יום רביעי, 17 במרץ 2010

המדריך השלם לתיירת בשוק אשדוד

אני מקבלת הרבה פניות לאחרונה בנוגע לשוק באשדוד- איך זה עובד, מי נגד מי וכו'. שוק אשדוד הוא האיביי החדש וככזה- אני חושבת שזה מתפקידי המוסרי לכתוב את הפוסט הזה.
המדריך השלם לתיירת בשוק אשדוד:

1. שוק אשדוד מתקיים אך ורק בימי רביעי. מכיוון שהרוכלים בשוק הם אנשים חרוצים ויעילים, אפשר לזהות אותם מתווכחים על המיקום ופורשים את חפציהם כשאתם עוד מתחפרים עמוק בפוך. מכאן נובע ששיא פעילותם היא בשעות הבוקר ולכן השעה האופטימלית להגעה היא בין 10:00-11:00.
2. מומלץ להגיע לשוק עם מילון רוסי-עברי. אם התמזל מזלכן והתברכתן בגנים סובייטים, הגיע הזמן שתחלצו מזכרונכן שיחות ליל שישי עם סבתא ותתחילו לתרגל אותן בקול רם. השוק מורכב מ-99% עולים חדשים וישראלי אחד שלא כל כך יודע מה הוא עושה שם ויש להם נטייה מוזרה לגלות סלחנות רק כלפי "אחת משלהם" שזו מעין אפליה של הפוך על הפוך.
3. היזהרו מרוכלות נינג'ות. אתן תזהו אותן מהר מאוד: הן אלה שיעוטו עליכן רק בגלל שעשיתן טעות של טירוניות ויצרתן איתן קשר עין. החל מאותו רגע גורלי שבו מבטיכן יצטלבו אתן תשמעו בעיקר קריאות כמו- "תקני, בעלי חולה סרטן/בתי אם חד הורית/ אני צריכה לשלם חשבון גז", הזרוע שלכן תיתפס בברוטליות והפריט שאתן בכלל לא רוצות בו ידחף לתוך שקית מעופשת. אתן תצאו מהחוויה הזו מחוללות אך גם עם תחושה חדשה של חוסן נפשי.
4. לאותו עניין, היזהרו גם מהרוכלת שממוקמת ממש בירידה לים כי ברגע שתנסו להתמקח איתה היא תרמוס אתכן נפשית ומנטאלית ותפער בכן חור שרק הפסיכולוג או כמויות מספיק רציניות של אלכוהול יוכלו לאחות.
5. לא משנה כמה בלוי וניזוק יהיה הפריט שתחזיקו ביד, הרוכלים תמיד יתארו אותו כ"משהו-משהו, זה חדש-חדש מאמריקה" (כן, הרוכלים שכן יודעים עברית מדקלמים את הלקסיקון העשיר שלהם כמו תקליט שבור). הסיכוי שהפריט שאתן מחזיקות ביד הוא סחורה חדשה מהדוד סאם זהה לסיכוי שהרוכלת שתנסה למכור לכן אותו היא עצמה פרגית חדשה מארה"ב.
6. אל תסכימו לשלם יותר מ-20 ש"ח עבור פריט. ממילא רוב הפריטים עולים בשוק בין ה-5 עד ל-15 ש"ח בלי מיקוח אז אין טעם להוציא סכומים גדולים יותר, זה הורס את כל חווית הקניה.
7. אל תשקיעו יותר מדי אנרגיות במיקוח. רוב הסיכויים שברגע שתסובבו את הגב במחאה תשמעו קריאה כנועה אך נחרצת שאומרת-"טוב, אז תקחי בכל זאת..". חלק מהרוכלים אוהבים לשחק אותה 'היפים והאמיצים' סטייל עם המחוות הדרמטיות.
8. בטחון עצמי מופרז הוא שם המשחק. מרבית הרוכלים כאמור מנסים למכור את המוצרים שלהם עם הבטחות שווא כגון "מדובר בפריט חדש שמעולם לא נלבש". אתן רואות שהוא לא חדש? אתן מזהות פגמים? תכריזו על זה בגאון ותיראו איך הרוכלים מתקפלים ממש בקלות.
9. אל תגיעו לשוק עם נקיפות מצפון. נכון, הרוכלים הם אנשים מבוגרים ורובם חיים על קצבה של ביטוח לאומי אבל אתן מגיעות לשוק כדי להנות וכדי לקנות ולכן אין סיבה שתחששו להתווכח מתוך רחמים או מתוך רגשות אשם. כולם מתווכחים, כולם קונים וכולנו אנשים טובים, לא?
10. תגיעו לשוק עם ראש פתוח כי אתן עומדות לגלות עולם ומלואו. בשוק מוכרים כל מה שעולה על דעתכן. באחת הפעמים מכרו בקבוק תירוש חצי מלא משנות ה-90' (תירוש משתבח עם הזמן?) ובפעם אחרת ניסו למכור גם מסכת אב"כ. זה משעשע, באחריות.
11. בשוק יש מבחר מידות גדול יחסית. למעשה, המידות הקטנות נמצאות רוב הזמן במיעוט. מאחר שאני קונה בשוק באופן קבוע וצדה שם מציאות כל הזמן, אתן רק יכולות לנחש מה זה אומר לגבי השלל של המידות הגדולות יותר.
12. נסו גם להנות מאשדוד תוך כדי הסיבוב, השוק ממוקם בחלק ממש יפה בעיר.
13. בימים יפים ושטופי שמש גם הסחורה בשוק תהיה מוצלחת יותר. זו עובדה מדעית.
14. אם אתן שומעות נביחות מעצבנות של כלב קטן תדעו שזה פרדי ושזה הכל מאהבה.


