יום שבת, 26 בדצמבר 2009

זהירות- פוסט כועס

מתנהל דיון ארוך לאחרונה על מסי היבוא שאנחנו מתבקשים לשלם על פריטים שנוחתים אצלנו מחו"ל ועל הייקור בעשרות האחוזים שאנו צריכים לספוג כלקוחות בכל פעם שרשת בינלאומית מחליטה לעשות גיור לישראל.
ניקח לדוגמא את הרשת 'ניין ווסט', שבהשקה שלה ביקרתי לפני מספר חודשים- זו עוד רשת שאותם נעליים, מגפיים ותיקים נמכרים כאן בהתייקרות ממוצעת של כ-40% יחסית לחו"ל. יבואו מי שיגידו שגם המחיר בישראל משקף את האיכות ואת העיצוב של הנעליים ואני אומרת- אולי, יכול להיות. מי אני שאניח לאג'נדה האישית שלי שאומרת שאם כבר ניין ווסט- אז עדיף בחנויות עודפים- להתערבב עם האובייקטיביות שלי?
באופן כללי נדמה שהלקוחות הישראלים כבר רגילים להכל וקשה באמת להרגיז אותם: הרשתות הבינלאומיות כאמור מתייקרות בעשרות אחוזים עם העלייה ארצה, חנויות ובוטיקים ישראלים שמייבאים סחורה בינונית מסין שמים תגי מחיר חסרי כל פרופורציה לאיכות הבגד ואפילו עד שנזכרו להביא את האייפון לישראל הרי שהוא עולה לכל הפחות כמו מחשב נייח.
גם אותי, כמו את יתר הלקוחות הישראליים כבר קשה להפתיע, ובכל זאת- ישנם שני דברים שהם בל יעברו אצלי ומצליחים לקומם אותי מאוד:
1. כשמנסים לעבוד עליי, במיוחד בכל הנוגע לכסף.
2. כשחושבים שאני טיפשה, בין אם באופן פרטני ובין אם בתור לקוחה ישראלית.

כל ההקדמה הזו נועדה להסביר לכם כמה התרגזתי כשעיינתי בקולקציית חורף של חנות ישראלית בפייסבוק. את כל הפריטים בחנות זיהיתי, ולא חלילה כי אני לקוחה קבועה שלהם אלא כי מדובר בדיוק באותה סחורה שאני מעיינת בה על בסיס יומי בעת השיטוטים באיביי.
למעשה, הזלזול באינטליגנציה של הלקוח כל כך עמוקה, עד שמעמודי הקולקציה נגלו אליי אותן בחורות אסייאתיות קטנות שמפרסמות בגאווה את אותם המוצרים גם באיביי.
כבר בשלב הזה הדופק שלי עלה, ואז התחלתי לבחון את המחירים. אמנם המחירים צויינו רק על חלק קטן מהמוצרים, אך היה די בזה כדי לקבל את התמונה הגדולה- המחירים שהחנות מבקשת על הפריטים הם ייקור של כ-250% מהמחירים שניתן לרכוש בהם את המוצרים באיביי.
ומה התגובות של הבחורות שנחשפות למוצרים האלה? תגובות נלהבות "שימי לי את המעיל בצד", "שמרי לי את החולצה בסמול".
ואני אומרת- איך הן ידעו? מעטות הבחורות שנחשפות לאיביי וגם הפוסטים הצרכניים שלי לא מקבלים את החשיפה הראויה להם. נוצר מצב שיש קונות שרוכשות בגדים במחירים מופקעים ללא כל הבחנה בזמן שבמרחק הקלקה אחת, הן יכולות לקנות את אותו פריט במחיר סביר יותר בצורה שערורייתית.
והאמינו לי, זה לא שהמוכרים האסייאתיים הם כאלה נשמות טובות והם מוכרים את הפריטים בחנויות שלהם ללא כל רווח. גם המחירים בחנויות באיביי לא משקפים את המחיר האמיתי של הפריט אבל לפחות כשאת קונה מעיל ב-120 ש"ח שאיכותו מפוקפקת, את לא מרגישה שנשדדת לעומת כשאת קונה את אותו מעיל ב-440 ש"ח (וזו דוגמא אמיתית לחלוטין).
העניין הוא שלא מדובר במקרה בודד בין שורה של חנויות עם אתיקה גבוהה מדובר במגמה מתחזקת של חנויות שבראשן עומדת 'קאלה' ומייבאות לכאן בגדים מהמזרח הרחוק עם תג מחיר שגורם לי להרים את הגבות כל כך גבוה עד שאני נראית כמו ניקול קידמן אחרי עוד מתיחת פנים.
זו הסיבה שאני תמיד אומרת- גם אם אתם לא קוניים באיביי, היכנסו לקישורים שאני מציפה, גם אם זה רק כדי לדעת שיש לכם עוד אופציה- שאת החולצה שמוכרים לכם ב-290 ש"ח אפשר להשיג גם ב-80 ש"ח אם מחפשים היטב (שוב, דוגמא אמיתית) ושאין סיבה להיכנע למחירים האלה, בייחוד אם תקציב הקניות שלכם הוא לא בלתי מוגבל.

