יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

No room for bridezillas

'Bridezilla' הוא מונח אמריקאי שהוטבע לכבוד כל אותן כלות שמאבדות את שפיות דעתן לקראת החתונה לטובת תכנון אירוע גרנדיוזי ולעתים גם חסר פרופורציה.
בחירת שמלת כלה היא לעתים הבחירה המכרעת ביותר בכל הנוגע לתכנוני החתונה שכן כל כלה לעתיד רוצה להיראות עוצרת נשימה ביום שבו רבים מגדירים כיום החשוב בחייהם. פעמים רבות הזוגות שוכחים שאת הכסף שהם ממהרים לבזבז על החתונה, מוטב לשמור לתכנון החיים המשותפים וכי רצוי לא לשרוף את כולו על אוסף פייאטים ומלמלות שנועדו ללבישה לערב אחד.

טל מאור ככל הנראה מסכימה עם הקביעה האחרונה, שכן פרט להיותה מעצבת גרפית וחובבת אופנה מושבעת- היא גם כלה לעתיד ולא Bridezilla כלל, כפי שנלמד להכיר.
את טל הכרתי דרך הטוויטר ועקבתי אחר הכנותיה לחתונה כששיתפה את חבריה לרשת החברתית בהתקדמותה לקראת היום הגדול.

הבוקר פורסמה כתבה במאקו בהשתתפותה של טל העוסקת בקניית שמלות כלה באינטרנט, במחירים שפויים.
זו הפעם השניה שאני נרגשת מהרעיון שעומד מאחורי כתבה ב'מאקו' אך מאוכזבת מהביצוע הדליל והשטחי.
בעיניי, להכין כתבה שבסיסה עומד רעיון גדול אך היא נטולת מידע שמיש עבור הקוראים זה קצת כמו לעשות טיזינג, שלא לומר- די חסר פואנטה.
גם טל שקראה את הראיון הרגישה מעט החמצה: נדמה כי מה שלא הובהר בכתבה הוא שפרט לכך שטל היא כלה צרכנית, היא בראש ובראשונה כלה עם מודעות אופנתית וטעם טוב- כי הרי שום כלה לא תעדיף שמלה זולה על פני שמלה שתשרת אותה כהלכה ביום החתונה.
הגענו להחלטה משותפת לעשות תיקון ולהגיש לכן, הכלות לעתיד או סתם סקרניות כמוני, את כל המידע שצריך לדעת על קניית שמלות כלה אונליין:

אז טל, ספרי קצת על עצמך?
"אני טל, בת 26, מת"א, מעצבת גרפית, גרופית של אופנה וסטייל. כבר מזמן הגעתי למסקנה שמי שיש לה סטייל לא צריכה להוציא הרבה כסף על בגדים ואני משתדלת מאוד לקנות בגדים בסייל/ באינטרנט/יד שנייה/לקחת מארונות של חברותיי, כי באופן עקרוני אני לא מאמינה שצריך להוציא הרבה כסף על בגדים כדי להיראות נפלא.

מאז ומעולם הקונספט של להשכיר שמלת כלה ללילה אחד במחיר של אלפי שקלים נראה לי מופרך. כשבן זוגי הציע לי נישואין לפני כחודשיים, ידעתי שאין סיכוי שאני הולכת בנתיב הרגיל של לחרוש את כל חנויות המעצבים בדיזינגוף ולמדוד שמלות אל מול מוכרות חמוצות פנים. החוויה עצמה נראתה לי מעיקה. עוד דבר שמאוד היה חשוב לי הוא לרכוש את השמלה כדי שתישאר אצלי תמיד. נזכרתי בחברה מהלימודים שהזמינה שמלה דרך חנות באיביי שתופרת שמלות לפי מידה והחלטתי לבדוק את הנושא בעצמי. תחקרתי אותה טלפונית לגבי השמלה והיא אמרה שהיא מרוצה מאוד, שהבדים היו איכותיים ושגם התפירה היתה איכותית.
היא נתנה לי טיפ חשוב והוא לעשות מדידות אצל תופרת מקצועית ולא למדוד את עצמי לבד בבית"

(השמלה של טל)

- לפי אילו מילות מפתח חיפשת את השמלה? "מכיוון שאף פעם לא היו לי חלומות לגבי שמלת הכלה שתהיה לי, כשהתחלתי לדמיין את עצמי ככלה ישר עלתה לי לראש התמונה של סרינה מ'גוסיפ גירל' לובשת שמלה מדהימה במסיבה הלבנה בהמפטונס (כן, אני מכורה לגוסיפ גירל). אחרי שצפיתי בפרק המדובר החלטתי שזו תהיה ההשראה שלי לחתונה. השמלה של סרינה עשויה בסגנון שנקרא רומי או יווני קלאסי ולכן מילות החיפוש שלי היו "Greek wedding dress". באחת התוצאות הראשונות של החיפוש הופיעה השמלה שדומה לזו של סרינה."

