יום שני, 25 בינואר 2010

In my shoes

כשזה נוגע לאופנה- יש לי תקופות. לפעמים אני באובססיה של קניית שמלות, לפעמים של אקססוריז, לפעמים אני בכלל במוד של קניית תיקים ולפעמים של מוצרי טיפוח.
רק כשזה נוגע לנעליים- אין לי אובססיות חולפות ואני לעולם לא אתנגד לזוג חדש ומנצנץ, כנראה שזה כבר טבוע בקוד הגנטי שלי.
למרות מה שציינתי, המנטרה שלי לגבי קניית נעליים דומה לאופן שבו אני קונה בגדים- כלומר בזול. זה לא שאני לא מכבדת בחורות שמשקיעות כסף בנעליים שלהן, רק שאני לא יכולה שלא להיות סקפטית ולתהות האם הן באמת קונות איכות- או פשוט ביוקר.
המנטרה שלי גם אומרת שמייד אין צ'יינה זה מייד אין צ'יינה, לא חשוב איזה תג מחיר מוצמד לנעל. כשאני מסתכלת על נעליים של הנשים הסובבות אותי, אני רואה בעיקר תוויות של זארה, מנגו, אלדו ולפעמים גם ניין ווסט.
העניין הוא שאף אחד מהמותגים הללו לא מסמל בעיניי איכות, עיצובים נאים- אולי, אך בהחלט לא איכות.

נעליים שטוחות הן עקב האכילס שלי, באופן אירוני. זה לא שאין לי נעליים שטוחות, זה לא שאני לא מנסה לנעול אותן ולמצוא בהן חן, אלא שהעולם נראה לי יפה יותר כשאני גבוהה ב-8-10 ס"מ ולעומת זאת הרגליים שלי נראות כמו קציצות קטנות כשאני נועלת נעליים שטוחות.
הונדסתי לצעוד על עקבים עוד מאז ימי בחטיבת ביניים, כך שנטישת מסורת ארוכת השנים הזו וההכרה בגובהי האמיתי (163 ס"מ) הם כבר בגדר אבסורד.
כשאומרים לי שנעליים זולות גורמות לנזק לעמוד השדרה אני טוענת שגם נעלי מעצבים יכולות לגרום לנזק דומה כל עוד הן מעוצבות בצורה שלא מטיבה עם הרגל והרי בלאו הכי אני ו'טבע נאות' לעולם לא נהיה סיפור אהבה, so let me be.

בכל מקרה, הנה הצצה לצבא הנעליים שלי (קחו בחשבון שיש עוד כ-15 זוגות שלא צולמו בגין כיעור, חוסר רלוונטיות או סתמיות):

ובחלוקה מעט שפויה יותר:


הנעליים הטרנדיות:
מימין לשמאל- מגפונים (איביי, 200 ש"ח), נעליי ניטים (אתר ג'י-מרקט, 200 ש"ח), נעלי גלדיוטרים (איביי, 160 ש"ח), מגפונים (איביי, 130 ש"ח), מגפונים א-לה אלכסנדר מקווין (איביי, 130 ש"ח).


הנעליים הצבעוניות והעליזות:
מימין לשמאל (שורה ראשונה)- נעליים אדומות (ניין ווסט עודפים, 200 ש"ח), נעליים סגולות (אלדו בסייל, 70 ש"ח), נעלי שריכה (אסוס, 100 ש"ח), סנדלים ורודות (24/7, 160 ש"ח), נעליים ירוקות (24/7, 80 ש"ח בסייל), נעליים כחולות (איביי, 150 ש"ח), נעליים סגולות (מתנה מאמא, 250 ש"ח), נעליים פרחוניות (קליגולה, 250 ש"ח).

נעלי שוק:
מימין לשמאל- נעלי חציל (שוק אשדוד, 20 ש"ח), נעליים רקומות (שוק אשדוד, 20 ש"ח), מגפונים (שוק אשדוד, 30 ש"ח).



