יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

ומה קורה בארץ?

מתנצלת על מחסור העדכונים אתמול. המחלה של פרדי תפסה אותנו לא מוכנים, לא רגשית ולא כספית ואת רובו של הערב העברתי עם הקטנצ'יק שהמשיך לרעוד מחום למרות שהזריקות שקיבל היו אמורים להוריד אותו.
היום אנחנו חוזרים לטיפול נוסף אצל הוטרינר, בתקווה שהוא יגלה קצת יותר אופטימיות הפעם.

מרוב ההתעסקות שלי בקניות באינטרנט והזמנת מוצרים בחו"ל, אני שוכחת לפעמים להתייחס לקולקציות ורשתות הקיימות בארץ. לצורך הבדיקה דגמתי את ההיצע ברשתות קסטרו, רנואר ולוצ'י ובדקתי האם יש חדש תחת השמש? (או תחת הפלורסנט בחנות, לצורך העניין).
המסקנות לא היו לבביות במיוחד:

קסטרו- החלטתי לבדוק את הנושא בעקבות חרושת שמועת האומרת כי יש ניצנים של פריחה ושיפור בענקית האופנה הישראלית. אני חייבת לציין שאת מגמת השיפור ניתן לקחת בערבון מוגבל בלבד.
אמנם הקולקציה הפרחונית החדשה של קסטרו סימפטית ואפילו המחירים בה אטרקטיביים יותר מיתר המחירים בחנות אך בכל זאת מדובר בנסיון דהוי לחקות את טופשופ (וזה לא שהם טובים במיוחד במה שהם עושים).
יתר הקולקציות בקסטרו יקרות באופן מקומם, כך למשל תוכלו למצוא בחנות שמלת קלוש שחורה וקלאסית במחיר לא הגיוני של 499 ש"ח או שמלות נוספות בעלות של 349 ש"ח. מי אמר דיספרופורציה ולא קיבל?
קולקציית המעילים של קסטרו טובה אך גם כאן המחירים לא הגיוניים. שלא תבינו אותי לא נכון, אני חושבת שכל בחורה צריכה שיהיה לה מעיל קלאסי של קסטרו בארון. הסיבה לכך פשוטה- עיצוב המעילים קלאסי ואיכותם מחזיקה מעמד שנים. יש לי מעיל צמר שחור של קסטרו בן 7שבע שנים שנראה חדש לחלוטין.
הבעיה שלי עם קולקציית המעילים היא שחלק מהדגמים שם מאופיינים בטרנד הצבאי הזמני ומתומחרים ב-799 ש"ח. אם קניתי לפני שבע שנים מעיל של קסטרו ב-399 ש"ח אין סיבה שתהיה אינפלציה כה משמעותית שתגרום להכפלת מחיר המעילים תוך מספר שנים בודדות.
פרט לכך, אין טעם להשקיע במעיל טרנדי אם מדובר בהשקעה שרוצים לנצל לאורך כמה שנים.
המעיל שלי, שעלה 399 ש"ח בלבד, החזיר את ההשקעה במהירות אדירה ואני ממשיכה להנות ממנו גם היום. הוא לא נופל בשום צורה מהמעילים החדשים בחנות.
אין ספק שההשקעה המסיבית בשיווק ליין המעילים הוא זה שגרם להפקעת המחירים ועם כל הכבוד- אין לי רצון להשקיע את מיטב כספי במעיל כדי לממן את המשכורת של גל גדות.
בתחום הבייסיק, ובייחוד בתחום הסריגים- קסטרו משרדיים, אפרוריים ובנאליים. כשנכנסתי לחלק הזה של האתר הרשמי שלהם, כמעט פיהקתי- כמה קשה זה להשקיע בסריג בעל מפתח מעניין או הדפס לא רגיל? חלילה! הצבעים מונוכרומטיים, הגזרות שמרניות והשמעום ניכר מכל עבר. חבל.
גם בתחום האקססוריז אין בשורות משמעותיות- הנעליים יקרות להחריד ומעוצבות בצורה משמימה (מעולם לא קניתי נעליים בקסטרו, גם אילו הייתי רוצה- הנעליים שלהם תמיד גדולות עליי).
נדמה שהשיפור העיקרי של קסטרו בעונות האחרונות הוא בעיקר בליין התכשיטים שמצליח לקלוע ולדייק.