תכינו את הדרכונים וקנייה מהנה!

20 comments:

  1. אחח... לובה - את גרמת לי לחייך חיוך חושף שיניים וממושך... אני מכירה את שוק אשדוד. זה הפוסט הכי הכי שלך!!

    השבמחק
  2. איזה מלכה את!
    שיחקת אותה עם הפוסט הזה.. הדפסתי ושמרתי!!

    השבמחק
  3. אני אוהבת אותך!
    גם לי עשית את הבוקר.
    :)
    משתוקקת כבר לחוות את זה על בשרי.

    השבמחק
  4. אני אוהבת אוהבת אוהבת אותך. ולא רק בגלל שהעלית את הפוסט הזה!!!תודה=]]

    השבמחק
  5. יופי. אין לי זמן לכלום ועכשיו אני רוצה להגיע לשוק אשדוד. זה חוסר אחריות משווע להעלות פוסט כזה :)

    השבמחק
  6. יש לתייג את הפוסט המעולה הזה כמדריך lonely planet לשוק באשדוד.

    השבמחק
  7. באמת לונלי פלאנט!
    אין מנוס, צריך להדרים מתישהו.

    השבמחק
  8. תודה על הטיפים!

    האם שוק אשדוד הוא זה שנודד בכל הארץ, בין היתר לנתניה,
    או שאני מבלבלת עם שוק אחר?
    להגיע מכפ"ס ב10 בבוקר לאשדוד זה קצת סיפור:)

    אגב, אני מתעדכנת באופן יומיומי בבלוגך, למרות שכמעט ולא נוטה לכתוב תגובות

    השבמחק
  9. דנה- וואו, תודה רבה!
    ננה בננה- עכשיו רק נשאר לבקר :)
    אליזבת- אני אוהבת אותך גם!
    אנונימית- תודה תודה ותודה מותק!
    vanity girl- *מרכינה את ראשי בבושה* D:
    קלרה- לגמרי!
    מרג'ורי- את צודקת, אין ברירה. אשדוד מחכה לך.
    Little-אני שמחה שהפעם החלטת להגיב, אני בספק רב שהשוק נודד אבל להגיע מכפ"ס לאשדוד זה לא סיפור כזה גדול..הנסיעה מת"א לאשדוד אורכת משהו כמו 45 דקות..

    שמחה שאהבתן את הפוסט!