הנעליים שמסרבות להשיב את נשמתן לבורא. את הנעליים האלה יש לי בארון לפחות 4 שנים, חלקן גם 8 שנים. מדובר בדינוזאורים של ממש שמסרבים להיפרד ממני:
משמאל לימין (שורה עליונה)- נעליים עם אבני טורקיז (מתנה מאמא, 250 ש"ח), נעליים עם אבן (טו-גו, 100 ש"ח, מתנה מאמא), סנדלים (רנואר עודפים, 50 ש"ח), סנדלי ג'ינס (מתנה מאמא, 250 ש"ח), נעלי תחרה חומות (טו-גו, 125 ש"ח), מגפוני שפיץ (נעלי לנון, 200 ש"ח, מתנה מאמא).
שורה תחתונה- נעלי שפיץ עם רקמה (400 ש"ח, נעלי לנון, מתנה מאמא), סנדלי פרח (נעלי מרקו, 100 ש"ח, מתנה מאמא), נעלי סירה שחורות (200 ש"ח, מתנה מאמא), סנדלים (מתנת גיוס מאמא, 250 ש"ח), סנדלים כסופים (100 ש"ח, נעלי מרקו, מתנה מאמא), סנדלי תכלת (ניין ווסט עודפים, 100 ש"ח, מתנה מאמא), נעליים שחורות עם תכשיט (ניין ווסט עודפים, 100 ש"ח, מתנה מאמא).
מאחר ומרבית הנעליים נקנו בתקופה שבה עדיין לא פרנסתי את עצמי, הם ברובם- ניחשתם נכון- מתנה מאמא!




קטגוריית נעלי הקז'ואל (או- הקטגוריה שלא הצלחתי למצוא לה שם מקורי יותר):
מימין לשמאל (שורה עליונה)- נעלי שריכה (אלדו, 240 ש"ח בסייל), נעליים כסופות (24/7, 80 ש"ח בסייל), נעלי פון פונים (טופשופ יד שניה מאיביי, כ-40 ש"ח), נעליים שחורות (מתנה מאמא, 180 ש"ח), נעלי לקה שחורות (טופשופ יד שניה מאיביי, כ-40 ש"ח), נעלי ג'ינס (80 ש"ח, חנות ליד הבית), נעלי שריכה משובצות (ניין ווסט עודפים, 100 ש"ח), נעלי עור נחש (ניין ווסט עודפים, 200 ש"ח).
שורה תחתונה- פלטפורמות (Dune, יד שניה מאיביי, 30 ש"ח), נעלי פפיונים בצבע שמנת (ניין ווסט, 300 ש"ח, מתנה מאמא), נעליים אפורות (סקופ, 200 ש"ח), נעליים חומות (אופיס, יד שניה מאיביי, 30 ש"ח), נעליים זהובות (תחנה מרכזית בת"א, 150 ש"ח), אוקספורדס אפורות (זארה, 200 ש"ח), נעלי סירה חומות (h&o, נקנו בשובר של חיילים בודדים, שוות 400 ש"ח), נעלי שריכה שחורות (אסוס בסייל, 90 ש"ח).

קטגוריית המגפיים:
מימין לשמאל- מגפיים חומים (ניין ווסט עודפים, 300 ש"ח), מגפיים בצבע קאמל (ניין ווסט עודפים, 300 ש"ח), מגפוני פרווה (יד שניה מאמא, עלו לה 500 ש"ח), מגפונים חומים (תחנה מרכזית בת"א, 100 ש"ח), מגפונים שחורים (קסטרו עודפים, 70 ש"ח).


קטגוריית הנעליים המיותרות (ע"ע נעליים שטוחות):
מימין לשמאל (שורה עליונה)- אולסטאר חומות (200 ש"ח), אולסטאר ג'ינס (100 ש"ח, יריד מותגים), אולסטאר אפורות (מתנה מצחית), נעלי מוקסינים (טופשופ יד שניה מאיביי, 30 ש"ח), נעליים כתומות (חנות כלשהי בקניון, 100 ש"ח).
שורה תחתונה- נעלי סירה שחורות (רנואר עודפים, 50 ש"ח), נעלי ספורט של פומה (מתנה מאמא), נעליים שחורות (ניין ווסט עודפים, 100 ש"ח), נעלי סירה כחולות (רנואר עודפים, 50 ש"ח).

אילו רק היתה מישהי עם מידת נעליים דומה לשלי (35.5) וטעם ראוי בנעליים שהייתי יכולה לעשות איתה מסיבת קח-תן פרועה, יש לי כל כך הרבה זוגות נעליים שהייתי שמחה להחליף!
אגב, לרגל יום ההולדת המתקרב שלי (עוד כחודשיים) החלטתי להעניק לעצמי את מתנת היום הולדת האולטימטיבית- נעלי מעצבים!
עוד לא החלטתי אם אבחר בזוג מבוטיק "המרתף" שיוד המליצה לי עליו או שבסוף אקנה את הנעליים של ויויאן ווסטווד למליסה אבל יש לי מספיק זמן להחליט עד אז.

17 תגובות:

  1. אין לי מה לומר פרט ל"וואו". גברת, לעומתך אני טירונית עלובה.