אלו הם חלק מהמוצרים שמפורסמים בקולקציה הזו וניתן למצוא גם באיביי, בהפרש קל של כ-250%:

המעיל המפורסם: 125 ש"ח באיביי לעומת 440 ש"ח בחנות. מה תעדיפו? לחצו כאן

עוד מעיל סימפטי שמופיע בשני המקומות, לחצו כאן עבור המחיר השפוי יותר.

קרדיגן מתוק שעולה באיביי 91 ש"ח כולל משלוח, כמה הוא עולה בארץ? לחצו כאן

התלבטתי ארוכות אם לחשוף את שמה של החנות שבהשראתה החלטתי לכתוב את הפוסט הזה או להשאיר אותה בעילום שם ובסופו של דבר החלטתי שלא לפרסם. היא בסך הכל מהווה עוד דוגמא, בולטת וקיצונית ככל שתהיה, לטרנד החדש והלא מבורך שמעניק לגיטימציה להתנהגות הזו ולכן החלטתי לא להשתמש בה כשעיר לעזאזל.
בהיעדר חוקים שיכולים להגן עלינו מרמאויות במסווה של "מס ייבוא", אנחנו מתבקשים לפקוח את העיניים בעצמנו ולדעת להטיל ספק במחירים ולשאול את עצמנו מה כדאי ומה לא.

המלך הוא עירום, כי גובים ממנו 250% יותר על כל הבגדים.

17 תגובות:

  1. פוסט מעולה. האמת, שלרוב לא יוצא לי בכלל לקנות בחנויות בוטיק למיניהן. אבל אם וכאשר, אני אדע אסתכל על המחיר ביתר זהירות.

    השבמחק
  2. את צודקת ב- 100%!!!!
    אני יודעת לאיזה חנות את מתכוונת- וללא ספק הם מגזימים ביותר (את לגמרי לא טועה כשאת אומרת מזלזלים באינטלגנציה של הצרכן). אני זוכרת אותם מימים הרבה יותר זולים (כולל הימים שהם מכרו באיביי)וזה מעצבן אותי מאוד לדעת שלפני חצי שנה הם גבו על אותם דברים (לפחות) 50% פחות!!

    בכל אופן, אני סומכת עליך לספק את האלטרנטיבה השפויה (יחסית, כמו שאמרת, גם הסינים לא פראיירים)בקישורייך המעולים!!

    שיהיה לך שבוע טוב ומהנה!

    השבמחק
  3. כל כך נכון לגבי המחירים המופקעים להכעיס!

    בגלל זה אני מעדיפה לרכוש את הבייסיק והאקססוריז ב"ליליגרייס", ואת כל השאר בחנויות יד שניה למיניהן (עוד לא יצא לי לקנות בגדים באינטרנט. רק אקססוריז באטסי...).

    שיהיה שבוע נהדר.

