יום חמישי, 8 באפריל 2010

כל אחת וחנות האטסי שלה

בלוגריות וינטג' בינלאומיות יודעות למנף את הצלחתן בצורה יוצאת מן הכלל בנוסף לעובדה שהן גם נראות נהדר רוב הזמן. כמעט לכולן יש חנות וינטג' באטסי או באיביי שמתבססת רבות על המוניטין שלהן ומרביתן גם מקבלות חסות מחנויות וינטג' שונות מאותם אתרים.
סאלי ג'יין וינטג' פרסמה לאחרונה פוסט שבו היא עונה על שאלות הקוראים בכל הנוגע לתפעול החנות שלה אבל השאלה המעניינת ביותר לדעתי לא קיבלה התייחסות בפוסט- מהו מקורם של הפריטים שהבלוגריות מוכרות? האם מדובר בנותן חסות נוסף שמעניק להן את הפריטים או שמדובר בבגדים שהבלוגריות עצמן קונות בשווקים ובחנויות יד שניה ומתמחרות אותם מחדש? לדעתי זה ממש מסקרן.
הנה הסקירה של כמה מהחנויות הבולטות:

סאלי ג'יין וינטג'- כנראה המפורסמת ביותר מכל חנויות האטסי שמוזכרות בפוסט הזה. בחנות של סאלי ג'יין אפשר למצוא מציאות אם עוקבים בדריכות אחר ההתחדשויות (אותן היא מעדכנת בבלוג שלה) אבל באופן כללי מדובר בחנות וינטג' ממוצעת למדי עם מבחר שמלות ואביזרים משנות ה-70' בעיקר. אני עצמי ביצעתי שתי רכישות מהחנות הזו, האחת בוצעה לפני למעלה משנה כשטרם הכרתי את הבלוג שלה והשניה יחסית לאחרונה. אני יכולה לציין לטובתה שהיא מאוד מדויקת בתיאורים שלה (פרט חשוב מאוד כשמדובר בקניות באינטרט) וגם המשלוח שלה מאוד מהיר כך שהייתי מרוצה משתי הרכישות.
החנות גם ממוצעת למדי מבחינת טווחי המחירים שלה, מה שאומר שמחיר ממוצע של שמלה יעלה לכן בין 35$-40$ (לא זול ולא יקר במונחים של אטסי).


Kikirikikiriki-
חנות הוינטג' הזו שייכת לבלוגרית Dotti's dots ולמרות שטווח המחירים בה יקר יותר ביחס לחנות של סאלי ג'יין למשל, אפשר למצוא בה גם פריטים מיוחדים יותר אם עוקבים בדריכות. בחנות אפשר למצוא פריטים משנות ה-70', ה-60' וה-50' בעלות ממוצעת של 50$-70$.


(את השמלה הזו ממש רציתי אבל היא גדולה מדי עבורי)


postlapsaria- מדובר בחנות הוירטואלית של קייקו לין. קייקו היא בלוגרית שאני ממש מחבבת כי למרות שאני לא תמיד מתחברת לסגנון הלבוש שלה אני מוצאת שהיא בין הבלוגריות היחידות בחו"ל שלא מנסות להציג את החיים שלהן כמושלמים. הבלוג שלה מאוד אישי והיא מגלה בו הרבה פרטים מעניינים על עצמה (כמו למשל העובדה שאביה מרצה מאסר בכלא בעשור הקרוב). החנות של קייקו מורכבת מפריטים שהיא תופרת בעצמה ובגדי וינטג' שהיא מוכרת מהארון שלה. השמלות שקייקו תופרת לא זולות וכדי לרכוש אחת תאלצו להיפרד מכ-100$ (לא כולל עלות משלוח, משלוח עולה בחנות 12$ נוספים). השמלות לדעתי לא שוות את ההשקעה אבל אני משערת שחובבת הז'אנר יאמצו אותן בשמחה.


Q's daydream vintage- החנות שייכת לבלוג הזה והסחורה בו כרגע לא מרטיטה במיוחד למעט כמה מעילים מוצלחים שאפשר לקנות בסייל. גם כאן המחירים ממוצעים מאוד ועלות פריט ממוצעת עולה בין 20$ ל-50$.


Liebemarlene- הפעם מדובר בחנות באיביי ששייכת לבלוגרית הזו. הפריטים בחנות הזו נחשקים למדי והבידינג שם הוא עד השניה האחרונה אבל אם תשאלו אותי-ההייפ לחלוטין לא מוצדק. אני לא מתחברת לסגנון של החנות, בעיקר כי רוב הפריטים שם הם משנות ה-90' אבל אני מניחה שיש לה גם תקופות מוצלחות יותר מבחינת איכות הסחורה. חוץ משמלת האייטיז הפרחונית שמופיעה כאן בתמונה לא הצלחתי לחבב שם שום דבר אחר.


Vested bee vintage- החנות הזו שייכת לבלוג הזה ואותה דווקא כן חיבבתי כי יש בה מבחר די גדול של שמלות מוצלחות במחירים הוגנים (בין 22$-40$ עבור השמלות הזולות שבחנות).