    השבמחק
  2. אני הולכת להראות את הפוסט הזה להורים שלי שיבינו אני ממש אבל ממש ממש נטולת נעליםD:

    השבמחק
  3. אין דברים כאלה!!!
    מעבר לעובדה שאני מקנאה בכמות, כל הכבוד לך על יכולת הסיבולת (הכוונה לעקבים).
    אני הולכת רק על שטוח (ולא מתוך בחירה אלא מחוסר יכולת אפילו לשבת עם נעלי עקב).
    למרות זאת,
    את יותר ממוזמנת להתחיל להציף אותנו בקישרים לכל הנעליים המשגות שמצאת באיביי (בעיקר מגזרת הטרנדיות והצבעוניות).
    ישר כוח!!!

    השבמחק
  4. וואו!!!
    אכן עכשיו גם אני מרגישה נטולת נעלים
    למרות שזה לא לגמרי נכון כי יש לי לא מעט (ועדין לא קרוב לערימה היפה שצילמת בהתחלה) זוגות ישנים שאני כבר לא נועלת
    אולי גם אני צריכה למצוא מישהי למסיבת החלפות פרועה..
    רק שהמידה שלי היא 38 (האמת שתאורטית זה אמור להפוך את המשימה לקלה יותר...)

    השבמחק
  5. לובההה!! וואווו! איזו כמות של נעליים, מה גם שכולן מהממות! אני רואה ששווה לקנות באי ביי הזה... אני חייבת חייבת לנסות פעם אחת!

    השבמחק
  6. ללא ספק כמות מכובדת.
    אני מקווה שאת מאחסנת אותן כראוי ולא זרוקות אחת על השנייה. זה כואב לי בנימי נפשי לראות נעליים לא מטופלות כראוי )-:
    אני מאחסנת בצורה אובססיבית ויש לי 3 ארונות לשם כך. מצד שני, הנעליים שלי בד"כ יקרות. והן מתוחזקות להחריד כשאינו נלבשות.

    לגבי פינוק היומהולדת (מזל"ט) בוטיק המרתף הוא לא מקום אמין. ואני לא מרחיבה פה כי זו הוצאת דיבה.

    הנעליים של מליסה מגניבות, חלקן נוחות (אבל מזיעות) והן לא ממש יקרות...ככה שאני לא מבינה מה הבאזז סביב המחיר שלהן. די סביר סה"כ.

    השבמחק
  7. וואו אחד גדול! כיף לך!
    נעליים יפות..
    ואני מאחלת לך שתמשיכי עוד לקנות..

    השבמחק
  8. את היחידה שאי פעם הכרתי שמשתווה אלי בקטגוריה הזו. עכשיו אני רואה גם שאנחנו עם בערך אותן המספרים.
    רק שבניגוד אלייך שמחביאה הכל בארונות, אצלי רוב הזוגות שאני נועלת עומדים כמו חיילים בחדר נטול המקום שלי, יש עוד שלוש שקיות עמוסות בזוגות שאני פחות נועלת ועוד ארגז אצל ההורים שלי. או שניים, אני כבר לא זוכרת, כי שם כל השטוחות שלי באמת.
    הדבר היחיד שאנ יכולה להגיד זה שלי יש יותר מגפיים.
    זהו.

    טוקסיקרוז - אני 38! אני!

    השבמחק
  9. בואי נעשה סדר. את, גברת, בעלת ארון נעליים מרשים בהחלט!
    לא תמיד מייד אין צ'יינה הוא מייד אין צ'יינה. לפעמים מייד אין צ'יינה הוא בפיקוח של החברה היצרנית, לפעמים הוא בהנחיית החברה היצרנית ולפעמים פשוט קונים את העיצובים הצ'ייניים ושמים עליהם לוגו ישראלי. כל דבר כזה מתבטא במחיר. גם המיתוג, מן הסתם, מתבטא במחיר, אבל הוא לא משפר את האיכות.
    ולסיום סיומת: יש לאלדו וגם לניין ווסט (אבל בעיקר לאלדו) נעליים תוצרת צרפת וספרד. למעשה, מכל מעט הזוגות שיש לע בארון, רק אחד מהם הוא מייד אין צ'יינה (אני לא מדברת על נעלי ספורט). כל היתר מייד אין אירופה או בארץ. כן, יש הבדל באיכות.

    נ.ב מי אמר שטבע נאות זה בהכרח בריא? אני מכירה לא מעט אנשים שזה החמיר להם בעיות יציבה קיימות, שדווקא נעליים על עקב של 4 ס"מ פתרו.