    השבמחק
  4. מאוד שמחתי לקרוא את הפוסט הזה. כבר הרבה אני תוהה ביני לבין עצמי מי יחשוף את הבלוף הגדול. כמובן שכולנו יודעות שקאלה ושות' מייבאים מהמזרח ומוכרים לנו במחירים מופקעים, אבל נראה לי שבאמת לרוב הבנות לא ברור עד כמה פשוט עובדים עליהם בעינים.
    בעיני גם יש הבדל גדול בין לנסוע למזרח ולייבא באופן אישי לבין לקנות באי ביי - מה שכולנו יכולים לעשות - ואז למכור את זה במחיר פי 3.
    וכמובן נוסף לזה עניין האיכות המפוקפקת - ניחא אם הכל היה עמיד ותפור לעילא, אולי הייתי מסכימה להוציא מכיסי את "פערי התיווך" האלו. בדיוק שבוע שעבר עמדתי בקאלה נעליים והתלבטתי האם להוציא מכיסי 400 ש"ח עבור נעליים מקסימות באמת, וזה עוד אחרי שכל זוג נעליים שקניתי שם התפרק במוקדם ולא במאוחר. כשקלטתי שהן ממש מתפרקות לי ביד כבר בחנות הזכרתי לעצמי את העניין הזה בדיוק.
    ועכשיו אם תסלחי לי, אני הולכת לשוטט באי ביי ולחפש לי את הזוג הזה בדיוק...
    :)

    השבמחק
  5. קבלי דוגמא ממש מעצבנת!

    לאחרונה חזר לי ג'וק הצלילה, וחיפשתי ציוד צלילה באינטרנט. יש חברה ישראלית שמשווקת לכל העולם בשם sepa
    אז אם הם היצרנים, המחיר בחנות שלהם אמור להיות זול יותר מבחו"ל. הגיוני, חא?
    אז לדוגמא זה המחיר לנעליי צלילה בחנות שלהם
    http://www.sepa.co.il/he/main.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=72&category_id=10

    וזה המחיר של אותם הנעליים (שמוכר ישראלי מרמת השרון) באיביי:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250492425186&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

    אז זו דוגמא אחת שנתקלתי בה באופן אישי. אז גם כשאין מכס, פה בארץ זה נמכר במחיר גבוה בהרבה
    הכל תרוצים

    השבמחק
  6. מעולה!!! בדיזינגוף ראיתי שיש הרבה חנויות באותו סגנון בדיוק כמו של קאלה, כולם רוצים לייבא מהמזרח בזול ולמכור ביוקר.

    השבמחק
  7. כל הכבוד! ויפה שהתאפקת עם השם של החנות. סה"כ אנשים צריכים להיות מודעים לכך שישראל היא מדינה יקרה מאד ולחפש פתרונות אלטרנטיביים עד שנתיישר עם שאר העולם.

    השבמחק
  8. איתך במאבקך הצודק.ואני כן חושבת שצריך לפרסם את שמות החנויות. זה כבר לא עניין של רווח לגיטימי, זה גובל בהונאה.

    השבמחק
  9. זה לא עניין של פראיירים או לא. מי שמוכן להתאמץ, לחפש באיביי ולחכות שהמשלוח יגיע משלם פחות כי זו אופרציית ריכשה יורת מורכבת בעייני רוב האנשים. ברור שלבוא לחנות ולקנות משהו שכבר כאן זה יותר קל, אז שישלמו.
    הרי החנות שמביאה מסין את הבגדים המדוברים גם כן מערבים כאן אופרצייה יותר מורכבת.
    לכן לא מדובר פה בעניין של מרמה או משהו. מי רוצה בדרך הקלה, משלמם יותר. זה הכל.
    ברור שקניות באינטרנט יותר שוות. אבל אחלה פוסט, אולי אנשים ילמדו ממנו משהו.

    השבמחק
  10. באמת פוסט מעולה. אני הבחנתי בתופעה דומה עם קבוצה בפייסבוק שמוכרת דברים מפריימרק (שהאיכות שלהם היא זבלית והמחיר בלונדון בהתאם) במחירים של זארה ואפילו יותר.