(סרינה ב'גוסיפ גירל', ההשראה לשמלה של טל)

-האם היו עוד אופציות שהתחבטת בהן? איך בחרת בסופו של דבר בשמלה הזו? "היו עוד אופציות שסימנתי לעצמי אך לא באמת רציתי בהן. חשבתי על כך שאני מכירה את הגוף שלי ויודעת מה מחמיא לי ומה לא. יש לי כמה חולצות בסגנון יווני ותמיד כשאני לובשת אותן מחמיאים לי. בנוסף, הגזרה של השמלה ממש מתאימה לבעלות חזה קטן כמוני. מה שאני מנסה להגיד זה שצריך להכיר את הגוף שלך ואת הסגנון שלך ולהצליח באופן אובייקטיבי לדמיין את עצמך בשמלה. כמו כן, המחיר הלא יאמן של השמלה גרם לי לבחור בלי היסוס מתוך המחשבה ש-מקסימום, אם זה לא יעבוד, הלכו 480 ש"ח-. זו הסיבה שהזמנתי את השמלה מספיק זמן מראש כדי שיהיה לי זמן לתקן או במקרה הכי גרוע- לחפש אחרת. כמובן שעברתי גם על כל הפידבקים של המוכר ושאלתי אותו כמה שאלות כדי לבחון את יכולות ההתקשרות שלו. הראיתי את השמלה לחבר שלי, לאמא שלי, לאחותי ולחברות שלי וכולן הסכימו איתי שמדובר בשמלה מדהימה שתחמיא לי. הייתי צריכה לקבל מהם את החיזוקים האלה בשביל להחליט. התלבטתי בין צבע לבן לשמנת ואמא שלי שכנעה אותי להזמין בלבן. בדיעבד זה יצא מעולה כי מדדתי שמלת כלה בצבע שמנת בנווה צדק והרגשתי שזה לא מחמיא לי בכלל"

-טיפים לכלות לעתיד המחפשות שמלה באיביי? "-לעשות מדידות אצל תופרת מקצועית לפי מפרט שהמוכר נותן -לתת למוכר מידות מעט גדולות יותר כדי שיהיה אפשר לתקן. -להגזים עם האורך של השמלה, כדי שאפשר יהיה להתאים לנעליים וגם כדי שישאר אקסטרה בד לתיקונים במידת הצורך. -למדוד שמלות כלה בחנות רגילה רק כדי להחליט איזה צבע להזמין, צבע לא מחמיא יכול להרוס את כל השמלה. -חווית הקנייה אונליין לא מתאימה עבור מי שמחפשת את חווית הקנייה הרגילה ואת התהליך של המדידות והשינויים התכופים. -הייתי נמנעת מבחירת שמלה עם מחוך, זה נראה כמו משהו שחשוב להתאים באופן אישי. -הייתי נזהרת גם משמלות עם אבני חן וקריסטלים, כי קשה לדעת מה תהיה איכות החריזה והאבנים עצמם. -הייתי ממליצה את חווית הקנייה באיביי למי שאוחזת במידות סטנדרטיות כשלי, אחרת זה קצת ריסקי. צריך לצאת מנקודת מחשבה שמדובר בערב אחד, חשוב ככל שיהיה, ולכן צריך להנות מהמחיר הנמוך של השמלה ולא להתעכב על כל תפר בשמלה שאולי לא יצא מושלם. -לשמור על פרופורציות. לא ציפיתי משמלה שעלתה 480 ש"ח ונתפרה בסין להיות שמלת הוט קוטור של דיור. ברור לי שזו עבודת תפירה טובה אך לא מושלמת והבדים לא 100% טבעיים אבל איכותיים מספיק כדי לשרת את המטרה שלי."