    השבמחק
  10. אהבתי את המדריך! הוא מושקע ומקורי!
    הייתי מאוד רוצה ללכת לשוק הזה באשדוד אבל אני גרה רחוק יחסית ואין לי אםפשרות להגיע.

    השבמחק
  11. פוסט משעשע ביותר, אבל גם קצת מלחיץ. סורי, פשוט זה ניראה קיצוני מדי בשבלנו.

    השבמחק
  12. נכון, התבלבלתי.. לאחר ברור קצר, השוק של רמלה הוא זה שנודד

    השבמחק
  13. אהבתי אתה הפוסט אבל כל משכתבת מתאים בעיקר רק לירידה לשוק
    בשוק עצמו גם אפשר למצוא הרבה מציאות ודברים טובים.

    וגם משהו חשוב ששכחת לציין צריך לזהר לא להמחץ למוות בירידה לשוק
    תמיד יש שם סבתות רוסיות עם עגלות של שוק והן פשוט דורסות כל משעומד בדרכן.

    השבמחק
  14. מירב- תודה מותק!
    טנטי בקי- זה בהחלט לא מיועד לכל אחת :)
    little- היתה לי תחושה שהרוכלים בשוק אשדוד מקובעים מדי במקומם מכדי לנדוד לכל מקום.
    אנונימית- lol על הטיפ שלך, כל כך נכון. ואת צודקת, הטיפים שלי מתייחסים בעיקר לירידה לים אבל זה כי רק שם אני קונה. ביקרתי פעם אחת בשוק עצמו ולמרות שיש שם מבחר גדול לא הצלחתי לחבב את המקום (מצד שני גם לא ממש הענקתי לו סיכוי). ממה שראיתי רוב הסחורה שם היא סחורת אלנבי כזו שנמכרת בכמה אחוזים יותר..

    השבמחק
  15. אני חושבת שמעולם לא הייתי באשדוד, אבל הפוסט שלך בהחלט עושה חשק לבדוק את העיר בהזדמנות. חבל שהשוק פתוח רק בימי רביעי.

    השבמחק
  16. ושתי- היום ישנתי שנ"צ וחלמתי שבאת לבקר אותי בשוק..היית מאמינה?
    רק שאני זוכרת שלא התלהבת ממנו במיוחד ולא מצאת כלום P:

    השבמחק
  17. :-) אני נשמעת מאוד קשה לסיפוק וביקורתית בחלום שלך. תאמיני לי שאם יש שם מציאות ב-20 ש"ח, אני כבר אמצא מה לקנות.

    השבמחק
  18. אני אישית מבקרת בשוק לעיתים רחוקות כי אולי אני עצמי גרה באשדוד ואני לא ממש ממעריכה את המציאות שבו
    למרות שקניתי הרבה בגדים במחירים ממש מצחיקים של 10-20 ש"ח שעד עכשיו אני לובשת אותם,
    למרות שבשוק עצמו אין מבחר באמת כל כך מוצלח של בגדים אבל יש שם הרבה אביזרים ממש מגניבים,
    למרות שלא הקדשתי הרבה זמן לירידה לשוק אחרי שראיתי מישהו מוכר שם תחתונים קרועות
    אבל ראיתי הרבה פעמים בחטף עין מכונות תפירה וכאלה אז באמת צריך הרבה צומת לב בשביל למצוא שם משהו טוב.

    השבמחק
  19. בתור אשדודית, אני ממש לא מבינה את ההתלהבות מה"ירידה לשוק" כי זה ממש לא השוק עצמו.. מוכרים שם דברים בלויים ועל גבול המעליבים...
    סביר להניח שרב האנשים שיעברו שם דיי יגחחו לנוכח תחתונים קרועים וברביות בלי רגל/ראש

    זאת דעתי לפחות..

    השבמחק
  20. אנונימית (אני משערת שמדובר באותה אחת?)- חווית הקניה בשוק לא מיועדת לכולם, כנ"ל גם לגבי חווית הקניה מהרוכלים שבירידה לשוק וזה בסדר גמור. נכון שמוכרים בירידה לשוק חפצים הזויים אבל לדעתי זה תורם לחוויה :)

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top