יום שלישי, 5 בינואר 2010

שכבות לחורף הישראלי

כפי שהמצב נראה כרגע- אין לנו חורף אמיתי. אנחנו עומדים כרגע בתחילת ינואר והשמש בוהקת בשמיים ולא באמת מאפשרת לנו לנעול את המגפיים שמחכים בארון או את מעיל הפרווה החדש שקנינו.
אמנם בחורף כל כך דל, אי אפשר ליצור מראה שכבות מהסוג שאנחנו רואים באירופה ועורגים לו אך די להרכיב תלבושת סולידית עם טאץ' של צבע או של אביזר מעניין כדי ליצור מראה שנראה מורכב ויפה.

כדי להדגים לכם את העניין, השתמשתי בקובץ תמונות מתוך Net a porter. אמנם מרבית הפריטים באתר הם פרטי מעצבים מהזן שהלסת נשמטת כשנתקלים בהם, אך ניתן למצוא שם גם פריטים שמבחינה עיצובית מזכירים פריטים שנמצאים גם אצלנו בארון, בין אם נקנו בזארה או בחנויות יד שניה.
בחרתי לצורך ההדגמה תלבושות שמורכבות מפריטים סולידיים יחסית, ללא אמצעי זיהוי בלתי ניתנים לחיקוי או הדפסים מיוחדים- כך שניתן יהיה לתרגם את האופציות שמוצגות כאן לכדי המלתחה הפרטית שלנו.

מראה הסמוקה והנהדרת:




הקטגוריה הזו די פשוטה ליישום כי שילוב של צבעים ניטראליים, בייחוד צבעי הסומק הוא שילוב קל שתמיד נראה נפלא. יש לקחת מערכת לבוש של שלושה פריטים שצבעם דומה אחד לשני אך לא זהה (חשוב שהצבעים יראו הרמוניים יחד). זו יכולה להיות קבוצת צבעי אפרסק-ורוד-בז' או חום-קאמל-בז' וכו'. השילוב עצמו של הצבעים הניטראליים מאוד נעים לעין ויוצר מראה אחיד ויפה. מי שרוצה להוסיף עוד קצת עניין לתלבושת מוזמנת להוסיף צעיף מנומר, כמו בתמונה האחרונה, חצאית בהדפס משלים או נעליים כהות יותר שיוסיפו לתלבושת אלמנט של נוכחות.

מראה זריקת הצבע:


כל אחת מכירה את הצבע העז שהולם אותה- בין אם מדובר בירוק רעל, אדום, סגול חציל או כחול רויאל. המטרה היא לבחור את הצבע האהוב עליכן ולשלב אותו עם צבעים ניטראליים יחסית שלא יגזלו ממנו נוכחות- כמו אפור, לבן, בז' ושחור. אמנם התלבושות שמוצגות בקטגוריה בנויות בעיקר סביב האדום והכחול רויאל- אתן יכולות לשלב כל צבע העולה על דעתכן וליצור איתו מראה פשוט להרכבה ובולט מאוד. יישמו את הדוגמאות- קחו לדוגמא שמלה בצבע אפור, עם גרביון אטום אפור ונעל שחורה/אפורה לבחירתן והוסיפו קרדיגן או ג'קט בצבע בוהק (אפשרי עם סיכת דש או צעיף בצבע משלים) מעל ותקבלו הופעה מנצחת.

מראה הקזו'אל המתוחכם-


אין משהו יומיומי יותר מג'ינס או ממגפיים שטוחות ובכל זאת, שלושת התלבושות בקטגוריה הזו נראות מתוחכמות הרבה יותר מהתלבושות שאנחנו רואים ביום יום. המפתח הוא שילוב הצבעים המעניין- בדרך כלל אנחנו רואים ברחוב אנשים שלובשים מערכת של שני צבעים בלבד או לחילופין מערכת שהצבעים שלה כל כך מנותקים אחד מהשניה שהתוצאה צורמת בעין. בשלושת התלבושות הללו הלכו על צבעים משלימים שיצרו מראה שונה בכל פעם. הפשוטה ביותר למימוש היא התלבושת השלישית כי היא כוללת בסך הכל ג'ינס מוצלח, ג'קט ספורט- אלגנטי, חולצה לבנה (יכולה להיות מכופתרת ואפילו טי שירט לצורך העניין) וצעיף צבעוני שמונח באלגנטיות ויוצר הרגשה של מראה מדויק ואסתטי.