-סכמי את חוויית השירות וההתקשרות שלך עם המוכר בחנות. אילו שאלות כדאי לשאול את המוכר טרם הרכישה? "המוכר היה נחמד, יעיל ומהיר- ענה לכל שאלה תוך כמה שעות. הדבר היחידי שהיה חשוב לי לברר הוא מאילו בדים עשויה השמלה ומהו הרכב הבד. המוכר הציע לשלוח לי דוגמא של הבד בעלות משלוח, אבל החלטתי לוותר. מדובר בבד שיפון כך שלא חשבתי שזה בד שיכול להיראות זול. אם השמלה היתה עשויה מסאטן למשל, הייתי מעדיפה לראות דוגמא."

-מה היה רף המחירים המקסימלי שהצבת לעצמך עבור הרכישה? "לא היה שום רף מחירים. ראיתי שרוב השמלות באיביי מתומחרות בצורה מצחיקה יחסית לשמות בארץ ולכן המחיר כלל לא היה פקטור בהחלטה. באופן כללי, גם לפני שחשבתי על האופציה של איביי, פנטזתי על שמלת כלה בפחות מ-1000 ש"ח, רק בשביל העיקרון".

-תוך כמה זמן מרגע הרכישה קיבלת את השמלה? האם חווית המשלוח לארץ היתה קלה? "אחרי הרכישה המוכר שאל אותי האם השמלה דחופה וכשעניתי שלא, הוא אמר שתוך שבועיים היא תהיה מוכנה. שלושה ימים מהיום שבו השמלה היתה מוכנה, הגיע שליח של DHL לדירה שלי. במהלך שלושת הימים הללו עקבתי אחר החבילה באתר של החברה. חווית קבלת השמלה מהשליח היתה מרגשת מאוד. התחלתי לצווח ולרקוד בבית עם השמלה, זה היה ממש כיף".

-כעת את בוודאי זקוקה לאביזרים עבור השמלה, האם תחפשי גם אותם באיביי או שאת שומרת אותם עבור חווית קניה 'סטנדרטית' יותר? "האמת היא שחיפשתי אקססוריז באיביי, ומצאתי הכל- אפילו הינומה, אבל החלטתי בסוף שבכל זאת בא לי לטעום מחוויית הקניות הסטנדרטית יותר ולחפש את שאר האביזרים בחנויות 'אמיתיות'. פרט לנעליים, הינומה ומסרקייה לשיער, אני לא מתכננת לקנות כלום. אני מתכוונת לענוד תכשיטים שכבר יש בבעלותי ולא לקנות חדשים."

- מה תגידי לאלו המהססות להזמין שמלה לאירוע כל כך חשוב ללא מדידה מוקדמת? "אני אומר להן שזו עוד אופציה קיימת, לי זה עבד אבל בפירוש זה לא מתאים לכל אחת."

-ציינת שהשמלה הולמת אותך, את חושבת שזה היה עניין של מזל או של מחקר והכנות מקדימות מתאימות? "זו היתה תוצאה של מחקר והכנות מקדימות."

-שמתי לב שמרבית השמלות מיוצרות בסין- לא בדיוק תו תקן של איכות, איך מזהים שמלה איכותית? "בשביל זה צריך מעט ידע והבנה בטקסטיל ובתהליכי ייצור וכן, יש כאן אלמנט לא מבוטל של סיכון. מראש צריך לכוון לשמלה שלא דורשת תהליכים מורכבים, ועשויה מבדים פשוטים יחסית, בגזרות פשוטות. כמו שכתבתי כבר, אין מה לצפות לעבודה מושלמת וחסרת פגמים, הרי זו לא עבודת קוטור של מעצב על."

-בדיעבד, היית מוכנה להסתכן שוב ולהזמין את השמלה מאיביי או שעכשיו זה נראה לך כמו צעד פזיז מדי? "הייתי מזמינה שוב, כן..בלי להסס בכלל"

אז איך עושים את זה? קיבצתי עבורכם כמה לינקים עם שמלות ראויות במחירים אטרקטיביים. זכרו את הטיפים של טל- עשו מחקר מקיף טרם הקנייה, התייעצו עם המוכר בחנות בהתאם לצורך, מדדו את עצמכן כמו שצריך ותמיד תדעו שהמחיר הוא רק בונוס שולי, החשוב הוא שתמצאו שמלה שתאהבו באמת.


