יום ראשון, 31 בינואר 2010

גוצ'י ב-200 ש"ח

כשזה נוגע לנעליים טרנדיות, אני תמיד מטיפה לכן לקנות בזול ואפילו מצרפת קישורים לאיביי שיקלו עליכן במשימה הזו.
כשזה נוגע לנעליים איכותיות, שלכיוונן אני פוזלת יותר ויותר בזמן האחרון בעקבות חינוך מחדש שמעבירה בי יוד, גיליתי שדווקא Etsy הם מקור אמין וטוב לנעליים איכותיות- וינטג' אמיתי וזול.
יוד מספרת שנעלי עור איטלקיות אפשר למצוא גם בחנות מיסתורית בתחנה מרכזית ושמחירן עולה רק 100 ש"ח (עם האפשרות להתמקח), אך היתרון הבולט של Etsy במקרה הזה הוא שאפשר לפשפש ולמצוא גם נעלי מעצבים במחיר זול (כפי שהכותרת מרמזת) ולגלות בדיוק מה הסיפור שעומד מאחורי הנעל, באיזו שנה היא נקנתה וכו'.

החיפוש ב-Etsy מעט מסורבל יותר מאשר באיביי, למרות שגם כאן ניתן למיין לפי מחירים ולפי מדינות למשלוח. הטיפ העיקרי שלי כשזה נוגע לקניית נעליים אונליין, בייחוד בקניית נעליי וינטג' הוא למדוד את כף הרגל שלכן (באינצ'ים) כדי שתדעו האם הנעל מתאימה לכן או לא. מאחר ומדובר בנעלי וינטג', לא תמיד ברור האם המידה המוצגת היא מידה אירופאית, אמריקאית או בריטית (אלא אם כן מצוין בדיוק) ולפעמים אין אפשרות לשחזר את המידה המדויקת ולכן חשוב ללכת על בטוח ולהיצמד למידות.
בנוסף לכך, חשוב לשים לב לרוחב הנעל שמיוצג באותיות A, B, C, D לפי סדר עולה ולכן- אם כף הרגל שלך רחבה יחסית, רצוי להימנע מנעליים שהרוחב שלהן מיוצג על ידי אותיות A ו-B לדוגמא.

המוכרים ב-Etsy מאוד אדיבים והם עונים במהירות על כל שאלה שקשורה במידה ובאותנטיות של הנעל ולכן גם בהם כדאי להיעזר וכמובן שמומלץ לעשות את השיקולים הרגילים של איכות הנעל ומידת הבלאי שלה ביחס למחיר שמבקשים תמורתה.
ב-Etsy אין מכרזים והצעות כפי שיש באיביי אלא המחיר שמוצג הוא המחיר הסופי, אך פעמים רבות החנויות מציעות סיילים וגם עלויות משלוח משולבות בקניה של יותר משני מוצרים ולכן תמיד שווה לעיין בכל החנות שממנה רוצים לרכוש פריט מסוים.

השוני העיקרי בתחום הזה בין איביי ל-Etsy, הוא שחנויות של וינטג' בד"כ לא מחזיקות מבחר גדול של נעליים ובמיוחד לא במבחר גדול של מידות- לכן כדאי לדעת בדיוק את מילות החיפוש שיתארו את הפריט ולהשקיע מאמץ בחיפוש.
הנה כמה דוגמאות לנעליים איכותיות שמצאתי (לחצו על התמונה כדי להגיע לחנות):


נעלי וינטג' של סלבטורה פרגאמו, מידה 39-39.5, עור איטלקי, מצב מעולה. נמצאו תחת מילות החיפוש "Spectator shoes".



עוד נעליים של סלבטורה פראגמו, הפעם ב-10$ בלבד, מידה 8, עשויות עור איטלקי.


עוד זוג של סלבטורה פראגמו, הפעם בגזרת מרי ג'יין חיננית עם חריצים. לפי מה שמצוין במפרט, מדובר בנעליים משנות ה-40' (!), מידה 7, עשויות עור איטלקי. נמצאו תחת מילות החיפוש "Ferragamo shoes".