רנואר- כבר כמה עונות שרנואר מדשדשים בעקומה חדה כלפי מטה. עד שהצליחו למקם את עצמם באותו קנה מידה כמו קסטרו, נדמה שבשנים האחרונות הם עסוקים במיתוגם בתור רשת משעממת, יקרה ולא רלוונטית.
האתר הרשמי של רנואר כבד ועמוס בגימיקים ובגרפיקה, נסיון ברור לחפות על היעדר הסחורה המעניינת.
הסטיילינג של הקטלוג האחרון של רנואר מעורר גיחוך וגם הפרנזטורית- שרי גבעתי לא תורמת לאפיל שלו.
מה בקולקציה? הרבה כלום. שום נסיון להתחקות אחר טרנדים ומאידך גם שום נסיון להעניק פריטים קלאסיים וחסרי זמן.
מדובר בגיבוב לא מעודכן של פריטים שלא ניכרת ביניהם שום התאמה.




לוצ'י- לא זכור לי שלוצ'י מיקמה גבוה מספיק במפת האופנה הישראלית כדי לדרוש 350 ש"ח עבור שמלה פשוטה אבל מתברר שזו המציאות הקיימת.
אם בעבר עוד היה ניתן למצוא בלוצ'י מציאות הרי שנדמה שהיום עם העלייה בטווח המחירים- ביקור ממוצע בלוצ'י יניב בעיקר ידיים ריקות משקיות.
הקולקציה של החורף מתחלקת לקו קזו'אל יומיומי, ליין לערב ולמסיבות ועוד ליין בוהמי ומביך.
הנסיונות האומנותיים לצלם את רותם סלע מבעד לזכוכית חלון הראווה כמו גם צילומי הכאילו פפרצי של רותם סלע עושה שופינג די בנאליים לדעתי.
נו מילא, זו הבעיה הכי קטנה של הרשת- בתור רשת שאמורה לפנות לפלח שוק צעיר יחסית, נדמה שאין בחנות שום אזכור לטרנדים החמים של חורף 2010 למעט כמה ניטים ושתי חולצות עם שרוולים נפוחים. לוצ'י עושה את הטעות ונופלת גם היא לרובריקה של חנויות שמוכרות כלום- לא פריטים קלאסיים וגם לא טרנדיים.
שילמדו מזארה איך מוכרים טרנדים להמונים ואיך משווקים פריטים קלאסיים ונקיים לנשים שלא אוהבות קשקושים על הפריטים שהן קונות.
נקודה נוספת שהטרידה אותי היא שעפ"י הקטלוג של לוצ'י ניתן להבין שישראל היא מדינה טרופית וקיצית לאורך כל עונות השנה מאחר וכל הפריטים בחנות קצרים ואין את הגיבוי המתבקש של ג'קטים ומעילים חורפיים. בכל הקטלוג היתה עדות לכמה ג'קטים קלילים בלבד ועל מעילים מאסיביים יותר בכלל אין על מה לדבר.


קחו לתשומת לבכם שאת מסקנותיי הסקתי על סמך עיון בקטלוגים הנמצאים באתרים הרשמיים של הרשתות (בקסטרו גם ביקרתי לפני מספר שבועות אך קשה לומר שאני משוחדת). ברור לי שעיון בקטלוג באינטרנט שונה מהחוויה של בחינת הקולקציה בחנות אך בכל זאת, קטלוגים אמורים להיות תמונה מייצגת למדי של הווי הקולקציה -והתמונה, אם יורשה לי להעיד, עגומה למדי.

מרגישים את חנוכה באוויר וגם בקיבה- הסופגניות הראשונות של החג!



את הכתבה שלי על הסטייל של הנשים הראשונות בעולם הפוליטי, שהתפרסמה אתמול ב'נענע אופנה', תוכלו לקרוא כאן.