נתחיל עם החנות שטל רכשה בה את השמלה שלה- Octubreco, המחירים בחנות נעים בסדר הגודל של השמלה של טל, משמע כ-120-130$. נוח, לא? שימו לב שרוב השמלות מלוות באופציית Make an offer, משמע שאתן יכולות לנסות את מזלכן ולהציע מחיר נמוך יותר בתקווה שבעל החנות יקבל את ההצעה.




aagreatdress: עלות המשלוח אמנם לא מופיעה באתר, אך מבירור קצר עם בעל החנות עולה כי כל שמלה מסתכמת בעלות של 175$, יקר יותר מהחנות של טל- זה נכון, אך יש כאן מבחר שמלות מקסים ממש.


girlworld168: השמלות בחנות עולות בממוצע 115$ כולל עלות המשלוח ומתאפיינות בהלך רוח נקי וקלאסי, לאלו מכן שלא אוהבות בלאגן בשמלות שלהן.


(לא יודעת מה איתכן אבל שמלת התחרה הזו היא ה-שמלה עבורי)


Zhao xiaobin2009- עוד חנות שמציעה הכנת שמלות לפי מידות הקונה, העלות הממוצעת פר שמלה היא כ-130$ והשמלות בעיצוב יפיפה, עשויות דיטיילינג שעל פניו נראה מאוד מוקפד.


Sexydress: בניגוד לשמה הוולגארי של החנות, מבחר השמלות המוצעות בה הן קלאסיות ומושקעות, במחירים הנעים בין 100-130$ עבור כל שמלה.



אז מה עושים עם האביזרים? אם גם זה תחום שמעניין אתכן לסקור באיביי אז אל דאגה, כמובן שגם כאן יש לא מעט חנויות המציעות לאבזר את הכלה מכף רגל ועד ראש:
חנות ראשונה
חנות שניה
חנות שלישית
תוכלו למצוא בחנויות האלו הינומות, כפפות תחרה, כתרים ועיטורים לשיער ותכשיטים עבור היום הגדול שלכן.
מחירי ההינומות עומד בחנויות הללו על כחמישה עשר דולרים לחתיכה, כולל עלות המשלוח.

ומה עם נעליים? שאלת השאלות. כנראה שהכלות הישראליות סבורות שממילא איש לא רואה את הנעליים מתחת לשובל של השמלה ולכן אין טעם להשקיע, אחרת אין דרך אחרת להסביר את הנעליים הגרוטסקיות והכעורות שכלות מתהלכות בהן ביומן הגדול.
יפותו כתבה על כך פוסט ממש משעשע, על כלות ובחירות הנעליים הבנאליות (במקרה הטוב) שלהן, תוכלו לקרוא אותו כאן
אם אתן מחפשות נעלי עקב שפויות, קלאסיות ועדינות, הייתי ממליצה לכן לבחור במעצב הנעליים סטיוארט וייצמן.
וייצמן, שלמרבית העיצובים הרגילים שלו לא הייתי מתקרבת לעולם, נודע בזכות ליין נעלי החתונה שלו.
בחנות הזו תוכלו למצוא וריאציות שונות לסנדלי הסאטן הלבנות שלא יביישו אתכן לחשוף את כפות רגליכן ביום החשוב.
המחירים עומדים על 120$ לכל נעל, זול יחסית לעובדה שבכל זאת מדובר בנעל מעצבים. גם אם חשקה נפשיכן באופציה זולה יותר, אתן תמיד יכולות להשתמש בדגמים של הנעליים המוצגות כאן כהשראה לחיפושים.

תודה רבה לטל מאור כמובן, שהיכולת שלה לחשוב מחוץ לקופסא הולידה בסופו של דבר את הפוסט הזה וכמובן המון מזל טוב לקראת החתונה העתידית!
עושה קצת חשק להתחתן, לא?

14 תגובות:

  1. מקווה שבן זוגך לא יילחץ מהפוסט הזה :-). אני לחלוטין מסכימה שאין טעם להוציא המון כסף על חתונה ועל השמלה של הכלה, אבל בכל זאת צריך למצוא משהו שהכלה תאהב מאוד ושיגרום לה להרגיש מיוחדת ביום הזה, שאמור להיות אחד ויחיד במינו.

    השבמחק
  2. אני לא חושבת שהייתי עושה את זה, מה עם כל ההנאה שבלמדוד?

    השבמחק
  3. התחתנתי ברבנות עם שמלה מהבית, אפילו לא לבנה והארוע אח"כ היה עם מכנסיים בכלל.
    לא מצטערת לרגע. בנות, אתן צעירות מאוד ופשוט לא מבינות איזו צריכה יש למשפחה לעומת זוג חברים שגרים אצל ההורים, וההורים לא יפרנסו אתכן לנצח.
    תחשבו על זה אלף פעם...השמלות מאיביי נראות לי מצויינות למטרה הזו.
    כנ"ל לגבי כל שאר הבזבוזים של החתונה כמובן...