הנעליים האלה קצת יותר יקרות מיתר הנעליים בפוסט אבל הן עדיין בסך הכל עולות 125$, שזה כנראה מה שאתן ממילא מוציאות על זוג נעליים ממוצעות בזארה או במנגו. מדובר בוינטג' דיור משנות ה-70', בעיצוב כל כך רלוונטי שאפשר לחשוב שמדובר בנעליים חדשות לחלוטין. הן במצב וינטג' מעולה, ננעלו רק פעמיים והן מידה 36.5. נמצאו תחת מילות החיפוש "Dior shoes".


עוד זוג ששומר במצב מדהים משנת 1960 והעיצוב שלו רלוונטי עד היום. המידה לא מצויינת אך לפי המידות של הנעל אני מאריכה שמדובר במידה 35.5-36


אוקספורדס מדהימות של אסקדה מסוף שנות ה-70, מידה 35.5, עשויות עור איטלקי.


נעלי נייבי של גוצ'י ב-48$, מידה 38, עשויות עור איטלקי ובמצב וינטג' מעולה.

אם הייתי צריכה לבחור, הייתי בוחרת את אחד הזוגות הקלאסיים של פראגמו כי מדובר בסוג הנעליים שיכולות לשרת אתכן שנים ובעיניי הן גם רלוונטיות לחלוטין מבחינת עיצובן.
לדעתי לנעול נעלי וינטג' משנות ה-60' זו זכות מדהימה ולכן קניית נעליים מהסוג הזה הן חוויה מיוחדת.
אם מישהי מכן צריכה עזרה עם קניית הנעליים, אשמח לענות לכן במייל שלי.
קניה מהנה!

10 תגובות:

  1. הנעליים הראשונות מהממות, אבל אני ממש בספק שיהיהו בכלל נעלי וינטאז' במידה הסבירה שלי שהיא 7.

    פוסט מדליק! אהבתי, גם אם זה לא ממש עוזר לי.

    השבמחק
  2. יש לך מידה מעולה, אל תוותרי. הכי קשה למצוא נעליים במידות קיצוניות יחסית (40-41 או לחילופין 35-36). 37 זה ממוצע וטוב ולפי דעתי תוכלי למצוא הרבה נעליים במידה שלך. ממליצה לך למדוד את הרגל, זה נותן הבנה אחרת לגמרי לגבי מידות נעליים.

    השבמחק
  3. וינטאג' מקורי מאירופה זה באמת משהו ששווה להתאמץ בשבילו. מאחר ואנחנו לא באירופה, אז נשאר לנו רק לקנות באינטרנט.
    תודה רבה על ההמלצות... מבטיחות לבקר!

    השבמחק
  4. אגב, זה סלבטורה ולא סלבדור. איטלקי ולא ספרדי :-)

    השבמחק
  5. טני בקי- אם תצטרכו עזרה בקניה- רק תזעקו :)
    ליאת- לא ציינתי בשום מקום שמדובר בעור ספרדי.
    תודה על תיקון השם, בד"כ מציינים רק את שם משפחתו ולכן לא ידעתי איך בדיוק לנסח אותו בעברית.

    השבמחק
  6. הנעליים מחרידות אחת אחת...
    :////
    הן נראות כאילו הן נמשו מהמזבלה הקרובה... אני לא מבינה את סגידת השמות הזאת- העובדה שהנעליים הן של מעצב מוכר לא יכולה לשנות את היותן מזעזעות בכל קנה מידה.

    השבמחק
  7. אנונימי- אין לי אפילו מה להגיד על כך. אממ...זכותך?

    השבמחק
  8. הלוואי ויכולתי כי אין נראות מקסימות. אבל אני עם הסריטות הקטנות שלי לא יכולה עם נעלים משומשות.

    השבמחק
  9. לובה יקירתי,
    לא אמרתי שציינת שמדובר בעור ספרדי. אני ציינתי שסלבטורה הוא שם איטלקי, בעוד שסלבדור הוא הגרסה הספרדית שלו.

    השבמחק
  10. ליאת- אחרי שהגבתי לך הבנתי בדיעבד למה התכוונת, בכל אופן- התיקון היה במקום :)

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top