לנועזות-
בעיניי, התלבושות היפות ביותר הן אלו שכוללות את סקאלת הצבעים הרחבה ביותר או הדפסים רבים. התלבושת הזו מכילה גם הדפס (חולצת משבצות) וגם מבחר צבעים רב יחסית ובכל זאת מדובר באופציה ברת מימוש: אוקספורדס חומות יש לרובנו, גם ג'קט מחויט, חצאית שחורה וגרביון שחור הם מאסט במלתחה של כולנו- לכן כל שנשאר לעשות הוא לצוות את כל הפריטים הללו עם חולצה צבעונית או בעלת הדפס מעניין (לאו דווקא משובץ) ותתקבל תוצאה מורכבת, מעניינתואסתטית.

נתקלתי לאחרונה בהרבה בחורות שחוששות לשלב צבעים מסויימים, בייחוד חום ושחור. אני חושבת שכשזה נוגע לאופנה, אסור לפסול שום דבר, בייחוד כשזה נוגע לבחירת צבעים.
נסו, תמדדו מול המראה ואל תפחדו מצבעים..זה כיף, בחיי.

21 תגובות:

  1. פוסט נחמד מאוד
    חלק מהדברים אני כבר מישמת ביום יום
    והחלק השני נרשמו כרעיונות ליישום עתידי
    רק טעות אחת - לא לכולן יש אוקספורד בארון (לא חומות ולא אחרות) אני מתה לקנות אוקספורד במחיר שפוי אבל פשוט לא מוצאת :(

    השבמחק
  2. היי, הפעם הגבת בזמן!
    זוכרת שהיה לי פוסט לפני כמה חודשים על אוקספורדס בצבע שחור-לבן בזארה שעולות 300 ש"ח ובאיביי רק 130? הן עדיין קיימות, גם בצבעי שחור-לבן וגם בשחור-ורדרד..

    השבמחק
  3. כן איכשהו הצלחתי :)
    זה בדיוק אותן נעליים???
    אני לא זוכרת את הפוסט הזה
    אבל אם זה בדיוק אותן נעלים אמדוד אותן בהקדם ואשמח לקבל את הלינק.
    130 שקל זה בהחלט משהו שאני יכולה לעמוד בו :)

    השבמחק
  4. אני מתחילה לחשוב שאנו תאומות,לפחות ברמת הטעם האופנתי: רצית להכין פוסט כזה והקדמת אותי. :-)
    למרות צער הבצורת אני מאוד נהנת מהחורף הזה. אני יכולה לשלב בלי בעיה פריטים מהקיץ וככה יש לי צבעוניות שמאוד קשה למצוא בחנויות בחורף. כך למשל
    אני מאוד מנצלת את מעיל הפרווה החדש שלי: אני לובשת מתחת חולצה קצרה או קלילה. המשרדים ממלא חמים.
    יופי של פוסט

    השבמחק
  5. אז, גיברת, מה הצבע העז שהולם אותי? "גוון עוף בגריל" זה אמנם עז, אבל לא צבע.

    השבמחק
  6. טוב עשיתי חיפוש בבלוג שלך על נעלי אוקספורד וגיליתי 2 ממצאים:
    אכן פרסמת לינק לנעלי אוקספורד זהות לשל זארה אבל מבריקות נורא
    לך עצמך יש נעלי אוקספורד מזארה בגוון הרבה יותר רגוע ויפה
    ומסקנתי היא - אני לא רוצה נעלים מצופות בלכה מבריקה - הן טרנדיות מידי ויהיו טובות בערך ל5 דקות.. אני רוצה משהו שגם אחרי שהטרנד יחלוף יהיה מספיק נייטראלי כדי להינעל
    כן אני יודעת שאני קשה :)

    השבמחק
  7. טוקסיקרוז- את יעילה! הן באמת מבריקות אבל הן בכל זאת מעודנות לטעמי. האוקספורדס שלי מזארה היו זולות יחסית, ב-199 ש"ח. אני יכולה לעשות לך חיפוש עוד יותר מעמיק ולמצוא קישורים נוספים שפרסמתי לאוקספורדס שמזכירות את אלו שיש לי- בכל צבע אפשרי.
    More4me- זה מזכיר לי את פרק תאום הידיים של ג'ואי בחברים :) אני אשמח לקרוא את הפוסט שלך בנושא, כיף לקבל רעיונות חדשים.
    גם אני משלבת פריטים קייצים צבעוניים יחד עם ג'קט ותרשי לי לומר לך שבחורף אין כמו לבישת פריטים צבעוניים כדי לעשות קצת שמח בלב.
    נעלולה- סגול חציל!

