יום שלישי, 20 באפריל 2010

אורחים לא צפויים

התייצבתי עם נתן לארוחת חג אצל אמא שלי, בדיוק כפי שסיכמנו, רק שלא הייתי מודעת לעובדה שהיא תארח אורחים נוספים- את דוד שלי, אשתו ובן הדוד הקטן. אני פוגשת את המשפחה המורחבת היחידה שיש לי בערך פעם- פעמיים בשנה ואני מוכרחה להודות שיש משהו חמוץ-מתוק בפגישה הזו ובעיקר הרבה רגשות טעונים.
דוד שלי היה מעין דמות אב בשבילי בתקופת הילדות, כשהוריי התגרשו והקשר עם אבי נותק. היינו קרובים עד כדי בלתי נפרדים וכנראה שבאותה מידה שהוא מילא את משבצת האב עבורי- אני מילאתי את משבצת הבת עבורו.
השנים חלפו והוא הקים משפחה משלו ועם הזמן התרחקנו עד כדי ניכור מוחלט. חלק מזה היה באשמתי, חלק מזה באשמתו וזה היה לא נעים לכל הצדדים המעורבים.
את דודה שלי מעולם לא הכרתי לעומק, היא תמיד תישאר 'אשתו של הדוד' וכנראה שזה בסדר. אולי אני רואה בה כיוקו אונו שלנו ואולי היא פשוט לא הצליחה להתחבב עליי כפי שניתן היה לצפות.
נושא העבודה עלה, היא שאלה אותי מדוע אני לא עובדת בשמרטפות למשל. ניסיתי להסביר לה שאני מנסה למצוא עבודה מעט יותר רצינית שתעזור לי לפתח את קורות החיים שלי אבל הבנתי שאין טעם להתעמק בזה כי דעתה עליי ממילא נחרצה.
גם נושא הלימודים עלה, או יותר נכון- נושא דחיית הלימודים, וזה ציער אותי כי אני לא זקוקה לתזכורת נוספת לכך שאני לא מתחילה ללמוד. אני חיה עם הידיעה הזו באופן יומיומי.
קשה לי עם אנשים שיפוטיים ולכן הצטערתי על כך שהרגשתי היום על הגריל לא פחות מהפרגיות שאכלנו.
בכל אופן, היה נעים לפגוש את בן הדוד הקטן שוב אחרי שלא התראינו חמישה חודשים. כמובן שהוא גדל באופן משמעותי כל פעם שאני רואה אותו ומפתיע אותי שכבר בשנה הקרובה הוא עולה לכיתה א'. כנראה שילדים של אנשים אחרים באמת גדלים ממש מהר.















אני לובשת: שמלה- אוסקר דה לה רנטה, נעליים- קלווין קליין, תיק- ניין ווסט, חגורה- נלקחה מחולצה אחרת, שרשרת- מגנוליה, קשת צמה- אסוס.
חג שמח!

12 תגובות:

  1. Beautiful pictures, greetings from Spain for your family.

    השבמחק
  2. חגים עם משפחה תמיד מביאים עצבים בד"כ (לחלק מהאנשים). אל תתרגשי משום דבר, ותחיי את חייך כפי שאת רוצה. לימודים תמיד אפשר, בכל גיל, גם עבודה..
    סחטיין על השמלה! מאיביי?
    חג עצמאות שמח!
    שרונה

    השבמחק
  3. Vicen- thanks! it's always a pleasure reading your comments.
    שרונה- השמלה הזו היא עוד אחת ממציאות האיביי שלי, תודה :)
    חג שמח!

    השבמחק
  4. מהממת כהרגלך!! אשמח אם תקפצי גם לבקר..

    השבמחק
  5. לא להתרג מהמשפחה....הכל יבוא על מקומו אל תדאגי

    השבמחק
  6. הי לובה,
    ממש אין לך מה להילחץ...
    את מאוד מוכשרת, ונשמעת אינטלגנטית, ואת ממש צעירה!
    אני התחלתי ללמוד בגיל 25, כשהייתי מגובשת ובוגרת, וזה עדיף לדעתי מאשר להתחיל ללמוד מוקדם רק כי לחצו עלייך.
    אל תקשיבי לאף אחד, אלא רק לקול הפנימי שלך, כי אלו הם חייך שלך (עד כמה שזה נשמע פלצני...)
    בהצלחה!

    השבמחק
  7. מיס קאופמן- אני מסכימה. סבתא בהתה בי בארוחה מהופנטת עד שהעיזה לשאול איך הצלחתי לקלוע צמה כזו.
    אנונימי- אמן ותודה!
    אנונימי (2)- תודה רבה על המחמאות, אני מאוד מעריכה את זה. מאוד מעציב אותי שיש אנשים שמקובעים מדי מכדי להבין שלכולנו יש מסלול שונה בחיים ולא לכולנו מתאפשר ללמוד מיד אחרי השירות הצבאי. הלוואי והיה מתאפשר לי ללמוד עכשיו אבל אני לא חושבת שאני שווה פחות בערכי מאנשים שלומדים ואני בהחלט לא רואה את עצמי כלא מוצלחת כפי שניסו לרמוז על כך בארוחה.
    ועדיין, קשה לי שלא לקחת ללב.

    השבמחק
  8. איזה קטע מוזר. לאחרונה אני כותבת לך תגובות והן איכשהו אח"כ נעלמות (אני מקווה שאת לא מצנזרת אותי (-:). כתבתי שאני בעד שתעשי מה שטוב לך ולא תקשיבי לאנשים אחרים, במיוחד כאלה שאינם קרובים אלייך יותר מדי. אם אני הייתי מקשיבה למה שהמשפחה שלי אומרת - הייתי מתחתנת בגיל 18, יולדת 10 ילדים ובלי קריירה.

    השבמחק
  9. אני לא מצנזרת אותך :(
    אי אפשר להקשיב לדעתם של כולם. סבתא שלי שואלת אותי אחת לכמה שבועות בערך מתי אני מביאה לה נינים ואני נחרדת רק מעצם המחשבה.

    השבמחק
  10. ראשית עשי רק מה שטוב לך.
    שנית: מקווה שהמשפחה שלך הסכימה להיחשף כך (תמונות, חוות דעת לא מחמיאה וכו' וכו' וכו'...), זה יכול להיות קצת מביך.

    השבמחק
  11. אנונימי- אני מבינה את מה שכתבת והתלבטתי רבות אם לכתוב את מה שאני מרגישה כאן כי אני בכל זאת לא כותבת למגירה אלא לקהל קוראים לא מבוטל.בסופו של דבר פתחתי את הבלוג הזה כדי לכתוב את מה שאני מרגישה ולא הרגשתי נוח הפעם לצנזר את עצמי, כנראה שהנושא ממש בער בעצמותיי. אמא שלי קראה את זה, היא הסכימה עם כל מה שכתבתי והביעה חשש שדומה לך, עניתי לה פחות או יותר באותה הצורה. לכל מה שאנחנו עושים יש השלכות והפעם זה הרגיש לי נכון להעלות את זה על הכתב.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top