    השבמחק
  10. הי לובה,
    קודם כל זאת ההזדמנות להגיד לך שאני מאוד נהנית לקרוא את הבלוג שלך. אני חושבת שיש לך טעם מעולה.
    חוץ מזה יש לי הצעה עסקית בשבילך.. אני במידה 36 ויש לי זוג סנדלי
    dolce and gabbana משומשות אבל במצב טוב, שלא אכפת לי להחליף או למכור. אני מזהירה מראש שהן לא נוחות בכלל בעיני... אם את מעוניינת תצרי איתי קשר, ואני אשמח לשלוח לך תמונה. שימרית המייל שלי SHIMRIAT@CELLCOM.CO.IL

    השבמחק
  11. שרונה- כן, אני יכולה לנעול את שכר הלימוד שלי, הידד!
    more4me- you show them, girl!
    טלי- זה לא שחסרות נעליים שטוחות יפות, אני לא מסתדרת איתן כשהן עליי אבל על בחורות אחרות הן נראות ממש יפה.
    טוקסיקרוז- נדמה לי שנמצא לך שידוך! :)
    מרינה- באמת שווה, בייחוד אם את מחפשת נעליים טרנדיות ולא בא לך להוציא עליהן סכומים גדולים.
    חן- האמת היא שמעולם לא שמעתי על קיומו של 'המרתף' קודם לכן, אשמח לקבל ממך המלצות לחנויות נוספות. הנעליים של מליסה באמת לא יקרות באופן יחסי, אבל הן עדיין עולות פי שתיים מהנעליים הכי יקרות שלי :)
    ולא, אני לא מסדרת אותן כמו שצריך, למרות שעשית לי חשק והיום אני מתכוונת לנקוט יוזמה!
    מירב- תודה רבה, אני מתכוונת להמשיך..נעליים זו פשוט אהבה!
    יוד- יש לי עוד כמה זוגות מגפיים שלא צילמתי כי אותן כבר בכלל לא יוצא לי לנעול. החורף האחרון לא היה ידידותי במיוחד למגפיים ובאופן כללי הגעתי למסקנה שזו רכישה די מיותרת כשגרים בישראל.
    אנונימית- שולחת לך מייל!

    השבמחק
  12. אני בד"כ לא משאירה תגובות, אבל הפעם- אשאיר. במיוחד לאור מה שאמרת בסוף המייל :)

    גם לי יש כמות לא מבוטלת של נעליים יפות ומיוחדות שאני צדה בחנויות קטנות ובסופי עונה (ותמיד מייחלת לאיזה עושר שיפול עליי מהמשמיים ואוכל להרשות לעצמי נעליים מהממות שכן עוברות את קו ה-300-400 ש"ח, כאשר גם זה יקר לי), אבל הפעם, ביום הולדתי ה-25 (המופלג) שהיה לפני 10 ימים החלטתי לפנק את עצמי עם זוג נעליי מעצבים ראשונות ומדהימות של פראדה שקניתי בבוטיק המרתף (והתחננתי לעוד קצת הנחה כי יום הולדת וכי סטודנטית וכו' וכו'). בקיצור, הפראדה שרכשתי מדהימות, מיוחדות ועוצרות נשימה! העקבים בגובה מטורף, והנוחות- אין מילים בפי.
    חווייה מומלצת ביותר :)

    השבמחק
  13. מריה- קודם כל, מגיע לך מזל טוב!
    אני שמחה שהייתה לך חווית קניה מוצלחת, אם תוכלי- אשמח אם תשלחי לי תמונה של הנעליים שקנית למייל.
    שכנעת אותי אפילו יותר שמדובר במתנת יום הולדת נפלאה :)

    השבמחק
  14. גם אני מרגישה קציצונת בפלאטס.(אבל אצלי זה לגיטימי-כשאני מגרדת את ה1.60 מלמטה)

    מה שמדהים אצלך זה מסת הנעליים מהאינטרנט (הן גם הכי יפות לטעמי!) אבל אני מודה שלמרות הניסיון המוצלח שלי באדיבותך הרבה, זה עדיין קצת מטריד אותי. בכל זאת, אמהות תמיד אומרות שחשוב למדוד נעליים ומכנסיים לפני שקונים..

    השבמחק
  15. קנה את נעלי מליסה. חברה שלי קנתה אלה על שנקין והיא אומרת שהם מאוד נוח!

    השבמחק
  16. הנעליים במרתף סתם במחירים מוגזמים.. לא הייתי ממליצה לך

    השבמחק
  17. היי לובה!
    הגעתי לבלוג הכה מהמם שלך דרך חיפושים קודחים באינטרנט לנעליים קטנות. המידה שלי היא 35-35.5 ואני פשוט לא מוצאת נעליים!! התסכול כל כך גדול. אני רואה שהמידה שלך קטנה גם! למשל מידה 3 אירופאית גדולה עליי. סליחה על על הכניסה לפרטים הקטנים (; אבל לצורך העניין לפי ההוראות באתרים כף הרגל שלי היא 21.8-22 ס"מ. איך את קונה נעליים?? אשמח לעצות ותובנות!
    ממני,
    הסנדלרית היחפה.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top