יום חמישי, 4 במרץ 2010

יח"צ- מה אסור ומה מותר?

הפוסט המעולה של דנה הוסיף לתהיות שכבר הטרידו אותי בכל הנוגע לבלוגרים ולעולם היח"צ. בשיתופי פעולה מסוג זה, אין באמת כללים לגבי מה אסור ומה מותר, קשה לדעת כיצד קהל הקוראים יעכל את דבר שיתוף הפעולה ובאופן כללי עושה רושם שהנושא הזה הופך להיות יותר ויותר מקובל בעיקר בחו"ל, אך גם כאן בארץ. מאוד נפעמתי מהעמדה המגובשת של דנה בנושא מאחר ואני עצמי התקשיתי למצוא את ה"אני האמיתי" שלי בתחום כל כך לא מוכר, אך כעת שיש לי ותק מסוים בנושא ושקלתי אותו הנה והנה- הגעתי לשתי מסקנות שנכונות לגביי:
1. לא אסכים לקבל מוצרים נוספים בתמורה לפוסט או אזכור בנושא בבלוג. שורה זו מתייחסת רק לגבי מוצרים שיוצעו לי במסגרת הבלוג (להבדיל מעבודתי בנענע10), להם אני אשתדל כאמור לסרב באופן גורף מעתה והלאה. אני מניחה שיתכן ויהיו יוצאי דופן גם בקטגוריה הזו ויתכן שבתמורה להזדמנות מופלאה באמת אסכים לסגת באופן חד פעמי מההחלטה הזו (על משקל never say never), אך כאמור- זה לא סביר.
2. יח"צ שמטרתם להרחיב את מידת הפרסום של הבלוג ישקלו בחיוב, אם כי חשוב לסייג ולציין שזה מאוד תלוי במקרה, מה תהיינה התועלות שלו ומה אצטרך להעניק בתמורה.
לצורך גילוי הנאות אוסיף ואומר שפרשתי מהקמפיין של טי.אן.טי מרצוני החופשי ומסיבות שאותן בחרתי שלא לפרט על גבי עמודי הבלוג.

אני חושבת שיש משהו מאוד מסנוור בעובדה שמכירים בך מספיק כדי להציע לך קבלת דבר מה בחינם בתמורה לאזכור. העניין הזה הוא הרבה יותר רחב מאשר רק קבלת הפריט עצמו, שכן אני מבטיחה לכם ששמלות/נעליים/משקפיים יש לי בשפע ולכן זו מעולם לא היתה הפואנטה.
ברגע שמתרגלים לנושא הזה, מבינים שהנוצץ בהשקות הן בעיקר טיפות הזיעה שיורדות במורד הגב בגלל חוסר האיוורור במקום ושיחסי הגומלין בין הבלוגר למשרד היח"צ הם במקרים רבים יחסי סרק, ואז גם מתחילה להתעורר סתירה פנימית בין הרצון לקבל הכרה לבין הרצון לשמור על אתיות ויושר עצמי- ואותה קשה מאוד ליישב.
אני מודה שבאמת אהדתי רשתות וחנויות שיצא לי לפרסם עד כה במסגרת הבלוג ופריטים אשר בחרתי היו פריטים שקלעו לטעמי אך בכל אופן, בדומה לדנה- חונכתי לומר 'תודה' כשמעניקים לי מתנה ולא לדבר לרעה על המוצר ועל נתינתו ולכן ניתן להניח שזה פגע במידה לא מבוטלת באובייקטיביות שלי.

שתי הבהרות בנוגע למה שכתבתי:
-דבריי לא היו נסיון להשתלח במשרדי יח"צ. אמנם יש לי מידת ביקורת כלפי חלקם אך אני לא יכולה להכליל, שכן במסגרת שיתופי הפעולה מהסוג שהזכרתי יצא לי להכיר את יעל ממגן ליילי שהיא נהדרת לא רק בתחומה אלא היא גם בחורה נפלאה באמת.
- כפי שציינתי, מסקנותיי תקפות אך ורק לגבי הבחירות וההבנות האישיות שלי, כל אחת עושה את השיקולים שלה בנושא ואין לי רצון להשליך את בחירותיי על שום בלוגרית אחרת. כל מה שכתבתי הוא בבחינת ביקורת כלפי עצמי בלבד, ואין בזה שום כוונה לעורר סנסציה- זה לא הסגנון שלי.

