יום שני, 27 ביולי 2009

המדריך השלם לקונה באיביי

היי שוב,

בהשראת התכתבות שהיתה לי עם הבלוגרית חולמת בהקיץ בתגובות לאחד הפוסטים שלי החלטתי לחלוק איתכם את הידע שיש לי בכל הנוגע לקניות אונליין ע"מ שאלה שנרתעים מהפרוצדורה- ירגישו חוששים מעט פחות.
אז הנה המדריך השלם-
1. אלא אם כן אתם אוחזים במידה סטנדרטית כלשהי כמו שלי, אמליץ לכם למדוד את ההיקפים שלכם באינצ'ים. תמיד בפירוט של הפריט המבוקש יש רשימה מסודרת של מידות.
ברגע שתדעו את המידות תוכלו גם להתאים אותם לפי מידות אירופאיות או אמריקאיות וכך לדעת בדיוק איזו מידה לקחת (כמו שבארץ יודעים לקנות סמול/מדיום וכד').
אני אישית מעולם לא נמדדתי אך אני אוחזת במידת סמול סטנדרטית כאמור, לכן לא ממש ראיתי צורך בכך.
2. אם אתם מעוניינים בקניית מותג כלשהו, תמיד מומלץ להריץ חיפוש על המותג ולחפש סימני זיהוי קלים שיקלו עליכם להבדיל בין המקורי למזויף. לדוגמא: בחולצות פולו של לקוסט יש סימני זיהוי מיוחדים בתנין עצמו, בכפתורים, בארץ הייצור וכו'.
תמיד תוודאו שמועלות תמונות של הפריט הנחשק מכמה שיותר זוויות עם דגש, כמובן, על התווית עצמה.
אל תתפתו מהמחיר הזול, צריך שתהיה התאמה בינו לבין המחיר המקורי של המוצר. אמנם זה מפתה לקנות מכופתרת של ראלף לורן ב-30 דולר אך רוב הסיכויים שהחולצה יוצרה ע"י ילדים סינים רעבים תמורת דולר ליום.
3. תמיד תשקיעו את האנרגיה שלכם בפריט אחד כל פעם כדי שתוכלו באמת להתרכז בו עד הקנייה. אני בעברי נהגתי להתפזר לכל עבר וכתוצאה מכך הפסדתי בהרבה מכירות פומביות (ולעזאזל עם מעיל עור וינטג' בגווני כחול-אפור של עמנואל אונגרו שחמק לי מתחת לאף ב-40$).
4. אל תחששו ממכירות פומביות. אמנם באיביי למשל תמיד אפשר לסנן ולבחור את קטגוריית ה-buy now שמציגה מוצרים עם המחיר הסופי שלהם אך מכירה פומבית היא הרבה יותר משתלמת ומהנה. המכירה לא כרוכה בכלום, אתם לא מתחייבים לשום דבר- הפסדתם אז הפסדתם אך אם ניצחתם אז הרווחתם בגדול.
5. אם אתם נכנסים לעניין של המכירות הפומביות, תקפידו לבחור מוצרים שמועד הסיום שלהם מסונכרן עם שעות הפעילות שלנו. אם תבחרו מוצר שמסתיים בשעות הלילה שלנו- הסיכוי שלכם לזכות בו הוא די קלוש וכרוך בכך שתישארו ערים עד השעות הקטנות של הלילה.
6. תמיד הגדירו לעצמכם סכום מקסימלי שאתם מוכנים לשלם על המוצר. בדקות האחרונות של המכירה, עליכם להיכנס לעמוד של המוצר ולעשות refresh כל כמה שניות. ב-20 שניות האחרונות עליכם להזין את הסכום הגבוה ביותר שאתם מוכנים לשלם. מומלץ שהסכום יהיה גדול בכמה דולרים מהסכום שעומד כעת, כי חכמולוגים כמוכם יש הרבה.
