו וזה מקסים בעיניי. אני מבינה שאני לא אובייקטיבית אבל אני באמת לא רואה מה מוזר במה שהיא כתבה.

    השבמחק
  10. אם יורשה לי, טל הייתה אפילו עוד יותר יפה בחתונה עצמה, היה לי התענוג להיות שם :)
    רק רציתי לחלוק שמהדרך שבה טל תיארה את השמלה לפני החתונה הייתי בטוחה שמבחינת תפירה ומורכבות השמלה תהיה פחות מורכבת ועם פחות פרטים (בגלל שמדובר על שמלה ללא מחוך או מבנה מאוד קשוח) וכשראיתי את השמלה מקרוב בחתונה זה היה פשוט יפהפה, היו כיווצים מקסימים, פרטים קטנים, התפירה הייתה מצויינת.. בקיצור מדהים שבקנייה מאיביי מקבלים כזה דבר יפה!! :)
    אגב אני לא חושבת שלהתבטא באלגנטיות שווה לג. יפית, אולי בגלל זה נשמע מוזר לספי.
    נשיקות לטל, וללובה- אחלה פוסט :)

    השבמחק
  11. myself- תודה שהגבת. זה לא מפתיע אותי- בתמונות השמלה של טל נראית מאוד זורמת ורכה. יש הרבה הפתעות טובות (ולפעמים גם רעות) באיביי, צריך להפעיל שיקולים ולפעמים גם להמר ולרוב זה שווה את הסיכון.
    אני מקווה שטל תשמש השראה לבחורות שמחפשות אלטרנטיבות אחרות אך חוששות לפעול בשונה מהכלל.

    השבמחק
  12. יש לי פנטזייה כזו שכשאתחתן אלבש קומבינזון תחרתי כזה עם איזו מסרקית כזו, משהו סימלי.

    אבל נקודה מעניינת וכלה יפייפה...
    בכלל לא מבינה את הראוותנות סביב חתונות! שישאירו כסף לחיים המשותפים, מה רע באירוע צנוע?

    השבמחק
  13. מקסים, פשוט מקסים. מאוד אלגנטי ויפה. אהבתי את הרעיון של ענידת התכשיטים של סבתא, והסיכה מנחלת בנימין יפיפיה.

    השבמחק
  14. שמלה יפה , וכלה יפהיפיה.
    אחלה פוסט.

    השבמחק
  15. ג. יפית? (-:
    אוקיי...
    לא הרגשתי ככה תוך כדי קריאה.

    בכל מקרה, שמלה יפה בחורה יפה..שיהיה לה מזל טוב (-:

    השבמחק
  16. וואו, אין לי מה להגיד חוץ מכל הכבוד לטל!! להזמין שמלת כלה מאי ביי זה שיחוק רציני

    השבמחק
  17. קראתי את הפוסט שוב אני עדיין חושבת שהיא נורא ניסתה לשכנע באופן בו התבטאה. לא התכוונתי למשהו כל כך רע כמו שיצא. אני מניחה שחתונות זה פשוט לא משהו שמרגש אותי, בניגוד לרוב הבנות, ולכן הביקורת.
    כל ה"ממליצה" וה"שמלה החזיקה מעמד" ו"התפירה הייתה איכותית", אולי כי זולא הכתיבה שלך, לובה. זה כניראה העניין.
    נשיקות וסופש מהמם.

    השבמחק
  18. אני חייבת להודות שזו אכן אחת הכלות היפות יותר שראיתי! בדיוק כפי שאמרת- טבעית אך זוהרת, בלי יותר מדי קישקושים- והיסטוריה :) התכשיטים של סבתא על השמלה - מהמם! אם לא איכפת לך גם אני בכיף אשמור את המידע הזה עד לחתונה :) רעיון מדהייים!

    השבמחק
  19. אני חייבת להודות שזו אכן אחת הכלות היפות יותר שראיתי! בדיוק כפי שאמרת- טבעית אך זוהרת, בלי יותר מדי קישקושים- והיסטוריה :) התכשיטים של סבתא על השמלה - מהמם! אם לא איכפת לך גם אני בכיף אשמור את המידע הזה עד לחתונה :) רעיון מדהייים!

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top