חוצמזה, נתקלתי ב-chictopia במישהי שהצטלמה עם גרביונים אדירים שהיא הכינה בפרויקט DIY במחווה למיו מיו:


התוספת של האבנים הגדולות קצת מוגזמת לדעתי אבל כעקרון התוצאה ממש מוצלחת, למרבה הצער היא לא פרסמה מדריך DIY למאותגרות יותר ביננו. אני תוהה מתי יקום הגאון שישכיל להכין בעצמו גרביונים כאלה ולמכור אותם באטסי או באיביי בעלות של עשרות דולרים, זה בטוח יקרה.

ובנימה מעט יותר אישית-
* נתן עושה היום שמירה בבסיס אחרי תקופה ארוכה יחסית של חסד, היום בדיוק אנחנו מציינים שלוש וחצי שנים לקיומנו ולמרות שזה רק חצי שנתון- אבן הדרך הזו בכל זאת גורמת לי לחייך.
היום אני והכלבים ניאלץ לישון באלכסון.
* אמא שלי מגיעה לבקר אותי ממש בקרוב אחרי תקופה ארוכה שלא ביקרה אותי בגלל החגים ותפיג לי קצת את תחושת הלבד.
*אתמול התקיים הראיון הראשון שלי מאז שהחלטתי לחפש עבודה במשרה חלקית, ממש כאן באשדוד וכרגיל אין לי מושג למה לצפות.
*כנראה שהמשפט שלי נגד המעסיק הקודם יתחיל יחסית בקרוב כי אני באמת כבר לא מסוגלת להתמודד כבר עם השקרים והתירוצים של הבן אדם הזה.
* צליל, הדודה האהובה של פרדי, חוזרת לאשדוד לכמה חודשים אחרי תקופה ממושכת בגלות (כלומר במרכז) וזה מעודד אותי כי זה אומר שלפחות מעכשיו חיי החברה הבלתי קיימים שלי יחזרו לפעילות. ביום שישי אנחנו מתכננות ערב קריאה במגזינים ובהייה ב-FTV.
כבר אתמול היא באה לבקר אותנו ופרדי היה באקסטזה, היא הרבה יותר נחמדה אליו מכל שאר האנשים שאני מכירה ולכן הוא אוהב אותה בצורה מיוחדת.
הכנתי לה מתנת יום הולדת ממש נחמדה מפריטים שאמנם היו בעבר שלי אבל הם במצב חדש לחלוטין (כמה מפתיע!) ואני חושבת שזה יצא ממש מוצלח, היא שמחה בכל אופן.


יצא פוסט קצת ארוך אבל אני מקווה שתאהבו אותו ואני מקווה שצליל לא תרצה להרוג אותי כי פרסמתי תמונות שלה עייפה אחרי משמרת ארוכה אחרת זה עשוי לשים קץ לתוכניות שלנו בסופ"ש הקרוב.
Speaking of which, שיהיה לכם סופ"ש נהדר!

7 תגובות:

  1. סיקור מעניין במיוחד! מצאתי לפחות חנות או שתיים שמציגות שמלות שממש מצאו חן בעיניי, במחירים יחסית אטרקטיביים.
    תודה רבה!(:

    השבמחק
  2. אחלה פוסט! כל הכבוד על ההשקעה. מחכה כבר לסרוק את הבלוגים המדוברים (בתקווה שיתפנה לי קצת זמן היום).

    השבמחק
  3. אני בהלם שפושעת אופנה כמוני יותר מעודכנת בנושא הגרביונים!

    הבלוגרית היא קוקורוזה וישל לה מדריך כאן:
    http://mypreciousconfessions.blogspot.com/2010/03/diy-miu-miu-tights-tutorial.html

    וחוץ מזה גם בניילון עשו מדריך:

    http://www.nylonmag.com/?section=article&parid=3867

    נראה יותר טוב לטעמי, למרות שהדפס הציפורים של קוקורוזה יפהפה.

    וגם קאפקייקס עשתה כאלה:

    http://cupcakes.co.il/?tag=diy

    אני בהלם מרוחב הידע שיש לי בנושא הזה.... וואו... אני כנראה נמצאת המון בגוגל רידר...

    השבמחק
  4. revi- תודה! יש שם כמה מציאות..שווה חיפוש
    מור- תודה רבה!
    אנונימית- את אלילה!

    השבמחק
  5. אוי בדיוק באתי לרשום לך על קוקורוזה ועל המדריך שלה לגרביונים אבל אני רואה שהקדימו אותי:)... הרעיון פשוט מעולה, ואם תעברי על הארכיון של הבלוג שלה יש שם עוד מלא diy לגרביונים מגניבים! אני אישית מתה על הסגנון המיוחד שלה. נשיקות!

    השבמחק
  6. וואו, איזה פוסט מושקע. אני כאמור כבר לא קונה דרך האינטרנט. ביקרתי אבל השבוע בבוטיק המרתף בקינג ג'ורג' ובדקתי את נעלי המעצבים במקום. מכיוון שאני כמעט ולא הולכת על עקבים, לא ממש ראיתי דברים שיכלו להתאים לי ומאוד רציתי לקנות. אולי איזו נעל אחת או שתיים הרשימו אותי. השאר לא נראו לי כנעליים פרקטיות מבחינתי או אפילו מאוד יפות. ובעניין אחר - התמונה הראשונה של פרדי וצליל פשוט מהממת!

    השבמחק
  7. הנה המדריך
    http://mypreciousconfessions.blogspot.com/2010/03/diy-miu-miu-tights-tutorial.html

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top