    השבמחק
  8. אהבתי את זריקות הצבע, בהחלט מעורר השראה. עם הבז'ים למיניהם אין לי ספק בכלל שאראה כמו קרם-שניט ביום כלולותיה.

    בכל מקרה, המסקנה שהכי הכתה בי עם קריאת הפוסט היא שהלוואי והייתי יודעת ללכת על עקבים. כל כך הרבה נעליים מושלמות נמנעות ממני ככה.

    השבמחק
  9. מממ.. תודה אבל לא תודה
    אני באמת חושבת שנעלים זה משהו שהוא ממש בעייתי לי לקנות באינטרנט היות שאני מהאנשים האלה שאחת מכל 10 או יותר נעלים שאני מודדת נוחה לי. ובנעלים עם עקב המצב קשה אפילו יותר..
    אני מניחה ששלך לא מהעונה הזאת? יש להם אולי סניפי עודפים?
    האמת שלא היתי בזארה השנה.. משום מה לא יצא לי..

    השבמחק
  10. אז בטח גם נעלי השחור-לבן היו הורגות אותך, כשמדדתי אותן הן חתכו לי נורא את כף הרגל.
    קניתי את האוקספורדס שלי העונה, בערך באוקטובר והן גם נוחות להפליא.
    לא ידוע לי על סניפי עודפים של זארה..רק של מנגו.

    השבמחק
  11. אני מכירה סניף עודפים של מנגו בחיפה.. אבל זה קצת רחוק והם לא מוכרים נעלים עד כמה שאני זוכרת..
    יש גם עודפים של קסטרו שאני מכירה בתל אביב (2) אבל קצת נדיר למצוא שם משהו שווה באמת..
    העונה זה אומר שיכול להיות שהן עדין קיימות?

    השבמחק
  12. הו, מנגו עודפים בחיפה..הזכרונות.
    האוקספורדס שלי קיימים עדיין בזארה, באשדוד לפחות אפשר למצוא אותן רק בחום (לדעתי בחום הן יותר יפות, אני פשוט הייתי צריכה אפורות). ביקרתי בזארה פעם אחרונה לפני כמה שבועות, אז אני ממליצה לך למהר..את יודעת, זארה בסייל :)

    השבמחק
  13. ממש אהבתי את הפוסט,נותן הסברים קלים ליישום גם

    השבמחק
  14. דווקא לא ידעתי שזארה בסייל ( כמעט ולא מגיעה לרשתות כי פשוט בד"כ המחירים רחוקים ממה שאני יכולה להרשות לעצמי)
    אנסה לקפוץ לשם בהזדמנות הראשונה
    תודה על המידע :)

    השבמחק
  15. וואו, איזה פוסט מושקע. אהבתי כל תלבושת ותלבושת. הלוואי שהיה לי מקום בחדר השינה לתלות לוח עם תמונות השראה כגון התלבושות האלה שיעזור לי להחליט מה ללבוש בכל בוקר.

    השבמחק
  16. קצת מפדח להודות, אבל יש לי תיקיה די מכובדת עם תמונות שאהבתי מנט אה פורטר שמשמשות לי השראה בימים קשים. לרוב אני בונה תלבושות סביב פריטים חדשים שיש לי, אבל כשאין ואין השראה- זה פתרון מעולה.

    השבמחק
  17. משגע!! אני רוצה הכללללללל

    השבמחק
  18. אהבתי את כולם!!! במיוחד את הקטע של זריקת צבע... פוסט מעורר השראה!

    השבמחק
  19. לרגע חשבתי שמדובר באותה מרינה :)

    השבמחק
  20. מותק, פוסט מצויין! אהבתי את כל האאוטפיטים! ועכשיו...נותר רק להתחיל ליישם :)

    השבמחק
  21. אני חייבת לציין שאתמול עברתי בסנטר וכל דבר בצבע כחול רויאל דיבר אליי. מזל שאין לי כסף. כל האאוטפיטים מהממים. הזריקת צבע כחול פשוט בא לי עכשיו. תיראי עוד כמה פוסטים אינטרפרטציה שלי לנושא. אני כבר מתכננת.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top