    השבמחק
  11. איזו חנות זו?
    שלחי לי, שאני אדע אם הניחוש שלי נכון (-:

    ועוד דבר, לעיתים, יש בגדים שעל פניו נראים זהים לחלוטין, עולם החיקויים לא תקף רק לפירמות ידועות שם ויוקרתיות להחריד, זה גם בפרטים הקטנים.
    אבל אם זה מוצג בדיוק בדיוק עם אותה תמונה שיש באי - ביי אני הייתי מציינתא ת שמה של החנות...אני מאמינה שיש לך מספיק קוראים וקוראות שנחשפו לזה, ואולי אל יודעים...

    השבמחק
  12. לובה יקרה.
    אני קוראת בהדיקות את הפוסט שלך וחייבת להודות שהפעם אני ממש מורידה בפנייך את הכובע. בתור בחורה שחוששת מאוד מקניות ברשת (מסיבה לא ברורה ככל הנראה...)ובתור מישהי שהתחילה ברצינות לחשוב על אופציה כזו, לא נשאר לי אלה פשוט להודות לך.

    השבמחק
  13. טוב, עכשיו אני חייבת לדעת איזו חנות זאת כדי לא לצאת פרייארית?
    קאלה? A+? דליתי?
    אנא גלי!

    השבמחק
  14. טוב, תקשיבי בא לי להחריב להן את העסק! חוצפניות! או חוצפנים! טוניקה צבעונית עם מעויינים:
    איביי - 72 ש"ח כולל משלוח (וזה עוד עם דולר של 4 ש"ח)
    אצל החמודות - 290 ש"ח.

    באיזה סרט????
    טוב מאוד שכתבת את הפוסט הזה, זה משהו שאנשים מן המניין לא יודעים עליו או מתקשים להאמין (מיוחד על "קאלה").

    חוצפה, חוצפה, חוצפה!

    השבמחק
  15. תרשו לי לומר לכן שאני נפעמת מכמות האהדה שקיבלתי בזכות הפוסט הזה ואני שמחה שמצאתן אותו כיעיל ופוקח עיניים.
    בנוגע לשם החברה- החלטתי שלא לפרסם את שם החנות שבעקבותיה חיברתי את הפוסט הזה ואני עומדת מאחורי ההחלטה הזו.
    מי שרוצה להמשיך לקטר איתי בפורם אישי יותר (ותהיו בטוחות שיש לי עוד קיטור לשחרר על זה) מוזמנת לפנות אליי למייל :)
    מיראל- לא הייתי משלמת גם 70 ש"ח תמורת הטוניקה הכעורה הזו אבל אני חייבת להודות שהתגלגלתי מצחוק כשגיליתי את המחיר שדורשים עבורה בארץ.

    השבמחק
  16. היי לובה. קראתי את הכתבה שלך ואני מסכימה איתך שמחירים בארץ הם גבוהים . אבל מה שעושים החנוית האלא נקרא שיווק. ועל זה אנשם מוכנים לשלם. לומדים את זה בקורסי שיווק וכנראה הבנות מהחנויות ה"יוקרתיות" למדו את זה טוב מדיי.  

    השבמחק
  17. ובהמשך ל-renerene שלפניי, ולא שאני אוהבת את זה יותר ממך, אבל ברמה הבסיסית, השירות שהמקומות האלה מספקים הוא "סגירת פינה": את לא רוצה או מכל סיבה שהיא לא יכולה להזמין מחו"ל? את רוצה למדוד ולקנות ללא סיכון? את רוצה שירות לקוחות דובר עברית ומדיניות החזרות שלא כוללת לעמוד שעה בדואר? - כל השירותים האלה עולים כסף. אלה דמי תיווך שניתנים עם סיבה טובה. האם לגיטימי או לא שדמי התיווך האלה יהיו 250% והאם מוצדק שמקומות כמו "קאלה" מתמתגים ללא עיצוב עצמאי אלא באמצעות ייבוא ממדינות עתירות בעיצובים לא-מקוריים? אלה שאלות שהן עניין של טעם.
    אני אישית לא אוהבת את זה, אבל למען האמת, ואת יודעת בכמה מקומות בגוף כואב לי לומר את זה, זה חלק מהמשחק הלגיטימי. טוב שהארת את העיניים של הלקוחות הפוטנציאליים לכך.

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top