אני מקווה למצוא את האיזון הנכון בנושא הזה, כדי שאוכל להמשיך לתעד את החיים שלי על בסיס יומיומי גם במידה ואלה יכללו השקות או אירועים מבלי שתעלה תחושה של חוסר אובייקטיביות מקריאת הטקסט. אני מתנצלת אם מישהו מכם חש מרומה בעקבות הבחירות שביצעתי עד עכשו, זכרו שגם התפכחות דורשת מידה של אומץ ושאני משתדלת להיות כנה איתכם תמיד ולכן אני מודה שטעיתי.

ולענייננו, שבוע האופנה במילאנו נגמר זה עתה ואני חייבת להסכים עם קלבה על כך שהקולקציה של אטרו היתה הטובה ביותר. מאחר ואין טעם שאחזור על דבריה או אשתף אתכם בקולקציה שכבר ראיתם, הייתי רוצה להתייחס לקולקציה של מארני שאמנם היתה פחות מוצלחת אך נהדרת למדי בזכות הצבעים הבוהקים, הדפסי הסבנטיז והגזרות המדויקות:

























(התמונות נלקחו מ-style.com).
את הסיקור המלא של שבוע האופנה במילאנו תוכלו לקרוא כאן
שיהיה לכם סופ"ש מעולה!

13 תגובות:

  1. האמת היא שאני חייבת לציין לחיוב את הניסיון שלך לדון בעניין הזה, אבל גם מאוכזבת מהפוסט ומה שיוצא ממנו.
    לא נקטת שום עמדה חד משמעית ואני רוצה לראות איך את לא מופיעה לאירוע של H&M, או שמא זה מופיע תחת הסעיף של האירועים הממש שווים שחבל להפסיד?!
    בכל מקרה, כדי להצליח בתחום הזה חבל לצאת בהצהרות. מה גם שבמסגרת כתיבתך בנענע גם ככה תופיעי לאירועים האלה, או שזו תהיה את האחרת?

    אני מאמינה שאפשר להיות אמינה גם אם כן משתפים פעולה עם מותגים ולהגיד לא למשרדי יח"צ נשמע לי פתאום כמו לא כל כך את.
    בכל מקרה, בהצלחה בכל דרך שתבחרי.

    השבמחק
  2. ספי, ההסתייגות היחידה שלי היתה לגבי קבלת מוצרים בחינם במסגרת הבלוג וציינתי את זה בבירור.
    להשקה של h&m אני לא אופיע, לארוחת הבוקר כן-וזה לא סותר בשום צורה את מה שכתבתי כאן.
    אפשר לשתף פעולה עם מותגים ולצאת אובייקטיבית, אני מסכימה איתך. אני אישית לא הצלחתי בכך, אני מרגישה צורך להצדיק את שיתוף הפעולה ולהתייחס אליו בחיוב בהכרח ולכן האובייקטיביות שלי כאן נעלמת.
    אין לי כאן שום ביקורת כלפי אף אחד מלבד לעצמי.

    השבמחק
  3. תגידי, התצוגה של מארני לא מזכירה לך איזו קולקציה של פראדה מלפני כ-3 שנים? :)

    (...לא מדייקת עם ה-3 שנים, אבל בהחלט הייתה כזו...).

    השבמחק
  4. מריה- דווקא אותי שילובי הצבעים זרקו לקולקציה של Dries van noten של שנה שעברה כך שאפשר לקבוע בוודאות שאין בקולקציה הזו שום דבר שלא ראינו בעבר, ובכל זאת- היא די מוצלחת לטעמי :)
    סופ"ש נהדר!