7 תגובות:

  1. ממש כאילו מישהו תרגם את כל מה שאני חושבת למילים
    קסטרו - גם לי יש מעיל צמר שחור שלהם בן 6 שנים :) וגם לי הוא עלה 400 ש"ח :)))
    מסכימה בכל פה לגבי עליית המחירים בשנים האחרונות. אני רוכשת שם לעיתים רחוקות מאד, אולי פעם-פעמיים בשנה, לרוב הם משעממים אותי.
    מעילי הצמר הוא באמת הדבר הכי טוב שקרה להם.
    מה שכן, בתור חובבת מגפי גשם צבעוניות מגומי, קניתי השנה את מגפי הגשם שלהם, כי אני באמת חושבת שהמחיר סביר ביותר - 199 ש"ח, לעומת אלה שמוכרים בשינקין ב-500 ש"ח.
    המשובצות שפריסמת הן אלה שקניתי :)
    אין לי הרבה מה לומר על לוצ'י ורנואר, כל מילה שלך בסלע.
    ולחשוב שלפני 15 שנה הייתי קונה לא מעט פריטים בלוצ'י בראשון :)
    זו היתה לדעתי החנות הראשונה שלהם, אולי היתה עוד אחת ברחובות...
    לפני 15 שנה היו להם פריטים הרבה יותר מעניינים מהיום.

    השבמחק
  2. אהבתי את מגפי הגומי ומשום מה שכחתי לציין את זה בפוסט, כנראה שהייתי שקועה מדי ברוח האנטי.
    המחיר שלהם סביר לחלוטין ואני בטוחה שגם הם לא מגיעים במידה שלי..

    השבמחק
  3. לוצי היתה פעם פעם חנות מדליקה בשנקין מאז שם החליטו להיות רשת חוץ מהשם לא נישאר כלום
    קסטרו טובים רק לתכשיטים ורואים את הבגדים שלהם על כול בחורה שלישית. הסיבה היחידה שיש להם נק' זכות אצלי זה בגלל שעשינו עליהם עבודה בלימודים וקיבלנו 100 אז רק בגלל זה אני עוד מחבבת אותם :-)
    רנואר אף לא עינינו אותי

    השבמחק
  4. לגמרי איתך בעניין המעילים של קסטרו.
    יש לי מעיל שלהם עוד מתקופת היותי חיילת (ואני זקנה- השתחררתי ב '99...:-)) והוא נראה כמו חדש!
    מעבר לזה, יש לי עוד 3 מעילים שלהם ואני חייבת להגיד שמבחינתי, להוציא 400 או 600 ש"ח על מעיל חורפי ואיכותי לשנים ארוכות, זה מחיר סביר לחלוטין ביחד להשקעה שמחזירה את עצמה.

    השבמחק
  5. מסכימה לחלוטין..אבל מבחינתי זה עקרוני אם זה 400, 600 או 800 ש"ח. אם יכולנו לקנות מעיל צמר ב-400 ש"ח לפני כמה שנים, אין סיבה שנקנה אחד ששווה פי שתיים יותר היום.
    מבטיחה לך שדגמים דומים למעיל שלך ושלי אפשר למצוא גם היום בקסטרו.

    השבמחק
  6. מצטרפת בעניין המעילים של קסטרו, יש לי גם שלושה קלאסיים שנשמרים במצב מעולה. מעיון בעמוד המעילים באתר שלהם מצאתי עוד מעילים באותה רמת מחירים וגם מחכה לסופעונה ולחמישים אחוזי הנחה.
    אני אוהבת את קסטרו בעיקר כספקית פריטי בייסיק נייטרליים (מי אמרה שחור?)ופחות נמשכת לצבעוניות ולפריטים שקשה להשתמש בהם שוב ושוב כי הם זכירים מדי.
    בתחילת העונה הנוכחית קניתי שמלה לא חורפית, רובה שחורה ובחזה משבצות בסגול, כי המחיר היה ממש בסדר. 180 נראה לי. אפילו לבשתי אותה איזה פעמיים.
    גם התכשיטים שלהם ממש מוצלחים בעיני. מקווה שיהיה טוב יותר בעונות הבאות. תמיד יש מקום לשיפור.

    השבמחק
  7. מיכל וולקאם! למדי אותי איך קונים בייסיק, בבקשה?

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top