הצלחה במכירה פומבית כזו שהיא מבוקשת לא פשוטה וכרוכה בנסיון ובהשתפשפות.
7. אם אתם רואים מוצר שאתם אוהבים עם מועד סגירה רחוק, אל תתפתו לשים מיד הצעה כי זה בהחלט לא מבטיח כלום. תעקבו אחרי המוצר (יש לכם אפשרות לבחור- watch this item) ורק בדקות האחרונות תהיו משתתפים פעילים. גם אם זה נראה שבתקופה הראשונה אין הרבה מתמודדים על הפריט- לקראת הסוף יצוצו לכם כל מיני משתתפים כרישים שינסו לגנוב לכם את המציאה.
8. תמיד תקראו את הפידבק בפירוט של המוכר. אם זה פריט וינטג' בד"כ תקבלו פירוט ארוך על האיכות של הפריטים האחרים בחנות ועד כמה הם נשמרו טוב, על איכות המשלוח וכד'.
9. שימו לב שמחיר המשלוח פרופורציונלי למחיר של הפריט עצמו. על נעליים בקופסא גובים לעתים מחיר משלוח של 35$, שזה יקר למדי. מחיר המשלוח תלוי בגודל האריזה ששולחים. הרבה פעמים תקבלו מחיר משלוח מנופח כי השולח יתעקש לארוז שרשרת קטנה בקופסא ענקית כדי לעשות על גבכם עוד כמה דולרים וכד'.
למשל, באתר forever21 שאמנם עושה משלוחים לישראל, מחיר המשלוח מגוחך. ניסיתי לדוגמא להוסיף חולצה שעולה כמה דולרים בודדים לסל הקניות. המשלוח של אותה חולצה עלה 35$-40$.
אין שום הצדקה לגבות מחיר כזה על פריט לבוש קטן שאפשר לארוז ולקפל אפילו לכדי מעטפה בינונית.
10. אם אתם מזמינים מרשת כמו forever 21 תשתדלו לא לקנות הרבה מוצרים. גם אם נדמה לכם שמחיר הבגדים זול ומחיר המשלוח סביר, תמיד תזכרו שכשהחבילה תגיע לארץ, תיאלצו לשלם מכס. במכס בארץ אין חוקים.
קרה מקרה שהזמנתי פולו של לקוסט מחנות רשת בריטית. הפולו עלתה לכל היותר 250 שקלים. כשהיא הגיעה לארץ דרשו ממני מס של כמעט 100 שקלים (לא זוכרת בדיוק את הסכום). עקב צירוף מקרים מוזר והודות לשירות השליחים הגרוע, החולצה חזרה לחו"ל בגלל חוסר הבנה. לאחר שפניתי לרשת ושילמתי שוב משלוח, שלחו לי את החולצה בחזרה והפעם איש לא ביקש ממני מכס.
עבודה בעיניים? אתם לא טועים.
היופי בחנויות כמו איביי או אטסי זה שהחבילות שאתם מקבלים הם מאנשים פרטיים ולא מרשתות ולכן איש אינו יודע שאתם עושים רכישה אונליין ולא יגבו מכם מכס לעולם.
שווה?
בהחלט.
אל תחששו מהקניות באינטרנט, זה יכול להבטיח לכם בגדים ואביזרים מיוחדים שאין לאיש במחירים מצחיקים.
רק טיפ אחרון- תיזהרו לא להתמכר :)

2 comments:

  1. קודם כל, איזה כיף שבהשראתי נכתב פוסט!
    וגם, וואו, זה ממש אינםורמטיבי וכל עניין האיביי נראה פחות מפחיד... אבל נראה לי שהבעיה שלי תהיה התמכרות אז אני עדיין מחכה לפני שאני אכנס לזה. אולי מתישהו אני אהיה או חזקה נפשית יותר או עשירה יותר...
    בכל מקרה, תודה!

    השבמחק

Template Design By Baby in Heels
Back to Top