    השבמחק
  5. אהבתי את הקולקציה אבל לא הצלחתי להבין מה קורה בתמונה השלישית. הידיים זה הכפפות נכון? אז מה זה הדבר שיוצא משרוולי העליונית ?
    ( הרגשתי כמו בציור השבועי לילד )

    השבמחק
  6. אני לא רואה פסול בקבלת מוצרים חינם במסגרת הבלוג, בתנאי שאת נותנת ערך מוסף לקוראים שלך בזכות זה, ולא שופכת סופרלטיבים סתם או שמה תמונות יח"צ. בתור קוראת, אני רואה הרבה יתרון בלראות כיצד פריטי לבוש (לדוגמא) נראים "באמת" - על בן אדם אמיתי ולא על דוגמנית, ובשילוב של סטיילינג אישי ולא מסחרי.
    בבלוג שלי אני מקפידה להשתתף רק בפעילויות יח"צ של מוצרים/מסעדות שאני מאמינה בהם, ושאני או הקוראים שלי מקבלים מהם ערך מוסף. גם לא אענה לפניה שהיא לא מכובדת בעיניי ושמתעלמת מההשקעה הרבה שלי בבלוג (לא אשתף פעולה עם גורמים שמתייחסים אליי כאל לוח מודעות או עיתון).

    לגבי התצוגה של מארני - לא אהבתי בכלל, והדוגמנית מזעזעת.

    השבמחק
  7. more4me- מצטרפת אלייך לשאלה.
    רחלי- אין בכך שום דבר פסול, אני בהחלט מסכימה איתך. החלטתי לוותר על זה מטעמים אישיים בלבד.

    השבמחק
  8. גם אני חשבתי על זה לא מעט בעבר אבל אני החלטתי שהבלוג שלי הוא יומן אישי שלי ועל כן אני כותבת בו מה שאני רוצה ולא משנה לי אם מישהו יאהב או לא.על כן אני מקבלת מוצרים שמעניין אותי להתנסות בהם ואומרת "לא,תודה" למה שאני לא מעוניינת בו.
    ג
    ם אני,כמו ספי, חושבת שעדיף לא לצאת בהצהרות כי דברים משתנים בדרך ואת לא יכולה לדעת מה יוליד יום.

    השבמחק
  9. מורן- ההצהרה היחידה שלי נגעה בנושא מאוד ספציפי. הזדמנויות נהדרות ואנשים נפלאים נקרו בדרכי מאז שפתחתי את הבלוג ואני מעריכה כל אחד ואחד מהם. הייתי מעוניינת להמשיך להתרכז בפן הזה מעתה והלאה ולמרות שאני מעריכה גם את המחוות הקטנות של משרדי היח"צ- הגעתי להבנה שאין לי בהן צורך יותר, יש לי ארון גדול ומלא בכל טוב ולכן זה מיותר בעיניי.
    הבלוג שלי הוא בראש ובראשונה ההנאה שלי, להבדיל מעבודתי ככתבת שבה אני יכולה להיחשף בדיוק לאותם הדברים במסגרת העבודה- כאן אני מעדיפה שתהיה הפרדה מסוימת ולהתרכז בעובדה שפתחתי את הבלוג הזה כדי להנות ממנו.
    אני לא חושבת שההצהרה הזו מאכזבת, למעשה- אני לא חושבת שיש בה כל רע, אני חושבת שזה בסדר גמור.

    השבמחק
  10. אני בעד שכל אחד יעשה מה שטוב לו,חיה ותן לחיות.

    השבמחק
  11. הקולקציה של מארני נהדרת, שנה אחר שנה. זה אחד מבתי האופנה האהובים עליי ואני אוהבת את העובדה שכבר כמה שנים בעיצובים של קונסואלו גסטליוני יש את אותו קו עיצובי ברור, גם אם חוזר על עצמו לעיתים, ושילובי צבעים שאני נהנית לראות.

    השבמחק
  12. מורן- מסכימה בהחלט.
    ליליה- לגמרי! הם פשוט נהדרים במה שהם עושים.

    השבמחק
  13. תכל'ס הבחירה שלך לא מובנית מאליה ובתור קוראת משמחת אותי ביותר

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top