    השבמחק
  4. יופי של פוסט!
    מסכימה עם עניין השמלה הזולה(-: ומעודדת גם כן. חתונות - אני פחות מעודדת!
    לנקקי את הפוסט שלך לפורומי חתונות שונים! אני בטוחה שזה שירות לציבור(-:

    השבמחק
  5. ושתי- נדמה לי שהוא שמר על ארשת פנים רגועה :)
    כמובן שבשום שלב בפוסט לא עודדנו בחורות להעדיף שמלה זולה על שמלה שיאהבו אבל אם אפשר להנות מכל העולמות- למה לא?
    Standing Ovation- האופציה הזו לא מיועדת לכל אחת, מי שמעדיפה את חווית הקניה המסורתית בוודאי לא תהנה להזמין שמלה דרך איביי והרי הנאה זה חלק מהעניין, לא?
    מצד שני, יש בחורות כמוני שסיבובים בחנויות ומדידות זה לא בשבילה ולכן זו אופציה נהדרת מבחינתי.
    אנונימית- מסכימה איתך, הסכומים שאנשים מוציאים היום על חתונות יכולים לשמש לכל הפחות כמקדמה על קניית בית. לא חראם?
    חן- לנקקתי, אני באמת רוצה שכמה שיותר אנשים יקראו את הפוסט הזה :)

    השבמחק
  6. פוסט יפהפה ומושקע! אני אמנם אחרי, אבל לא נראה לי שהייתי בוחרת באופציה הזו בעיקר כי קשה לי לדמיין את עצמי בשמלה בלי למדוד, אבל הראיון עם טל חידד כמה נקודות מאד חשובות בבחירה למי כן ולמי לא.

    השבמחק
  7. הפוסט פשוט נהדר, עשית עבודה מקיפה ומצויינת. ממש נהניתי!

    השבמחק
  8. תודה רבה לכל מי שאהב!

    השבמחק
  9. לילך בקצב הלב4 בדצמבר 2009 בשעה 6:05

    לובה וטל,
    תודה שטרחתן לאסוף את הפרטים ולכתוב - עזרתן המון.
    רק רציתי להזכיר שבארץ לא שימושי (ולא מקובל) שובל לשמלות כלה (מאוד אהוב בארה"ב). אומנם אפשר לקפל אותו (יש כפתור וככה זה לא מפריע כשלא רוצים אותו יותר) אבל אצלנו עם כל הריקודים והקפיצות זה בסוף מתפרק וכן מפריע - אז לרוב עדיף להזמין פשוט בלי שובל...
    באהבה, לילך.

    השבמחק
  10. לילך- צודקת, זה גם כן משהו שצריך לקחת בחשבון לפני שרוכשים שמלה.
    תודה על הטיפ!

    השבמחק
  11. אפשר לבקש לעשות את השמלות ללא שובל ועם תיקונים נוספים כיוון שהן מוכנות במיוחד - אני כבר עשיתי את זה...

    השבמחק
  12. כמה חבל שגיליתי את הבלוג שלך רק לפני כמה ימים...לפני שלוש שנים היית פשוט מצילה אותי.
    אני הזמנתי שמלה מתופרת כי מאוד לא רציתי סלון ולמרות המדידות הכל מאוד התפקשש ולא ניתן היה ללבוש אותה ולכן מלחץ הזמן נאלצתי לגשת לסלון כלות אבל לפחות הם תפרו לי את אותה השמלה רק כך שניתן היה להתחתן בה :)

    ובכלל יש לך בלוג מדהים שאין לי מושג איך התגלגלתי אליו אבל אני נשארת בטוח!!!

    השבמחק
  13. קלרה- מצטערת לשמוע שהיתה לך חוויה לא נעימה עם השמלה. אומרים שקשיים בחתונה עצמה מבטיחים חיי נישואין חלקים יותר אז אני מקווה שזה נכון לגבייך.
    שמחה שגילית אותי ועוד יותר שמחה שאת נשארת, ברוכה הבאה! :)

    השבמחק
  14. נושא שמלת הכלה אינו שחור לבן, אני מסכימה שלא צריך להוציא הרבה כסף עליה, אבל מאוד חשבו שהכלה, שזה היום הכי מיוחד שלה, תרגיש הכי יפה שיש, ולא כל מה שיקר נוצץ

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top